KATEGORI
Corporate

KUNDE
Dansani

WEBSITE
www.dansani.dk/

Dansk design til dig, mig og hele Europa

Dansani er en af de danske virksomheder, som lever højt på den internationale anerkendelse og begejstring for dansk design. Men hvad gør man, når forhandlerne lukker deres aktiviteter ned? Man bliver 100% sin egen.

Udfordringen
Salget af badeværelsesmøbler gennem de sædvanlige VVS-forhandler har gennem flere år været faldende. Adtentions case med Dansani er historien om, hvordan et dansk brand er gået fra at være leverandør til retailer – og nu til at være i fuld kontrol over eget brand.

Målet med Dansanis nye strategi er at blive et decideret forbrugerbrand med dertilhørende inspiration og involvering med forbrugeren i centrm. adtention var med hele vejen fra strategisk oplæg over planlægning og til den endelige implementering af strategien.

Hvordan vinder man kontrollen tilbage?
Dansanis kommunikation var tidligere, at man på bestilling sendte kataloger ud til kunder, der så kunne opsøge en forhandler for at opleve produkterne i virkeligheden. Alternativt gav forhandleren en besøgende kunde katalogerne med hjem. På den måde var selve Dansani-brandet i høj grad lagt i hænderne på forhandlerne. Den nye strategi er derimod et brud med den eksisterende markedskommunikation. Hvis man vil være et forbrugerbrand, må man inspirere og involvere dem, der lægger pengene i hænderne på brandet, gennem dialog og tilgængelighed. Derfor har vi udviklet “Dansani YOU”.

Create your personal space
Badeværelset er dit personlige frirum, hvor du kan sætte dit eget præg og skabe et sted, hvor du og alle andre, der bruger det, får en oplevelse af ro og velvære. Det er præcist dét, Dansanis nye kommunikationskoncept handler om. Samtidigt skal det også være en levende og inspirerene oplevelse at planlægge dit eget badeværelse. Det sætter sætningen “Create your personal space” rammerne for. Her starter en spændende historie, der både involverer og opfordrer forbrugeren til at bruge Dansani til at skabe noget helt særligt.

Badeværelset skal tages personligt
Adtention har med det nye kommunikationskoncept for Dansani skabt en forbrugerorienteret historie om brandet, Kodeordene er sammen med selve brandløftet “Create your personal space” inspiration, involvering og en opfordring til leg. Produkterne er fleksible og findes i forskellige prisklasser og størrelser, så du altid kan finde det, der passer dit behov og budget. Vel og mærke med produkter, der har dybe rødder og en iboende respekt for det danske design og snedkerhåndværket.

Holdet bag

Dorte Knold

Client Manager
dk@adtention.dk
76 31 41 31

Kasper Laugesen

Art Director
kl@adtention.dk

Henrik Buelund

Conceptual Copywriter
hb@adtention.dk