KATEGORI
Retail

KUNDE
Dansani A/S

WEBSITE
www.badetsdag.dk

Da badet fik sin egen dag

På trods af en markant stigning i efterspørgslen er der forbavsende lidt ensretning i kommunikationen rettet mod forbrugerne fra forhandlerne.

Udfordring
Hvordan profilerer man badbranchen og skaber øget synlighed for badbutikkerne, så opfattelsen og adfærden blandt forbrugerne ændres til, at det handler om mere end blot tilbud?

Løsning
Som svar på udfordringen udviklede vi i samarbejde med Dansani den årligt tilbagevendende event Badets Dag, hvor de danske forbrugere kan komme til åbent hus hos forhandlerne og opleve en masse muligheder for både velvære, inspiration, rådgivning og bæredygtige og miljøvenlige vand- og pengebesparende løsninger. Kommunikationsstrategien fokuserer på det gode håndværk, ikke bare i forhold til produkterne, men også for at fortælle historien om, at det er hos badbutikkerne, kunderne får den bedste vejledning og komplette løsning i forhold til materialer og installation. I kommunikationsstrategi er der tænkt på samtlige relevante medier – lige fra tv over printannoncer til online og sociale medier samt PR. Markedsføringen er delt op i en national og en lokal indsats, hvor de enkelte forhandlere har en ’marketingværktøjskasse’, som de bruger i deres egen markedsføring af dagen.

Effekt
Badets Dag blev afholdt første gang den 8. marts 2014 af førende leverandører og forhandlere inden for bademiljø og VVS og er blevet gentaget med 2015 og 2016 med stigning i besøgs- og salgstallene samt øget kendskab hos forbrugerne. Med andre ord har Badets Dag været en kæmpe succes for både branchen samlet set – men i høj grad også for de enkelte badbutikker og leverandører. Eventen handler helt konkret om at få en branche til at løfte i samlet flok og kommunikere et fælles budskab til danskerne. Det er lykkedes over al forventning – især i forhold til kunder i butikken og omtale i medierne.