KATEGORI
Retail

KUNDE
Dansani

WEBSITE
www.dansani.dk

Fra leverandør til retailer til kontrol over eget brand

Salget af badeværelsesmøbler gennem de sædvanlige vvs-forhandlere har gennem flere år været faldende, og flere og flere af dem har mere eller mindre lukket deres aktiviteter ned. Derfor har det været vigtigt for Dansani at genfinde kontrollen over deres brand.

Målet med Dansanis nye strategi er
at blive et decideret forbrugerbrand med tilhørende inspiration og involvering med forbrugerne i centrum. Adtention var med hele vejen fra strategisk oplæg over planlægning til implementering af strategien. Hvordan får man kontrol?
Dansanis kommunikation var tidligere, at man på bestilling sendte kataloger ud til kunder, der så kunne opsøge en forhandler for at opleve produkterne live. Alternativt gav forhandleren en besøgende kunde katalogerne med hjem. På den måde var selve Dansani- brandet i princippet lagt i hænderne på forhandlerne. Den nye strategi er et brud med den eksisterende markeds-kommunikation. Oplægget fra Adtention var lige til. Hvis man vil være et forbrugerbrand, skal man gøre følgende: Man skal inspirere og involvere forbrugerne gennem dialog og tilgængelighed. Create your personal space Badeværelset er dit personlige frirum, hvor du kan sætte dit eget præg og skabe et sted, hvor du og alle andre, der bruger det, får en oplevelse af ro og velvære. Det er i princippet det, som Dansanis nye kommunikations-koncept handler om. Samtidig skal det også være en inspirerende oplevelse at planlægge dit eget badeværelse, hvilket sætningen ”Create your personal space” er fortællingen om. Her starter en spændende historie, som både involverer samt opfordrer forbrugeren til at bruge brandet Dansani til at skabe noget helt særligt.

Dansani Bathroom Store
Det var oplagt for Dansani at åbne egen butik og showroom, da det er sådan, man skaber direkte interaktion mellem forbrugerne og brandet samt selve
produkterne. Placeringen i Kgs. Lyngby var lige så oplagt, da det er her, mange forbrugere i forvejen investerer store beløb i nye badeværelser. Samtidig har Dansani med butikken fået en unik mulighed for at være i direkte dialog med kunder og dermed fået uvurderlig viden om bl.a. forbrugeradfærd, pris-niveauer og eventuelle tiltag i forhold til produkter og serviceydelser. Badeværelset skal tages personligt Adtention har med det nye kommuni-ka tionskoncept for Dansani, skabt en forbrugerorienteret historie om brandet. Kodeordene er sammen med selve brand løftet ”Create your personal space” inspiration, involvering og opfordring til leg. Det er både sjovt og nemt at finde frem til det helt rigtige personlige badeværelse med Dansani. Produkterne er fleksible og findes i flere forskellige prisklasser og størrelser, så du i princippet altid finder det, der passer til dit behov og budget. Og vel at mærke produkter med dybe rødder i dansk design og respekt for snedker-håndværket.

 

Funktion, dansk design, håndværk og bæredygtighed
Disse fire begreber følger også med hver eneste gang, du oplever kommunikation med Dansani som afsender. Målet har været at kapitalisere på de dyder, som europæiske forbrugere efterspørger. Og der er en klar sammen-hæng mellem begreberne funktion, dansk design, håndværk og bære-dygtighed i både Dansanis produkter og filosofien bag hele virksomheden. Altid én klar afsenderI modsætning til tidligere, hvor der primært var fokus på de forskellige produktserier, så er der nu én klar afsender – nemlig Dansani. En af de væsentligste punkter i forbindelse med effektiv branding er at være klar i spyttet, når afsenderen skal defineres. Derfor bliver samtlige produktserier markedsført med den samme grundlæggende historie: ”Create your personal space”. Ambitioner om at spille europæisk Dansani er allerede repræsenteret på flere markeder i Europa og står især stærkt på det nordiske marked samt i Tyskland. Men der er klare mål om flere og større markedsandele, og her er ”Create your personal space” en international opfordring til forbrugere i hele Europa om at være med til at skabe nogle helt specielle personlige frirum med Dansani.