KATEGORI
Retail

KUNDE
Dansani

WEBSITE
www.dansani.dk

Fra leverandør til retailer

Kontrol over eget brand og direkte adgang til kunderne

Salget af badeværelsesmøbler gennem de sædvanlige vvs-forhandlere har gennem flere år været faldende, og flere og flere af dem har mere eller mindre lukket deres aktiviteter ned. I lyset af dette måtte badeværelsesmøbel-producenten Dansani være proaktiv for at kunne vende udfordringen til en fordel.

Udfordring
Dansani solgte og brandede sine produkter gennem grossister og installatører, men de ændrede markedsbetingelser krævede en omfattende gentænkning af strategien. Målet var og er at blive et decideret forbrugerbrand, som aktivt efterspørges hos forhandlerne.

Løsning
Vi har været med hele vejen fra strategisk oplæg over planlægning til implementering af strategien, og vores oplæg var ligetil: hvis man vil være et forbrugerbrand, skal man inspirere og involvere forbrugerne gennem dialog og tilgængelighed. Den nye kommunikationsstrategi for Dansani tager kontrollen med brandet tilbage og skaber en forbrugerorienteret historie om brandet. Det skal være både sjovt og nemt for forbrugeren at finde frem til det helt rigtige badeværelse med Dansani. Med kodeord som inspiration, involvering og opfordring til leg blev brandløftet Create your personal space skabt. I modsætning til tidligere skal samtlige produktlinjer nu markedsføres under denne grundlæggende historie, så der altid én klar afsender.

Øget involvering med forbrugeren er i høj grad en digital disciplin, hvor relevant og underholdende content fastholder dialogen mellem brand og forbruger. Et vigtigt element i markedsføringen var Space Explorers, som er en ”reality-serie”, hvor helt almindelige, ualmindelige danskere skaber deres nye, personlige badeværelse i en række film på Dansanis social media kanaler. Alle med planer om et nyt badeværelse kunne ansøge om at være med.

Samtidig var det oplagt for Dansani at åbne egen butik og showroom, da det er sådan, man skaber direkte interaktion mellem forbrugerne og brandet samt selve produkterne.

Effekt
”Adtentions arbejde i forbindelse med selve oplægget til Dansanis nye brandstrategi og visuelle udtryk har været både inspirerende, velunderbygget og gennemarbejdet. Vi er trygge ved at lægge opgaven i hænderne på Adtention og sammen med dem begive os ud på en spændende rejse med Dansani-brandet. Specielt arbejdet med at få drejet brandet fra et btb-fokus til et btc-fokus har været stærkt.”

Susanne Stefanie Krag, salgs- og marketingdirektør, Dansani.