KATEGORI
Retail

KUNDE
Jotun Danmark A/S

WEBSITE
www.jotun.com

Fra ukendt mærke til trendsættende forbrugerbrand

Selv om et brand har 100% kendskab i sit hjemland, er det straks en anden sag at bygge et tilsvarende kendskab i et naboland.

Udfordring
I Danmark har Jotun indtil nu været et professionelt brand, som kun kendes af fagfolk. Dog er mærkerne Lady interiørmaling og Demidekk træbeskyttelse både kendte og populære forbrugerprodukter og tages hyppigt ned af hylderne i de almindelige byggemarkeder og malerforretninger. Men selve brandet Jotun er stort set ukendt blandt danske forbrugere på trods af kendskabet og populariteten i Norge.

Løsning
Vores team udviklede et nyt strategisk sigte for Jotuns markedsføring. Fra at kommunikere virksomhedens mange produkter enkeltvis, skal Jotun nu være et kendt forbrugerbrand i Danmark. Brandet Jotun skal drive kendskabet med sin innovative produktudvikling og viden om farvetrends.

Det strategiske arbejde har resulteret livsstilskampagnen ”Små og store mesterværker”, som har fokus på mennesker, inspiration og involvering. Noget, som forbrugerne i højere og højere grad søger i forbindelse med stort set alt. Kampagnen er med stor succes eksekveret i livsstils- og indretningsmagasiner samt online.

Målet er, at Jotun bliver afsender af farvetrends, som forbrugerne retter sig efter hver sæson. Så hvor vinklen før var, at Jotun blev valgt af malermesteren, så er det i dag forbrugeren selv, der aktivt efterspørger brandet, når der skal vælges maling, som er synonymt med design og livsstil.