KATEGORI
Corporate, Retail

KUNDE
Techno Danmark

WEBSITE
www.solgt.com

Ja tak til mindre bøvl,

når vi skal sælge bil

En online service, der markant vender op og ned på måden, private sælger bil på, kræver en tilsvarende markant kampagne

Udfordringen
De færreste forbrugere synes, at det er en fest at sælge brugt bil. Kun få ting er mindre ophidsende, dåseananas på en god pizza, f.eks. Men alt det råder Solgt.com nu bod på: en ny online service til alle, der ønsker en nem, sikker og gennemskuelig måde at sælge bil på. Du indtaster blot nummerplade, service- og kilometerstand, så udregner en kunstig intelligens med datesnablen nede i de fleste bilhandler herhjemme lynhurtigt bilens værdi. Så skal du blot aftale tid med en valgfri forhandler om et hurtigt vurderingstjek, hvor prisen justeres lidt op eller ned i forhold til bilen faktiske stand. Accepterer du den endelige vurderingspris garanterer Solgt.com et salg og pengene i hånden inden 48 timer – easy peasy lemon squeezy.

Løsning
Adtention har udviklet alt fra navn, visuel identitet og kreativt koncept, til website og lanceringskampagnen, hvor vi med lidt jysk accent siger ”Sælg bil uden bøvl”, som måske nok er uhyre simpel, men enkelthed er nu engang det bedste udgangspunkt for kreativitet. Lanceringskampagnen er en dramatisering af, hvor udfordrende det kan være at sælge sin bil privat. Får man besøg af kloge-åger og andet godtfolk, når man sælger bil privat? Det tror vi nok man gør! Bag dét territorie gemmer der sig fin underholdning – hvilket har udmøntet sig i tre ret så fine film, hvis vi selv skal sige det.

Effekt
Den endelige effekt har vi ikke tal på endnu, men alt er i luften, så lige nu sørger vi for, at der er en rød tråd i alt det gule, og at website og AI-motoren, som ligger bag, spiller optimalt sammen, så brugerne rykker direkte til solgt uden omveje.