KATEGORI
Corporate, Retail

KUNDE
Svansø

WEBSITE
www.svansoe.dk

Faktisk er vores køkken temmelig frankofilt

Vi har givet Svansø et helt nyt udtryk i en ny kampagne for det kendte food-brand. Ingredienserne er stadig de gode råvarer, men nu er der også blandet inspiration fra middelhavskøkkenet i kommunikationen.

Udfordring
Når man ikke har budgettet til at dominere kategorien, må man tænke klogt og sørge for, at når forbrugerne endelig møder SVANSØ, så stopper de op og får en god kommunikationsoplevelse, en lille enkel, autentisk historie, noget smukt at kigge på og et smil på læben. Gerne lidt som når man bruger Svansøs produkter i sin madlavning.

Løsning
Den grundlæggende idé er med ord og illustrationer at beskrive, hvad der egentlig er i produktet ud over de basale råvarer. Vi fortæller historien om, at Svansøs produkter bare er i orden. Faktisk så meget i orden, at de fortjener at komme helt i centrum. Kun akkompagneret af den gode historie og fuldstændig renset for malende tillægsord og klichéfyldte glansbilleder af mennesker, som tilsyneladende synes, det at bikse en grøn salat sammen, er noget af det sjoveste i verden.

Den kreative løsning er båret af detaljerige illustrationer, som er fyldt med små referencer og historier med udspring i produktets historie og oprindelse. Vi har arbejdet med skæve budskaber om, at det danske køkken faktisk er temmelig frankofilt eller får al sin charme fra Italien. Og det er noget, man ikke ser så meget af i mainstream fødevarekommunikation.

Vi vil ikke fortælle forbrugerne, at det smager godt. Det skal de nok selv finde ud af. Kampagnens indsigt er at pestoen i princippet er pæredansk, selv om den fremstilles på ægte italiensk manér som i Genova. Med andre ord har pestoen fået permanent opholdstilladelse i køleskabet, hvor den i dag står side om side med bl.a. leverpostejen og de syltede rødbeder.