mangler du noget, søg herunder

Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in comments
Search in excerpt
Search in posts
Search in pages
Filter by Custom Post Type
Filter by Categories
Work
Nyheder
Korrektur Sarah
Ikke kategoriseret
Done
{ "homeurl": "https://adtention.dk/", "resultstype": "vertical", "resultsposition": "hover", "itemscount": 4, "imagewidth": 70, "imageheight": 70, "resultitemheight": "auto", "showauthor": 0, "showdate": 0, "showdescription": 1, "charcount": 3, "noresultstext": "No results!", "didyoumeantext": "Did you mean:", "defaultImage": "https://adtention.dk/wp-content/plugins/ajax-search-pro/img/default.jpg", "highlight": 0, "highlightwholewords": 1, "openToBlank": 0, "scrollToResults": 0, "resultareaclickable": 1, "autocomplete": { "enabled": 1, "googleOnly": 1, "lang": "en", "mobile": 1 }, "triggerontype": 1, "triggeronclick": 1, "triggeronreturn": 1, "triggerOnFacetChange": 0, "overridewpdefault": 0, "redirectonclick": 0, "redirectClickTo": "results_page", "redirect_on_enter": 0, "redirectEnterTo": "results_page", "redirect_url": "?s={phrase}", "more_redirect_url": "?s={phrase}", "settingsimagepos": "right", "settingsVisible": 0, "hresulthidedesc": "1", "prescontainerheight": "400px", "pshowsubtitle": "0", "pshowdesc": "1", "closeOnDocClick": 1, "iifNoImage": "description", "iiRows": 2, "iiGutter": 5, "iitemsWidth": 200, "iitemsHeight": 200, "iishowOverlay": 1, "iiblurOverlay": 1, "iihideContent": 1, "loaderLocation": "auto", "analytics": 0, "analyticsString": "", "mobile": { "trigger_on_type": 1, "trigger_on_click": 1, "hide_keyboard": 0 }, "aapl": { "on_click": 0, "on_magnifier": 0, "on_enter": 0, "on_typing": 0 }, "compact": { "enabled": 0, "width": "100%", "closeOnMagnifier": 1, "closeOnDocument": 0, "position": "static", "overlay": 0 }, "animations": { "pc": { "settings": { "anim" : "fadedrop", "dur" : 300 }, "results" : { "anim" : "fadedrop", "dur" : 300 }, "items" : "fadeInDown" }, "mob": { "settings": { "anim" : "fadedrop", "dur" : 300 }, "results" : { "anim" : "fadedrop", "dur" : 300 }, "items" : "voidanim" } }, "autop": { "state": "disabled", "phrase": "", "count": 10 } }

Projektdetaljer

Kunde:
nkt cables

Opgave:
Nordisk brandingkampagne

Website:
www.nkt.dk

Tags:
Branding, print, direct mail

Febuar 2015

Hjemlig succes garanterer ikke
succes i udlandet

 

Et nyt marked er svært at penetrere, når dit brand er stort på hjemmemarkedet, men nærmest ukendt i udlandet. Der er både forskelle og ligheder mellem de nordiske markeder, og den rigtige brandfortælling skal rumme det hele, når der kommunikeres bredt.

nkt cables er markedsleder i Danmark, når det handler om elkabler. Historien er straks en anden i resten af Norden, hvor konkurrencen er hård på de respektive hjemmemarkeder. 

Så når en for svenskerne ukendt dansk virksomhed ikke blot opkøber Ericssons kabelaktiviteter, men ligefrem erstatter Ericsson-navnet med et nyt, er man automatisk bagud på point. Også selv om produkterne er de samme som før, og kun navnet er ændret.

Derfor er det vigtigt at fortælle målgruppen om en tilværelse uden nedetid og deraf følgende omkostninger. Historien om livet med nkt cables som leverandør er en fortælling om et produkt, der både er innovativt, højteknologisk og bæredygtigt i alle værdikædens faser. Livet bliver nemmere med nkt cables uanset hvilken relation, du har til produktet.

Gennem en effektiv direct mail-kampagne om navneskiftet fra Ericsson til nkt cables i 2014 blev der skabt kendskab. Men i dag og i fremtiden er opgaven positionering, konsolidering og kapitalisering.

Udtalelse:
“Den markedsføring, som Adtention har lavet for nkt cables har været med til at øge kendskabet hos installatørerne fra 57 % til 77 % på det svenske marked. Salget inden for grossist- og installatørsegmentet har også været jævnt stigende de sidste to år, hvor vi har samarbejdet med Adtention i forbindelse med markedsføringen. Men også internt har brandingkampagnen været med til at styrke den interne følelse for og tilknytningen til nkt cables som ny ejer af virksomheden.”
Magnus Björklund, Head of Marketing Nordic, nkt cables


20% øget kendskab
hos installatører
på det svenske marked.
En stigning fra 57%
til 77% på et år.

hovedmenu
global søg
find os