KATEGORI
Business to Business

KUNDE
Ege tæpper

WEBSITE
www.ege.dk

Når der ikke er fejet noget ind under gulvtæppet

Verdens måske mest miljøvenlige tæppeproducent er dansk og hedder Ege. Virksomheden har en klart defineret CSR-strategi, som dækker alt fra menneskerettigheder over arbejdsforhold til især miljøvenlig produktion.

I forbindelse med Eges nye 2020 strategi, hvor der er stort fokus på, at Ege som den første danske tæppevirksomhed har fået et Cradle to CradleCM certifikat. Certificeringen skal styrke ege i et marked med øget fokus på miljø og på sigt sikre, at værdifulde materialer forbliver i sikre kredsløb.

Udfordring
CSR er i højere og højere grad blevet et salgsparameter for internationale virksomheder. Det handler i høj grad om transparens og respekt i forhold til mennesker og natur. Men hvordan er det lige, at man gør tankerne bag en virksomheds CSR-strategi let forståelige for internationale kunder og interessenter?

Løsning
Vores svar på udfordringen er konceptet ”Pure Respect.” Pure Respect er en kommercialisering af Eges CSR-strategi og samtidig et værktøj, der forklarer de meget komplekse og tekniske CSR-projekter på en enkel og nem måde både internt og eksternt. Ud over at være yderst enkelt, så har konceptet stadigvæk et klart produktfokus og er – som så meget andet CSR-kommunikation – ikke blot en generisk snak om vindmøller og natur. Materialet er sidenhen også blevet brugt på nationale og internationale messer.

I forbindelse med lanceringen af konceptet udarbejdede vi et visuelt univers med tæpper integreret i naturmotiver samt en Pure Respect-brochure og messe- og konferencemateriale.

Step inside and experience Pure Respect

Pure Respect-kampagnen blev udviklet som et salgsværktøj for Eges sælgere. Ved hjælp af konceptet blev det nemmere at sætte ord og tal på, hvad eges CSR-strategi konkret kunne betyde for kunderne. Som et endnu mere direkte værktøj blev der udviklet messemateriale, som gjorde CSR-indsatsen endnu mere håndgribelig – og som besøgende bogstaveligt talt kunne træde ind i.