Nå til tops i Googles søgeresultater med SEO

SEO er meget andet end bare at skrive noget indhold, lave nogle links og dermed score en glimrende førsteplads på søgemaskinerne. SEO er en tidskrævende disciplin, der dækker en lang række facetter, både de hardcore ekniske og de mere kulørte og kreative. Vores SEO-specialister har erfaring indenfor en bred vifte af brancher, og ved, hvordan vi øger dit udbytte af organisk markedsføring. 

  • Tekstforfatter inkluderet
  • Linkbuilding-budget inkluderet
  • Ingen binding
  • 5/5 stjerner på Trustpilot
  • Månedlig afrapportering
  • Ingen uforudsete regninger
  • SEO- og konkurrentanalyse
  • Dialog hver måned
Få en pris på dit SEO-projekt
Modtag prisestimat på 2 minutter
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  • Hvilke type forretning driver du?

Sådan arbejder vi med SEO

Når vi påbegynder et samarbejde med dig, vil vi altid gå først til værks på de områder, hvor vi ser den største effekt hurtigst. Det varierer fra hjemmeside til hjemmeside, og derfor er den indledende analyse altafgørende for, hvordan vores samarbejde præcist forløber. Herefter arbejder vi os gennem de resterende faktorer og områder, der har en indflydelse på dine placeringer på Google.

Derudover kender vi til vigtigheden af, at vi forstår din forretning og hvordan du arbejder. Vores erfaring siger os nemlig, at du sådan får mest værdi for pengene. så i får mest mulig værdi for jeres penge. Derfor fokuserer vi som udgangspunkt på disse fire punkter, når vi opstarter et samarbejde om SEO. 

  • Dialog om strategi: Sammen gennemgår vi, hvordan du får mest muligt ud af dit nuværende set-up
  • Analyse af din hjemmeside: Vi prioriterer din SEO-indsats ud fra en grundig analyse af din hjemmeside, dens styrker, svagheder og fremtidige muligheder
  • Konverterbar trafik: Trafik kan ikke købe brød hos bageren – men dét kan konverterbar trafik. Vi sørger for, at du får besøgende med høj sandsynlighed for at konvertere
  • Forretningsmæssig rådgivning – Vi er ikke kun specialister, men også konsulenter. Du får dermed løbende rådgivning og vejledning af os i det omfang, du ønsker og har behov for

Ingen af delene kan stå alene. Gennem mange års intenst arbejde med alle facettenre i SEO, ved vi, at disse fire punkter er med til at helgardere dig og resultaterne med SEO på din hjemmeside.

SEO handler for os om:

  • Fokus på relevant trafik
  • Analyse af din side og dine konkurrenter
  • Konventeringsoptimering
  • Tilpasset din virksomhed og dine behov
  • SEO som top- eller bottom funnel eller begge dele
  • Altid kompetent rådgivning
Her finder du vores vækstcases

Udvalgte cases

84%

Stigning i synlighed

62%

Stigning i antal besøgende

2806%

Stigning i omsætning

Jeg startede hos Adtention med ren SEO i midten af 2020, hvor de virkelig har hjulpet mig med at tage min webshop til nye højder, og skabt en drastisk stigning i organisk trafik. Efter blot få måneder med super gode resultater på SEO-delen, valgte jeg at teste google ads af hos dem også. Google ads delen har de også virkelig vist stærke resultater på, som igen har hjulpet mig med at skabe en meget flot vækst i omsætningen. De er altid hurtige på telefonen/mail hvis man har spørgsmål eller mangler hjælp, og kommunikationen spiller bare 100% med en gennemgang hver måned, af hvad de har lavet for mig.”
Lukas Fagerholt Pedersen, Streetwearevolution.dk

823%

Mere organisk trafik

1637%

Mere omsætning

190%

Mere organisk trafik

56%

Højere placeringer

Bliv opdaget online

Når du gerne vil findes på internettet, er SEO et oplagt valg. I nogle brancher anses det for værende mere troværdigt end f. eks Google Ads. Det skyldes bl.a., at man med SEO ikke betaler for at ligge i toppen af resultaterne, som man gør med betalte annonceplaceringer. SEO er organisk markedsføring og koster ikke andet end din tid (og lidt hårdt arbejde, men det klarer vi for dig).

Er du i tvivl om, hvorvidt SEO kan gøre en forskel for dig? Så tag et kig på grafen til højre. Her ser du væksten i antallet af besøgende, som vi har sikret et par af vores kunder.

Èn ting er at have en hjemmeside. En anden ting er, om din målgruppe kan finde dig. Hvis ikke du er synlig på Google, er det typisk et udtryk for, at der er noget galt. SEO hjælper dig ikke blot med at opbygge synlighed, men er også et glimrende værktøj til dig, der vil fremstå mere troværdig, relevant og anerkendt i din målgruppes øjne.

Udregn din pris

Forøgelse for Dinbilpartner.dk

Din Bilpartner havde et ønske om mere organisk synlighed, og flere bookinger til et af deres 150 værksteder.

294%

Flere organiske besøgende.

155%

Stigning i bookinger

1200

Nye, relevante søgeord

30%

Lavere omkostninger pr. lead

Vi oplever et godt og udbytterigt samarbejde med adtention. Vi er glade:-)”
Jakob, Dinbilpartner.dk

Vi sørger for din søgemaskineoptimering fra A til Å

Hos Adtention kommer vi hele vejen rundt om din SEO-løsning. Det betyder, at vi sørger for alt lige fra on-page SEO, såsom optimering af dine kategoritekster, produktbeskrivelser og metainformationer, til linkbuilding, off-page SEO og teknisk SEO.

Processen for SEO

Konkurrencen bliver kun større når det kommer til SEO, og derfor er det vigtigt at få startet så tidligt som muligt med at optimere, så du ikke skal stå og lave et utal af ændringer og optimeringer, når først din hjemmeside har været live i mange år.

Head of Marketing
Mikael Sørensen

Analyse af din hjemmeside

On-page-analyse af din hjemmeside, hvor vi gennemgår alle de essentielle dele af din hjemmeside for at sikre os, at alt spiller som det skal i forhold til dine brugere på hjemmesiden.

Søgeordsanalyse

Ved søgeordsanalysen kigger vi på, hvilke søgeord du i forvejen rangerer på og optimerer dem. Derudover ser vi på, hvilke søgeord du potentielt kunne rangere på fremadrettet, og dermed få flere besøgende herigennem.

Teknisk analyse

Den tekniske analyse tager udgangspunkt i de tekniske dele af din hjemmeside. Det er alt lige fra hastighedsoptimering, til hjemmesidens struktur, til fjernelse af duplicate content m.m. På den måde overholder du alle Googles tekniske krav for at kunne få bedre placeringer på Google.

Implementering

Ud fra vores datadrevne analyser implementerer vi de optimeringsmuligheder, vi ser på din hjemmeside. Det varierer fra case til case og alt efter, hvad dit behov er. Det vil dog oftest indeholde både on-page- og off-page-optimeringer.

Linkbuilding og outreach

Vi sørger for at skaffe dig de bedste links til din hjemmeside gennem en strategisk tilgang til linkbuilding. Vi tager udgangspunkt i links, der giver dig faktisk værdi og har reel relevans for dig og din hjemmeside.

Effektmåling

Hver måned modtager du selvfølgelig en effektmåling af de optimeringer, vi har foretaget på din hjemmeside. Effektmålingen får du i rapport udarbejdet præcist til dig og din hjemmeside. På den måde har du al arbejdet på tekst, og kan stille spørgsmål undervejs, så der på den måde er fuld transparens i samarbejdet.

SEO-indsatsen varierer
efter din virksomhedstype og hjemmeside

Ens SEO-indsats er aldrig den samme og hos Adtention arbejder vi ikke med “one size fits all”-løsninger. Hvorfor? Fordi det er komplet urealistisk. En veltilrettelagt SEO-indsats varierer alt efter, hvilken branche du befinder dig i, hvilken type virksomhed du har, hvem din målgruppe er, og hvilke KPI’er, vi sammen sætter. Derfor findes der ikke to SEO-strategier, der er ens. Vores vigtigste opgave er, at vi sammen finder den rigtige tilgang for dig.

Som ny til SEO bør du fokusere på content

“Content is king!” er et citat, der i mange år er skreget fra trætoppene omkring digital markedsføring – og SEO er ingen undtagelse. Content betyder indhold, og netop godt indhold er vigtigt, når du vil score de høje, organiske placeringer. Er dit indhold bedre, mere informativt, længere og af større vigtighed end dine konkurrenters? Så belønner Google dig også med bedre placeringer.

Derfor er det også et godt sted at starte, hvis hele universet omkring SEO er nyt for dig. Det skyldes to ting: Indhold kan de fleste forholde sig til, og det giver dig samtidigt værdi til andre kanaler. Bl.a. kan du bruge dit indhold på de sociale medier og på den måde skaber du mere værd for den tid, du investerer i at kreere indhold (og øger værdien for din målgruppe på tværs af platforme – win/win!).

Selvom content er en god begyndelse for de fleste, der ønsker at arbejde målrettet med SEO, varierer det stadig fra virksomhed til virksomhed. Har du f. eks noindex på alle dine landingssider, kan Google ikke indeksere dem – og dermed risikerer du at skrive en masse spændende indhold, som Google (og din uindviede målgruppe) ikke kan læse.

Læs mere omkring hvad du burde vægte

Fokusér på teknisk SEO og linkbuilding

Hvis du allerede er godt på vej og har bygget et godt grundlag med content, er det relevant for dig at arbejde med de mere tekniske aspekter af SEO. Det indebærer bl.a. hastighedsoptimering og struktureret data, som du kan bruge i dine metainformationer og til at øge blikfanget i de organiske søgeresultater – f. eks stjerneanmeldelser.

Linkbuilding kan også give dine placeringer det sidste skub, så du kan komme op og ligge, hvor det er rigtig sjovt. Det er en løbende indsats, og er derfor ikke noget, man bare gør fra den ene dag til den anden. Hvis du enten selv har lavet SEO før, eller fået hjælp til det, ved du også, at det ikke er noget, der giver afkast fra dag ét.

Står du derimod i den situation, at du allerede har godt styr på den tekniske del, men er bagefter på content-delen, skal det selvfølgelig være din førsteprioritet.

Læs mere om, hvad du bør vægte, her

Effektiv selektion af de rigtige søgeord

Udfordringen bestod for Autocentralen i en digital udrulning af deres identitet samt en online rebranding af Syddanmarks største bilhus.

Ved at undersøge relevante søgeord for branchen og området, giver det et godt udgangspunkt for målrettet content til hjemmesiden, hvilket var med til at danne grundlaget for den nye identitet. Relevante søgeord hjælper Google med at placere virksomheden, og gør det lettere for kunder og potentielle kunder at finde Autocentralen.

De bedste søgeord for en virksomhed som Autocentralen findes gennem en søgeordsanalyse. Her undersøger man blandt andet hvad målgruppen søger på, hvilke formuleringer de bruger og hvordan konkurrencen ser ud, så man kan bruge de søgeord hvor man har bedst mulighed for at få gode placeringer.

57%

Gns. højere konverteringsrater

10%

Gns. hurtigere websites

30%

Øget organisk omsætning.

40 kunder

Lavere omkostninger pr. lead

Adtentions indsats er helt afgørende for vores fremdrift og positive udvikling. Uanset om det er software udvikling eller online markedsføring, så er det med højt engagerede-, dygtige og selvkørende medarbejdere som skaber gode resultater. Absolut en anbefaling herfra”
Rasmus Pallesen, Solgt.com

Hvor lang tid tager det at få resultater med SEO?

Mikkel – SEO specialist

Det tager som regel mellem 4 til 6 måneder, før resultaterne viser sig med SEO. Der er dog visse faktorer, som spiller ind, der enten gør at processen tager kortere eller længere tid. Faktorer såsom konkurrencen på markedet, links og indhold på dine landingssider er med til at bestemme, hvor lang tid det tager før at du får resultater med SEO.

Hvis du befinder dig i et marked, hvor konkurrencen er høj på de søgeord som du ønsker at rangere på, og flere arbejder med SEO på deres hjemmesider, så kan det tage længere tid at opnå resultater med SEO. Hvis du derimod er i et mere nichepræget marked, hvor konkurrencen er relativt lav, så vil resultaterne også typisk komme hurtigere.

Læs mere om søgeordsanalyser her

Har du i forvejen mange stærke links til din hjemmeside? Så er det med til at skrue hastigheden op på processen for dit SEO arbejde. Den linkværdi og den trafik det enkelte link er med til at genere til din hjemmeside, hjælper dig med dine placeringer på Google. Hvis du derimod ikke har så mange links til din hjemmeside, så vil dette skulle bygges op, hvilket kan gøre, at det kan tage længere tid for dig at få resultater med SEO.

Sørger du for at optimere dit indhold på dine landingssider, så er du allerede godt på vej. Det er vigtigt med relevant og unikt indhold på din hjemmeside, som giver en god oplevelse til brugerne på hjemmesiden. Dit indhold på din hjemmeside er også med til at fortælle Google, hvad din hjemmeside handler om, og på den måde kan de bedre rangere din hjemmeside på de rette søgeord.

Synergi effekter mellem markedsføringskanaler

Når du benytter mere end én kanal til at skabe salg og trafik til din hjemmeside, kan du gøre brug af de synergieffekter der kan være mellem de pågældende kanaler. Hvis du f. eks. både benytter Facebook-annoncering og SEO, kan du bruge SEO som trafikskaber, og derefter bruge Facebook-annonceringen til at skabe flere hårde konverteringer, fordi du med remarketing kan geneksponere brugere, som har besøgt din hjemmeside via SEO.

På den måde kan du med SEO som et værktøj skabe stor synergi i din markedsføring.

Facebook-annoncering

Har du en webshop, eller ønsker du at anskaffe flere varme leads til din forretning via din hjemmeside? Så er Facebook-annoncering måske svaret. Hvis du allerede får meget trafik gennem andre kilder i dag, kan det især være interessant at benytte sig af Facebook-annoncering.

Læs mere om Facebook-annoncering

Google Ads

Vil du komplementere din SEO-indsats, eller vil du bare gerne have hurtigere resultater? Så kan Google Ads være præcis hvad du har brug for. Om du ønsker flere leads, eller ønsker at sælge nogle flere produkter fra din webshop, eller mere brand awareness, så kan Google Ads være relevant for dig.

Læs mere om Google Ads

Skal vi give et bud på dit digitale projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Søgemaskineoptimering – din værktøjskasse til højere organisk ranking

SEO