Hvad er en B2B webshop?
En B2B webshop er et internt og eksternt værktøj til at effektivisere din virksomheds handel med dine kunder for at skabe en længerevarende relation. B2B webshops er optimeret til en professionelle handel mellem 2 virksomheder, og bliver oftest integreret ind som en del af din virksomheds kerne igennem ERP, POS og PIM hvilket gør at du kan minimere de tidsressourcer det tager at håndtere en kunde.
Hvad er fordelen ved en b2b webshop?
Der er et utal af fordele ved at få bygget en b2b webshop, men den primære fordel ved en b2b webshop er at kunde processen altid forbliver den samme, og kunden ikke bliver glemt i forløbet. Mange virksomheder har et utal af processer, og mennesker der skal indover en kunde ordre, for at sikre om varen er på lager, kunde håndtering, salg ol. Igennem en B2B webshop bliver disse processer digitaliseret og automatiseret, hvilket betyder at webshoppen fremadrettet holder styr på om varen er i restordre, og om varen er sendt, og om kunden har haft en god oplevelse.
Standard funktioner i B2B webshop
Udover de normale funktioner en webshop har som tilføj i kurv, betaling, forsendelse, moms ol. anbefaler vi følgende som must have funktioner til en B2B webshop:
- Administrer hvilke produkter og rabatter den enkelte kunde ser
- Kundekonti kan oprettes allerede på første møde med en sælger eller af sig selv efterfølgende uden en sælger
- Kundekonti hvor det er muligt at fremsøge relevant information som tidligere ordre og fakturer
- Undgå at bruge flere systemer til modtagelse af ordrer, så ordren håndtere et sted fra
- Søgefelt til at kunne finde relevante vare hurtigt og nemt
- Produktliste med effektiv filtering og sortering
- Hurtig genbestilling på baggrund af tidligere ordre
Udover ovenstående must have funktioner anbefaler vi også at give dine besøgende mulighed for at:
- Favorisere produkter så kunden hurtigt kan finde dem frem igen
- Få besked hvis en vare der ikke er på lager, kommer på lager igen
- Kunne bestille produkt på restordre
- Du kan handle på dine kunders vegne, hvis de ringer ind og bestiller direkte igennem en sælger
- Kunden kan automatisere sine ordre, så de eksempelvis bliver sendt d. 1. hver mdr.
De ovenstående funktioner også hjælpe med jeres interne processer.
Få adgang til B2B kunder i hele danmark med en B2B webshop