Opbyg en B2B webshop som gør en forskel for din virksomhed

Med en B2B webshop åbner du din virksomhed op for et nyt og større marked, og samtidig skaber et værktøj til din virksomhed, som både dig og dine kunder let vil kunne bruge, for en hurtig ekspedition døgnet rundt og sikre en længerevarende relation mellem dig og dine B2B kunder.

Med over 100+ B2B webshops udviklet, har vi den erfaring og viden det kræver for at hjælpe din virksomhed med at definere jeres B2B shop. Ved os får du både hjælp og sparring om hvilket systemer og integrationer der er mulige i forbindelse med ERP, POS, og PIM og samtidig hjælper vi også med at udvikle webshoppen og designe den til den mest optimale e-handels oplevelse. Det gør at vi som din partner hjælper dig fra igennem processen fra start til slut.

  • Ingen binding
  • Kompetente webudviklere
  • 300+ hjemmesideprojekter
  • Fokus på kvalitet
  • Transparente processer
  • Specialiseret i E-handel
Bliv kontaktet

B2B webshop et værktøj samtidig med en shop

En B2B shop bliver en del af din virksomheds kerne i samarbejde med dine digitale kanaler i takt med at den bliver integreret ind i dine systemer(ERP, POS og PIM). Udover integrationerne til systemerne bliver B2B shoppen opbygget omkring din virksomheds kunde-, ordre- og  håndterings-processer, for at skabe den bedste kundeoplevelse.

Det skaber en gode kundeoplevelse for dine B2B kunder, men også din virksomhed eftersom dine sælgere vil kunne oprette ordre direkte til kundens konti igennem webshoppen og være sikker på at ordren bliver håndtere iht. det automatiseret flow der er opsat udfra jeres rammer som en del af jeres e-handels oplevelse.

En B2B-shop bruges oftest som et knudepunkt for alle systemerne efter lancering, hvortil webshoppen sikre at de systemer rundt om, får den information de skal bruge uden at nogle skal indtaste informationer eller data flere steder.

Læs mere om hvordan vi vil gøre

En komplet B2B webshop

En B2B webshop kan indeholde mange forskellige funktionaliteter som flere sprog, visning af tidligere ordrer ol. Alt efter hvilken branche du bevæger dig indenfor, og hvordan eksempelvis din kunde segmentering er opdelt. Herunder kan du se de oftest anvendte e-handel funktionaliteter vores kunders B2B webshops indeholder

E-handel integreret ind i din virksomhed

Som nævnt tidligere er en B2B webshop er oftest fuldt integreret ind i din virksomheds forretning(PIM, POS, ERP) hvilket gør webshoppen til en central platform som en del af din e-handel. Det gør det nemt og tidsbesparende for dine kunder der skal danne sig et overblik over dit katalog, men også nemt for din kollegaer der eventuelt opretter ordre.

Istedet for en manuel ordre processer, vil det blive muligt for din salgsafdeling blot at bruge B2B webshoppen til at hurtigt søge produkter frem og oprette en ordre til både nye og eksisterende kunder hvorefter systemet vil fremsende en mail til kunden og oprette kunden i jeres ERP, eller tilkoble ordren direkte til kunden hvis kunden eksistere i forvejen. Herefter vil kunden være en del af jeres webshops normale flow som eksempelvis kunne være at registrere ordren i bogholderi, tilføje kunden på nyhedsbrev, oprette login til kunden, tildele bestemte prisgrupper ol.

Hvilket gør at med en B2B webshop, åbner du din virksomhed og gør det brugervenligt og overskueligt for dine kunder, og samtidig gør en process automatiseret, så kunder selv kan bestille uden at skulle have dialog med konsulenter men stadig sikre en professionelle handel.

Har du brug for hjælp, eller indsigt i hvordan en B2B shop kunne se ud til din virksomhed? Så kontakt os og få en uforpligtende snak og oplæg.

Bliv kontaktet
Miljø billede af Henrik koncept udvikler Adtention digitalt bureau

B2B nethandel har aldrig været større  

I 2015 publicerede Google en artikel om B2B handel, hvortil de fandt ud af at 89% af alle B2B indkøbere anvender internettet som en stor del af købsprocessen, og ydermere er omkring halvdelen(46%) af indkøberne millennials(18-34 år), som er opvokset med at anvende internettet til at surfe rundt på, købe og meget mere.

Det er derfor det er vigtigt du som B2B virksomhed tager denne omstilling alvorligt, og se mulighederne i at komme foran dine konkurrenter, da millennials som overtager disse positioner ude i virksomheder forventer et hurtigere, nemmere og bedre bestilling flow end tidligere.

57%

Gns. højere konverteringsrater

10%

Gns. hurtigere websites

30%

Øget organisk omsætning

40 kr

Lavere omkostninger pr. lead

Adtention fra start har været dedikeret på et niveau langt over hvad man kan forvente af et eksternt bureau. Det har skabt en unik løsning, som vi er ovenud tilfredse med og ser et stort potentiale i.”
Rasmus, Solgt.com

Simone – Projektleder i Web

Projektleder i webudvikling Simone Zibrandtsen

Hvad koster en B2B webshop?

Prisen på en B2B webshop afgøres af de funktionaliteter og integrationer der skal udvikles, hvilket gør det svært at give et pris estimat inden vi kender projektets omfang.

Vi kan istedet give en prisindikation, baseret på tidligere kunder vi har hjulpet, fordi størstedelen af de B2B-webshops vi udarbejder koster mellem 100.000 kr. ekskl. moms til 250.000 kr. ekskl. moms. Prisen kan varierer lavere eller højere alt efter hvor stort setup der kræves.

Den ovenstående pris inkludere hele projektet forløb fra brief til sparring og rådgivning omkring systemvalg, til design udkast, og derefter udvikling og lancering.

Er du nysgerrig på hvad vi kan gøre for dig, så endelig kontakt os for et uforpligtende møde og mere konkret estimat efterfølgende.

Kontakt os
Mads Client consultant og Mathias Head of sales går ned af gangen miljø billede

Skal vi give et bud på at lave din B2B shop?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Hvad er en B2B webshop?

En B2B webshop er et internt og eksternt værktøj til at effektivisere din virksomheds handel med dine kunder for at skabe en længerevarende relation døgnet rundt. B2B webshops er optimeret til en professionelle handel mellem 2 virksomheder, og bliver oftest integreret ind som en del af din virksomheds kerne igennem ERP, POS og PIM hvilket gør at du kan minimere de tidsressourcer det tager at håndtere en kunde.

Hvad er fordelen ved en b2b webshop?

Der er et utal af fordele ved at få bygget en b2b webshop, men den primære fordel ved en b2b webshop er at kunde processen altid forbliver den samme, og kunden ikke bliver glemt i forløbet. Mange virksomheder har et utal af processer, og mennesker der skal indover en kunde ordre, for at sikre om varen er på lager, kunde håndtering, salg ol. Igennem en B2B webshop bliver disse processer digitaliseret og automatiseret, hvilket betyder at webshoppen fremadrettet holder styr på om varen er i restordre, og om varen er sendt, og om kunden har haft en god oplevelse.

Standard funktioner i B2B webshop

Udover de normale funktioner en e-handel løsning har som tilføj i kurv, betaling, forsendelse, moms ol. anbefaler vi følgende som must have funktioner til en B2B webshop:

  • Administrer hvilke produkter og rabatter den enkelte kunde ser
  • Kundekonti kan oprettes allerede på første møde med en sælger eller af sig selv efterfølgende uden en sælger
  • Kundekonti hvor det er muligt at fremsøge relevant information som tidligere ordre og fakturer
  • Undgå at bruge flere systemer til modtagelse af ordrer, så ordren håndtere et sted fra
  • Søgefelt til at kunne finde relevante vare hurtigt og nemt
  • Produktliste med effektiv filtering og sortering
  • Hurtig genbestilling på baggrund af tidligere ordre

Udover ovenstående must have funktioner anbefaler vi også at give dine besøgende mulighed for at:

  • Favorisere produkter så kunden hurtigt kan finde dem frem igen
  • Få besked hvis en vare der ikke er på lager, kommer på lager igen
  • Kunne bestille produkt på restordre
  • Du kan handle på dine kunders vegne, hvis de ringer ind og bestiller direkte igennem en sælger
  • Kunden kan automatisere sine ordre, så de eksempelvis bliver sendt d. 1. hver mdr.

De ovenstående funktioner også hjælpe med jeres interne processer, og gøre dine kunders oplevelse endnu bedre når de anvender jeres e-handel løsning.

Få adgang til B2B kunder i hele danmark med en B2B webshop