Skab succes med SoMe

SoMe er forkortelsen for Sociale Medier, der strækker sig på tværs af de forskellige kanaler der findes. Ved at anvende den rette SoMe strategi kan du ramme din målgruppe direkte på det medie, hvor de bruger mest tid. Hos Adtention har vi stor erfaring med at skabe konverteringer, konverterbare leads og generelt mere trafikskabelse. Vi ved præcist, hvordan vi kan skabe værdi for dig og din virksomhed. 

  • Fuld kontrol over dit spend
  • Performanceorienteret annoncering
  • Fuld ejerskab af din annoncekonto & Pixel
  • Annoncering til netop din målgruppe
  • Hjælp til annoncegrafik & annoncetekster
  • Kompetent rådgivning
  • Step-by-step gennemgang ved opstart
  • Dialog hver måned
Få et prisestimat her
Modtag digital strategi på 2 minutter
1
2

Hvilken type forretning driver du?

Hvilken type forretning driver du?*

Sådan samarbejder vi med dig og din SoMe annoncering

Ved at vælge os som dit SoMe bureau har du fuld transparens gennem hele samarbejdet. Du er med hele vejen og har altid et indblik i, hvad der foregår på din virksomheds sociale medier. Det handler om at du er glad for samarbejdet og resultaterne – det er først der at vores arbejde er tilfredsstillende.

Samarbejdet bygges på ordentlighed og transparens. Derfor får du alle detaljerne når der er ned- eller opture. Du ved præcist, hvordan resultaterne ser ud.

  • Ingen binding
  • Ingen skjulte gebyrer
  • Ingen dikkedarer
  • Transparens
  • Gennemgang af annoncer hver måned
  • Fast aftalt spend
  • Annoncering tilpasset din virksomhed
  • Optimeret efter trends og tendenser
Læs om vores proces

Udvalgte cases

16,6

ROAS

6 millioner

Eksponeringer

Adtentions indsats er helt afgørende for vores fremdrift og positive udvikling. Uanset om det er softwareudvikling eller online markedsføring, så er det med højt engagerede-, dygtige og selvkørende medarbejdere som skaber gode resultater. Absolut en anbefaling herfra”
Rasmus Pallesen, Solgt.com

4500+

Lifetime leads

10,5 millioner

Eksponeringer

boerne boblen

600+

Purchases

5,57%

Gennemsnitlig CTRS

Hvorfor er det vigtigt at være tilstede på Sociale Medier?

Sociale medier er kun vokset siden deres begyndelse og de forsvinder næppe foreløbigt. Det er en inkorporeret del af hverdagen for alle aldersgrupper og måden, hvorpå nutidens mennesker kan følge med i andres hverdag. Sociale medier er med til skabe “social proof” for virksomheder og gøre dem mere menneskelige for brugerne. Hvis din virksomhed ikke er på sociale medier eksisterer den ikke. Det skal selvfølgelig ikke forstås så bogstaveligt som det står skrevet, men der er en vis sandhed i det. Fordi vi lever i så digitaliseret en verden i dag, forventer forbrugerne at kunne finde din virksomhed på sociale medier. Hvis ikke din virksomhed kan findes på SoMe kan du risikere at forbrugeren ikke finder din virksomhed troværdig, og dermed vælger din konkurrent i stedet.

Ikke alene er SoMe en god måde til at skabe genkendelighed og troværdighed med for virksomheder, men det er også en fantastisk mulighed for dig som virksomhed at komme tættere på dine kunder. På den måde kan du skabe decideret bånd til dine kunder, som kan gøre at kunderne blive loyale for fremtiden.

Kontakt os her

Med Facebook annoncering er mulighederne mange

Vælger du eksempelvis Facebook annoncering, har du muligheden for selv at vælge, hvilke placeringer, som er relevante for præcist dine produkter. Hvis dine kunder befinder sig mest Instagram kan vi målrette annonceringen således at de rammer kunderne direkte gennem manuelle placeringer på Instagram.

108 %

Stigning i besøgende

10,67 %

Stigning i konverteringsrate.

103,77 %

Stigning i transaktioner

144,89 %

Stigning i omsætning

Smagning

“Vi har gennem flere år arbejdet sammen med Adtention om Google Ads og annoncering på Facebook. Vi oplever medarbejderne som yderst kompetente, imødekommende og fleksible. Og så skader det jo bestemt ikke at vi får tydeligt gode resultater ud af indsatsen. Vi giver vores bedste anbefalinger til Adtention.”

Dennis – Smagning.com

SoMe annoncering på Facebook

Ram nøjagtigt der, hvor du kan tale bedst til dine kunder

Ved at anvende SoMe til sin marketing strategi har du muligheden for at ramme brugerne på flere forskellige platforme, hvilket er med til at give en større digital tilstedeværelse. Gennem platformene kan du blive tættere med dine kunder.

Simon lund Larsen Paid social specialist Adtention Digitalt bureau

SoMe behøver ikke at være kompliceret

“Hos Adtention har vi en simpel proces, hvor du er med hele vejen. For os er det vigtigt, at du forstår vores arbejde, og føler dig inkluderet i hele forløbet. Vi tager altid højde for dine ønsker, når vi laver dine annoncer på Sociale Medier.”

Paid Social Specialist
Simon Larsen

Startup møde

Det første møde er altid det vigtigste. Her lærer vi dig at kende som kunde, og får de vigtigste ting at vide omkring din virksomhed, så vi sammen kan skabe de bedste resultater. Her skal vi også sikre os vi har alle de nødvendige adgange, så vi er sikre på at vi kan udføre vores arbejde bedst muligt.

Opsætning af annonceringsstruktur

Det er meget vigtigt at annonceringsstrukturen passer til den enkelte case. Det vil også sige, at vi er i tæt dialog omkring dine data og hvilke ting, vi som specialister ved fungerer, og dig som kunde, som ved hvad der giver mest værdi for din virksomhed. Det kan være du som kunde skal have en stor eller lille annonceringsstruktur, og derfor er det vigtigt at vi tilpasser din annonceringsstruktur helt korrekt, alt efter hvilke mål du måtte have, og hvilken case der er tale om. 

Implementering af annoncering

Når vi har færdiggjort annonceringsstrukturen på kundens konto, begynder vi at implementere de forskellige annoncer med billeder/videoer og tekster, der enten er udarbejdet af jer selv, eller er noget vi udarbejder. Det er meget vigtigt for os, at du er med hele vejen igennem processen.

Gennemgang af annonceringen med dig

Vi gennemgår altid alt vores arbejde med nye og nuværende kunder. Det skaber en god dialog omkring, hvad der er blevet lavet, og hvorfor det er blevet lavet. Så har du som kunde også et godt overblik over virksomhedens annoncekonto.

Analyse af annonceringen

Vi bestræber os altid på at du som kunde får mest ud af dine annoncekroner, og det vil også sige, at vi hyppigt gennemgår jeres annoncering og kigger på hvad der performer, og hvad der ikke gør. Ud fra hvad analysen viser, gennemgår vi forbedringsmulighederne med dig som kunde.

Optimering af annonceringen

Optimering af annonceringen på Facebook er altafgørende for at sørge for bedst mulig performance, og det arbejde vi laver for vores kunder, her hos Adtention. Det er blandt andet her vi arbejder på at optimere, så i får mest muligt ud af jeres annoncekroner.

Mere værdi til din virksomhed via SoMe annoncering

Annoncering på SoMe er for mange virksomheder en vigtig del af deres marketing indsatser. Her skabes der værdi for både virksomheden og kunderne. Selvom du ikke er startet på SoMe marketing endnu, så er det ikke for sent for dig at starte.

Med SoMe annoncering har du mulighed for at måle værdien fra din markedsføring på flere måder. Afhængigt af dine mål og din virksomheds branche, kan der måles på alt fra salg på hjemmesiden til flere besøgende i den fysiske butik, til flere relevante leads og generelt mere trafik til virksomhedens hjemmeside. Det hele afhænger af, hvad jeres mål er i virksomheden. Vi oplever oftest at fokusset er målbare konverteringer, der gør det nemmere at se, hvorledes annonceringen er profitabel.

Hos Adtention sørger vi altid for at få forventningsafstemt, i forhold til hvilken værdi vi skal skabe for netop jeres virksomhed, så vi skaber de bedste resultater som muligt for dig som kunde.

Fordi der er flere måder at måle succes på, så sørger vi altid for at få forventningsafstemt i starten og i løbet af samarbejdet for hele tiden at sikre, at vi leverer værdi og de bedste resultater til dig og din virksomhed.

Beregn pris

Hvor meget skal du selv gøre?

Sara – Paid Social Specialist

Sara Kliver Paid social specialist Adtention Digitalt bureau

Det er vigtigt at understrege at det er et samarbejde, og det betyder at det er vigtigt for os at vores kunder er lige så engagerede i at få solide resultater, som vi er for dem. Derfor stiller vi som bureau også krav til dig som kunde. Vi ønsker en tæt kontakt, hvor du kan hjælpe med emner som f.eks. særlige tilbud, billeder, tekst, video, kampagner m.m.

På den måde vil vi være proaktive og dermed ikke hænger i bremsen sammenlignet med dine konkurrenter. Dem der opnår de bedste resultater er også dem som selv er motiveret og proaktive i deres marketing.

Du kender din virksomhed bedst, ligesom du kender dine kunder bedst. Derfor er det vigtigt at gøre brug af denne viden sammen med vores specialister, som ved hvordan de skal sætte din viden i praksis. Dermed opnår man en bedre markedsføring, som rammer præcist det din potentielle målgruppe mangler.

Ved at vi sammen finder præcist det din målgruppe søger, vil vi også opleve den bedste konverteringsrate. På den måde opnår vi også de bedste resultater, som giver et værdiskabende samarbejde for begge parter af samarbejdet.

Synergieffekter mellem markedsføringskanaler

Forestil dig en verden, hvor du har kontrol over antallet af kunder, der træder ind i din butik. Det er netop den verden, et digitalt marketing bureau kan skabe for dig og din virksomhed. Ved at møde kunderne på en personlig måde med en visuel og tiltalende præsentation af dine budskaber. Samtidig vil SEO og Google Ads hjælpe dig med at fange potentielle kunder, der allerede kender dig eller aktivt søger efter noget, du kan tilbyde. De bagvedliggende processer i de tre platforme sikrer, at du kan tiltrække nye kunder og samtidig øge loyaliteten hos dine nuværende kunder.

SEO

SEO kan være en af de bærende elementer i din markedsføring. Det kan tage tid at opbygge et godt fundament i SEO-verdenen, men et godt stykke SEO-arbejde resulterer i et meget sikkert og stabilt fundament, som sender en jævn strøm af kvalitets-trafik til din online forretning.

SEO fungerer derved som den kraftfulde dieselmotor i din online forretning, og kan blive din pålidelige og økonomiske løsning for online eksponering og omsætning på lang sigt.

Læs mere om SEO her

Google Ads

Vil du komplimentere din SEO-indsats, eller vil du bare gerne have hurtigere resultater? Google Ads kan fungere som din effektive omsætnings- eller lead-motor, som kan give dig en målrettet eksponering for de kunder, som netop søger efter de ydelser eller produkter, som du kan tilbyde dem.

Google Ads er en effektiv platform til at ”springe over køen” og få en top-placering af dine links på Google, eksponeret for de kunder, som du ønsker at sælge til.

Læs mere om Google Ads her

Skal vi give et bud på din SoMe annoncering?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Hvad er SoMe?

SoMe er en forkortelse af Social Media (Sociale Medier på dansk) og er en samling af digitale applikationer, hvori det er muligt at udveksle ideer, tanker og informationer gennem tekster, billeder og videoer. Med andre ord, er et Socialt Medie en platform hvor bekendte, såvel som fremmede, har mulighed for at interagere med hinanden virtuelt.

Eksempler på de førende Sociale Medier:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • TikTok
  • Snapchat
  • LinkedIn
  • YouTube

Hvert Socialt Medie er unikt og, hver platform har forskellige formål. På Facebook er det for eksempel muligt at dele billeder, videoer og stories, opslag og skrive private beskeder på messenger. På andre Sociale Medier, såsom TikTok, er fokuset til forskel udelukkende videoer.

Da de Sociale Medier først opstod, var den bagvedliggende ide at facilitere interaktionen mellem venner og familiemedlemmer, men ikke lang tid efter, gjorde mange virksomheder/forretninger deres indtog. Her ville de drage nytte af den nye og populære kommunikationsmetode for at nå ud til nye kunder – heraf opstod en af de mest effektive marketing metoder til dato, nemlig Social Media Marketing.

Hvad er Social Media Marketing?

Social Media Marketing er et begreb, som beskriver en måde hvorpå de Sociale Medier bliver benyttet til at komme i kontakt med eksisterende kunder, potentielle kunder eller andre relevante målgrupper. På denne måde, er det blandt andet muligt at opbygge sit brand, øge omsætningen og at drive trafik på sit website. 

Markedsføring på de Sociale Medier kan gøres på flere måder, herunder gennem organisk markedsføring og betalt markedsføring (Paid Social Media Marketing).

Organisk VS Paid Social Media Marketing

Spørgsmålet om man skal benytte sig af  Organisk- eller Paid Social Media Marketing, afhænger i en høj grad af hvad du vil opnå med din markedsføring. I mange tilfælde er kombinationen af begge metoder en meget effektiv strategi, hvorimod det i andre tilfælde giver mere mening kun at benytte sig af én strategi.

Organisk markedsføring på de Sociale Medier

Organisk markedsføring er alle SoMe aktiviteter, som ikke involverer nogen form for betalte promoveringer. Med andre ord, er det en måde hvor enhver bruger er i stand til at gøre brug af alle omkostningsfrie SoMe redskaber, herunder opslag, billeder, videoer og stories. Denne metode benyttes oftest til at genere trafik over en længere periode. Dette er en mere naturlig tilgang, som er effektiv til skabe trofaste følgere og langvarige resultater.

Paid Social Media Marketing er når de forskellige SoMe platforme bliver betalt for at fremvise annoncer til målgrupper, der når ud over brandets eksisterende følgere. Med denne hurtige og effektive metode, er det muligt at tilpasse annoncerne efter den ønskede målgruppes interesser, demografi og geografi. Alt afhængig af kampagnens formål, er det blandt andet muligt at drive mere trafik til dit website, få nye likes eller følgere, generere leads, skabe konverteringer og mange andre ting.

Hvorfor vælge SoMe Marketing?

Der er mange fordele ved at vælge markedsføring på de Sociale Medier, og du bør derfor nøje overveje om det skal være en del af din markedsføringsstrategi. For det første, er der omkring 4,5 milliarder aktive brugere på de Sociale Medier, hvilket gør at der er et stort potentiale for eksponering. Cirka 54% af verdens population bruger Sociale Medier, med et dagligt gennemsnitligt tidsforbrug på 2 timer og 25 minutter. Det vil sige, at man med markedsføring på de Sociale Medier har adgang til mere end halvdelen af verdens population i flere timer om dagen. For det andet, gør markedsføring på de Sociale Medier det muligt at tilpasse din målgruppe ned til mindste detalje.

For det tredje, anses de Sociale Medier for at være blandt de hurtigst voksende platforme. Facebook alene, oplevede fra 2019 til 2020 en vækst på +7,27%, som er tilsvarende 178 millioner nye brugere. Det samme gælder for Instagram. I samme periode som Facebook, oplevede Instagram en vækst på +22,9%, som er tilsvarende 186,3 millioner nye brugere.  Disse vækstrater er derfor med til at indikere at markedsføring på de Sociale Medier har stort potentiale.

Udover den store årlige vækst, tilbyder markedsføring på de Sociale Medier også en række andre fordele. Disse fordele kommer især til udtryk når de sættes i kontrast til traditionel markedsføring.

Fordele:

  • Ved brugen af markedsføring på de Sociale Medier, er det muligt at benytte sig af ‘tovejskommunikation’. Tovejskommunikation er når afsender og modtager har muligheden for at skifte roller, således at der opstår dialog. Denne form for markedsføring er fordelagtig, da det giver anledning til at stifte bekendtskab med sin kundebase. Dette havde ikke været muligt i ‘envejskommunikation’, da afsender udelukkende kommunikerer til modtager, uden at modtager har muligheden for at give respons.
  • Til forskel fra traditionel markedsføring, betragtes markedsføring på de Sociale Medier for at være meget “billigere”. Markedsføring på de Sociale Medier er en af de eneste former for markedsføring, hvor en annonce kan nå ud til mere end 1000 mennesker, for mindre end 20 kr. Af denne grund, har stort set alle former for virksomheder muligheden for at tage markedsføring på de Sociale Medier i brug.
  • Når man markedsfører på de Sociale Medier, har man muligheden for at opnå en større konverteringsrate. Konverteringsraten skal i denne sammenhæng forstås som ‘handlinger’, man ønsker at kunder og fremtidige kunder tager. Det kan være at man gerne vil skabe mere salg – så vil konverteringer i dette tilfælde være antallet af succesfulde salg.
  • Dette fører videre til afmåling af KPI’er (Key Performance Indicators). KPI’er er indikatorer hvorpå det er muligt at tolke succesen af ens markedsføring. Ved markedsføring på de Sociale Medier er det nemt at skabe et overblik over de forskellige annoncer og deres optræden. Det vil sige, at det er nemt at indsamle feedback og data, hvilket er med til at gøre hele markedsføringsprocessen mere effektiv. Dette kan være svært at gøre gennem traditionel markedsføring, da man ikke på samme måde arbejder med KPI’er, som ved markedsføring på de Sociale Medier.
  • På de Sociale Medier er der rig mulighed for varieret markedsføring. Grunden til dette er, at det er muligt at strukturere sin markedsføring efter alder, køn, demografi, interesser, politiske holdninger mv. På denne måde gør de Sociale Medier, det muligt at markedsføre til et stort spektrum af forskellige kundegrupper, og dermed også at målrette sin markedsføring – hvilket er med til at gøre den mere effektiv, i forhold til traditionel markedsføring, hvor der ikke er samme segmenteringsmuligheder.

Markedsføring på de Sociale Medier giver små og mellemstore virksomheder muligheden for at konkurrere på tilsvarende vilkår som store virksomheder. Grunden til dette er, at de pågældende virksomheder får adgang til en global kundebase, der i dette tilfælde kører over internettet. Det er derfor muligt at sige, at internettet kan erstatte fysiske markedsføringskanaler, hvilket er mere effektivt og koster mindre penge. 

Hvilken SoMe kanal skal jeg vælge?

Hvilket Socialt Medie du skal vælge, afhænger af mange forskellige ting, da hver SoMe platform er unik og hver har forskellige formål. Du bør derfor stille dig selv spørgsmål såsom hvad dit mål er, hvem din målgruppe er og hvor de befinder sig, for at finde ud af, hvilken platform, der er den rette for din virksomhed.

1. Hvad er dit mål?

Et godt sted at starte, er at finde ud af hvad du ønsker at opnå ved at markedsføre din virksomhed på de Sociale Medier. Oftest benyttes Social Media Marketing til at:

  • Skabe brand awareness
  • Generere leads
  • Øge salget
  • Drive trafik
  • Skabe kundeengagement

Hver SoMe platform har forskellige fordele, så alt afhængig af hvad dit formål er, er det vigtigt at formidle en markedsføringsstrategi. Som udgangspunkt bruger virksomheder markedsføring til at understøtte deres udbud af produkter og dermed fremme efterspørgslen hos kunderne. Dette er især vigtigt da, mange virksomheder i dag benytter internettet som substitut for fysiske butikker, hvilket er med til at hæve deres position til et mere globalt marked. Det er derfor nu endnu vigtigere for virksomheder at kende til deres kunders købsadfærd, da det er afgørende for om virksomheden er i stand til at skabe salg. Før virksomheder kan skabe kendskab til kundernes købsadfærd, er det vigtigt først at identificere hvem det er, der køber ens produkter (målgruppen).

2. Kend din målgruppe

For at vælge den rette SoMe platform, er det også meget vigtigt at have et godt kendskab til sin målgruppe. Her er der altså tale om ting som demografi, geografi og interesser. Disse faktorer kan ofte oplyse virksomheder om hvem det er, der køber ens produkter, hvor de reelt set befinder sig, hvorfor de køber hos dig og ikke hos andre. For at finde frem til ens målgruppe kan du stille dig selv følgende spørgsmål:

  • Hvor gamle er dine kunder?
  • Er der tale om kvinder eller mænd?
  • Hvor befinder de sig geografisk?
  • Hvad tjener de?
  • Hvilke fritidsinteresser har de?
  • Er de interesseret i lignende produkter?

3. Hvor befinder din målgruppe sig?

Når du har fået styr på dine mål og defineret din målgruppe, er det tid tid at finde ud af hvor de befinder sig og hvilket kommunikationsmedium du skal anvende. Sagt med andre ord, skal du finde ud af hvilken SoMe platform du ønsker at markedsføre dit produkt eller service på.  For at gøre dette, skal du finde ud af hvilke(n) platform din målgruppe gør brug af, samt hvor ofte de bruger dem, ved at undersøge hver platforms bruger-demografi.

Hvilken SoMe platform du vælger at fremstille dit produkt eller din service på, har betydning for hvor effektive dine markedsføringskampagner kommer til at være. Er din målgruppe primært voksne, eller en ældre generation, vil medier såsom Facebook ofte være et godt valg. Grunden til dette er fordi den primære gruppe er 18 – 35 år, men der er et højt brugerantal i aldersgruppen 36 – 56+ år. Er din målgruppe i modsætningen den yngre generation, vil medier såsom Snapchat og TikTok være oplagte. For Snapchat blev det i 2020 estimeret at 50% af brugerbasen var under 25 år, hvor TikTok ligger på omkring 60% i 2021.

4. Forstå de forskellige SoMe platforme

Når du skal vælge hvilke social media kanaler du ønsker at benytte, er det vigtigt at forstå formålet med, hver platform og hvordan de har relevans til dit indhold samt det, du ønsker at lave annoncere for. For at skabe et bedre overblik over hvilke egenskaber hver platform har, og for at hjælpe dig med at finde ud af, hvor din målgruppe befinder sig, har vi lavet en lille guide til nogle af de førende Sociale Medier for neden:

Facebook

Med sine 2,7 milliarder bruger, er Facebook den førende Social Media platform. De fleste brugere benytter oftest Facebook til at holde kontakten med familie og venner, og har gennemsnitligt 1.908 (mio) besøgende dagligt (2021). Den gns. Facebook-bruger anvender typisk mediet 33 min om dagen. Denne enorme mængde af brugere er dog også meget fordelagtig for virksomheder, da de her, har mulighed for at opbygge relationer med deres eksisterende kundebase, samt at tiltrække nye kunder. 

Med Facebook Ads Manager, er det muligt at rette dine annoncer mod brugere baseret på faktorer som alder, køn, interesser, job titel, geografisk placering og deres købsadfærd. Installerer du ydermere en Facebook Pixel, har du mulighed for at spore besøgendes adfærd på dit website, og oprette annoncer rettet mod besøgende, som eksempelvis ikke har gennemført et køb. Ligeledes er det muligt, at oprette en kopimålgruppe – dette er en metode hvorpå du har mulighed for at finde nye kunder, som minder om dine eksisterende kunder, med henblik på interesser, købsadfærd osv.

Facebook Ads Manager består desuden også af stærke analytiske redskaber, som hjælper dig med at opretholde en god performance.

Instagram

Instagram er en af de hurtigst voksende Sociale Medier, og har især vundet popularitet blandt det yngre publikum. Instagram er et meget visuelt medie, og er derfor effektivt, hvis du ønsker at nå dine kunder igennem billeder og videoer. Her er det eksempelvis muligt at opsætte annoncer af dine produkter i brug, og opfordre dine kunder til at gøre det samme. Eftersom Instagram er ejet af Facebook, administreres annoncerne her også i Facebook Ads Manager, hvilket betyder at der er ligeså brede segmenteringsmuligheder.

TikTok 

TikTok er et relativt nyt medie, men vokser med lynets hast og er i dag et af de mest populære Sociale Medier. Ligesom Instagram, er TikTok især udbredt blandt den yngre generation. TikTok er også et visuelt medie, men til forskel fra Instagram, er der her udelukkende fokus på videoer. 

Ligesom Facebook, har TikTok også sin egen Ads Manager, hvilket betyder at der også her er brede segmenteringsmuligheder.

Snapchat

Snapchat er endnu et visuelt Socialt Medie, men til forskel fra Instagram og TikTok, er der her en 24 timers tidsbegrænsning på, hvor længe hvert et opslag er tilgængeligt. Af denne grund er Snapchat godt til at dele real time opdateringer (såsom at komme bagom kulisserne), events og lancering af nye produkter.

LinkedIn

LinkedIn er kendt for at være de professionelles sociale medie. Mediet er fremragende til forretningsudvikling og at netværke. Ofte benyttes det til jobsøgning, rekruttering, at oprette forbindelse til nye forretningspartnere eller at finde B2B kunder. 

5. Kend din branche

I forlængelse af målgruppen og de forskellige platformes egenskaber, er det også vigtigt at man som virksomhed skaber kendskab til den branche, man befinder sig i. Grunden til dette er, at nogle kommunikationskanaler virker bedre for nogle brancher end andre. For eksempel er visuelle medier, såsom Instagram, Snapchat, Pinterest og TikTok, oplagte for kreative brancher såsom frisering, skønhed, gastronomi og kunst. Er der derimod tale om brancher der ligger inden for B2B, vil en professionel platform som LinkedIn være et oplagt valg.

6. Hvor befinder dine konkurrenter sig?

Noget andet som kan hjælpe dig med at beslutte dig for, hvilken kanal, der er den rette for netop din virksomhed, er ved at undersøge hvor dine konkurrenter befinder sig og hvilken adfærd de har på Sociale Medier. Med dette menes der, at man skal undersøge hvilken SoMe platform de befinder sig på, og hvilken markedsføringsstrategi de bruger – herunder hvilke typer opslag de laver. Ved at finde frem til dette, er det muligt at få et indblik i, hvad der har potentiale for at succes. At have kendskab til konkurrenternes strategi kan hjælpe dig med at lave din egen, da det kaster et lys over muligheder samt potentielle svagheder i din markedsføring.

Skal du have hjælp til annoncering på de Sociale Medier?

Hos Adtention har vi et væld af kvalificerede specialister, som er stærke i annoncering på de Sociale Medier. Kontakt os i dag og få et uforpligtende tilbud på en løsning til din virksomhed.

Vi glæder os til at høre fra dig.