Et kreativ bureau med 30 års erfaring

Adtention er et digitalt kreativt bureau med fokus på, hvordan kreativiteten og det konceptuelle understøtter de digitale muligheder. Hvordan du som kunde kommer fra den kreative ide, til udfoldelse i markedet.

Med over 30 års erfaring indenfor reklame branchen og kunder som Intersport, Jotun, Eurodan huse, Legoland ved vi, hvordan man kommer i mål med dit projekt, om det er koncept, kreativitet, design eller content marketing du har behov for.

  • 30+ års erfaring
  • Kompetent rådgivning
  • Prisvindende kreativitet
  • Transparent proces
  • Fast kontaktperson
Kontakt os
Billede af kreativ projektleder der hænger materiale op på væggen

Sådan arbejder vi med kreativitet

Vi er ikke som andre kreative bureauer. Hos os arbejder de digitale, kreative og udviklerne tæt sammen. Årsagen er simpel, vidensdeling fra de uundgåelige facts og data i markedet sammen med de kreative tanker, skaber en større synergi i skabelsen af et nyt koncept, ide, eller reklamefilm.

Ved opstart af et projekt vil vi altid dedikere et hold af specialister og kreative, samt en kontaktperson, der står for at drive og forme projektet.

Vi har klare forvetninger til os og dig som kunde igennem vores process over forløbet, som i 5 grove træk er; Indledende møde, Workshop, Oplæg, Eksekvering, Analyse. Igennem denne process sikrer vi, at vi forstår hele konceptet, levering og en god dialog med jer som kunde.

Som vi plejer at sige; “Du skal erobre hjerter, før du erobrer markedsandele”, det gælder også os, når vi skal vise vores værd til at løfte din opgave og erobre din virksomheds hjerte.

  • 360 graders rådgivning
  • Digital mindset
  • 200+ kunder
  • Ingen binding
  • Kreativt bureau
Læs om vores proces

Hvad kan vi tilbyde dig?

Færdigt arbejde!

Sådan ser slagkraftig markedsføring ud, hvis du spørger vores kunder. Dyk ned i nøje udvalgte cases fuldstændig blottet for selvforherligelse. Kun ren og skær effekt.

Følg tidsånden

Der er travlt. Beslutninger skal tages hurtigt samtidigt med, at der er mere af alt at vælge mellem end nogensinde før. Det er vores hverdag, uanset om vi sidder som en virksomhed, der skal sælge – eller om vi står på gulvet og er forbrugere, der skal købe. Tiden arbejder mod os alle. Det er tidens ånd.

Så hvordan får vi tiden til at arbejde for os uden at få den til at stå stille?

Og vel at mærke uden selv at gå i stå og blive overhalet af andre, der allerede har taget tidsånden i hånden og flyver i fuld fart mod nye medieplatforme, markedstiltag og forretningsmodeller?

Som kreativt bureau handler det – som for alle – om at følge med tiden.
Og det gør vi ikke uden at tilegne os ny viden, lytte og finde ny inspiration fra både nationale og internationale markedsledere og innovatører.
Alt det vil vi gerne dele med dig.

Mere om Adtention
Brian Stein CEO hos Adtention

Vi har skabt processen for at levere et fantastisk produkt

“Med den rigtige proces, sikrer vi en høj levering for både kunden og for os selv. Kunden ved hele vejen igennem, hvor vi er med det kreative oplæg, og hvornår de selv skal allokere tid til projektet. Processen bliver altid fuldt op med en tidsplan for at have klare forvetninger til samarbejdet.”

Adm. direktør
Brian Stein

Indledende møde

Vi bruger det indledende møde til at høre om din opgaves omfang, og hvordan vi som kreativt bureau kan hjælpe dig. Det er også her vi finder ud af, hvilke ressourcer vi skal have tilknyttet projektet, og forberede os til workshoppen, hvor vi har analyseret og forberedt vores tanker.

Workshop

Inden workshoppen vil der blive fremsendt en agenda, som indeholder evt. spørgsmål fra det indledende møde, som du som kunde skal forholde dig til inden mødet. Workshoppen bliver brugt til at sikre forståelse hele vejen rundt, og lægge evt. løsninger frem som vil blive brugt til oplægget.

Oplæg

Her vil vi fremvise, hvordan vi løser jeres projekt igennem en præsentation med vores kreative udlæg på løsningen, her vil samtidig være et budget og tidsramme inkluderet.

Eksekvering

Som det største af trinene, vil der her blive eksekveret på det godkendte oplæg ud fra budgetrammerne og oplægget.

Analyse

Efter eksekveringen er startet, iht. branding, vil der blive analyseret på de initiativer, der er blevet sat i værk og reflekteret over eventuelle tilretninger

Har vi ikke besvaret alt endnu?

Vi elsker at rådgive og fortælle om hvad vi kan, men hvis vi skal forklare alt vil denne underside komme til at fylde alt for meget.

Hvis vi ikke har fået forklaret alt, og du stadig har nogle spørgsmål, så er du mere end velkommen til at ringe til os og få rådgivning gratis, eller læse nogle af de ofte stillede spørgsmål vi har til kreativt bureau lige her.

Kontakt os

Ofte stillet spørgsmål

Hvor gør i med billeder?

Det kan være forskelligt alt efter, hvilken opgave vi løser. Vi har et samarbejde med forskellige fotografer alt efter, hvilken stil billederne skal have, og hvad formålet er. Oftest under en kreativ proces anbefaler vi at få taget nye billeder. Hvis din virksomhed i forvejen allerede har en høj kvalitet af intern materiale, vil vi gerne kigge ind om dette kan anvendes.

Anvender I mediebureau?

Nej, det gør vi ikke. Vi håndterer selv hele processen internt, hvortil vi planlægger hele processen fra start til slut med kampagner, markedsføring, tv kampagner ol.

Hvem har rettighederne på det materiale vi udarbejder?

Efter accept og effektiv betaling vil du som kunde eje det materiale vi laver.

Vi er stolte af vores danske designere og kreative hoveder – Vi outsourcer ikke

Vi har bevidst valgt ikke at outsource vores designere, og kreative talenter. Vi har store ambitioner og vi ved at synergien ved at have samlet alle specialister i et hus, og den danske kvalitet vil ikke kunne opnåes andre steder.

Samtidig kan du forvente en enkel og klar kommunikation både internt ved os, men også til dig, hvor spørgsmål hurtigt kan besvares og rådgives korrekt.

På den måde kan vi sikre, en høj kvalitet og levering.

Skal vi give et bud på dit kreative projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os skabe et kreativ koncept for dig? Så ser vi frem til opstartsmødet, hvor vi kan høre mere om jeres tanker.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Et kreativt bureau i øjen højde med forbrugeren

At tænke en skør ide og udføre den efterfølgende er der mange der kan, men at lave et kreativt oplæg fra tanke, til kommunikation til eksekvering på baggrund af din målgruppe i samspil med din virksomheds DNA, kræver mange års erfaring og viden.

Vi har 30 års erfaring som kreativ bureau og med referencer igennem tiden som “Få hus drømmen ud af hovedet” for Eurodan, “Sælg din bil hurtigt” for Solgt.com, og mange flere projekter, ved vi hvad det kræver at skabe en ide og et koncept, der rammer forbrugeren i øjenhøjde.

Når vi arbejder med kreativitet er vores første prioritet at skabe værdi og ramme forbrugerens adfærd om det er strategisk, igennem kommunikation, visuelt eller noget helt tredje. Det sikre vi ved at have et team tilkoblet din virksomhed, som alle er placeret under samme tag, som skaber en agil og dynamisk arbejdsproces. Alt efter hvad opgaven lyder på vil der oftest være flere kreative tilkoblet projektet fra start til slut, i samarbejde med en projektleder.

Kreativitet og kommunikation skaber vejen

Strategisk kommunikation eksternt såvel som internt er en af de stærkeste værktøjer som en del af din virksomheds branding og synlighed, men trods det er det også oftest det, der bliver nedprioriteret mest. Årsagen er oftest mangel på tid eller viden om, hvor man skal starte og slutte. Problemet her er at en virksomheds DNA defineres primært igennem tekst og visuelle elementer, og hvis rammerne ikke er dannet vil det falde til jorden.

Som et kreativt bureau arbejder vi med en bred palette for at sikre en ensformet kommunikation til markedet i samspil med kreativiteten. I et samarbejde med os, vil du ikke længere skulle tænke på om virksomheden har tiden det kræver, fordi vi håndterer processen fra start til slut. Det eneste der skal bruges tid på er nogle få møder for at gennemgå de oplæg vi har udarbejdet, og sikre at vi er på det rette vej iht. hvor i ønsker jeres virksomhed skal bevæge sig hen.

Kreativt digitalt bureau med fokus på strategi

Hvor er du nu? Hvor skal du hen? Hvad er formålet? Hvad er virksomhedens mål? Der er mange spørgsmål, der skal besvares inden vi som kreativt bureau kan skabe den kreative ide, fordi foruden de spørgsmål vil vi som kreativt bureau ikke kunne levere et koncept, der både omfavner din virksomhed vision, men også dine forbrugere.

Uden den rigtige strategi og grundlag, vil der blive skabt et kreativt koncept som oftest aldrig bliver fuldt til døren.

Derfor ved vi hos Adtention at strategi, kommunikation, strategisk design og kreativitet er afhængige af hinanden, for at skabe en støre fællesmængde.

Digital markedsføring, udvikling og kreativitet samlet i samme bureau

Som nævnt tidligere er Adtention et kreativ digitalt bureau, men samtidig har vi også udvikling og digitale specialister siddende internt. Det giver os en stor fordel iht. nye trends indenfor den digitale verden, og sociale medier som vi kan tage i anvendelse i vores kreativitet og kommunikation.

Ved at have de rigtige mennesker i huset ved vi at de ideer, og løsninger vi skaber kan lade sig gøre offline så vel som online. Og i en digital verden kan det være svært at komme udenom en nytænkende ide, der ikke omfatter digitalisering. Derfor har du en stor fordel ved at vælge et kreativ bureau som os, da vi helt fra idé fase til eksekvering af annoncering og udvikling kan hjælpe så du har “one point of contact”, uden du skal være i kontakt med flere bureauer på samme tid, hvor der kan ske miskommunikation.

Det gør også at når vi tænker kreativitet tænker vi ikke kun på at skabe den gode idé, men vi skal have den gode idé tilpasset forbrugerens adfærd både digital og analog. Vi sørger for at din kommunikation og visuelle kommunikation har en rød tråd hele vejen rundt.