Hvorfor vælge et digital reklamebureau?
Et bureau som Adtention kan hjælpe dig og din virksomhed med diverse opgaver inden for reklamer og branding – vi er jeres eksterne marketingafdeling, som sørger for fysiske og digital løsninger inden for marketing. Her får du skræddersyede løsninger, der giver målbare resultater.
Vi er et kreativt digitalt bureau med et stærkt team, der både brænder for at være med til at forstærke eller etablere jeres strategiske kommunikation gennem en rød tråd, samt styrke jeres retail service. Med andre ord er vi en hybrid af et klassisk reklamebureau og et moderne digitalt webbureau.
Nedenfor kan du læse mere om, hvordan vi kan hjælpe med alt fra digital markedsføring og brandingstrategier til enkelte printreklamer, konceptudvikling eller emballagedesign. Her kan du få en full service løsning, der samler trådene et sted.
Kreative & digitale løsninger der passer til jeres reklamedrøm
Hos Adtention brænder vi for at forstærke jeres strategiske kommunikation, uden at besværliggøre processen. Vores dygtige medarbejdere er passionerede indenfor flere forskellige områder, hvilket betyder at vi både kan være med til at forme hele jeres koncept, eller blot designe næste sæsons produktkatalog.
Vi har stået for en bred vifte af grafisk design og kreativitet. Nedenfor kan du læse om nogle af de kreative løsninger, som vores bureau kan hjælpe jeres virksomhed med. Hvis I har spørgsmål til en bestemt opgave eller disciplin, er I altid velkomne til at kontakte os.
Print
Printmateriale findes i flere forskellige former. Det kan blandt andet være kataloger eller reklameaviser, design af emballage, direct mail til kunder eller potentielle kunder, samt Point of Sale, som vi også kalder for POS-materiale.
Hos Adtention er vi gerne med til at udvikle jeres næste oplæg af print-materiale. Det kan være, at I udgiver et katalog på sæsonbasis, som gerne skal have en rød tråd, men samtidig indeholde både sæsonens og jeres virksomheds kendetegn.
Vi kan også være behjælpelige i den kreative process når I skal lave ny emballage eller forbedre eksisterende emballage. Sammen kan vi skabe et produkt, der både er unikt for jeres brand og som vækker opsigt, samtidig med at det fortæller jeres potentielle kunder alt det, de bør vide. Vi kombinerer praktiske elementer med designmæssig ynde, så det færdige produkt lever op til jeres krav og ønsker.
Derudover laver vi som bureau materiale til direct mail, der passer til jeres brand og understøtter budskabet i jeres materiale og jeres overordnede, strategiske målsætninger. Med andre ord kan vi som bureau levere en helhjertet print-indsats.
Art Direction
Som et digitalt bureau kan vi desuden løse opgaver og samarbejde inden for art direction. Blandt andet kan vi samarbejde med jeres virksomhed om konceptudvikling af enten jeres virksomheds visuelle identitet eller en reklamekampagne, så der skabes en rød tråd og ensartethed, der gør jeres virksomhed let genkendelige for nye og tilbagevendende kunder. I dag er det nemlig, mere end nogensinde før, altafgørende at skille sig ud fra mængden.
Desuden kan vi tage del i art direction i forbindelse med TV, radio, film og andre medier, så alle relevante aspekter dækkes og alle elementer overvejes grundigt – hos Adtention overlades intet til tilfældigheden. Det samme gælder corporate design, for eksempel logoer, fast markedsføringsmateriale og lignende, der skal se skarpt ud når det skal præsenteres til dine kunder.
Digital kommunikation
Vi er et bureau der også kan hjælpe med dine digitale opgaver – blandt andet webdesign, så jeres fysiske og digitale brand og udseende stemmer overens, og så jeres hjemmeside, blog eller lignende altid ser opdateret, funktionel og brugervenlig ud. De seneste år er det blevet endnu vigtigere at have en digital tilstedeværelse der er skarp, og mange kunder finder det motiverende når de let kan komme i kontakt med virksomheder, for eksempel på de sociale medier. Derudover er det vigtigt, at der er en ensartethed mellem jeres platforme.
Måske er det relevant for jeres virksomhed at bringe user stories eller cases på jeres hjemmeside, eller måske skal I spille mere på historien bag jeres virksomhed. Alt dette kan vi hjælpe jer med, så jeres digital kommunikation på diverse digitale medier, bliver skarpere, og stemmer overens med jeres brand.
Derudover tager vi os også gerne af den strategiske udvikling og opsætning af jeres sociale medier. Det kan eksempelvis være, at I har en Facebook-side som I gerne vil gøre mere brug af, eller at I vil styrke jeres tilstedeværelse på Instagram eller LinkedIn. Det kan være design af jeres indhold på siderne, billeder eller posts og opslag om hverdagen i virksomheden, nyheder, produkter eller lignende.
Google Ads er en anden digital marketing-strategi, som vi kan være behjælpelige med på vores bureau. Google Ads, der tidligere blev kaldt for Google Adwords, bruges til at opsætte reklamer, produktannoncer, billeder og videoer i Googles store annoncenetværk.
Marketing strategi
Mange digitale bureauer kan også tage del i den strategiske planlægning af jeres virksomhed sammen med jer. De bedste resultater kommer ikke af, at et reklamebureau egenhændigt svinger stokken og dikterer slagets gang. De kommer tværtimod af, at en virksomhed og et bureau iværksætter et frugtbart samarbejde, der går begge veje.
Der er flere former for strategisk tilgang og i flere dele af virksomheden er det nødvendigt at have en stærk strategi, både på kort sigt og lang sigt. Hos Adtention kan vi løfte kendskabet af jeres virksomhed ved at udvikle jeres nye strategier, blandt andet kan vi være med til at udvikle jeres digitale strategier og tilstedeværelse på blandt andet sociale medier eller digital markedsføring. En overordnet strategi bør altid være grundlaget for hele jeres markedsføringsindsats. Det sikrer en samlet indsats mod jeres større målsætninger.
Man kan dog også udvikle en enkeltstående strategi, f. eks. hvorledes din virksomhed skal entrere et nyt marked. Disse enkeltstående strategier er dog aldrig rigtigt enkeltstående, for de skal stadigvæk tale ind i det store billede, du enten alene eller sammen med dit bureau har malet.
En brandingstrategi kan også være relevant at udvikle, blandt andet hvis I er en forholdsvis ny virksomhed, eller hvis I befinder jer på et marked med skarp konkurrence, hvor I har behov for at differentiere jer. Det kan også være relevant i tilfælde, hvor I skal lancere et helt nyt produkt, eller et eksisterende produkt, der har gennemgået ændringer eller lignende.
En kommunikationsstrategi er også en nødvendighed for mange virksomheder, ung som gammel. Det er her det fastlægges, hvordan I kommunikerer med kunder og virksomhedens stakeholders. En kommunikationsstrategi definerer, hvordan I kommunikerer i markedet – fra jeres kunder til samarbejdspartnere, stakeholdere og generelt hele den verden, der omgiver jeres virksomhed. Typisk adopteres en kommunikationsstrategi også internt, således den bliver en afgørende del af virksomhedens kultur.
En rød tråd i kommunikationen er, som jeres visuelle identitet, med til at skabe genkendelighed i markedet; Alle virksomhedens interessenter kan med en distinktiv stemme spotte, at det er jer, der taler. Med en klar kommunikationsstrategi bør der heller ikke være tvivl om, hvad I forsøger at kommunikere. Der er mange platforme hvorpå din virksomhed kan implementere en klar kommunikationsstrategi. Det kan bl.a. være blogindlæg, user stories eller mød-en-medarbejder, cases og meget andet, der er med til at fremhæve jeres virksomhed i høj kvaltiet.
Hvad kan I selv gøre?
Hvad kan I selv gøre for at forberede jeres samarbejde med reklamebureauer? Succesfulde samarbejder bygger typisk på et udspil fra den virksomhed, der har taget kontakt til reklamebureauerne.
Derfor kan I sagtens begynde at brainstorme idéer til kommunikation, identitet, tryksager eller anden markedsføring selv, men har I brug for, at vi hjælper jer hele vejen gennem processen, så gør vi også gerne det. Nedenfor får du dog nogle gode råd til, hvad I selv kan gøre, inden vi mødes.
- Brainstorm – hvad er jeres budskab?
Hvorfor er det egentligt, at I gerne vil have lavet en reklame? Hvad ønsker I, at målgruppen skal tage med sig videre – altså hvad er budskabet? Der findes ikke en gylden facitliste, der på listig vis kan overføres til alle former for virksomheder. Derfor er det også en god begyndelse, at I overvejer, hvad det præcist er, I vil kommunikere eller hvilken handling, I ønsker at opfordre til. Det forudsætter naturligvis, at I også har en idé om, hvilke mennesker I ønsker at ramme med jeres strategi – men det kommer vi til om et øjeblik. Adtention kan som bureau også være med til at at stille skarpt på, hvilke platforme jeres kunder befinder sig på. I kan også selv gøre jer nogle overvejelser omkring mediesammensætningen i benytter i dag og de ting, I har lært fra dem. Heri kan vi også typisk lære en del om målgruppen samt dennes adfærd, som du med fordel kan bruge i det næste trin. - Kender I jeres eget brand og jeres målgruppe?
Ovenstående leder os til dette trin – Målgruppen er dem, du ønsker at ramme, trække en reaktion af, engagere, begejstre og meget mere. Egentligt hænger de to punkter sammen, for budskabet skal leveres til målgruppen, men det er nemmere at stille de to og deres formål op hver for sig. Hvem ønsker din virksomhed at tale med? Et det nye, mulige kunder, eksisterende kunder der skal prøve et nyt produkt eller noget helt tredje? Det kan være en god idé at overveje dette, så jeres reklame eller generelle indsats kan blive så præcis som muligt. Det sikrer at I ikke skyder med spredehagl, men kan lave præcis, direkte markedsføring af jeres brand eller et produkt til en nøje afgrænset målgruppe.
Kommunikationen, og dermed også sproget, skal henvende sig til den gruppe I ønsker at henvende jer til. En kommunikationsstrategi, eller en overordnet brandingstrategi kan være relevant her, fordi det er vigtigt at I lærer jeres kunder, samt nye potentielle målgrupper at kende.
Overvejelser I kan gøre jer, er bl.a. Følgende:
- Hvilket køn er jeres målgruppe?
- Hvor gamle er målgruppen?
- Hvor bor målgruppen?
- Hvor befinder de sig på nettet og offline?
- Hvad er deres adfærd – hvor handler de, hvad handler de, hvad er budgettet?
- Hvad er deres udfordringer i dag og hvilke løsninger bidrager dit produkt med?