Få flere relevante henvendelser med leadgenerering

Leadgenerering er en af de kampagnemålsætninger der bliver brugt hyppigst når vi snakker Facebook-annoncering og det er med god grund…

Leadgenerering gør det nemlig muligt for virksomheder der enten sælger B2C eller B2B at få flere konverterende kunder gennem deres virksomhed. Facebook gør det muligt med deres annonceopsætningsværktøj, at potentielle kunder kan skrive deres oplysninger ind så virksomheden har dem med det samme og kan skrive eller ringe til kunden når de ønsker det. Leadgenerering er blandt andet uvurderligt for en multiservice-virksomhed som både lever af B2C og B2B kunder. Her kan de annoncere for alle deres ydelser til privatpersoner på Facebook (B2C), men også målrette deres annoncering til virksomheder (B2B).

Vores dygtige marketingspecialister hjælper dig gerne med leadgenerering, og du er altid velkommen til at kontakte os for at høre mere, om hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at få flere leads.

  • Fuld kontrol over dit spend
  • Performanceorienteret annoncering
  • Fuld ejerskab af din annoncekonto & pixel
  • Annoncering til netop din målgruppe
  • Hjælp til annoncegrafik & annoncetekster
  • Kompetent rådgivning
  • Step-by-step gennemgang ved opstart
  • Dialog hver måned
Kom i kontakt med os

Systemer til leadgenerering

Som nævnt tidligere vil man med leadgenerering gerne have potentielle kunder til at udfylde en formular på Facebook eller sende kunden direkte til en landingsside hvor de kan udfylde nogenlunde de samme felter som de kan på Facebook. Det er så virksomhedens job, at lukke de leads der kommer ind, så de bliver konverterende kunder.

Zapier er rigtig godt værktøj – hver gang der er en der har udfyldt en tilmeldingsformular på Facebook eller på en hjemmeside, kommer de leads automatisk ind i et valgt system hvor man holder styr på sine leads.

Zapier fungerer sådan at du opretter en zap mellem Facebook og Zapier og bagefter en zap mellem Zapier og fx Google Sheet, hvor disse leads så kommer ind i realtid. Zapier er specielt godt fordi de har plugins til stort set alle CRM systemer.

Læs mere om Facebook annoncering her

Sådan arbejder vi med Leadgenerering

Her er nogle af de ting vi har fokus på, når vi arbejder med leadgenereringskampagner. Der er stor forskel på virksomheder, og derfor arbejder vi forskellige fra kunde til kunde. Du kan altså altid være sikker på at vi laver en løsning der passer til din branche og virksomhed, og som har dine kunder og målgrupper in mente.

Udvalgte cases

15

Gennemsnitlig ROAS

500.000

Eksponeringer

LACE har arbejdet med Adtention gennem en længere periode – og er tilfreds med samarbejdet. Som en lille niche-virksomhed har vi ikke ressourcer til at følge med i alle nuancer af de muligheder som Facebook Marketing universet giver ... og her har Adtention gjort en forskel. Samtidig har Adtention kreativt løst det problem at Facebook ikke vil bruge vores produktbilleder, da vi sælger designerlingeri.”
Peter, Lace.dk

17,84

Gennemsnitlig ROAS

3 millioner

Eksponeringer

600+

Purchases

5,57%

Gennemsnitlig CTR

Skal jeg anvende look-a-likes til Lead ads?

Hvis man allerede har en stor e-mail portefølje, kan man anvende denne liste til at lave en look-a-like målgruppe til Facebook. Dette er smart fordi man finder emner der ligner dem der allerede er på ens e-mail-liste. På denne måde sikrer man sig at man finde emner som også kunne være potentielle konverteringer.

Facebook matcher e-mail listen med de eksisterende Facebook-brugere og på den måde, kan Facebook finde ud af hvilke interesser, hobbies og lignende den pågældende bruger har. Dette kan Facebook så matche med andre brugere, så Facebooks algoritme kan finde emner der ligner de brugere, som allerede har afgivet et lead.

Skal vi hjælpe dig med at anvende look-a-likes til din markedsføring?

Udregn din pris
SEO vækst data

Forøgelse med digital markedsføring

7,28%

Stigning i brugere

12,97%

Stigning i transaktioner.

7,22%

Stigning i konverteringsrate

30,69 %

Stigning i omsætning

Vi har samarbejdet med Adtention igennem de sidste par år og været meget tilfredse. Adtentions indsats er helt afgørende for vores fremdrift og positive udvikling. Uanset om det er softwareudvikling eller online markedsføring, så er det med højt engagerede-, dygtige og selvkørende medarbejdere som skaber gode resultater. Absolut en anbefaling herfra”
Rasmus Pallesen, Solgt.com

Hvordan sikrer du at dine leads forbliver varme?

Maja – Paid SocialSpecialist

En af de vigtigste ting man kan gøre når man har fået et lead, er at man tager kontakt til den der har henvendt sig. På denne måde forbliver man i emnets nutid og kan derfor nemmere konvertere til dem et reelt salg.

Man skal på en måde se det som et ‘hov, glemte du dette i kassen’ moment, hvor man igen skal have fat i emnet og sikre at de konvertere. Dette kan gøres telefonisk, men det kan faktisk også gøres ved brug af Facebook-annoncering. Her kan man nemlig target, altså ramme, personer der har været et lead indenfor 180 dage. På den måde kan man få i dem der måske er faldet fra i processen.

En anden metode er er give dem noget gratis for at de forbliver et varmt lead. Dette kan være ting som rabatkoder, gratis materialer, gratis rådgivning, en prøve på ens produkt eller lignende. Det er kun fantasien der sætter grænser for, hvordan man holder på sine leads.

Læs mere om Facebook annoncering

Skal vi give et bud på dit digitale projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Sådan laver du en formular til Lead Ads – Instant Form

For at lave en Instant Form til Lead Ads, så skal man først oprette en Leadgenererings-kampagne. Man sætter kampagnen op med de indstillinger man normalt ville vælge og tilpasset til de målgrupper man har identificeret passer til en produkt eller service. På annonce niveau kan man begynde at lave den Instant Form man skal anvende til annoncerne. Man kan vælge mellem enten at anvende ‘More Volume’ eller ‘More Intent’ som objektiv. ‘More Volume’ henvender sig til at lave en kort Instant Form, hvor man kan få mere volumen på leads, hvor ‘More Intent’ oftest er længere og bedre besvarer user intent.

I ‘Intro’ skriver man en kort beskrivelse af hvad brugeren skriver sig op til. Her kan man give brugeren noget igen for at sikre at de vil opgive deres oplysninger. Dette kan være en rabatkode, en gratis e-bog, x antal minutters gratis rådgivning og lignende.

I næste punkt skal man indsætte de spørgsmål som kunden skal udfylde. Dette er den data og information man gerne vil have fra kunden. Her skal man tænke hvad der udgør et lead: eksempelvis at få kundens fulde navn og deres e-mailadresse. Denne information er det man skal bruge for at kunne kontakte kunden igen efterfølgende. Derfor er denne essentiel at få i formularen.

Efter man har udfyldt spørgsmålene, skal man udfylde et felt om privatlivspolitik. Dette er som regel noget man har på ens hjemmeside og derfor kan man bare linke til det man allerede har. Dette er bare for at emnerne tydeligt ved hvad de siger ja til når de opgiver deres information i formularen.

Sidste felt der skal udfyldes er et afsluttende slide. Her er det en god idé at takke emnet for at have brugt sin tid på at udfylde formularen eller for at de har givet den information man var interesseret i. Her kan man opsætte et link, så brugeren kan komme ind på hjemmesiden og læse mere om virksomheden eller lignende.