Facebook annoncering kan booste din digitale tilstedeværelse

Med en velfunderet strategi for din Facebook annoncering, når du direkte ud til en klart defineret målgruppe på dine sociale medier. Det er dog ikke altid ensbetydende med, at pengene vælter ind. Den slags kræver en samarbejdspartner med stor erfaring inden for leadgenerering, trafikskabelse og salg.

Det kunne sagtens være os. Vi står i hvert fald altid klar til en snak om, hvordan vi sammen skaber mere værdi for din virksomhed via Facebook-annoncering.

Hos Adtention har vi mange års erfaring med Meta, herunder Facebook annoncering, og vores specialister hjælper dagligt både store og små virksomheder med at opnå værdifulde resultater på sociale medier. Skal vi også hjælpe din forretning med Facebook annoncering?

  • Fuld kontrol over ad spend
  • Performanceorienteret annoncering
  • Fuld ejerskab over din annoncekonto & Facebook pixel
  • Annoncering til netop din målgruppe
  • Hjælp til annoncegrafik & annoncetekster
  • Kompetent rådgivning
  • Step-by-step gennemgang ved opstart
  • Dialog hver måned
Kontakt os
Få et uforpligtende prisestimat
1
2

Hvilken type forretning driver du?

Hvilken type forretning driver du?*

Sådan tænker vi Facebook annoncering

Hos Adtention garanterer vi Facebook annoncering uden bøvl. Du er med hele vejen og får indblik i alt hvad der sker på din annoncekonto. Det er ret simpelt: vi er kun tilfredse, hvis du er glad for resultaterne. 

Alt vi gør, gør vi ud fra en tro på, at transparens og samarbejde altid skaber de bedste resultater. Vi er der for dig med kompetent rådgivning uanset op- eller nedtur. Ingen bør stå alene med Facebook-markedsføring.

  • Ingen binding
  • Ingen skjulte gebyrer
  • Ingen dikkedarer
  • Transparens
  • Gennemgang af annoncer hver måned
  • Fast aftalt ad spend
  • Annoncering tilpasset din virksomhed
  • Optimeret efter trends og tendenser
Læs om vores proces

Udvalgte cases

16,6

ROAS

6 millioner

Eksponeringer

Adtentions indsats er helt afgørende for vores fremdrift og positive udvikling. Uanset om det er softwareudvikling eller online markedsføring, så er det med højt engagerede-, dygtige og selvkørende medarbejdere som skaber gode resultater. Absolut en anbefaling herfra”
Rasmus Pallesen, Solgt.com

4500+

Lifetime leads

10,5 millioner

Eksponeringer

boerne boblen

600+

Purchases

5,57%

Gennemsnitlig CTRS

Bliv set, følt og solgt online

Facebook er verdens største sociale medie. Med den titel følger naturligvis et enormt potentiale for at nå ud til et kæmpe publikum med sine produkter og budskaber. Og ikke mindst segmenteringsredsskaberne til nå ud til netop dem, du gerne vil tale med. Antallet af aktive brugere har i 2024 rundet 3 milliarder og understreger, at der stadig er liv i den gamle dame.

Vil du gerne have mere retning på dine Facebook annoncer og se fuld effekt af din Facebook annoncering? 

Kontakt os her

Facebook turbocharger dine muligheder

Med social medier og Facebook annoncering kan du selv vælge, hvilke placeringer der er relevante for dine produkter. Har du allerede identificeret, at dine brugere køber på Instagram, så kan vi målrette annonceringen direkte til de kunder med manuelle placeringer på Instagram.

108 %

Stigning i besøgende

10,67 %

Stigning i konverteringsrate.

103,77 %

Stigning i transaktioner

144,89 %

Stigning i omsætning

Smagning

“Vi har gennem flere år arbejdet sammen med Adtention om Google Ads og annoncering på Facebook. Vi oplever medarbejderne som yderst kompetente, imødekommende og fleksible. Og så skader det jo bestemt ikke at vi får tydeligt gode resultater ud af indsatsen. Vi giver vores bedste anbefalinger til Adtention.”

Dennis – Smagning.com

SoMe annoncering på Facebook

Nå præcist ud til de emner, der er relevante for din forretning

Når vi tænker Facebook annoncering for vores kunder, så er der mange forskellige greb i værktøjskassen, når målsætninger helst skal overgåes. Hvilke værktøjer afhænger selvfølgelig af, hvordan den pågældende kunde og case ser ud.

Facebook – Det behøver ikke at være kompliceret

Hos Adtention har vi en simpel proces, hvor du er med hele vejen. For os er det vigtigt, at du forstår vores arbejde, og føler dig inkluderet i hele forløbet. Vi tager altid højde for dine ønsker, når vi laver dine annoncer på Facebook.

Paid Social Specialist
Jens Lundhede

Startup møde

Det første møde er altid det vigtigste. Her lærer vi dig at kende som kunde, og får de vigtigste ting at vide omkring din virksomhed, så vi sammen kan skabe de bedste resultater. Her skal vi også sikre os vi har alle de nødvendige adgange, så vi er sikre på at vi kan udføre vores arbejde bedst muligt.

Opsætning af annonceringsstruktur

Det er meget vigtigt at annonceringsstrukturen passer til den enkelte case. Det vil også sige, at vi er i tæt dialog omkring dine data og hvilke ting, vi som specialister ved fungerer, og dig som kunde, som ved hvad der giver mest værdi for din virksomhed. Det kan være du som kunde skal have en stor eller lille annonceringsstruktur, og derfor er det vigtigt at vi tilpasser din annonceringsstruktur helt korrekt, alt efter hvilke mål du måtte have, og hvilken case der er tale om. 

Implementering af annoncering

Når vi har færdiggjort annonceringsstrukturen på kundens konto, begynder vi at implementere de forskellige annoncer med billeder/videoer og tekster, der enten er udarbejdet af jer selv, eller er noget vi udarbejder. Det er meget vigtigt for os, at du er med hele vejen igennem processen.

Gennemgang af annonceringen med dig

Vi gennemgår altid alt vores arbejde med nye og nuværende kunder. Det skaber en god dialog omkring, hvad der er blevet lavet, og hvorfor det er blevet lavet. Så har du som kunde også et godt overblik over virksomhedens annoncekonto.

Analyse af annonceringen

Vi bestræber os altid på at du som kunde får mest ud af dine annoncekroner, og det vil også sige, at vi hyppigt gennemgår jeres annoncering og kigger på hvad der performer, og hvad der ikke gør. Ud fra hvad analysen viser, gennemgår vi forbedringsmulighederne med dig som kunde.

Optimering af annonceringen

Optimering af annonceringen på Facebook er altafgørende for at sørge for bedst mulig performance, og det arbejde vi laver for vores kunder, her hos Adtention. Det er blandt andet her vi arbejder på at optimere, så i får mest muligt ud af jeres annoncekroner.

Skab værdi gennem Facebook annoncering

Mange virksomheder bruger Facebook annoncering til at skabe værdi for deres virksomhed og deres kunder, og har stor succes med det. Det er ikke for sent for dig som virksomhed, selvom du ikke er startet på Facebook annoncering endnu.

Der er mange måder man som virksomhed kan måle om Facebook skaber værdi for din virksomhed. Det kan eksempelvis være flere salg gennem jeres hjemmeside, flere kvalificerede leads, flere besøgende i jeres fysiske butik, eller mere trafik til jeres hjemmeside. Det er altid et spørgsmål om, hvad jeres mål er. Oftest vil fokus dog være på at skabe målbare konverteringer, så vi ved om der tjenes penge på jeres Facebook annoncering.

Hos Adtention sørger vi altid for at få forventningsafstemt, i forhold til hvilken værdi vi skal skabe for netop jeres virksomhed, så vi skaber de bedste resultater som muligt for dig som kunde.

Beregn pris

Hvor meget skal du selv gøre?

Jens – Paid Social Specialist

For os er det altid vigtigt, at alle vores kunder er lige så engagerede i at opnå gode resultater for dem selv, som vi er for dem. Det der kræves af dig som kunde, er en tæt kontakt med den tilknyttede specialist, og at du vil være til hjælp med nye kampagner, tilbud, billeder, tekst og forståelse for dine kunder og dine produkter.

Det gør, at vi hele tiden er proaktive, og ikke hænger efter dine konkurrenter. Der er ingen tvivl om, at de cases der opnår de bedste resultater, er dem der er topmotiverede og proaktive.

Jo flere ideer og input du kan give os, som vi eventuelt kan gøre til en del af din annoncering, jo større sandsynlighed er der også for, at vi vil finde lige netop dét, som præcis din målgruppe søger.

Når vi sammen finder frem til det som netop din målgruppe gerne vil se, og som giver den bedst mulige konverteringsrate, så får vi også bedre resultater i sidste ende, og begge parter føler at det er et værdiskabende samarbejde.

Synergieffekter mellem markedsføringskanaler

Forestil dig en verden hvor du selv kan bestemme, hvor mange kunder der kommer ind i din butik. Det er blandt andet den verden, som et digital marketing bureau kan skabe for dig og din virksomhed. Ved at møde kunderne i øjenhøjde i et personligt regi, hvor du kan komme ud med dine budskaber i en visuel og præsentabel manér. Samtidig vil SEO og Google Ads hjælpe dig og din virksomhed med at fange de kunder, som måske allerede kender dig eller aktivt søger efter noget, som du kan tilbyde dem. De bagvedliggende mekanismer bag de tre platforme, sikrer dig at du kan skaffe nye kunder, samtidig med at du varetager og øger loyaliteten for dine nuværende kunder.

SEO

SEO kan være en af de bærende elementer i din markedsføring. Det kan tage tid at opbygge et godt fundament i SEO-verdenen, men et godt stykke SEO-arbejde resulterer i et meget sikkert og stabilt fundament, som sender en jævn strøm af kvalitets-trafik til din online forretning.

SEO fungerer derved som den kraftfulde dieselmotor i din online forretning, og kan blive din pålidelige og økonomiske løsning for online eksponering og omsætning på lang sigt.

Læs mere om SEO her

Google Ads

Vil du komplimentere din SEO-indsats, eller vil du bare gerne have hurtigere resultater? Google Ads kan fungere som din effektive omsætnings- eller lead-motor, som kan give dig en målrettet eksponering for de kunder, som netop søger efter de ydelser eller produkter, som du kan tilbyde dem.

Google Ads er en effektiv platform til at ”springe over køen” og få en top-placering af dine links på Google, eksponeret for de kunder, som du ønsker at sælge til.

Læs mere om Google Ads her

Skal vi give et bud på din Facebook annoncering?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris

Hvad koster Facebook annoncering?

Prisen for Facebook annoncering afhænger af flere faktorer, herunder dine specifikke målgrupper, konkurrence om annoncen i din branche, annonceplaceringer, og dit budget. Sociale medier som Facebook bruger et auktionsbaseret system, hvor du selv bestemmer, hvor meget du vil betale for hver visning eller interaktion (klik, likes, konverteringer, osv.).

Hvad skal du overveje inden du starter annoncering for din Facebook side?

Kampagnens mål: Konverteringsbaserede mål som salg eller leadgenerering er ofte dyrere end visninger eller interaktioner.

Målgruppe: Hvis du målretter mod en bred, konkurrencedygtig målgruppe, kan omkostningerne stige, især i højt profilerede sektorer som e-handel eller finans.

Konkurrence: I højsæsoner som Black Friday eller jul kan omkostningerne stige, da mange annoncører konkurrerer om eksponering.

Placeringer: Annoncer på sociale medier som Instagram kan koste forskelligt fra annoncer på Facebook. Andre placeringer som Messenger kan også variere i pris.

Relevansscore: Annoncer med høj relevans og interaktion kan få lavere priser, fordi Facebook belønner annoncer, der er relevante for brugerne.