Skab vækst i din virksomhed gennem Google Ads

Med værktøjet Google Ads kan du og din virksomhed nå ud til potentielle kunder, når de søger på Google efter det du tilbyder. Du betaler kun, når der klikkes ind på annoncerne.

  • Certificerede specialister
  • Ingen binding
  • 5/5 stjerner på Trustpilot
  • Månedlig afrapportering
  • Afstemning ift. netop din forretning
  • Proaktivitet i opstartsfasen
  • Fokus på konverterbar trafik
  • Dialog hver måned
Få en pris på dit Google Ads projekt
Få et uforpligtende prisestimat
1
2

Hvilken type forretning driver du?

Hvilken type forretning driver du?*

Vores måde at tænke Google Ads på

Hos Adtention arbejder vores team af specialister med alle facetterne inden for Googles platforme, hvor vi altid er klar på at lære noget nyt, og ønsker at videreudvikle på vores erfaring og evner inden for Google Ads. Gennem et arbejde med Adtention kommer dig og din virksomhed med på denne udviklingsrejse, hvor vi i samarbejde kan løfte hinanden.

Mange faktorer spiller ind, når det handler om at få den bedste placering på Google til en billig klikpris. Disse faktorer omhandler blandt andet relevansen mellem din annonce, dit søgeord og din landingsside. Vi sørger altid for at disse ting spiller, så vi opnår de bedste forudsætninger for vores kunder.

  • Transparens
  • Kvalitet frem for kvantitet
  • Optimering af dit annoncebudget
  • Den billigste (og bedste) trafik
  • Målrettet annoncering
  • Hurtige resultater
Læs mere om vores proces

Hvad får du hos Adtention

Skal dine kunder finde din virksomhed, når de søger på Google? Så er Google Ads den helt rette ydelse for dig og din virksomhed, uanset om du sælger et fysisk produkt eller tilbyder en service. For Google giver nemlig din virksomhed mulighed for at købe dig en plads ind i Google universet, hvor dine potentielle kunder, gennem annoncer, kan finde lige netop det du tilbyder. Men Google Ads besidder mange muligheder, og det kan være svært at finde hoved og hale i det hele. Men den bedste løsning finder du her hos Adtention. For vi vil i samarbejde med dig og gennem rådgivning finde den helt rette opsætning, så din virksomhed lever op til sit fulde potentiale.

Når vi indgår i et samarbejde laves der altid et godt stykke forarbejde, hvor vi blandt andet foretager en grundig søgeordsanalyse, hvor vi finder frem til de søgeord, som er interessante at arbejde med i forbindelse med din virksomhed. Er du ejer af en webshop med fysiske produkter kigger vi ind i, hvordan vi kan optimere i forhold til shopping annoncer og sikre, at dine produkter er søgbar i Google. Herefter sættes de relevante annoncer op og løbende monitoreres og optimeres der på annoncerne, så de gode resultater opnås.

Vi vægter dialog og gennemsigtighed højt i et samarbejde og derfor får du gennem et samarbejde med Adtention en Customer Success Manager tilknyttet, som vil varetage dialogen, og være bindeleddet mellem dig og din virksomhed og specialisten som sidder med annonceringen. På denne måde sikrer vi, at der ikke går vigtig viden tabt, og alle altid er opdateret på, hvad der foregår. Derudover vil du hver måned få en rapport tilsendt, hvor du får et indblik i, hvad vi sidder og arbejder med og et overblik over, hvordan resultaterne udvikler sig.

Lyder Google Ads som noget vi skal hjælpe dig og din virksomhed med? Så kontakt os.

Udvalgte cases

181%

Stigning i konverteringsraten

139%

Stigning i CTR

Efter jeg startede hos Adtention med udelukkende SEO i midten af 2020, hjalp de mig med at tage min webshop til nye højder. Efter jeg oplevede en drastisk stigning i organisk trafik, valgte jeg også at prøve Google Ads og begge har givet gode resultater i omsætningen.”
Lukas Fagerholt Pedersen, Streetwearevolution.dk

37%

Flere konverteringer

183%

Højere CTR

Farveland logo

109%

Højere konverteringer

155%

Højere konverteringsværdi

Vi sørger for din optimering så den er bedst

Google Ads kan være et fantastisk redskab til at opnå dine mål. Dette gøres på forskellige måder, og herunder ser du et uddrag af, hvad vi fokuserer på, når vi laver dine annoncer som dit Google Ads bureau.

Mark hedely Google Ads specialist Adtention digtalt bureau

Grundlaget for Google Ads er klar – Skal vi hjælpe dig?

Google Ads er et kraftfuldt værktøj, der lader dig skabe gode resultater, som kan mærkes på bundlinjen, uanset om du er en revisor eller om du sælger hundeudstyr. Det handler om effektiv målretning.

Senior Google Ads Specialist
Mark Thompson

Analyse

Sammen finder vi ud af den bedste strategi. Er der nogle services du vil have fokus på? Er der nogle produkter du har bedst avance på? Er der et bestemt geografisk område du vil annoncere i? Vi klarer det sammen.

Søgeordsanalyse

En effektiv søgeordsanalyse skaber grundlaget for arbejdet fremadrettet. Hvis vi ikke ved, hvad dine kunder søger på, kan vi hverken skabe resultater eller komme med tiltag til forbedringer.

Konverteringssporing

For at skabe resultater bliver vi nødt til at måle. Vil du have transaktioner på din hjemmeside, e-mails, opkald eller en udfyldt kontaktformular? Det er den eneste måde at finde ud af, hvilke målgrupper, der er værdiskabende for din virksomhed.

Oprettelse af annoncer

Relevante og målrettede annoncer er afgørende for god performance. Hvis de er opsat forkert, så kan man hurtigt miste hele sit budget ved at vise annoncer til gud-og-hvermand.

Kontinuerlig optimering

For at opnå de bedste klikpriser skal man være med i markedets bevægelse. Konkurrenter skruer op og ned, og konkurrenter kommer og går. Budjusteringer og udelukkelse af trafik, der ikke performer, er essentielt.

Hvad er så afgørende for, om man bliver vist i toppen af Google?

Google Ads annoncerne indgår i et stort auktionshus. Men til forskel for den “virkelige” verden, er det ikke nok bare at smide den største pose penge. For på denne annonceauktion er det Google der afgør, hvilke annoncer der skal vises, og hvilken position de forskellige annoncer får, ud fra nogle forskellige kriterier. Google beregner hertil annoncerangeringen for hver enkelte annonce i auktionen. Denne rangering er afgørende for, om dine annoncer er kvalificeret til at blive vist, og om du får en topplacering. 

Men der er flere forskellige faktorer, som spiller ind i forhold til, hvilken annoncerangering din annonce ender med at få. 

  • Dit bud – hvor meget er du maksimalt villig til at betale for et klik på din annonce.
  • Dine annoncers og landingsside kvalitet – Google tjekker hvor relevant og nyttig din annonce og hjemmeside er for kunden. Er der relevans mellem din annonce, brugerens søgeintention og hvad der linkes ind til på hjemmesiden, så er du bedre stillet overfor Google. 
  • Konteksten for personens søgning – Google tjekker de søgetermer personen har indtastet, personens placering på søgetidspunktet, den type enhed personen bruger, tidspunktet for søgningen, brugersignaler og meget mere. Men samlet set, har konteksten og tidspunktet for annoncen stor betydning for om du er den heldige vinder af budrunden. 

Effekten af annonceudvidelser – Når du opretter søgeordsannoncer har du mulighed for at tilføje supplerende oplysning f.eks. telefonnummer eller links ind til hjemmesiden. Google estimerer hertil, hvilken indvirkning udvidelserne har for annoncens effektivitet.

Effektiv selektion af de rigtige søgeord

Det er vigtigt at man vælger de rigtige søgeord i forhold til sin målsætning og sin virksomhed. Nogle gange er ens søgeord også baseret på trends, såsom Fidget Spinner, hvis du kan huske den.

Man kan typisk opdele søgeord i intentioner. “Hvad er epoxy” er en informationssøgning, og er typisk ikke mange penge værd. Brugeren leder efter en forklaring eller beskrivelse af epoxy. Hvorimod “Køb epoxy” er et godt søgeord, hvis man gerne vil have omsætning i sin virksomhed.

Her er der altså visse søgeord der er mere værdifulde end andre – alt efter målsætningen for sin virksomhed.

57%

Gns. højere konverteringsrater

40 kr

 Lavere omkostninger pr. lead

50.000

Leads

10 %

Gns. hurtigere websites

Adtentions indsats er helt afgørende for vores fremdrift og positive udvikling. Uanset om det er software udvikling eller online markedsføring, så er det med højt engagerede-, dygtige og selvkørende medarbejdere, som skaber gode resultater. Absolut en anbefaling herfra”
Rasmus Pallesen, Solgt.com

Fordele ved Google Ads

Annoncering gennem Google Ads besidder adskillige fordele, og nogle af dem kan du læse om herunder.

Mark Thompson
Senior Google Ads Specialist

Mark hedely Google Ads specialist Adtention digtalt bureau

Målret dine annoncer

Målretningen i Google Ads gør, at du kan nå ud til de personer som er interesseret i det som lige netop din virksomhed kan tilbyde dem. Uanset om det er et fysisk produkt eller en service. Målretningen kommer i forskellige former:

  • Søgeord: ord eller udtryk, der er relevante for dine produkter eller services.
  • Annonceplacering: du får dine annoncer vist på Googles søgeresultater og websites, som er en del af Googles søgenetværk og displaynetværk. Så du har mulighed for at nå ud til en bred vifte af mennesker. 
  • Alder, geografi og sprog: uanset alder, geografisk placering eller sprog, så har du mulighed for at vælge dem, som du finder allermest interessant.
  • Dage og tidspunkter: du kan selv vælge, hvornår du vil have dine annoncer vist.

Enheder: dine annoncer kan blive vist på alle typer af enheder.

Beregn pris på Google Ads

Kontroller dine omkostninger

Google Ads giver dig kontrol over, hvordan du ønsker at bruge dine annoncekroner. Der er ikke noget krav om et minimumsbeløb, og du betaler først, når nogen klikker ind på din annonce. 

Mål din succes

For at kunne måle på den reelle effekt af dine Google Ads annoncer skal der opsættes tracking, så der gives et indblik i, hvordan annoncerne performer. Hertil bliver det muligt at finde ud af, om personen, der har klikket ind på en annonce, så også foretager den handling der ønskes, såsom at købe et produkt eller udfylde en kontaktformular. Når din annoncering har fået den rette mængde data ind bliver det muligt at vurdere, hvor det fremtidige fokus bør være ud fra hvad der sælger og hvad der ikke gør. 

Der er mange fordele ved at annoncere på Google Ads, men det kan også være svært at finde hoved og hale i det hele. Hos Adtention står vi klar til at hjælpe dig og din virksomhed med annoncering på Google Ads.

Synergi effekter mellem markedsføring

Når du benytter dig af digital marketing, kan det ofte give god mening at bruge mere end ét medie, så du kan drage fordel af de synergieffekter som der kan være imellem de forskellige medier. Derudover kan det være en fordel at risikosprede, så man ikke afhænger af et medie for størstedelen af ens omsætning.

Her kunne man f.eks. kombinere Google Ads og Facebook, hvor den ene primært bruges til at skabe trafik til ens hjemmeside, og den anden bruges til at samle disse emner op og geneksponere dem for annoncer, og på den måde sørge for udnytte din trafik bedst muligt.

Her kan SEO også være en stabil trafikskaber, og dermed fungere som en fabrik der leverer varme emner til din Facebook-annoncering.

Læs mere om synergieffekterne imellem de forskellige medier herunder:

SEO

Som medie kan SEO være en kilde til relevant og stabil trafik til din hjemmeside, som både for sig selv kan være med til at skabe øget omsætning, men også i kombination med Google og/eller Facebook annoncering. Det kan tage længere tid før SEO viser resultater, sammenlignet med de andre medier.

Læs mere om SEO ved at klikke på linket herunder:

Læs mere om SEO

Facebook Annoncering

Annoncering på Facebook kan være en nem måde at udnytte din nuværende trafik bedre på, og når du gør brug af Facebook annoncering kan det også være en måde at få eksponeret dit brand på. Med det rigtige indhold på Facebook kan det være et virkelig godt medie til at øge din omsætning.

Læs mere om Facebook annoncering ved at klikke på linket herunder:

Læs mere om Facebook Annoncering

Skal vi give et bud på dit digitale projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dine Google Ads kampagner, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Google Annoncering

Du har helt sikkert hørt om Google Ads. Her har du mulighed for at bruge Googles mange platforme og kanaler til at markedsføre dine produkter eller din virksomhed – for eksempel gennem annoncer, på Google Maps eller Google billeder. 

Med en annonce, som bliver vist det rette sted og på det rette tidspunkt, kan du gøre brugerne til værdifulde kunder hos din virksomhed. Du kan opnå de ønskede resultater uanset om det omhandler; at få flere besøgende ind på din hjemmeside, få skabt omsætning eller om du vil bruge online annoncering til at skabe opmærksomhed omkring din fysiske butik. Så er Google Ads det helt rette værktøj for dig og din virksomhed. Du bestemmer helt selv hvor mange penge du ønsker at bruge på Google annonceringen, så det også giver økonomisk mening for dig.

Interesseret i at høre mere om Google annoncering og finde ud af, hvad det hele drejer sig om når man snakker om Google Ads? Så læs med nedenfor og blive klogere på Google annoncering. Hvis du har brug for hjælp til din Google annoncering, så står vi selvfølgelig også klar til at hjælpe dig med at komme til tops på annoncerne. Du er altid velkommen til at kontakte os her. Interesseret i at se, hvad prisen er for Google Ads hos Adtention? Se mere her.

Hvad er Google Annoncering?

Google annoncering, også bedre kendt som Google Ads, er en betalt annonceringsform i søgeresultatet på Google. Her vil virksomheder udvælge de søgeord, som er relevante for deres virksomhed og deltage aktivt i auktionen for de bedste placeringer på platformen. 

Placeringer er eftertragtede, for jo bedre placering jeres virksomhed kan få, des flere clicks og konverteringer kan der også komme i jeres retning. Mange vælger det første og det bedste, og her har I altså mulighed for at være dem der bliver valgt. 

Hvilke typer af Google Annoncering findes der?

  1. Søgeannoncer 
  2. Display annoncering
  3. Youtube annoncering
  4. Google shopping
  5. App annoncering
  6. Smart shopping
  7. Lokale kampagner
  8. Discovery kampagner

Der er forskellige typer af Google annoncering. Mange har oplevet i deres søgeresultater på Google, at der står “annonce” ved nogle af deres resultater – se eksemplet nedenfor. 

(Animation kommer snarest)

Her ses det at TrophyPlates.dk har 2 resultater i toppen af en søgning. Det første er en annonce og det tredje link er det organiske søgeresultatet, opnået gennem SEO. Det viser, hvordan du kan fylde mere i søgeresultatet ved at anvende Google Ads til din markedsføringsstrategi, og dermed have en større chance for at lokke potentielle kunder ind på din webshop. Denne type Google annoncering er det man kalder “søgeannoncer”.

Er det så det eneste man kan med Google Annoncering? Nej, det er det ikke. Du har måske tilbragt lidt tid på YouTube og har erfaret at du får annoncer inden at du får lov til at se den video du har klikket dig ind på. Det er nemlig også Google annoncering.

(Animation kommer snarest)

Det kan også være at du har siddet og spillet på din mobil og har oplevet at få annoncer før at du kan få lov til at låse næste niveau op i dit spil. Det er også Google annoncering, der står for det. 

(Animation kommer snarest)

Derudover er det selvfølgelig også værd at nævne Google Shopping, som er produktbaserede reklamer, der vises i forbindelse med en specifik søgning efter et produkt. 

(Animation kommer snarest)

Hvordan annoncerer man på Google?

Nu ved du, hvad Google annoncering er, men så er spørgsmålet – hvordan annoncerer man så på Google? Det er faktisk meget nemt. Man opretter en “Google Ads” konto og tilføjer sit kreditkort – bum – nu er vi klar til at gå i gang med at byde på søgeord, der giver mening for din virksomhed.

Som nævnt tidligere er Google annoncering en stor auktion på søgeord. Det er derfor vigtigt som virksomhed at overveje, hvilke søgeord der giver mening for virksomheden at byde på, på auktionen. Men er det så bare den pris du ser på søgeordet, der bestemmer, hvad din CPC(cost-per-click) er? Nej Google har sørget for at der er flere algoritmer, som afgør, hvor meget du skal betalte pr. klik. 

Din placering i søgeresultatet for annoncer vil være afgjort af dit bud på søgeordet + din kvalitetsscore bestemt af Google. 

Derfor kan den reelle CPC opsættes i følgende regnestykke:

Konkurrentens Ad Rank / Din kvalitetsscore + 0,1 = Den reelle CPC

(Animation kommer snarest)

Dette regnestykke er, hvad termet “Pay-Per-Click” (PPC) udspringer af.

Så for at vinde auktionen på Google annoncering er det vigtigt at have det rette bud på søgeordet, men også have en høj kvalitetsscore. Jo højere en kvalitetsscore + bud, jo bedre en placering vil du få i annoncerne. Nedenfor ser du nogle eksempler på, hvilke faktorer, som spiller ind for at afgøre din kvalitetsscore:

  • Relevansen af din annonce i forhold til søgningen
  • Relevansen af dit søgeord til din annoncegruppe
  • Hvor relevant din landingsside er i forhold til annoncen
  • Din CTR (click-through-rate) historik på din annonce og din annoncegruppe
  • Din overordnede historik på, hvordan din annoncekonto præsterer

Hvad er fordelen så i at have en høj kvalitetsscore?

Ved at optimere din kvalitetsscore får du en bedre pris på de søgeord du ønsker at annoncere på, hvilket er med til at forbedre din ROI (return on investment), eller som det kaldes i den digitale verden, ROAS (return on ad spend). 

Udover at tjene flere penge pr. klik, så får du også flere eksponeringer. Ved at have en høj kvalitetsscore vil du blive fremvist oftere i søgeresultatet og have bedre placeringer i søgeresultatet. Det gør bl.a. at du kan opnå flere konverteringer uden at skulle betale mere for dine søgeord. 

Kvalitetsresultat – et vigtigt værktøj

Kvalitetsresultatet er et diagnosticeringsværktøj, der har til formål at give dig et indblik i, hvor god din annoncekvalitet er i sammenligning med andre annoncører. Kvalitetsresultatet måles på en skala fra 1-10 og er dog kun tilgængelig på dine søgeordsannoncer. Jo højere et kvalitetsresultat du har for din annonce, jo mere relevant og nyttig er annoncen, for dem der søger på lige netop dit søgeord på Google. 

Kvalitetsresultatet beregnes ud fra 3 komponenter:

  • Forventet klikrate (CTR) – sandsynligheden for at der bliver klikket ind på din annonce.
  • Annoncerelevans – hvor godt matcher din annonce med den søgeintention brugeren besidder.
  • Landingssideoplevelse/relevans – hvor relevant og nyttigt er din landingsside og hjemmeside for dem der klikker ind på annoncen. 

Disse 3 komponenter bliver tildelt en status “over middel”, “middel” og “under middel”. Statussen for komponenterne har dermed betydning for, hvad dit kvalitetsresultat ender med at blive. Men denne status giver også dig et indblik i, hvor du bør optimere henne i forhold til din annonce. For jo bedre et kvalitetsresultat du kan opnå, jo mere autoritet kan du opnå hos Google, hvilket på sigt vil kunne give dig bedre klikpriser, som vil være med til at gøre din annoncering mere profitabel. Du kan også se det på denne måde. Hvis du f.eks. betaler 100 kr. for en kunde på nuværende tidspunkt, vil du ved hjælp af et bedre kvalitetsresultat komme til at betale 80 kr. for den samme kunde. 

Nu har du en idé om, hvad Google annoncering er og hvordan det fungerer, samt hvilke typer af Google annoncering der findes. Der er dog mere til det endnu. Du har måske hørt om Google Displaynetværket eller at du kan målrette dine annoncer til brugere, som tidligere har besøgt dit website? Læs med nedenfor og find ud af, hvordan det hænger sammen.

Hvad er Google Displaynetværk?

Google giver også muligheden for annoncørerne at annoncerer på deres Google Displaynetværk. Men hvad er Google Displaynetværket så? Simpelt sagt er det en stor kollektion af tredjeparts hjemmesider, som har valgt at indgå i et samarbejde med Google. Ved at have indgået i et samarbejde med Google har de godkendt at der må være Google Ads på deres hjemmeside. Det kan f.eks. være gennem bannerreklamer/display annoncering. I har altså mulighed for at få vist dine produkter på hjemmesider, og Google afgør, hvilke annoncer der skal være hvor. Ved at have gjort forskellige reklamer og bannere tilgængelige, kan disse blive vist og skabe mere trafik på jeres hjemmeside. 

Hvilken form for målretning skal du bruge, hvis dine annoncer skal vises for folk, der tidligere har besøgt dit website?

Den form for målretning I skal bruge, hvis du ønsker at vise jeres annoncer til folk, der tidligere har besøgt jeres website er: Remarketing.

Remarketing handler om at tidligere kunder eller interesserede medlemmer af målgruppen bliver gen-eksponeret for jeres virksomhed og jeres produkter. Det kan for eksempel være at de har været inde og se på nogle produkter, og måske endda har lagt dem i kurven, men ikke har gennemført en ordre. Her kan man blandt andet arrangere at eksisterende kunder får en mail om at “de har glemt noget i deres kurv”, mens potentielle kunder kan blive eksponeret for annoncer af produkter som de har kigget på. 

Remarketing fungerer rigtig godt sammen med Google Ads, fordi de både markedsfører dig mod nye potentielle kunder, og eksisterende kunder som du gerne vil have til at købe hos dig igen. 

Hvis du ønsker at vide mere om remarketing kan du læse videre her.

Skal vi hjælpe dig med din Google Annoncering?

Hos Adtention har vi mange års erfaring med Google Annoncering, og vi står klar til at hjælpe dig med at få de bedste klikpriser, og de bedste resultater på dine annoncer.

Kontakt os endelig og få et 100% uforpligtende møde, så kan vi tage snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.