Google Ads

Google Ads, også kaldt Pay Per Click (PPC), er en lettilgængelig og højt konverterende annonceringsplatform. Trafikken til ens side herigennem afgiver varme leads, som er parate til at skabe omsætning. Det er hurtig forøgning af din bundlinje.

  • Certificerede specialister
  • Ingen binding
  • 5/5 stjerner på Trustpilot
  • Månedlig afrapportering
  • Afstemning ift. netop din forretning
  • Proaktivitet i opstartsfasen
  • Fokus på konverterbar trafik
  • Dialog hver måned
Få en pris på dit Google Ads projekt
Modtag prisestimat på 2 minutter
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  • Hvilken type forretning driver du?

Vores måde at tænke Google Ads på

Annonceringsplatformen Google Ads koster annoncekroner hver gang en potentiel kunde klikker på ens annoncer. Men hvad er prisen så for disse kliks? Det bestemmer du, næsten, selv! Du bestemmer selv hvor meget du har lyst til at byde – du skal bare huske på, at hvis der er høj konkurrence, skal du betale mere for at tage markedsandele.

Hos Adtention ved vi, at der spiller mange faktorer ind, for at få den bedste placering på Google, til en billig klikpris. Disse faktorer omhandler blandt andet relevansen mellem din annonce og dit søgeord, din landingsside og hvor ofte din annonce bliver klikket på. Vi sørger altid for at disse ting spiller, så vi opnår de bedste forudsætninger for vores kunder.

  • Transparens
  • Kvalitet frem for kvanitet
  • Optimering af dit annoncebudget
  • Den billigste (og bedste) trafik
  • Målrettet annoncering
  • Hurtige resultater
Læs mere om vores proces

Effektiv søgeannoncering i Google Ads

Som ovenstående tekst nævner, så opnår man den mest effektive søgeannoncering ved at have fokus på flere forskellige faktorer. De skal allesammen gå hånd-i-hånd, for at få de bedste resultater.

Her er to gode råd:

Teksten i annoncerne skal afspejle kundernes intentioner. Hvis kunden leder efter et “Miljøvenligt håndklæde” så skal annoncen indeholde dette.

Lad dit indhold på din landingsside være relevant overfor potentielle kunder, ellers vil de ikke konvertere. Hvis kunden klikker på en annonce med “Miljøvenligt håndklæde”, så skal du ikke linke ind til “Håndklæder”,  men rent faktisk et eller flere miljøvenlige håndklæder.

Vi sørger altid for, at der er en rød tråd mellem det kunderne efterspørger, og det du vil sælge.

Udvalgte cases

181%

Stigning i konverteringsraten

139%

Stigning i CTR

Efter jeg startede hos Adtention med udelukkende SEO i midten af 2020, hjalp de mig med at tage min webshop til nye højder. Efter jeg oplevede en drastisk stigning i organisk trafik, valgte jeg også at prøve Google Ads og begge har givet gode resultater i omsætningen.”
Lukas Fagerholt Pedersen, Streetwearevolution.dk

37%

Flere konverteringer

183%

Højere CTR

Farveland logo

109%

Højere konverteringer

155%

Højere konverteringsværdi

Vi sørger for din optimering så den er bedst

Google Ads kan være et fantastisk redskab til at opnå dine mål. Dette gøres på forskellige måder, og herunder ser du et uddrag af, hvad vi fokuserer på, når vi laver dine annoncer.

Grundlaget for Google Ads er klar – Skal vi hjælpe dig?

Google Ads er et kraftfuldt værktøj der lader dig skabe gode resultater der kan mærkes på bundlinjen, uanset om du er en revisor eller om du sælger hundeudstyr. Det handler om effektiv målretning.

PPC Specialist
Mark Thompsen

Analyse

Sammen finder vi ud af den bedste strategi. Er der nogle services du vil have fokus på, er der nogle produkter du har bedst avance på, er der et bestemt geografisk område du vil annoncere i? Vi klarer det sammen.

Søgeordsanalyse

En effektiv søgeordsanalyse skaber grundlaget for arbejdet fremadrettet. Hvis vi ikke ved hvad dine kunder søger på, kan vi hverken skabe resultater eller komme med tiltag til forbedringer.

Konverteringssporing

For at skabe resultater bliver vi nødt til at måle. Vil du have transaktioner på din hjemmeside, e-mails, opkald eller en udfyldt kontaktformular? Det er den eneste måde at finde ud af hvilke målgrupper der er værdiskabende for din virksomhed.

Oprettelse af annoncer

Relevante og målrettede annoncer er afgørende for god performance. Hvis de er opsat forkert, så kan man hurtigt miste hele sit budget ved at vise annoncer til gud-og-hvermand.

Kontinuerlig optimering

For at opnå de bedste klikpriser skal man være med i markedets bevægelse. Konkurrenter skruer op og ned, og konkurrenter kommer og går. Budjusteringer og udelukkelse af trafik der ikke performer er essentielt.

Hvad er så afgørende for, om man bliver vist i toppen af Google?

Vi nævnte før, at der var forskellige faktorer der er afgørende for, hvorvidt man bliver vist i toppen af Google. 

Det kommer eksempelvis an på hvilke søgeord man byder på. Vælger vi et søgeord med høj konkurrence, eksempelvis “Sko”, skal vi afgive en højere klikpris for at blive vist i toppen af Googles søgeresultater. Vælger vi derimod et søgeord med lav konkurrence, eksempelvis “Nike jordan air str. 43”, er klikprisen langt lavere. 

En oversimplificering kan se således ud:

Klikpris x Annoncerelevans x Landingsside = placering på Google.

Her kan man også snakke om valget af rigtige søgeord. Et eksempel kunne være, at hvis man har et relativt lavt budget, skal man så byde på “Sko” og konkurrere imod store konkurrenter som Zalando?

Effektiv selektion af de rigtige søgeord

Det er vigtigt at man vælger de rigtige søgeord i forhold til sin målsætning og sin virksomhed. Nogle gange er ens søgeord også baseret på trends, såsom Fidget Spinner, hvis du kan huske den.

Man kan typisk opdele søgeord i intentioner. “Hvad er epoxy” er en informationssøgning, og er typisk ikke mange penge værd. Brugeren leder efter en forklaring eller beskrivelse af epoxy. Hvorimod “Køb epoxy” er et godt søgeord hvis man gerne vil have omsætning i sin virksomhed.

Her er der altså visse søgeord der er mere værdifulde end andre – alt efter målsætningen for sin virksomhed.

57%

Gns. højere konverteringsrater

53%

Gns. lavere omkostninger

30%

Øget organisk omsætning.

47 %

Gns. højere konverteringsværdi

Adtentions indsats er helt afgørende for vores fremdrift og positive udvikling. Uanset om det er software udvikling eller online markedsføring, så er det med højt engagerede-, dygtige og selvkørende medarbejdere som skaber gode resultater. Absolut en anbefaling herfra”
Rasmus Pallesen, Solgt.com

Hvor lang tid tager det at få resultater med Google Ads?

Mark Thompsen – PPC Specialist

Søgeannoncerne på Google er typisk live inden for 30 minutter efter man har oprettet dem. Det kan dog godt tage lidt længere med med Google Shopping, da Google først skal verificere produkterne der bliver vist. Allerede her kan man begynde at se resultater.

Google har sit eget Smart Bidding system. Det er deres kunstige intelligens der justerer på klik priserne for annoncøren. Den kan byde op eller ned baseret på mange forskellige faktorer – eksempelvis køn, alder, geografisk lokation, tidspunkt af dag, forhenværende søgehistorik af brugerne og meget mere. Dette Smart Bidding system er i stand til at skabe fantastiske resultater, men kun hvis der er lagt en solid data-bund.

Beregn pris på Google Ads

Lad os opstille et eksempel. 

Lars er begyndt at sælge træsko online, og hans 2 første kunder er: 

  • Leif, mand, 48 år
  • Lærke, kvinde, 29 år – køber som gave

Nu skal Googles Smart Bidding system vurdere hvad disse to kunder har til fælles. Sandheden er, at de ikke har meget til fælles. Men hvis nu Lars har haft 1.000 kunder, så kan systemet byde langt mere effektivt, fordi den har et bedre datagrundlag, med information på 1.000 forskellige kunder.

Annoncerne er altså online utroligt hurtigt og bliver bedre med tiden.

Synergi effekter mellem markedsføring

Når du benytter dig af digital markedsføring, kan det ofte give god mening at bruge mere end ét medie, så du kan drage fordel af de synergieffekter som der kan være imellem de forskellige medier. Derudover kan det være en fordel at risikosprede, så man ikke afhænger af et medie for størstedelen af ens omsætning.

Her kunne man fx kombinere Google Ads og Facebook, hvor den ene primært bruges til at skabe trafik til ens hjemmeside, og den anden bruges til at samle disse emner op og geneksponere dem for annoncer, og på den måde sørge for udnytte din trafik bedst muligt.
Her kan SEO også være en stabil trafikskaber, og dermed fungere som en fabrik der leverer varme emner til din Facebook-annoncering.

Læs mere om synergieffekterne imellem de forskellige medier herunder:

SEO

Som medie kan SEO være en kilde til relevant og stabil trafik til din hjemmeside, som både for sig selv kan være med til at skabe øget omsætning, men også i kombination med Google og/eller Facebook annoncering. Det kan tage længere tid før SEO viser resultater, sammenlignet med de andre medier.

Læs mere om SEO ved at klikke på linket herunder:

Læs mere om SEO

Facebook Annoncering

Annoncering på Facebook kan være en nem måde bedre at udnytte din nuværende trafik på, og når du gør brug af Facebook annoncering kan det også være en måde at få eksponeret dit brand på. Med det rigtige indhold på Facebook kan det være et virkelig godt medie til at øge din omsætning.

Læs mere om Facebook annoncering ved at klikke på linket herunder:

Læs mere om Facebook Annoncering

Skal vi give et bud på dit digitale projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Google Annoncering

Du har helt sikkert hørt om Google Ads. Her har du mulighed for at bruge Googles mange platforme og kanaler til at markedsføre dine produkter eller din virksomhed – for eksempel gennem annoncer, på Google Maps eller Google billeder. 

Interesseret i at høre mere om Google annoncering og finde ud af, hvad det hele drejer sig om når man snakker om Google Ads? Så læs med nedenfor og blive klogere på Google annoncering. Hvis du har brug for hjælp til din Google annoncering så står vi selvfølgelig også klar til at hjælpe dig med at komme til tops på annoncerne. Du er altid velkommen til at kontakte os her. Interesseret i at se, hvad prisen er for Google Ads hos Adtention? Se mere her.

 

Hvad er Google Annoncering?

Google annoncering, også bedre kendt som Google Ads, er en betalt annonceringsform i søgeresultatet på Google. Her vil virksomheder udvælge de søgeord, som er relevante for deres virksomhed og deltage aktivt i auktionen for de bedste placeringer på platformen. 

Placeringer er eftertragtede, for jo bedre placering jeres virksomhed kan få, des flere clicks og konverteringer kan der også komme i jeres retning. Mange vælger det første og det bedste, og her har I altså mulighed for at være dem der bliver valgt. 

 

Hvilke typer af Google Annoncering findes der?

  1. Søgeannoncer 
  2. Display annoncering
  3. Youtube annoncering
  4. Google shopping
  5. App annoncering
  6. Smart shopping
  7. Lokale kampagner
  8. Discovery kampagner

 

Der er forskellige typer af Google annoncering. Mange har oplevet i deres søgeresultater på Google, at der står “annonce” ved nogle af deres resultater – se eksemplet nedenfor. 

Her ses det at TrophyPlates.dk har 2 resultater i toppen af en søgning. Det første er en annonce og det tredje link er det organiske søgeresultatet, opnået gennem SEO. Det viser, hvordan du kan fylde mere i søgeresultatet ved at anvende Google Ads til din markedsføringsstrategi, og dermed have en større chance for at lokke potentielle kunder ind på din webshop. Denne type Google annoncering er det man kalder “søgeannoncer”.

Er det så det eneste man kan med Google Annoncering? Nej, det er det ikke. Du har måske tilbragt lidt tid på YouTube og har erfaret at du får annoncer inden at du får lov til at se den video du har klikket dig ind på. Det er nemlig også Google annoncering.

(Animation kommer snarest)

Det kan også være at du har siddet og spillet på din mobil og har oplevet at få annoncer før at du kan få lov til at låse næste niveau op i dit spil. Det er også Google annoncering, der står for det. 

(Animation kommer snarest)

Derudover er det selvfølgelig også værd at nævne Google Shopping, som er produktbaserede reklamer, der vises i forbindelse med en specifik søgning efter et produkt. 

(Animation kommer snarest)

 

Hvordan annoncerer man på Google?

Nu ved du, hvad Google annoncering er, men så er spørgsmålet – hvordan annoncerer man så på Google? Det er faktisk meget nemt. Man opretter en “Google Ads” konto og tilføjer sit kreditkort – bum – nu er vi klar til at gå i gang med at byde på søgeord, der giver mening for din virksomhed.

Som nævnt tidligere er Google annoncering en stor auktion på søgeord. Det er derfor vigtigt som virksomhed at overveje, hvilke søgeord der giver mening for virksomheden at byde på, på auktionen. Men er det så bare den pris du ser på søgeordet, der bestemmer, hvad din CPC(cost-per-click) er? Nej Google har sørget for at der er flere algoritmer, som afgør, hvor meget du skal betalte pr. klik. 

Din placering i søgeresultatet for annoncer vil være afgjort af dit bud på søgeordet + din kvalitetsscore bestemt af Google. 

Derfor kan den reelle CPC opsættes i følgende regnestykke:

Konkurrentens Ad Rank / Din kvalitetsscore + 0,1 = Den reelle CPC

(Animation kommer snarest)

Dette regnestykke er, hvad termet “Pay-Per-Click” (PPC) udspringer af.

Så for at vinde auktionen på Google annoncering er det vigtigt at have det rette bud på søgeordet, men også have en høj kvalitetsscore. Jo højere end kvalitetsscore + bud, jo bedre en placering vil du få i annoncerne. Nedenfor ser du nogle eksempler på, hvilke faktorer, som spiller ind for at afgøre din kvalitetsscore:

  • Relevancen af din annonce i forhold til søgningen
  • Relevancen af dit søgeord til din annoncegruppe
  • Hvor relevant din landingsside er i forhold til annoncen
  • Din CTR (click-through-rate) historik på din annonce og din annoncegruppe
  • Din overordnede historik på, hvordan din annoncekonto præsterer

Hvad er fordelen så i at have en høj kvalitetsscore?

Ved at optimere din kvalitetsscore får du en bedre pris på de søgeord du ønsker at annoncere på, hvilket er med til at forbedre din ROI (return on investment), eller som det kaldes i den digitale verden, ROAS (return on ad spend). 

Udover at tjene flere penge pr. klik, så får du også flere eksponeringer. Ved at have en høj kvalitetsscore vil du blive fremvist oftere i søgeresultatet og have bedre placeringer i søgeresultatet. Det gør bl.a. at du kan opnå flere konverteringer uden at skulle betale mere for dine søgeord. 

Nu har du en idé om, hvad Google annoncering er og hvordan det fungerer, samt hvilke typer af Google annoncering der findes. Der er dog mere til det endnu. Du har måske hørt om Google Displaynetværket eller at du kan målrette dine annoncer til brugere, som tidligere har besøgt dit website? Læs med nedenfor og find ud af, hvordan det hænger sammen.

 

Hvad er Google Displaynetværk?

Google giver også muligheden for annoncørerne at annoncerer på deres Google Displaynetværk. Men hvad er Google Displaynetværket så? Simpelt sagt er det en stor kollektion af tredjeparts hjemmesider, som har valgt at indgå i et samarbejde med Google. Ved at have indgået i et samarbejde med Google har de godkendt at der må være Google Ads på deres hjemmeside. Det kan f.eks. være gennem bannerreklamer/display annoncering. I har altså mulighed for at få vist dine produkter på hjemmesider, og Google afgør hvilke annoncer der skal være hvor. Ved at have gjort forskellige reklamer og bannere tilgængelige, kan disse blive vist og skabe mere trafik på jeres hjemmeside. 

 

Hvilken form for målretning skal du bruge hvis dine annoncer skal vises for folk der tidligere har besøgt dit website?

Den form for målretning I skal bruge, hvis du ønsker at vise jeres annoncer til folk, der tidligere har besøgt jeres website er: Remarketing.

Remarketing handler om at tidligere kunder eller interesserede medlemmer af målgruppen bliver gen-eksponeret for jeres virksomhed og jeres produkter. Det kan for eksempel være at de har været inde og se på nogle produkter, og måske endda lagt dem i kurven, men ikke har gennemført en ordre. Her kan man blandt andet arrangere at eksisterende kunder får en mail om at “de har glemt noget i deres kurv”, mens potentielle kunder kan blive eksponeret for annoncer af produkter som de har kigget på. 

Remarketing fungerer rigtig godt sammen med Google Ads, fordi de både markedsfører dig mod nye, potentielle kunder, og eksisterende kunder som du gerne vil have til at købe hos dig igen. 

Hvis du ønsker at vide mere om remarketing kan du læse videre her.

 

Skal vi hjælpe dig med din Google Annoncering?

Hos Adtention har vi mange års erfaring med Google Annoncering og vi står klar til at hjælpe dig med at få de bedste klikpriser og de bedste resultater på dine annoncer.

Kontakt os endelig og få et 100% uforpligtende møde, så kan vi tage snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.