Webshop udvikling

En professionel webshop er mere end blot et simpelt design og et par produkter. Igennem 100+ webshopprojekter, ved vi præcis hvad det indebærer at bygge en konventeringsparat, hurtig og lækker webshop.

  • Ingen binding
  • Du ejer webshoppen
  • 5/5 stjerner på Trustpilot
  • Ingen uforudsete regninger
  • Fokus på markedsføring
  • Teknisk søgemaskineoptimeret
  • Betalingen kan opdeles i rater
  • 150+ succesfulde projekter
Beregn pris på din webshop

Sådan tænker vi webshop, når vi samarbejder med dig

En webshop kan være en af de mest fundamentale salgsplatforme i din organisation. Det er vi fuldt bevidste omkring, og derfor vægter vi altid fire vigtige faktorer, når vi samarbejder om at udvikle en ny webshop – således får du både en professionel webshop og en gnidningsfri proces:

  • Klar kommunikation – mellem bureau og dig
  • Korrekt funktionsvalg – så du beholder din webshops data til videre markedsføring
  • Konvertering – uden en høj konventering spilder du penge og kræfter
  • Brugervenlighed – både for dig rent administrativt, og for den besøgende i salgsøjemed

Disse punkter er ikke blot nogle, man på magisk vis mestrer fra den ene dag til anden. Gennem et utal af de store webshopprojekter, vi står bag, og den læring som følger med, har vi reflekteret og analyseret os frem til, hvordan vi leverer dig det bedste produkt; et produkt, du kan være stolt af, men som vi også stolt kan vise frem.

Det gode samarbejde handler om:

  • Fuld transparens
  • Fokus på jeres formål
  • Stor brugervenlighed 
  • Stor teknisk sikkerhed 
  • Øget trafik på din webshop
  • Marketing-venlighed 
Læs mere om vores proces

Hvordan finder du det rigtige webshop-bureau, der kan sikre dig et ordenligt produkt?

Det kan være en jungle at finde den rigtige partner til din webshop – og det er slet ikke så underligt, for der er mange bureauer på markedet. Ikke nok med dét, så har de også meget forskellige tilgange til udviklingen af webshops, o rådgiver typisk i øst og vest. Samtidig har dine kunder i dag utrolig mange indkøbsmuligheder, og der findes et væld af fantastiske webshops i alle brancher.

Når du skal vælge dit webshopbureau, bør du vælge ét bureau, der går op i korrekt og faglig funderet rådgivning – og som baseret på erfaring, og en god grundforståelse for din forretning og dine behov, kan navigere samt prioritere i de mange forskellige systemer, du kan vælge mellem. Det er også vigtigt at vælge et bureau, der snakker et sprog du forstår, og som ikke lover guld og grønne skove om, at millionerne kommer rullende ind på din konto, i dét sekund din nye webshop er live. Vælg et bureau, der lover (og afholder) realistiske aftaler funderet i erfaring, faglig kompetence og en oprigtig interesse i, at du får en tryg og sikker oplevelse – til tiden og til den aftalte pris.

Det får du hos Adtention.

Hvordan sikrer du din webshops konventeringer?

Adtention er ikke blot et udviklingshus. Vi er et 360-graders bureau.

Hos os kan du have alt under samme tag – det giver dig adgang til en stor viden om, hvordan din webshop hænger sammen med din strategi, dine kreative tiltag som tekst og billeder, samt hvordan din markedsføring bidrager til at nå dit mål. Med andre ord ved vores designere, hvordan din webshop kommer til at stå visuelt skarpt, vores tekstforfattere kan skrive tekster, der konverterer, og vores SEO-folk ved, hvordan din hjemmeside opnår bedre organiske resultater.

Dermed kan vi altid levere et komplet og gennemtænkt produkt, der overholder de gældende standarder og som sørger for, at de besøgende på din webshop kommer hurtigst muligt gennem din salgstragt.

200+

Webshop-projekter

+28%

Gns. højere konverteringsrate

15%

Gns. lavere bouncerate

+21%

Gns. længere besøg

Adtention fra start har været dedikeret på et niveau langt over hvad man kan forvente af et eksternt bureau. Det har skabt en unik løsning, som vi er ovenud tilfredse med og ser et stort potentiale i.”
Rasmus Pallesen, Solgt.com

Vi sørger for, at din webshop altid overholder standarderne

Læg bekymringerne på hylden. Hos Adtention tager vi både os selv og din forretning ret alvorligt. Derfor sørger vi altid for, at din webshop overholder de gældende standarder. Så er du og dine kunder i de tryggeste hænder.

Rejsen for en professionel webshop starter altid med en målrettet procesplan

“Eftersom en webshop kan være kernen i din forretning, er det vigtigt at der er det rigtige grundlag og struktur for at starte samarbejdet og komme i mål, og forventningsafstemt præcis hvad du ønsker. Dette sikre vi igennem vores erfaring, med nedenstående process.”

Head of Web
Peter Jørgensen

Det første møde

Dette møde er afgørende for hele processen. Vi tager os sammen tid til at afdække hvad formålet er med webshoppen, hvordan designet skal opbygges og hvilken virksomhed I er – samt hvordan du ønsker at kommunikere det.

Analyse-fasen

Vi analyserer al den information, vi har fået på vores første møde. På baggrund heraf udarbejder vi en plan for den bedste løsning til dig, og laver en endelig kravspecifikation over, hvad din webshop skal kunne.

Design-fasen

Den godkendte kravspecifikation overdrages sammen med et brief til vores design-team. Efter en intern kvalitestkontrol, sendes designet til godkendelse hos dig. Der er altid to korrekturgange medregnet i prisen.

Udviklningsfasen

Udviklerne opbygger hjemmesiden på baggrund af det godkendte design. Du har altid to kvalitetskontroller, hvoraf den ene er intern og den anden er i samarbejde med dig. Når webshoppen er godkendt, afholder vi et oplæringsmøde i systemet.

Lancering

Når kvalitetskontrollen er færdig, indkalder vi dig til et lanceringsmøde. Her afdækker vi, hvordan og hvornår din webshop skal lanceres. Vi sørger naturligvis også for, at din nye hjemmeside er live.

Gi’ din nye webshop lidt ekstra med disse services

Færdigt arbejde!

Sådan ser slagkraftig markedsføring ud, hvis du spørger vores kunder. Dyk ned i nøje udvalgte cases fuldstændig blottet for selvforherligelse. Kun ren og skær effekt.

Det er ikke alle spørgsmål, vi kan besvare her

Du har med al sandsynlighed tusindvis af spørgsmål til, hvordan din webshop bliver bygget, hvad den skal indeholde og meget mere. Det forstår vi godt.

Her finder du svaret på de mest gængse spørgsmål, vi får stillet af vores kunder. Vi ved godt, at ingen webshops er ens – Har du derfor andre spørgsmål, eller brug for at få noget uddybet, er du altid velkommen til at ringe eller skrive til os.

Ejer jeg min webshop efter udviklning?

Ja. Du ejer naturligvis webshoppen og al dens indhold efter end udviklning og lancering. Herefter bliver vi, hvis du ønsker det, dit assisterende udviklingshus, som gerne hjælper dig med dine opgaver fremadrettet. Der er heller ingen bindinger eller ekstra regninger hos os.

Hvad hvis jeg har rettelser efter webshoppen er lavet?

Så kan du naturligvis få dine rettelser indsat. Efter det første møde og inden indgåelse af vores samarbejde, udarbejder vi en kravspecifikation og et budget for din webshop. Er der mod forventning noget heri, der iflg. kravspecifikationen ikke er udført, laver vi det som en del af budgettet. Ønsker du yderligere funktioner herudover, fremsender vi et prisestimat. Accepterer du det, påbegynder vi opgaven. Du modtager aldrig en ekstraregning på noget, du ikke tydeligt har accepteret.

Hvordan hjælper I med viderudviklning bagefter?

Når din webshop er lanceret, bliver vi et assisterende udviklingshus, hvis du har brug for det. Det betyder, at vi hjælper dig med ekstra funktioner eller at føre nye ideer ud i livet. Du tager blot fat i din kontaktperson, hvorefter vi booker et møde omkring din opgave og prisen herpå. Når opgaven og budgettet er accepteret, booker vi opgaven ind og fremsender dig et lanceringsestimat.

Hvad betaler jeg for, når jeg køber en webshop hos jer?

En webshop består ikke blot af en udvikler, der på magisk vis fremtryller en webshop. Ønsker du en professionel webshop, du kan have langvarig glæde af, skal der flere personer indover processen. Hos os er det en projektleder, en designer, en udvikler og vores markedsføringsafdeling.

Prisen for din webshop bliver derfor fordelt ud på følgende arbejdsopgaver, så du får det bedste produkt:

Skal jeg selv flytte mit gamle indhold?

Flytning af indhold fra din nuværende webshop eller hjemmeside, samt tilføjelse af indhold på din nye webshop, er meget individuelt. Det aftaler vi på vores indledende møde med dig. Du har mulighed for begge dele – at vi flytter det for dig, eller at du selv gør det.

Bygger I min nye webshop baseret på en template?

Hos Adtention finder du ingen copy/paste-løsninger. Både design og udvikling af din webshop tager udgangspunkt i en unik fortolkning af dine behov og referencer. Designet tager udgangspunkt i en unik fortolkning af dine behov og referencer du evt. fremsender. Herefter udvikler vi systemet baseret på en template, som gør det mere fleksibelt for dig at opdatere og vedligeholde din nye webshop fremadrettet.

Hvad gør I med server m.m., når I udvikler min nye webshop?

I slutningen af udviklingsfasen, indkalder vi dig til et lanceringsmøde omkring din nye webshop. På dette møde gennemgår vi bl.a. løsninger med hosting, back-ups e-mail m.m. Den optimale løsning varierer fra webshop til webshop, men vi rådgiver og hjælper dig hele vejen. Hos Adtention kan vi varetage det hele eller i dele.

Webshop i WooCommerce

WooCommerce er en tilpasningsvenlig open source e-handelsplatform bygget på WordPress. Med en høj grad fleksibilitet og et utal af moduler til at hjælpe dig med at mestre de nyeste teknologier, anbefaler vi hyppigt WooCommerce til vores kunder.

Woocommerce webshop

Webshop i Magento

Ved store og tunge webshopløsninger, er Magento det perfekte match til dig. Med sin unikke kerne bygget målrettet webshops, er Magento hurtig, kompatibel med de nyeste teknoliger og har skalerbare og lækre designs, som kan løfte din virksomhed til nye højder.

Magento webshop

Webshop i Laravel

Står du med et helt unikt behov, og skal have særbygget din webshop udover de mest gængse funktioner, er PHP-frameworket Laravel et rigtig godt bud. Laravel er det foretrukne redskab til denne type af løsninger, og du behøver hverken at gå på kompromis med kvalitet eller design.

Laravel webshop

Ingen outsourcing her – vi arbejder tæt sammen, så du får den bedste oplevelse

Vi har bevidst valgt ikke at outsource webshop-udviklere, fordi vi vil give dig den bedste og mest strømlinede kommunikation fra start til slut. Alle vores kollegaer sidder på vores kontor i Kolding – det har vi erfaret giver den bedste synergi til faglig funderet 360-graders rådgivning om alt fra design, til webudvikling og markedsføring (og en langt bedre forståelse for dit unikke projekt på tværs af discipliner).

Fordi alle vores udviklere fysisk er samlet, har vi også mulighed for at uddanne dem internt gennem code sessions, overholdelse af vores interne code standards m.m.. Således får du altid en webshop i topklasse.

Skal vi give en pris på din nye webshop?

Hvis du også ser gode muligheder for et samarbejde med os, vil vi meget gerne høre fra dig. Du kan enten kontakte os herunder, eller kvit og frit udregne et prisestimat på din nye webshop.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Få en webshop: Sælg mere med e-commerce

E-handel bliver stadig mere populært. Det viser de nyeste tal fra FDIH og Danmarks Statistik. Faktisk handler hele fire ud af fem danske forbrugere på nettet. Dermed iklæder danskerne sig førertrøjen, når det kommer til at trække dankortet gennem internettets mange webshops.

For danske virksomheder er der altså god grund til at kaste sig over e-handel.

Måske har du allerede gjort dig de første tanker omkring oprettelsen af en ny webshop? 

I dette indlæg kan du blive klogere på følgende spørgsmål:

  • Hvordan får jeg en ny webshop?
  • Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig omkring, hvad webshoppen skal kunne og indeholde?
  • Hvad skal jeg vide, inden jeg åbner en webshop?
  • Og sidst, men måske dét, du er kommet til – Hvad koster en webshop?

Hvis du kommer til vejs ende og føler, at du stadig har nogle uafklarede spørgsmål omkring dét at åbne og drive en webshop, er du naturligvis velkommen til at give os et praj. Vi har trods alt været igennem hele møllen et par gange – eller tyve. 

Hvordan får jeg fingrene i en webshop?

Der er mange måder, du kan gribe det an på. Du kan enten købe en skræddersyet webshop, der udvikles af et professionelt webbureau, eller du kan gøre det selv med en webbaseret software-løsning, et såkaldt SaaS. 

Hvis dine behov er helt basale, kan du med fordel benytte dig af nogle af de mange e-commerceløsninger, der findes på nettet. Shopify og Woocommerce er nogle af de mere populære systemer. Det koster et månedligt beløb at drive webshop på denne måde, men til gengæld er det let at gå til for den glade begynder. Dog er mulighederne for et individuelt design og teknisk opsætning begrænset. 

Derfor vælger mange at købe en webshop, der kodes fra bunden af professionelle webudviklere. Således får du en skræddersyet webshop, der opbygges helt i tråd med dine individuelle ønsker og behov, som færdige løsninger ikke tillader. Her betaler du også typisk et engangsbeløb for et færdigt produkt. I dag bygges de fleste nye webshops i content management systemer, CMS’er, som WordPress. Således kan du, når webbureauet er færdig med din webshop, selv fjerne og tilføje produkter, skrive tekster og lave nødvendigt vedligehold – helt på egen hånd. 

Hos Adtention har vi et kompetent hold af dedikerede webudviklere, og som bureau har vi bred erfaring med både opstart, opsætning og hjælp til danske og internationale webshops. 

Hvad koster en ny webshop?

Vi ved det godt – prisen presser sig på. Så hvad koster en ny webshop egentlig? Det er jo et simpelt spørgsmål, der måske kræver et simpelt svar. 

Helt så nemt er det dog ikke. Det skyldes måske, at vi ikke tror på pakkeløsninger, men skræddersyede projekter, der er tilpasset dine nøjagtige ønsker og målsætninger. Derfor varierer priserne på nye webshops også fra projekt til projekt, når du får designet og programmeret en webshop fra bunden. 

Vælger du derimod at gå med et e-commerce SaaS, kan du se priserne på en webshop på hjemmesiden for den software, du vælger. Langt de fleste løsninger kører med forskellige pakker i varierende niveauer. Jo mere du hver måned betaler, desto flere funktioner og muligheder får du. Det kan være muligheden for at tilføje flere produkter på din webshop, tage i mod flere betalingsformer eller større frihedsgrad. Du kan enten selv stå for opsætningen af din webshop, eller du kan hyre et bureau til at hjælpe dig med opsætning, administration og de nødvendige integrationer. 

Der er altså tre typiske genveje til en ny webshop, og de befinder sig også i hver deres prisklasse: 

  • Du opretter selv en webshop med et e-commercesystem ($)
  • Du får et bureau til at opsætte en webshop med et e-commercesystem ($$)
  • Du får et bureau til at designe og kode en webshop til dig helt fra bunden ($$$)

Uanset hvilken af ovenstående, du vælger, skal du dog altid have et domæne til din webshop. Denne udgift kan du derfor altid påregne, uanset om du vælger en færdig webshop baseret på en e-commercesoftware, eller om du får en skræddersyet hjemmeside til e-handel fra et bureau. Et domæne er den adresse, din webshop befinder sig på. De har endelser som .dk, .com, .nu, .net og så videre. Det koster typisk omkring 50 kroner – 150 kroner om året at have et domæne. Dette kører på abonnement. 

Selvom du måske endnu ikke er klar til at investere i en webshop, kan du sagtens sikre dig dit domæne nu, hvis du vil være sikker på, at det er ledigt, til når du er klar til at gå i luften. Langt de fleste e-commercevirksomheder vælger et domænenavn, der matcher virksomhedens eget navn. 

Du kan tjekke ledigheden af dit domæne på https://www.dk-hostmaster.dk/da/soeg-domaene eller https://dandomain.dk/domain/overblik. På sidstnævnte kan du også se, hvad dit domæne koster baseret på de forskellige endelser. 

Hjælp prisen på vej: Lav en kravspecifikation

Nu ved du nogenlunde, hvordan du får fingrene i dit ønskede domæne, og hvad du bør budgettere med til din webshops adresse. Selvom det er umuligt at give et konkret svar på, hvad en webshop koster, vil vi alligevel tage en kort snak om, hvad en webshop koster – foruden det nødvendige domæne, du netop er blevet introduceret til. 

Du kan nemlig få et mere nøjagtigt prisoverslag på en ny webshop, hvis du selv gør en del af forarbejdet – nemlig dine egne krav, ønsker og overvejelser.

Gør dig helt til at starte med derfor tanker om:

  • Hvordan skal din webshop se ud?
  • Hvor mange hovedkategorier, underkategorier og produkter forestiller du dig, at din webshop skal indeholde? 
  • Hvilke funktionaliteter ønsker du dig (f. eks medlemsside)

Der er desuden en række udgifter i at have en webshop. Også disse varierer, og kommer an på, hvilken type af webshop, du driver. Nogle webshops har eksempelvis brug for et integreret mail-system, der kan håndtere ordrebekræftelser og leveringsopdateringer. Andre vil have brug for en række plugins, der kan håndtere SEO eller måske et behov for et økonomisystem, der automatisk taler sammen med din webshop.

Herudover vil der for langt de fleste også være udgifter i forbindelse med regnskabsprogrammer og revisor, medmindre du selv er en haj til begge dele. Du bør også påregne udgifter til forsendelse og fragt, heriblandt materiale til indpakning, print og selve logistikken.  

Opsummerende skal du altså påregne udgifter til følgende elementer, der kommer udover udviklingen af din webshop: 

  • Domænenavn – hvor der oftest er tale om en abonnementsløsning (fra cirka 130 kroner årligt)
  • Betalingsløsninger – afhænger af, hvor mange og hvilke betalingsmuligheder, du ønsker at tilbyde kunderne på din webshop

Hvad koster opsætning og design af en hjemmeside?

Her findes der langt fra noget endegyldigt svar. Der findes nemlig et hav af forskellige løsninger, når det kommer til opsætning og design af webshops og hjemmesider. Der findes både billige og dyre løsninger, og i sidste ende er det op til dig at vurdere, hvad der vil fungere bedst for dig.

Èn ting er dog sikkert, og det er, at du ikke kommer sovende til en succesfuld webshop. Og en hjemmesides funktioner, såvel som visuelle udtryk, er altafgørende for din succes. Er din hjemmeside rodet, svær at navigere rundt i eller direkte forvirrende for dine besøgende – ja så er de hurtigt videre. For langsomme hjemmesider, eller hjemmesider uden et indbydende design er bestemt ikke noget, der formår at holde en besøgendes opmærksomhed. Og så kan du være sikker på, at den besøgende søger andetsteds.

Vores bedste råd er derfor, at det ikke nødvendigvis er fordelagtigt at spare penge på den billigste løsning nu, da det vil gå ud over din indtjening i fremtiden.

Hvad afgør prisen?

Men hvad er det så, der afgør, hvad en webshop koster? Prislejet vil variere, alt efter hvilke behov du søger at dække. 

Herunder gennemgår vi kort, hvilke faktorer, der kan spille ind på den samlede pris af en webshop.

Design

Der kan være milevid forskel på designs, når det kommer til webshops. Ønsker du et basisdesign, hvor æstetik og funktionalitet holder sig på et simpelt niveau, vil dette selvfølgelig afspejle sig i prisen. 

Ønsker du omvendt unikke eller specielle features, funktioner og et udseende, som er skræddersyet til din webshop, vil dette selvfølgelig trække prisen op. Det skyldes ganske enkelt, at bureauet skal bruge mere tid, og det koster penge, eller har behov for selv at hyre designassistance ind – og det koster også penge.

En tommelfingerregel er derfor, at jo mere detaljeret design, du ønsker, jo mere stiger prisen. Sørg desuden altid for, at du får et responsivt design. Således er du sikker på, at alle, uanset enhed, kan handle på din webshop uden brugervenlighedsgener. 

Købsprocessen

Er du helt grøn i faget, er det ikke sikkert, at du har skænket købsprocessen en tanke – og det er helt okay. Rejsen dine besøgende er på, fra første visit til endeligt køb, har også betydning for prisen. 

En købsproces kan nemlig have flere trin, hvis du eksempelvis sælger produkter, hvor der er brug for specielle oplysninger, før købet kan gennemføres. Samtidig kan andre sider have en mere standardiseret løsning.

Undersider

Hvor mange undersider og landingssider skal der være på din hjemmeside? Skal der være andet end produktsider? Skal der være en blog tilknyttet, eller er der andre sider, du ønsker? Ekstra sider vil få prisen til at stige, men som alle andre unikke features, kan det også få værdien af din hjemmeside til at stige gevaldigt, så selvom det virker som en dyr løsning nu, er det ikke nødvendigvis den bedste løsning af spare væk.

Integrationer med andre systemer

Skal din webshop kobles sammen med andre systemer såsom ERP-, CRM- eller økonomisystemer? Dette kan være aktuelt, hvis din virksomhed bruger interne systemer til at administrere og styre interne arbejdsprocesser.

Betalingsløsninger

I dag er det et stort plus, hvis en webshop har mange forskellige betalingsmuligheder, og besøgende sætter pris på mange valgmuligheder. Flere og flere bruger eksempelvis MobilePay til at betale for deres køb online, og det kan være aktuelt for dig som webshopejer at imødekomme.

Mobilvenlige løsninger

Skal din hjemmeside være mobilvenlig? I dag tilgår flere og flere hjemmesider fra telefonen, og flere og flere køb gennemføres herfra.

Udover ovenstående kan der være langt flere faktorer, der spiller ind. Men en huskeregel er, at jo mere arbejde, du giver designeren, jo flere penge kommer det i sidste ende til at koste. Dette er dog kun et udgangspunkt, og det vil ligeledes variere fra webshop til webshop.

Hvad gør en god webshop?

Her hos Adtention ved vi om nogen, hvad der skal til for at sætte de perfekte rammer for en succesfuld, god webshop. I vores øjne er der mange faktorer, der spiller ind – og for at det skal munde ud i succes for dig, kræver det, at de er helt optimale.

Når vi opsætter en hjemmeside fokuserer vi blandt andet på:

At hjemmesiden er responsiv

I dag tilgås hjemmesider ikke kun fra computeren. I dag er det helt essentielt, at en hjemmeside er responsiv, således at brugeren både kan få den gode oplevelse fra sin smartphone, tablet, computer eller sågar tv.

At sikre den optimale brugeroplevelse

Salgsprocessen starter allerede ved første møde, som en besøgende har med jeres hjemmeside. Derfor skal brugeroplevelsen være i top, således at en webshops ydre æstetik såvel som funktioner spiller.

At du har fuld designfrihed

Din hjemmeside bør være unik, og dine features bør være tilpasset din service. Derfor garanterer vi fuld designfrihed, så du kan opnå nøjagtig det webdesign, som du drømmer om.

At der er ubegrænset fleksibilitet

En enkelt funktionalitet kan løfte og samtidig optimere hele webshoppens konvertering, og derfor tror vi på at lade intelligente funktionaliteter overtage manuelt arbejde. Resultatet er langt mere effektivt, og det vil være til glæde for både jer bag hjemmesiden såvel som brugerne.

At der er gang i det rigtige CMS

Et fleksibelt CMS-system er den ultimative fremtidssikring af din hjemmeside. På den måde undgår du at ende med fletninger i postkassen, fordi dit CMS-system er forældet, og du derfor ikke længere kan opdatere.

At din webshop opnår ultimativ synlighed

En webshop kan spille på alle parametre, men hvis ingen ser eller besøger den, kan det hele næsten være lige meget. Formålet er jo netop at få besøgende, som siden konverteres til kunder – og derfor skal din side selvfølgelig ses. Her handler det langt henad vejen om SEO-arbejde, men også i selve webshoppens design bør man indtænke dette, da det sætter et skelet for det følgende SEO-arbejde.

5 gode råd til dig, der skal opstarte butik på nettet

Gode råd er dyre, men sådan er det ikke her hos os. 

Vi vil selvfølgelig gerne rådgive dig i lige præcis din sag, og vi tilbyder også en komplet 360-graders løsning. Men her løfter vi sløret for 5 ting, der skyder din nye webshop ud af banen. 

1. Sørg for at være troværdig og professionel

Først og fremmest er det helt essentielt, at din webshop ikke fremstår som en gang venstrehåndsarbejde. Du skal fremstå som eksperten, og din webshop skal se professionel ud. Så sørg for:

  •   at dine billeder er i en god kvalitet
  •   at der er tilstrækkelig information om ydelser/produkter
  •   at din forside er lækker og overskuelig
  •   At designet fungerer, og at det er let og luftigt med luft omkring billeder, tekst og knapper

2. Det skal være nemt og bekvemt for brugerne

Sørg for, at din hjemmeside er let at betjene. Det skal nemlig være nemt for dine besøgende at handle på din webshop – og det er uanset, om det er fra mobil, computer eller tablet.

Dette kan du gøre på flere forskellige måder, herunder:

  •   At opdele dine hovedkategorier, så kunderne nemt kan finde dem – det kan eventuelt være i form af en drop down-menu
  •   At kurven er overskuelig og at bestillingsflow er uden unødige og for mange trin
  •   At sørge for, at der er gæstebestilling, så dine brugere kan bestille uden at oprette profil
  •   At have tilstrækkelige med CTA’er (Call To Action), og at de er tydelige nok, så kunden kan se, hvor der skal klikkes

3. Sørg for at have forskellige betalingsmuligheder

I dag er det vigtigt, at du giver dine kunder flere forskellige muligheder for betaling. Nogle vil nemlig foretrække at bruge MobilePay, mens de fleste dog stadig tyr til VISA/Dankort. Men sørg for at have en bred vifte af muligheder, så du ikke risikerer at miste nogle kunder på dette.

4. Sørg for, at Google giver dig en god placering

Hvis din webshop ligger og roder rundt nede på side 2, 3, 4 og så videre på Google, kommer der ingen kunder i butikken. Det er derfor fuldstændig altafgørende, at du får skaffet dig en god placering. Det kan du gøre med Google Ads såvel som SEO, hvor du skaber organisk trafik via søgeord og tekst på din hjemmeside.

5. Få fat i et professionelt webbureau

Står du overfor at skulle åbne en webshop, kan det være utroligt overvældende med alle de valg, muligheder og ting, du skal gøre. Derfor kan det være en rigtig god idé at få et professionelt webbureau med ind over. På den måde kan du være sikker på, at du får en professionel hjemmeside, som vil lokke kunder til (og beholde dem!)

Kan det betale sig at spare penge på en webshop?

Det kan virke uoverskueligt at skulle sætte plads af i budgettet til at få designet en lækker og funktionel hjemmeside, og mange vælger derfor at spare penge på denne post. 

Måske de tænker “det kan jeg da gøre løbende” eller “det er da lige meget, det er jo mine produkter, der skal sælge” – men sandheden er altså en helt anden. For at en kunde overhovedet skal blive lang tid nok på din hjemmeside, til at klikke sig videre til produktet, kræver det, at din hjemmeside spiller max.

I dag er der så mange om buddet, og det du sælger, findes måske på en anden side, som fremstår mere professionel – og så vælger kunderne altså den professionelle webshop.

For ikke at blive sat tilbage, er det derfor vigtigt, at du får strikket en funktionel, lækker og velfungerende hjemmeside sammen.

Er du i tvivl om, om du får udnyttet din hjemmesides potentiale?

Det er faktisk ret nemt at undersøge. Og det kan vi selvfølgelig også hjælpe dig med. Du skal blot finde den landingsside, der har flest besøgende og højest bounce rates – landingssider, der ikke har et skarpt formidlet budskab, har nemlig langt højere bounce rates. De besøgende smutter simpelthen, hvis ikke de forstår formålet eller budskabet.

Vi kan maksimalt forvente, at en kunde bruger otte sekunder på at orientere sig på en hjemmeside. Det vil sige, at du har otte sekunder til at overbevise en besøgende om, at du er troværdig, og at du kan tilbyde den ydelse eller det produkt, som denne søger.

Otte sekunder er bestemt ikke lang tid, og det handler derfor om at få formidlet budskabet knivskarpt og dermed få den besøgende overbevist om dine kvaliteter. Løsningen er en velafbalanceret kombination mellem design og værdifuldt indhold.

Din webshop bliver aldrig færdig

Den er nemlig under evig udvikling. Og det er præcis sådan, det bør være. Hemmeligheden bag en succesfuld webshop er nemlig evig udvikling og ikke mindst forbedring. Vil man være førende på markedet, handler det om at holde sig opdateret på, hvad der rør sig inden for nye løsninger. På den måde kan du ranke bedre på Google og andre søgemaskiner, mens du samtidig kan holde på og skaffe nye kunder.

Det samme gælder en hjemmesides design, for der kommer hele tiden nye løsninger, og det hænger selvfølgelig sammen med den efterspørgsel, der er fra kunder. Følger du ikke med tiden, kommer du også hurtigt bagud, og der står til alle tider konkurrenter lurende i baggrunden. Derfor er din webshop aldrig færdig, og hvis du vil bevare en god fortjeneste, må du være forberedt på også at lægge arbejde i det.

Men før du går helt i panik, bør du tage det helt roligt – hos Adtention kender vi til alle de udfordringer, du som webshopejer kan løbe ind i. Og ikke nok med det, så kender vi også løsningerne. Har du brug for rådgivning, et par friske øjne eller en mere gennemgribende løsning, står vi altid klar til at hjælpe dig med din webshop.