Linkedin insight-tag
Som på alle andre medier er det vigtigt, at man kan track sin data korrekt når man snakker betalt annoncering. På Linkedin hedder det et Linkedin insight-tag. Linkedin insight-tag er et stykke JavaScript kode, som skal tilføjes til din hjemmeside. Ved at Linkedin insight-tag bliver tilføjet har du muligheden for at få “grundig rapportering” i din Linkedin kampagneadministrator og det giver indblik i værdifuld data om dine besøgende på dit hjemmeside. Når du har installeret Linkedin insight-tag kan du opfange al den form for aktivitet, der sker på din hjemmeside. Med Insight-tagget kan du opfange al data fra den øverste del af salgstragten til den nederste. Det er et super værktøj da Linkedin insight-tag lærer, hvilke brugere der er relevante for den og det er med til, at påvirke dens algoritme, som man bruger til annoncering, i en positiv retning.
Det er altafgørende for din Linkedin annoncering og markedsføring, at der bliver installeret et insight-tag på din hjemmeside. Det er det her insight-tag, der sporer de personer, som har besøgt hjemmesiden og lavet en handling. Ved hjælp af den indsamlede data kan man gen-eksponere de personer, der har besøgt hjemmesiden. Ved at man gen-eksponerer personer efter at de har besøgt eller foretaget en handling på hjemmesiden, så fastholder man personers interesse og det kan være med til at de laver den handling du gerne vil have dem til. Denne form for markedsføring hedder retargeting og er super vigtigt for digital markedsføring, da man siger, at den gennemsnitlige brugere skal eksponeres 9 gange før at de foretager et køb.
Når du laver retargeting kan du bruge alverdens målgrupper som du tænker passer til din markedsføring. Det kan være du gerne vil være meget specifik og kun target alle dem, der har lagt noget i kurven indenfor de sidste 30 dage. Så kan du lave en målgruppe, som hedder “jeg vil gerne target alle dem der har lagt noget de sidste 30 dage” og hertil anvender du din indsamlede data fra dit insight-tag, som den har opfanget, med alle dem der har lagt noget i kurven de sidste 30 dage.
Kampagne objektiver på Linkedin
På Linkedin skal du tænke over, hvilket mål du har med din annoncering og hvor henne i salgstragten du gerne vil ramme din målgruppe. Der er forskellige måder til, hvordan du kan ramme din målgruppe og det skal du så gøre under ‘vælg målsætninger’ inde i kampagne administrator på Linkedin. Hvis målet er at få flere Leads skal du vælge dette under konverteringer, da du opfordrer personer til at gå ind og udfylde en kontaktformular. Herunder vil vi komme ind på de forskellige kampagne objektiver.
Kendskab – Brandkendskab
Hvis du vælger Brandkendskab som målsætning er målet at nå ud til stor en mængde personer, så det øger kendskabet til brandet mere. Denne kampagne målsætning er god til at få virkelig mange eksponeringer, og det er også med til at personer husker dit brand og øger kendskabsgraden til dit brand. Dette er utrolig nyttigt, hvis man er et nystartet brand, der gerne vil ud til så mange som muligt. Når man har angivet et spend (annoncebudget) man gerne vil bruge på annoncerne, regner Linkedin et estimeret regnestykke ud på, hvordan ens annoncer kommer til at perform. Man kan se alle tal og data i Linkedin’s kampagne administrator, som er relevant for den målsætning du har sat dig.
Overvejelse
Med Overvejelse som kampagne målsætning kan du vælge mellem 3 forskellige målsætninger: Webstedsbesøg, Engagement eller Videovisning.
Webstedsbesøg målsætning er, hvor du sætter annoncer op, der driver trafik til din hjemmeside. På den måde kan du drive brugerne hen på specifikke landingssider du gerne vil have dem hen på. Disse annoncer vil blive vist til personer, der har størst sandsynlighed for at klikke på dine annoncer.
Engagement er for at få personer til at interagere med dine indlæg på Linkedin. Engagement er et super godt værktøj, hvis du gerne vil have flere sociale handlinger på dine indlæg eller flere følgere på din virksomhedsprofil på Linkedin. Disse annoncer vil blive vist til personer, der højst sandsynligt vil reagere på dine annoncer med likes, kommentarer eller delinger.
Videovisning er hvis du gerne vil have flere personer til at se dine videoer på Linkedin. Med denne målsætning kan du få flere personer til at se dine videoer og på den måde komme mere ud på Linkedin. Disse annoncer bliver højst sandsynligt vist til personer, der vil kigge på dine videoer.
Konverteringer
Hvis du vælger Konverteringer som målsætninger er målet at få personer til at lave en konvertering på din Linkedin eller din hjemmeside. Denne kampagne målsætning er utrolig god, hvis du gerne vil have flere leads, webstedskonverteringer eller jobansøgninger. Dette er et utrolig godt værktøj da mange beslutningstagere sidder på Linkedin og ofte leder efter nye samarbejdspartner og personer, der kan udfylde pladser i deres virksomheder.
Med Leads som målsætning på Linkedin er det for at få flere leads til din virksomhed. Det kan være beslutningstagere, der gerne vil have et tilbud eller en opringning omkring, hvad du kan hjælpe dem med og hvad dine priser på produkter eller din service er. På Linkedin kan du bruge en lead-formular til dine annoncer, hvor den auto udfylder data fra den personer, der åbner en lead formular. Hvis du er en forretning, der lever af at få leads ind hver måned er dette et super værktøj. Leads på Linkedin er i mange tilfælde af bedre kvalitet, da det er de ‘’rigtige’’ mennesker man rammer med sine annoncer. Disse annoncer vil blive vist for personer, der højst sandsynligt vil udfylde en Linkedin-leadformular.
Webstedskonverteringer er hvis du gerne vil have flere køb, tilmeldinger eller downloads på dine annoncer på Linkedin. Ved denne målsætning kan du også få flere leads gennem din hjemmeside. Her kan du lede personer ind til din egen hjemmeside/webshop med de produkter du sælger og dermed få flere salg gennem din virksomhed. Disse annoncer bliver vist til personer, der højst sandsynligt vil foretage en handling.
Skal du have hjælp til Linkedin annoncering?
Hos Adtention har vi et væld af kvalificerede specialister, som også er stærke i Linkedin annoncering. Kontakt os i dag og få et uforpligtende tilbud på en løsning til din virksomhed. Vi glæder os til at høre fra dig.