Reklamefilm der siger noget

Din virksomhed, dit brand, ligger helt sikkert inde med en hel masse gode historier, som I gerne vil kommunikere ud til omverdenen. Det er en god idé. For med den rette rådgivning og kreative vinkel på historien kan det gøres ret effektivt på reklamefilm, lige meget om det er til TV, YouTube eller noget helt tredje. 

Faktisk er reklamefilm et af de stærkeste værktøjer du har, når der skal fortælles gode historier om og fra dit brand. Særligt hvis historien er vedkommende og rammer lige i hjertekulen på målgruppen. Men det kræver en god historie, ikke kun i jeres øjne, også jeres kunders. Den kan vi hjælpe dig med at finde og fortælle.

  • Stor eksponering og stærke værktøjer
  • 30 års erfaring
  • DR, TV2 og mange flere andre
  • Forhandlingsstærk og kreativ
  • Vi er med fra start til slut
Kom i kontakt med os

Reklamefilm? God idé!

Hvis ét billede skal sige mere end 1000 ord, skal det være et ordentligt billede, og hvis en reklamefilm skal være mere end torn i øjet på forbrugerne, må den laves ordentligt fra starten af – uanset størrelsen på budgettet og filmens genre og formål.

Gør det klart fra start 

I den digitale tidsalder har du som brand og annoncør ikke dit publikum i mange sekunder, hvis ikke du formår at underholde, overraske eller gøre dem klogere – og gerne det hele på én gang. Derfor skal din film fange deres opmærksomhed fra intro til sidste frame er løbet hen over skærmen. Den slags har dygtige filmmagere en masse genveje til, men det afhænger naturligvis af hvilket medie, filmen skal fungere på og det vigtigste er stadig, at du har en god historie at fortælle.

Læs mere om hvordan vi vil gøre

Hvad kan vi tilbyde indenfor reklamefilm?

Reklamefilm har mange søskende, fætre og kusiner, og vi kender dem alle.

Om det er til landsdækkende TV, YouTube eller jeres egen hjemmeside, er vi egentlig ligeglade med, vi sigter altid efter maksimal effekt for hver en krone, uanset budgettets størrelse. Men forvent ikke mirakler for ingenting. Budget og resultat hænger naturligvis sammen. Vi udvikler bl.a. koncepter og idéer til:

Hvordan arbejder vi med reklamefilm?

Hos Adtention kan vi arbejde med reklamefilm fra start til slut, fra den kreative ide, til manuskript, finde skuespilere og ikke mindst filme hele konceptet.

Processen for en vellykket reklamefilm har vi dannet og sikret. Den måde vi arbejder med reklamefilm på er:

  1. Indledende møde
    Her har vi brug for at høre hvilken type reklamefilm du søger, og hvad dine tanker er og ikke mindst formålet. Alt efter om filmen skal på TV2, eller være en SoMe video er der forskellige standarder til hvordan man fanger seernes opmærksomhed.
  2. Oplæg og estimeret budget
    Efter vi har hørt omkring jeres ide, vil vi lave et oplæg og vores bud på opgaven og give et estimat. Der vil ikke blive sendt en regning før godkendelse fra jer.
  3. Koncept og storyboard
    Efter accept på vores oplæg vil der blive lavet et decideret koncept omkring ideen, og blive lavet et storyboard som viser mere omkring hvordan vi ser reklamefilmen visuelt. Herefter vil det blive fremsendt og skal godkendes.
  4. Pre-production med produktionsselskaber (Eksekvering)
    I pre-production fasen vil vi finde det rigtige produktionsselskab til din ide. Der vil efter valg af produktionsselskab bliver afholdt et møde med dig som kunde, produktionsselskab og os som bureau hvor ideen vil blive snakket i bund. Herefter vil vi begynde casting og decideret manuskript.
  5. Optage din reklamefilm
    Vi vil nu begynde at optage reklamefilmen med produktionsselskabet hvor vi vil deltage under optagelserne for at sikre at vi holder fast i dit koncept og idé.
  6. Færdiggørelse
    Alt der er blevet filmet vil nu blive samlet, og sat sammen til din nye reklamefilm. Dette vil blive sendt til korrektur hos dig, hvor vi arbejder med at lægge den sidste detalje på din reklamefilm.

Efter færdiggørelse af reklamefilmen, vil det bliver overdraget til jer med den originale fil og de filer i har brug for til jeres markedsføring. Vi hjælper også med rådgivning indenfor hvilket formater du skal bruge på de forskellige medier, blandt andet. Facebook, YouTube, Instagram, TV, og lignende.

Reklamefilm med fokus på det digitale aspekt

Som en del af vores identitet er vi et digitalt, kreativt bureau. Det betyder at vi også har digital markedsføring siddende internt, som videndeler med de kreative medarbejdere. Når vi laver en reklamefilm, tager vi ikke kun fokus på konceptet og at ramme din virksomheds identitet, men sørger samtidig for at din reklamefilm kan bruges digitalt som en del af din samlede marketingindsats. 

Idéen og konceptet kan være alt afgørende for om dine seere opfanger budskabet mellem de 1000-vis af andre annoncer du er i konkurrence imod. Vi kender vigtigheden i at skille sig ud, og har de kreative hoveder til at hjælpe dig med at gøre det.

Vi briefede Adtention på et temmeligt komplekst projekt, nemlig at skabe et nyt emballagedesign, som kommunikerer de værdier vi som brand står for og kan forstærke vores markedsposition, og som også kan udrulles på 12 markeder. Vi har fået et rigtig godt resultat og vores kunder tager rigtig godt imod det nye design, hvilket i sidste ende er det vigtigste. Adtention har hele vejen været fleksible, haft en hurtig responstid, og været behagelige samarbejdspartnere.”
Anette Lindeblad, Dechra

Henrik – Senior kreativ

Hvordan man laver en god reklamefilm?

Der kan være mange holdninger til hvad en god reklamefilm er, men i vores øjne er en successful reklamefilm en der vækker følelser ved seerne, hvor de enten;

  • Bliver rørt følelsesmæssigt af historien
  • Bliver overrasket med humor
  • Glædes over en visuel fortælling, der vises i billeder
  • Husker og viderefortæller historien

At danne den nye kreative idé der vækker ovenstående punkter er en udfordring som vi altid er klar på at tage op. Vi sikrer selvfølgelig også at filmen rammer din virksomhedsidentitet, samt passer ind i markedet og branchen. Det behøves ikke altid være alle punkterne der skaber en succes, det kommer helt an på din målgruppe og det marked du skal tale til og nå.

Hvis din reklamefilm bliver talt om – selv efter den ikke længere bliver vist, har man ramt pletskud – men husk, at det ikke altid er det der er formålet med filmen. 

Vi har altid disse punkter i baghovedet under udarbejdelsen af storyboardet til filmen.

Blev klogere på storytelling

Hvem laver reklamefilm?

Reklamefilm bliver oftest lavet ved et reklamebureau ligesom vores. Årsagen er at reklamebureauer har det meste af det hold du skal bruge til en reklamefilm fra kreative til content creators, og projektleder til styring af konceptet og produktionsselskabet. Samtidig kan en, eller måske flere, reklamefilm være en stor opgave som reklamebureauer har opbygget en proces omkring og ved præcis hvordan det skal styres – også på tværs af brancher og målgrupper.

Efter reklamefilmen er færdiggjort, vil vi som dit reklamebureau tage dialog til vores medieagentur, der hjælper med at få filmen vist på de kanaler der passer til din målgruppe og hjælper med tilpasning og beskæringen til eventuelle sociale medier.

Skal vi give et bud på din reklamefilm?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Hvad indebærer en reklamefilm?

Hvad er en informerende reklame?