Hjemmeside design

En af din hjemmesides vigtigste punkter er designet. Det er nemlig det, dine besøgende ser og skal navigere i.

Din hjemmesides design skal udstråle din virksomheds identitet og ved første øjekast fange dine besøgendes opmærksomhed. I gennemsnit har du nemlig cirka syv sekunder til at gøre dig interessant nok til, at de bliver hængende – og i bedste fald konvertere dem, så din investering tjener sig hjem.

Det stiller store krav til, hvordan dit hjemmesidedesign ser ud og hvordan din navigation fungerer. Dertil kommer alle de små ting, der kan gøre den store forskel for den enkelte. Et godt hjemmeside design er altså ikke udelukkende en æstetisk ting, men handler i høj glad også om funktionalitet og brugervenlighed.

At designe en hjemmeside er et komplekst emne, men hos Adtention webbureau er du i trygge hænder. Vi har prøvet det mange gange før, og vi har resultaterne til at bakke det op.

  • Grafiske designere og Art Directors
  • 50+ års erfaring med design
  • Forståelse for UX
  • Designet er 100% ejet af dig
  • Ingen uforudsete regninger
Kontakt os

Et hjemmeside design dine kunder forstår

En simpel tommelfingerregel indenfor hjemmeside design er, at du skal kunne fange dine besøgendes opmærksom indenfor syv sekunder, og ellers er den besøgende videre.

Det er derfor vigtigt at vide, hvordan du optimerer pladsanvendelsen på din hjemmeside samt hvordan du sikrer en databaseret prioritering af elementer, så dét, der bedst hjælper dine besøgende med at konvertere og dermed opfylde de mål, du har for din hjemmeside, placeres først.

Det skal nemlig være nemt for den besøgende at danne sig et overblik i det visuelle hieraki. Det hjælper dem bl.a. med at finde ud af, hvad hjemmesiden handler om og at finde det, de søger.

Med udgangspunkt i den filosofi, og din virksomheds identitet og de mål, du har sat dig, er du garanteret et godt fundament for dit hjemmeside design.

Som vi plejer at sige;
“Et hjemmeside design er ligesom en joke. Hvis du skal skære det ud i pap, fungerer det ikke.”

Læs om hvordan vi bygger hjemmesider

Sådan arbejder Adtention med hjemmeside design

Det ville være ren magi at kunne knipse med fingrene, og på få sekunder trylle et lækkert hjemmeside design frem. Sådan fungerer det dog ikke helt i den virkelige verden. Vores proces består af mange forskellige overvejelser og beslutninger. Her kan du se hvad vi vægter, når vi designer din hjemmeside.

Vi laver hjemmesider med en mobile-first tilgang

60% af alle europæiske hjemmesiders trafik kommer fra mobiltelefoner. Derfor er det også vigtigt, at din hjemmeside er designet med henblik på, at den både er flot og funktionel på mobile enheder.

Derudover bør du også have i mente, at mobile enheder i gennemsnit har en konverteringsprocent på 1.5-2%, mens den fra computere er 2-3.5%. Er du eksempelvis en B2B-virksomhed, bør du overveje at lægge din energi i desktop-versionen af din hjemmeside, da vi ser, at de fleste B2B-kunder handler fra computer fremfor fra mobile enheder. Omvendt er B2C-segmentet glade for tablet og mobiler, når de handler på internettet.

Hos Adtention anbefaler vi altid, at dit hjemmeside design bliver lavet til både mobil og desktop. Er dit budget ikke til to designudkast, tager vi udgangspunkt i din unikke målgruppe og deres adfærd. Driver du eksempelvis en webshop med tøj målrettet unge privatkunder, der er vant til at handle mobilt og fra små skærme, tager vi ikke udgangspunkt i et stort desktop-setup.

Er du i tvivl om hvor du skal starte, er du mere end velkommen til at ringe til os. Vi guider dig gerne med udgangspunkt i dit status quo, bedømmer opgavens omfang og giver dig et estimat på, hvad et nyt design vil koste.

Hjemmeside prisberegner

Dit hjemmeside design skal løfte din forretning

Med udgangspunkt i vores mange færdige hjemmesideprojekter- og designs ved vi, at et godt design har en højere konverteringsrate som følge af den øgede brugervenlighed. Samtidigt kreerer vi kun moderne og fleksible designs, der lader dig være herre over designet, når det er integreret i dit CMS.

57%

Gns. højere konverteringsrater

35%

Gns. lavere afvisningsprocent

28%

Gns. øget sessionsvarighed.

211 %

Flere interaktioner af de besøgende

Vi har fået et rigtig godt resultat og vores kunder tager rigtig godt imod det nye design, hvilket i sidste ende er det vigtigste. Adtention har hele vejen været fleksible, haft en hurtig responstid, og været behagelige samarbejdspartnere.”
Anette Lindeblad, Dechra

Michael – Udvikler

Hvad bestemmer prisen på et hjemmeside design?

Det kan være svært at prissætte et hjemmeside design. Prisen afhænger nemlig blandet andet af, hvor mange undersider du har og som skal designes, men også til hvor mange platforme, din hjemmeside skal designes til.

For alligevel at give dig en indikation på prisen, koster de fleste af vores designs til hjemmesider ml. 18.000 og 32.000 kroner ekskl. moms. Prisen er for et responsivt design til flere enheder, og indeholder desuden en forside og tre essentielle undersider. Det kan f. eks være din produktside, din kontaktside og en informationsside om din forretning.

Hvis du er i tvivl om, hvor din unikke opgave befinder sig med hensyn til pris, vil vi gerne give dig et gratis og uforpligtende tilbud på dit hjemmesidedesign.

Hjemmeside prisberegner

Sådan forbereder du dig til et møde omhandlende dit hjemmeside design

Skønhed er subjektivt, og det gør sig også gældende når du vurderer, hvad en flot hjemmeside består af. Som dit web- og designbureau er vores vigtigste opgave derfor at sætte os ind i, hvilken stilart og designtype, du kan lide. Det kræver dog lidt forberedelse fra din side af, da vi desværre endnu ikke har lært at tankelæse. Til gengæld er vi gode til at lave designudkast til dig, når du først har gjort os lidt klogere på, hvad du synes er flot.

Så hvordan kan du forberede dig til et møde omhandlende hjemmeside design?

Her er tre simple bud:

  • Find 3 eksempler på hjemmesider, som du synes fungere godt, og som du kan se dig og din virksomhed i. Dette giver os f. eks. en indikation om, hvorvidt du er til hjemmesider i fuld bredde, eller om du bedst kan lide begrænsede elementer.
  • Forbered billedemateriale. Find nogle billeder i en stil, du kan lide og medbring dem til vores opstartsmøde.
  • Klargør internt materiale. Tag dit logo med i så høj en opløsning, som det kan lade sig gøre. Medbring også gerne tidligere markedsføringsmateriale, design guides og lignende, så vi kan få en føling for jeres visuelle udtryk.

Med udgangspunkt i ovenstående punkter kan vi få en føling for, i hvilken retning du ønsker at din nye hjemmeside skal designes.

Services relateret til hjemmeside design

WordPress hjemmeside

Det er ikke uden god grund at 40% af verdens hjemmesider er bygget i WordPress. WordPress giver stor fleksibilitet og brugervenlighed til både den administerende og den besøgende på hjemmesiden.

Med millioner af udviklere verden over, er du sikker på altid at kunne bruge de nyeste teknologier indenfor markedsføring, konventeringer og lignende – netop derfor anbefaler vi WordPress.

WordPress hjemmeside

Laravel hjemmeside

Ved store løsninger, der har et stort datagrundlag, tager vi Laravel-frameworket i brug. Det kræver nemlig en lidt større motor, og det kan vi bygge med Laravel – helt uden at gå på kompromis med hverken kvalitet, funktionalitet eller design.

Derudover får du med en hjemmeside bygget i Laravel også en række gode integrationsmuligheder.

Laravel hjemmeside

Hastighedsoptimering

Hastighed er en af de vigtigste faktorer på din hjemmeside. Hvis din indlæsningshastighed er 2-4 sekunder, er der 40% større chancen for, at dine besøgende forlader din hjemmeside uden at foretage sig noget.

Hastighedsoptimering

Skal vi give et bud på dit hjemmeside design?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Hvordan briefer du et hjemmeside design til et bureau?

Det kan være svært at formidle hvad man gerne vil have, og mange ord man benytter til at definere hvad man vil have kan forstås forskellige fra person til person, lad os sige du vil have en eksklusiv, moderne og elegant hjemmeside. Men den måde du ser eksklusivitet på er ikke nødvendigvis den samme designeren ser.

Derfor har vi skrevet 3 gode råd ned, du kan benytte til hvis du skal briefe en designer:

  • Find 3 referencer
    Det er altid en god ide, at undersøge markedet og finde 3 reference hjemmesider du synes godt om, det behøves ikke være indenfor samme branche, men det giver designeren en indikation om hvad du synes om.
  • Find en billedestil
    Ligesom at undersøge markedet er det en god ide at finde en billedestil, om det skal være rustik, klare billeder eller skal have et overlay.
  • Hav materialer klar
    Jo mere materiale du kan have klar jo bedre. Ved at have en brochure, logo, eller andet gør det at designeren kan se den stil virksomheden har.

Skræddersyet og proffesionel hjemmeside design

Hos Adtention er alle de hjemmeside designs vi laver skræddersyet til din virksomhed. Vi arbejder ikke udfra skabeloner men principper. Hvilket vil sige, at det vi laver overholder de regelsæt der er opsat iht. responsivitet ol.

Designet vil altid blive opbygget med udgangspunkt i din virksomhedsidentitet og sikret at det passer til den målgruppe og branche du bevæger dig indenfor. Hvis du har en visuel identitet eller designmanual vil det kun hjælpe på vores arbejde.

Samtidig med at vi overholder din virksomhedsidentitet sørger vi også for at optimere efter brugevenlighed igennem UX design. Det er altid med i vores tanker, hvordan vi kan sørger for at den besøgende forstå dit formål  bedst muligt og dermed sikre at du kan skaffe resultater og værdi med din nye hjemmeside.

Vælg den rigtige hjemmeside designer til jeres stil

Der er stor forskel på hvilken stil den enkelte hjemmeside designer har, og hvilket udtryk de hælder mest op til, om det er det ekslusivt, konventerings-venligt eller helt almindelige hjemmeside design. Derfor er det også vigtigt at der bliver valgt den rigtige hjemmeside designer til at skabe din hjemmesides udtryk.

En af de bedste måder at opstarte et hjemmeside design på er at finde 2-3 hjemmeside referencer på forhånd. Disse 2-3 reference skal være hjemmesider du kan synes godt om enten i form af farver, opstilling, elementer elller generelt hele hjemmesiden. Det vil give en indsigt for bureauet og den hjemmeside designer du har tilkoblet hvordan din stil er indenfor hjemmesider du synes fungere godt. Referencer vil blive anvendt som inspiration, og her det hjemmeside designerens vigtigste rolle at tage de bedste elementer og skabe et godt samspil mellem referencerne og din virksomheds koncept og idenitet.

Hos Adtention har vi flere designere siddende internt med forskellige stilarter som gør at vi kan finde den rigtige hjemmeside designer til din virksomhed. Igennem tiden har vi lavet mange forskellige hjemmesider alt fra store designs med et professionelt udtræk til webshops og mindre hjemmesider der skal udstråle animation og tech-virksomheder.

Design af hjemmesider i synergi med det tekniske

En af de store fejl indenfor design til hjemmesider er at den enkelte hjemmeside designer fokusere på at lave en hjemmeside pæn og udfordre sig selv i form af at rykke designet til nye niveauer, men oftest glemmer det tekniske fundament bag hjemmesiden. Det gør at hjemmesiden kan være kompliceret at udvikle udfra designet, men også at mange af de retninglinjer indenfor kodning, SEO og konventering bliver brudt.

Når vi hos Adtention laver design til hjemmesider fokusere vi på fællesmængden, og det gør vi i form af vi har både udvikling, design og marketing internt under samme tag. Det vil sige at de hjemmesidedesign vil opsætter bliver gået igennem både til om det kan lade sig gøre rent kodemæssigt, men også at det er forberedt på den markedsføringsindsats der skal laves på sigt i form af plads til SEO tekster ol.

Udover at vi tænker det tekniske ind i designet har vi også et regelsæt internt omkring konventering på de hjemmesider vi designer alt efter om formålet er leads, webshop-salg, bruger oprettelse. Regelsættet sikre at der vil være en rød tråd for kunden fra starten af deres rejse, til den ønsket konventering.

Kort sagt, fokusere vi ikke kun på at lave en flot design, men også sikre, at det tekniske bliver overholdt inden vi begynder på udviklingen.