Hos Ege er der ikke fejet noget ind under gulvtæppet
Verdens måske mest miljøvenlige tæppeproducent er dansk og hedder Ege. Virksomheden har en klart defineret CSR-strategi, der sækker alt fra menneskerettigheder, til arbejdsforhold og bæredygtig produktion.
I forbindelse med Eges nye 2020 strategi, hvor der er stort fokus på, at Ege som den første danske tæppevirksomhed har fået et Cradle to CradleCM certifikat. Certificeringen skal styrke ege i et marked med øget fokus på miljø og på sigt sikre, at værdifulde materialer forbliver i sikre kredsløb.
Udfordring
CSR er i højere og højere grad blevet et salgsparameter for internationale virksomheder. Det handler i høj grad om transparens og respekt i forhold til mennesker og natur.
Men hvordan er det lige, at man gør tankerne bag en virksomheds CSR-strategi let forståelige for internationale kunder og interessenter?
Løsning
Vores svar på udfordringen er konceptet ”Pure Respect.” Pure Respect er en kommercialisering af Eges CSR-strategi og samtidig et værktøj, der forklarer de meget komplekse og tekniske CSR-projekter på en enkel og nem måde både internt og eksternt.
Ud over at være yderst enkelt, så har konceptet stadigvæk et klart produktfokus og er – som så meget andet CSR-kommunikation – ikke blot en generisk snak om vindmøller og natur. Materialet er sidenhen også blevet brugt på nationale og internationale messer.
I forbindelse med lanceringen af konceptet, udarbejdede vi et visuelt univers med tæpper integreret i naturmotiver, samt en Pure Respect-brochure og messe- og konferencemateriale.