Corporate branding

Forbrugeren anno 2021 gider ikke bruge tid på virksomheder der er ligeglade eller brands, der ikke kerer sig om andet end profit. I stedet kaster de i stadig højere grad deres surt optjente sparepenge efter dem, der rent faktisk gør en forskel, som rækker længere end blot at være producent af en vare eller service. 

Ansvarlighed og transparens er blevet to af de vigtigste langtidssigtede overlevelsesparametre for virksomheder og brands. Hvis ikke du udviser ansvar i hele værdikæden, fra sourcing af råvarer i den ene ende, til miljøkonsekvenser for bortskaffelse eller genanvendelse af produktet i den anden, kan det få konsekvenser. Dine kunder stiller dig til ansvar. Den slags der rammer omdømmet først, pengepungen næst. Tænk Bestseller og Myanmar, så har du et godt eksempel herpå. 

Den tendens stiller ikke kun store krav til, hvordan du producerer dine ydelser, men i særdeleshed også hvordan du kommunikerer. Har du styr på din Corporate branding? Ellers kan vi hjælpe.

Kom i kontakt med os

Skil dig ud uden skældud med effektiv corporate branding

Corporate branding er paraply for stort set alle kommunikationsdiscipliner, som samlet set handler om at skabe, beskytte og styrke alle interne og eksterne interessenters positive opfattelse af din virksomhed eller dit brand, og de produkter eller services, du leverer. Formålet er kort sagt: at skille dig ud fra konkurrenterne, mens du samtidig står skarpt i din målgruppes bevidsthed.

Læs mere om hvordan vi vil gøre

Færdigt arbejde!

Sådan ser slagkraftig markedsføring ud, hvis du spørger vores kunder. Dyk ned i nøje udvalgte cases fuldstændig blottet for selvforherligelse. Kun ren og skær effekt.

Corporate branding – en ekstern og intern indsats

Når vi taler med kunder om corporate branding deler vi gerne processen op i to, intern og ekstern, som selvfølgelig begge har sit udspring i din virksomheds mission, værdier og målsætninger: 

  1. Corporate branding, eksternt – som er din kommunikation ud i verden, helst via en skarpt defineret brandplatform, der sikrer din målgruppe. Ikke bare det helt rigtige produkt, men også den helt rigtige kommunikation og oplevelse omkring det. 
  2. Corporate branding – internt, som er din kommunikation indad i virksomheden. Den består for eksempel af employee branding som er den kommunikationsindsats, der skal tiltrække og holde på de rigtige medarbejdere.

Corporate branding med digital forståelse

Med en intern, digital markedsføringsafdeling hos os, ved vi hvordan du skal kommunikere på markedet som en del af din corporate branding. Det er vigtigt at dit eksterne audience forstår dit budskab og din branding nemt og hurtigt.

Igennem digitale medier, kan man komme ud til en stor målgruppe, hvilket gør det attraktivt som en del af ens nye corporate branding at anvende til formidlingen.

Men man skal altid huske at forbrugerne ikke er dumme – de ser igennem dårlige tilbud, tomme løfter og andre traditionelle markedsføringskneb. De vil se den ærlige, rå virksomhed, der tør skille sig ud fra mængden – online som offline. 

Vi briefede Adtention på et temmeligt komplekst projekt, nemlig at skabe et nyt emballagedesign, som kommunikerer de værdier vi som brand står for og kan forstærke vores markedsposition, og som også kan udrulles på 12 markeder. Vi har fået et rigtig godt resultat og vores kunder tager rigtig godt imod det nye design, hvilket i sidste ende er det vigtigste. Adtention har hele vejen været fleksible, haft en hurtig responstid, og været behagelige samarbejdspartnere.”
Anette Lindeblad, Dechra

Lone – Projektleder i kreativ

Sådan håndterer vi Corporate Branding discipliner

Der findes mange former for corporate branding, og her under kan du se hvilket punkter vi kan hjælpe dig med

  1. Kernefortælling
    Identificering af dit brands DNA og formulering af en engagerende kernefortælling, der udspringer direkte fra værdier, mission og formål og ind i hjertet på målgruppen. Omdrejningspunkt for al corporate branding. 
  2. Brandidentitet
    Ingen effektfuld corporate branding uden en stærk identitet. Adtention har stor erfaring med kreativ udvikling af visuelle identiteter (logo, farver, tone of voice etc.) for en lang række danske og internationale virksomheder og brands. 
  3. Koncept- og kampagneudvikling
    Vi udvikler kommunikationskoncepter med effekt, og kan også indgå i samarbejde omkring udvikling af nye produktkoncepter. Du kan læse mere om vores tilgang til konceptudvikling lige her. 
  4. Content marketing
    Vi skaber engagerende indhold til nyhedsbrev, Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og hvis opgaven kalder på god, gedigen influencer-markedsføring, så kender vi nogen, der kender nogen. 
  5. Brandaktivering
    Giv din målgruppe en på opleveren og knyt dem tættere til dit brand gennem sponsorevents, produktsampling og/eller digitale interaktioner. Vi kan hjælpe med både idéudvikling og eksekvering. 
  6. PR
    Positiv omtale i forbindelse med ny produktlancering, redaktionel omtale i livsstilsmagasiner, artikel i lokalsprøjten eller noget helt fjerde? Vi kender dygtige PR-folk, som kan hjælpe dit brand med at få de rigtige budskaber i de rigtige medier – online og offline. 
  7. Employer branding
    Hvis du tilbyder et suverænt arbejdsmiljø med masser af muligheder for faglig og personlige udvikling kan en systematisk employer branding-proces hjælpe med at tiltrække dygtige medarbejdere og holde på dem, du har. Vi udvikler både koncept og hjælper gerne med eksekveringen.

Skal vi give et bud på din corporate branding?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Lær fra andre brands

En af de gode måder at strukturere ens eget brand på er ved at se styrken i andre corporate brands og evaluere på deres strategi. Du kan lave en tidslinje over hvordan de er gået til markedet og hvilket tiltag de har taget. 

Det er nemlig dumt at opfinde den dybe tallerken igen, når den allerede findes derude. Og bare fordi man ser hvordan Coca Cola har lavet deres corporate brand, betyder det ikke at du nu skal have sloganet “Taste the Feeling”.

Fordi en ting er selve teknikaliteterne, men en anden ting er den overordnet strategi for udrulning, interne aktivteter og det kan man nemlig godt bruge. Og virksomheder som Coca Cola og Red Bull, som er nogle af de mest kendte brands i verden, kan fungere som gode “influenter”, når du selv skal planlægge din rejse indenfor Corporate Branding.