Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering handler om at få mest muligt ud af de besøgende du får på din hjemmeside samt øge chancen for de gør en ønsket handling – om det er nyhedsbrevtilmeldning, et køb eller udfyldning af en formular. Konverteringsoptimering bliver udregnet i hvor mange procent af dine besøgende der bliver til en kunde. Har du 100 besøgende, og tre af dem udfylder en formular, konverterer du 3%.

Mange hjemmesider eller webshops fokuserer på at få mere trafik, men ikke få mere ud af den trafik de får. At foretage konverteringsoptimering giver bedre en økonomisk fordel, både i forhold til din indtjening, men også besparelse af dine annoncekroner.

  • Ingen binding
  • Kompetente webudviklere
  • 300+ hjemmesideprojekter
  • Fokus på kvalitet
  • Transparente processer
  • Fast og løbende dialog
Kom i kontakt med os

Konverteringsoptimering med simple principper

Konverteringsoptimering handler oftest om en logisk tilgang til placeringen af dine elementer, men samtidig også at analysere det marked du er i, og hvordan din målgruppe navigerer på en hjemmeside.

Der er findes grundlæggende ændringer man kan foretage sig, som at lave hjemmesidens knapper grønne hvis man ønsker at kunden skal følge disse, eller fjerne menu og footer på “Kasse”-siden på din webshop for at forhindrer at kunden i at kunne forlader siden før de har betalt.

Mange af disse grundlæggende ændringer til konverteringsoptimering har vi allerede under huden, og kan på kort tid hjælpe dig med at opnå større konvertering blot med disse enkle ændringer.

Disse ændringer er testet igennem en stor mængde data på et utal af forskellige webshops, hvilket sikrer at mange af ændringerne fungere til mange målgrupper.

Har du brug for at høre hvad vi kan gøre for din virksomhed, laver vi gerne en 30 minutters gratis gennemgang af den konverteringsoptimering vi kan tilbyde dig.

Værktøjer der kan hjælpe dig med konverteringsoptimering

Der findes mange forskellige værktøjer som kan hjælpe dig med at se hvilke fokusområder du skal forbedre på din hjemmeside for at øge konverteringen markant. Du kan se nogle af dem herunder, og der findes helt sikkert en type der passer til netop jeres behov.

Konverteringsoptimering gennem A/B splittest

Nogle gange kan det være svært at vide hvordan man skal lægge sin indsats og om man skal gå til højre eller venstre. Her kommer A/B splittests ind, eksempelvis VWO.

Med A/B splittests kan du opsætte forskellige versioner af din hjemmesides forside, og opdele den trafik der kommer ind mellem de forskellige versioner.

Nogle gange kan det være de mindste ting. Lad os antage du har en hjemmeside hvor du bruger sort til dine knapper. Her vil det være muligt at opsætte et eksperiment i en version med grønne knapper og en med røde knapper, og så se hvilken af disse versioner der har den største effekt. Du vil blive overrasket over at den grønne oftest konverterer dobbelt så meget som rød og sort.

Den måde man oftest bruger A/B splittests på, er ved at ændre en hel funnel. Lad os antage du har en webshop, hvor man så laver 3 versioner af forsiden, 3 versioner af kategorivisninger, 3 versioner af produktsiden, og 3 versioner af kurven/kassen. Det betyder at man her arbejder med hele den funnel, og arbejder med at konverteringsoptimere de trin som er vigtigst i ens salgskæde.

Ved at arbejde med alle trinene, som hver sin konverteringsoptimering og hvert mål per side kan du pludselig få et helhedsindtryk af hvorhenne dine fokusområder skal være.

Vi tager altid udgangspunkt i at fokusere en A/B splittest på de sider med mest trafik og lavest konvertering på Google Analytics, så man ikke arbejder i blinde, men på baggrund af det data du allerede har.

Konverteringsoptimering fokuseret på salg

Hos Adtention har vi både marketing og udvikling internt i bureauet, og det er ikke nogen hemmelighed at man måler markedsføringsløsninger på hvad de omsætter for og giver af værdi. Hertil har vi arbejdet meget med konverteringsoptimering, for hvis vi kan øge konverteringen bare 1-2% på få tiltag, gør det også at vores markedsføringsløsninger performer bedre og vi har en gladere kunde.

Det vil sige at vi igennem et utal af forskellige brancher, kunder og deres hjemmesider har fået konverteringsoptimering helt under huden og ved præcis hvad der skal gøres for at øge din konvertering på baggrund af viden og data.

+ 27%

konverteringsrate

+47%

load-hastighed

+31%

besøgsvarighed

-15%

Bounce rate

Adtention fra start har været dedikeret på et niveau langt over hvad man kan forvente af et eksternt bureau. Det har skabt en unik løsning, som vi er ovenud tilfredse med og ser et stort potentiale i.”
Rasmus, Solgt.com

Marcus – Projektleder i Web

Hvad koster konverteringsoptimering?

Konverteringsoptimering er oftest en kontinuerlig indsats der skal lægges og som bliver optimeret over tid, og prisen kommer meget an på hvor mange ændringer der skal foretages, og om vi skal foretage ændringerne eller blot skal lave analysen.

Ved os har vi 2 produkter inden for konverteringsoptimering, og her vil vi gerne prøve at give en prisindikation af hvad du kan forvente:

  • Konverteringsoptimering analyse
    Her foretager vi en analyse af din hjemmeside, og beskriver hvilke tiltag du eller dit webbureau burde overveje at gøre noget ved. Analysen består af en mobil- og desktopversion af din hjemmeside, og sådan en analyse koster oftest 8.000 – 12.000 kr. ekskl. moms
  • Konverteringsoptimering hvor vi udføre rettelserne
    Her laver vi først en analyse over hvilket punkter der skal optimeres, og efterfølgende udbedrer vi punkterne der er fundet. Dette koster oftest 21.000. – 32.000 kr. ekskl. moms alt efter hvilke punkter vi finder og hvor meget arbejde udbedringerne tager.

Efter en optimering vil der gå 2-3 måneder hvor der bliver samlet data for at se den effekt de punkter der er blevet ændret, har.

Vi vil gerne lave en 30 minutters gratis gennemgang af din hjemmeside med fokus på konverteringsoptimering. Udfyld formularen på linket herunder, og vi sætter tid af til at vise hvad vi kan gøre for din hjemmeside.

Synergien mellem SEO og konverteringsoptimering

Med konverteringsoptimering gør man oftest brugerrejsen meget nemmere og mere simpel for den besøgende. Det vil også sige at ens sessionsvarighed og bounce rate vil falde markant samtidig med ens konverteringer vil stige.

Ydermere vil man oftest også fokusere på at nedbringe indlæsningshastigheden på din hjemmeside gennem en hastighedsoptimering.

At de besøgende finder din hjemmeside mere interessant, og bevæger sig mere rundt, og ikke mindst at din hjemmeside indlæses hurtigere har en stor effekt på din SEO, da Google kan se at brugerne får mere ud af at besøge din hjemmeside.

Det vil sige at du med en konverteringsoptimering først og fremmest øger dit salg, men samtidig også mængden af den organiske trafik.

WordPress hjemmeside

Næsten halvdelen af verdens hjemmesider er bygget i WordPress. Det er der mange gode grunde til. WordPress giver stor fleksibilitet i udviklingen af systemet, og er som tommelfingerregel enormt brugervenligt for både dig og dine besøgende. Systemet har millioner af udviklere koblet på verden over, der kontinuerligt videreudvikler systemet. Dermed er du altid sikret et opdateret og velfungerende produkt.

WordPress hjemmeside

Laravel hjemmeside

WordPress passer naturligvis ikke til alt, og som dit webbureau er vores vigtigste opgave, at rådgive dig om den løsning der passer til netop jeres behov. Derfor udvikler vi også i Laravel, de egner sig godt til hjemmesider der kræver større og mere tekniske løsninger, eller til hjemmesider med et større datagrundlag.

Laravel hjemmeside

Skræddersyede løsninger

Standardløsninger giver hurtige løsninger, men det er simpelthen ikke længere nok – der er brug for skræddersyethed. Med Adtention som dit webbureau, får du skræddersyede løsninger pakket ind i kompetent rådgivning, høj faglighed og et bredt kompetenceniveau. Tøv ikke med at kontakte os, hvis du mangler et skræddersyet tilbud på din unikke løsning.

Backend udvikling

Skal vi give et bud på at konverteringsoptimere din hjemmeside?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Lav selv konverteringsoptimering i WordPress

Den simple konverteringsoptimering til webshop

Hvilket måder kan du lave konverteringsoptimering på?

Mikrokonvertering

Makrokonvertering

A/B splittest

multi-variant test

Hvad er en CRO hypotese?

Hvad betyder statistisk signifikant?