KATEGORI
Corporate, Retail

KUNDE
Eurodan-huse

WEBSITE
www.eurodan-huse.dk

Brug en ny vinkel, når det hele bliver for firkantet

Det er nemt at lave en nydelig kommunikation med et letfordøjeligt budskab og pæne designløsninger. Derfor er der så mange, der gør det. Men når tv’et er slukket eller avisen lagt bort, er det de færreste, der husker, hvem der sagde hvad.

Efter stor succes med taktiske tv-kampagner var det derfor tid til for alvor at brande eurodan-huse som en anderledes og visionær spiller i en branche, hvor det er småt med nytænkning inden for den måde, man fortæller historien om husdrømme på.

Udfordring
Hvordan skaber man et kommunikationsunivers og en kampagne for eurodan-huse, som skiller sig markant ud fra den gængse, generiske kommunikation på markedet og gør brandet top-of-mind hos forbrugerne?

Løsning
Med en kampagne, hvor omdrejningspunktet var at omdanne drømmene om et hus til et konkret husprojekt med en humoristisk vinkel, skabte vi kommunikationskonceptet ”Gør noget ved husdrømmen”, som blev rullet ud på print, tv og online.

Effekt
Markedsføringen af eurodan­-huse har været medvirkende til en markant stigende salgskurve. Nettoomsæt­ningen i halvåret 2015/16 steg 12 % fra 212 millioner kr. til 238 mil­lioner kr. I kalenderåret solgte virksomheden lidt over 600 huse, hvilket er 90 % flere huse end i 2014. Samtidig har eurodan-­huse øget markedsandelen med 50 %.