KATEGORI
Corporate, Retail

KUNDE
Eurodan Huse

WEBSITE
www.eurodan-huse.dk

Brug en ny vinkel, når det hele bliver for firkantet

Det er nemt at lave en nydelig kommunikation med et letfordøjeligt budskab og pæne designløsninger. Derfor er der så mange, der gør det. Men når TV’et er slukket og avisen er lagt bort, er det de færreste, der husker, hvem der sagde hvad.

Efter stor succes med taktiske TV-kampagner i 2014 og 2015, var det i det følgende efterår tid til at tage det store skridt: nemlig for alvor at brande Eurodan-Huse som en anderledes og visionær spiller i en branche, hvor det er småt med nytænkning inden for den måde, man fortæller historien om husdrømmen.

I typehusbranchen har det i mange år handlet om plug-and-play-løsninger, hvor du først betaler, når du får nøglen til det færdige hus. Praktisk, simpelt informativt – men måske en anelse uoriginalt. De forskellige aktører konkurrerer på pris i de store annoncer, der fylder avisernes boligsider. Få taler til de tanker, følelser og drømme, man som kommende huskøber tumler med.

Tankerne om et nyt hus fylder
Et nyt hus er typisk den største økonomiske beslutning, som et menneske træffer i løbet af livet. Drømmene om et nyt hus er derfor ikke noget, man uden videre får ud af hovedet. Denne indsigt danner grundlaget for Eurodan Huses kommunikationskoncept “Gør noget ved husdrømmen”.

Kampagnes omdrejningspunkt er, at Eurodan Huse hjælper dig med at komme af med drømmene og få dem omsat til et konkret husprojekt. Adtentions kampagne er med vilje anderledes og atypisk for, hvad forbrugerne forventer af en huskampagne. Derfor er man også nødt til, at forholde sig til dem.

Eksplosiv salgsvækst
Kampagnen har resulteret i en markant stigning af katalogbestillinger og efterfølgende møder med potentielle byggere. Nettoomsætningen steg i kølvandet af kampagnen med 12% fra 212 millioner kroner til 238 millioner kroner på et halvt år. I løbet af hele kalenderåret solgte Eurodan Huse lidt over 600 huse, hvilket er 90% flere end året før. Samtidigt øgede Eurodan Huse markedsandelen med 50%.

Holdet bag

Brian Stein CEO hos Adtention

Brian Stein

CEO
bs@adtention.dk

Kreativ digital projektleder Dorte Knold

Dorte Knold

Client Manager
dk@adtention.dk
76 31 41 31