KATEGORI
Retail

KUNDE
Din Bilpartner

WEBSITE
www.dinbilpartner.dk

Kunden er ligeglad 99% af tiden

Kæderne i autobranchen må være i konstant bevægelse for at positionere sig. Der er rift om kunderne, og her er iscenesættelsen altafgørende.

De store kæder kæmper i bund og grund om de samme kunder, tilbyder mere eller mindre de samme services og ligger de samme steder i Danmark. Det er kort sagt den, der gør det nemt, mindeværdigt og sympatisk, der vinder.

Udfordring
Det er kun, når vandhanen drypper, eller du har hul i tanden, at du har brug for din VVS’er eller tandlæge. Resten af tiden er du fuldstændig ligeglad. Sådan er det også med mekanikere, og Din Bilpartner havde brug for at en anderledes iscenesættelse for at skille sig ud i et ellers generisk marked.

Løsning
Vores team udviklede en kampagne, der med charme og humor gør indsigten om, at kunderne er ligeglade 99% af tiden til en fordel fremfor en ulempe.

Løftet til kunden er ”HURTIGT VIDERE” – et stærkt løfte, som er nemt at huske, nemt at forstå og nemt at købe ind i. Det er samtidig det budskab, der gennemsyrer kampagnens tone på alle platforme, så man kommer hurtigt videre alle de steder, markedsføringen optræder. Et 30-sekunders TV spot, YouTube videoer på 5 sekunder, korte radio spots og enkel outdoor print synliggør med en underholdende selvironi bevidstheden om den ellers brændende sandhed: ”Vi ved godt, du er ligeglad. Og når det nu er sådan, så skal vi til gengæld sørge for, at besøget er så effektivt og smertefrit som muligt.”