KATEGORI
Corporate, Retail

KUNDE
Lasse Larsen Huse

WEBSITE
www.lasselarsenhuse.dk

Et nyt og helstøbt fundament

Det er en kæmpe styrke, når et brands visuelle udtryk komplimenterer det, brandet rent faktisk leverer.

Vores hjem og måden, vi indretter os på, er et udtryk for en særlig livstil og et specifikt værdisæt. Uanset hvor meget, vi stritter imod, så er og bliver vores hjem et statussymbol. Og for dem af os, der vælger at bygge nyt fra bunden af, er tillid til husbyggeren derfor alfa og omega. I den sammenhæng, spiller måden, man som typehus-brand kommunikerer og fremstiller sig selv på, en ikke uvæsentlig rolle.

Opgaven
Lasse Larsen kom til Adtention med et ønske om en opstramning af brandets identitet og en fusion af deres forskellige kataloger i ét stort med et mere on-brand og tidsvarende udtryk. For Lasse Larsen Huse er det trykte katalog nemlig et uundværligt værktøj i jagten på kunder i et stærkt konkurrencepræget typehus-marked. Kataloget er noget af det første, potentielle nybyggere kigger på, når de er i informationssøgningsfasen af beslutningsprocessen. De bladrer, noterer, og hæfter utallige Post-It’s på deres snørklede vej mod den endelige – og store – beslutning om, hvilket hus, de ønsker, og hvem, der skal bygge det.

Løsning
Dit Hjem – en eksklusiv og minimalistisk coffeetable bog – som elegant kommunikerer, at ja, nok er der tale om typehuse, men langtfra om standardløsninger. En Lasse Larsens model skal nemlig altid betragtes som et designmæssigt udgangspunkt, en hus-arketype, som herefter kan skræddersyes præcis til den enkeltes behov og ønsker.