App Annoncering

App annoncering kan være en lidt overset disciplin, men ikke desto mindre er det vigtigt at din målgruppe kan finde de apps, du har brugt lang tid på at udvikle, og som helt sikkert kan gøre livet lettere, bedre eller sjovere for din målgruppe og dine potentielle kunder.

Hos Adtention ved vi hvor vigtigt det er at man kan udbrede kendskabet til sin app, og med app annoncering – for eksempel hos Google, kan din app blive synlig på Google Play Store, YouTube og flere andre steder, ligesom annoncering på Apples App Store også er en mulighed.

Fra analyse til implementering og optimering – hos Adtention sørger vi for at der tilrettelægges en proces der passer perfekt til din app.

  • Ingen binding
  • Kompetente marketingspecialister
  • Fokus på kvalitet
  • Transparente processer
  • Fast og løbende dialog
  • Mange muligheder
Kontakt os

App annoncering er meget mere end synlighed

Har du en app, men har du svært ved at få brugere på den? Så kan det være fordi din app er svær at finde eller at det er svært for potentielle brugere at se formålet med din app. Bare på Apples App Store findes der næsten 2 millioner apps, så der er altså mange der slås om opmærksomheden.

Derfor kan det være en god idé, at lave plads i budgettet til app annoncering – altså reklame for din app, på de forskellige app-butikker. Med app annoncering bliver din applikation vist under relevante søgeord for appen, hvor den får en god placering øverst på siden.

Ved app annoncering har man ikke særlig meget tekst at gøre godt med – oftest kun appens navn og billede. Derfor er det vigtigt at du har de vigtigste budskaber herpå. Billede, for eksempel jeres logo, skal vise hvad appen handler om, ligesom appens navn gerne skal indeholde det søgeord i vil placeres på. Med “madplan” som søgeord kan det for eksempel være “Din Madplan”, “Den Billige Madplan”, “Madplan på SU” og lignende navne.

I opstartsperioden sørger vi for at gennemgå hvilken tilgang der vil være oplagt for din virksomhed – skal vi blot fokusere på kendskab af appen, eller skal der laves justering og optimering af app-beskrivelse og andre detaljer?

Derfra kan vi opsætte kampagner der er skræddersyet til jeres behov, og som gør det lettere for jeres potentielle kunder at få øje på jeres app.

Læs mere om Google Ads

Hvad kan vi tilbyde?

Adtention er et digitalt bureau, der arbejder med mange forskellige former for markedsføring – både de typer du kender som Google Ads, Facebook Ads og SEO, men også andre typer som markedsføring på e-mail og annoncering af apps. Under vores marketing-paraply, kan vi lave en løsning der passer perfekt til din virksomhed, og som indeholder alle de midler du har behov for, om du selv har arbejdet med markedsføring i virksomheden eller om du er helt grøn.

Fra A til Z – vi har styr på kommunikation og processer, ligesom vi selvfølgelig altid sørger for at inkludere dig, gennem månedlige rapporter og hyppig dialog.

Vi hjælper din app med at vækste

Vækst kan være svært, hvis man ikke har de rigtige værktøjer. Vores dygtige markedsføringsspecialister ved præcis hvad de skal fokusere på, og hvilke tråde de skal trække i, indenfor enhver branche og målgruppe.

57%

Gns. højere konverteringsrater

48%

Gns. forøgelse af ROAS

+4000000kr

Håndteret spend pr. år

35 %

Gns. flere besøgende

Jeg er enormt tilfreds med de resultater Adtention har skabt for os! Vores kundebase er fordoblet på kun 3 måneder og en stor del af vores succes de sidste 6 måneder kan tilskrives jeres effektive marketing-strategi! Vi er ekstremt glade for det nuværende samarbejde og glæder os til, at se hvad de næste år bringer.”
Adam, Private Car Care

Mark – PPC specialist

Mark Google Ads specialist

Hvad skal man være opmærksom på?

Som nævnt længere oppe, er det vigtigt at budskabet er klart og tydeligt, så jeres målgruppe ved at appen er noget de mangler i deres liv. Derudover er søgeordanalyse også en relevant disciplin, hvis i vil have jeres app frem foran jeres konkurrenter.

Der er flere forskellige app-butikker hvor man kan placere sine apps, og derved også flere butikker hvor man kan lave annoncering. De mest brugte er Apples App Store og Google Play Store, men der findes også butikker specifikt til mærker som Huawei. Det kan altså være en god idé at brede annoncebudgettet ud over flere forskellige butikker.

Læs mere om Google Ads tidsforløbet

Hvornår ser man en effekt?

Det kan tage tid at se en effekt af app annoncering. Først og fremmest kommer det an på konkurrencen på markedet og på søgeordet. Dette ses blandt andet indenfor madlavningsapps og datingapps, hvor man ofte associerer et bestemt søgeord med en bestemt app.

En app der ser troværdig ud, har gode anmeldelser og hvor det er tydeligt at se formålet med appen, vil ofte have en større succesrate, så start med at kig på disse ting. Inde på appen kan man blandt andet opfordre brugere til at lave en anmeldelse.

SEO

SEO kan være en af de bærende elementer i din markedsføring. Det kan tage tid at opbygge et godt fundament i SEO-verdenen, men et godt stykke SEO-arbejde resulterer i et meget sikkert og stabilt fundament, som sender en jævn strøm af kvalitets-trafik til din online forretning.

SEO fungerer derved som den kraftfulde dieselmotor i din online forretning, og kan blive din pålidelige og økonomiske løsning for online eksponering og omsætning på lang sigt.

Læs mere om SEO her

Facebook annoncering

Nu har du styr på markedsføring af din app, men annoncering af dine spændende produkter og services er også essentielt, hvis du ønsker trafik på din hjemmeside. Facebook annoncering er en udbredt annoncetype, der gør det muligt at synliggøre dine produkter på en af verdens mest brugte hjemmesider. Her er der bred mulighed for at udvælge en målgruppe på lokalt, nationalt og internationalt plan.

Læs mere om Facebook annoncering

Skal vi give et bud på dit digitale projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse