Retargeting

Retargeting er et uvurderligt værktøj når vi snakker annoncering på Facebook. Retargeting-annoncer bliver vist over for personer, der har været inde og foretage en handling på en webshop. Der er forskellige målgrupper alt efter hvor kunden er i købsrejsen, og derfor en god ide at inddele sine annoncer efter hvor kunden er i købsrejsen – så der er en rød tråd i annoncerne. Du kan målrette dine annoncer efter mulige målgrupper og hjælpe dem bedre på vej. Hos Adtention kender vi brancher og målgrupper, og hjælper dig derfor gerne med at blive skarpere til retargeting. 

  • Fuld kontrol over dit spend
  • Performanceorienteret annoncering
  • Fuld ejerskab af din annoncekonto & pixel
  • Annoncering til netop din målgruppe
  • Hjælp til annoncegrafik & annoncetekster
  • Kompetent rådgivning
  • Step-by-step gennemgang ved opstart
  • Dialog hver måned
Kom i kontakt med os

Forskellige målgrupper kan målrettes med retargeting

Der er forskellige målgrupper man kan oprette og målrette sin annoncering efter, afhængig af hvor meget data og relevans det har for den enkelte virksomhed. Jo mere data en virksomhed har på de personer der foretager en handling på deres hjemmeside/webshop, jo bedre.

Når du opretter målgrupper med henblik på retargeting, skal du vælge en målgruppe du gerne vil ramme og hvor lang tidsperioden for data skal være for den målgruppe. Det kan være man har valgt Add To Cart som målgruppe og en tidsperiode på 30 dage. Det vil så sige man har en målgruppe med alle dem der har tilføjet noget til kurven i de sidste 30 dage. Hvis man målretter sine annoncer mod målgruppen Add To Cart, vil det også være en god ide at ekskludere Purchase da man ikke vil gen-eksponere dem der har købt, lige præcis i denne målgruppe.

Når man kigger data igennem på systemer som FBM eller Google Analytics, kan man se hvordan kunderejsen er for de forskellige målgrupper. Hvis man kan se der er mange der forlader kurven uden at konvertere til køb, vil det være en god ide at oprette en målgruppe for målgruppen og bagefter gen-eksponere denne målgruppe for retargeting-annoncer. Når du bruger brugerdefinerede målgrupper er det vigtigt at du ved hvor langt dine kunder er i kunderejsen, så du kan målrette din annoncering så præcist som muligt.

Læs mere om Facebook annoncering

Løsninger til retargeting

Her kan du se nogle af de elementer som har en stor betydning for hvor effektiv din retargeting-kampagne er.

Udvalgte cases

16,6

Lifetime gennemsnitlig ROAS over 3 lande

6,3 millioner

Eksponeringer

Jeg er enormt tilfreds med de resultater Adtention har skabt for os! Vores kundebase er fordoblet på kun 3 måneder og en stor del af vores succes de sidste 6 måneder kan tilskrives jeres effektive marketing-strategi! Vi er ekstremt glade for det nuværende samarbejde og glæder os til, at se hvad de næste år bringer.”
Adam, Private Car Care

4000+

Leads siden 2019

65.000

Link kliks

boerne boblen

600+

Purchases

5,57%

Gennemsnitlig CTR

Sådan sætter du et Facebook katalog op til retargeting

Maja – Paid Social Specialist

Commerce Manager

Man opretter et katalog inde i Business Manager, under det der hedder Commerce Manager. Der findes flere forskellige måder man kan opsætte et katalog på. Man kan vælge at anvende en partner-integration, som ofte gør det nemt for en, da man ikke selv skal opdatere feed og lignende. Ulempen ved dette kan dog være, at den ikke opdatere kataloget automatisk og det kan være svært at finde hoved og hale i de forskellige plugins på ens website.

Katalog-sæt

Man kan også opsætte et Facebook-katalog med et XML feed, som er trukket direkte fra ens CMS. Dette er oftest den løsning vi anvender her hos os, da det giver os bedre overblik og flere muligheder i forhold til at opdatere kataloget korrekt. Det XML feed man trækker, vil også i de fleste tilfælde være det feed der anvendes til at sætte Google Shopping op.

Skal vi hjælpe dig med at få oprettet et godt og solidt katalog?

Forøgelse med digital markedsføring

57%

Gns. højere konverteringsrater

10 %

Gns. hurtigere websites

50000

Leads

40 %

Lavere omkostninger pr. lead

Vi har samarbejdet med Adtention igennem de sidste par år og været meget tilfredse. Adtentions indsats er helt afgørende for vores fremdrift og positive udvikling. Uanset om det er software udvikling eller online markedsføring, så er det med højt engagerede-, dygtige og selvkørende medarbejdere som skaber gode resultater. Absolut en anbefaling herfra”
Rasmus Pallesen, Solgt.com

Hvad er fordelene med retargeting?

Maja – Paid Social Specialist

Der findes mange fordele ved retargeting som kan hjælpe med at få et emne til at konvertere. En af de største fordele er at man kan gen-eksponere de emner der kommer fra hjemmesiden og på den måde overtale potentielle kunder til at gøre et køb.

Her er mulighederne med at kunne gen-eksponere potentielle kunder der har udførte specifikke handlinger på hjemmesiden også ret essentielle. Der kan man “target”, altså ramme, emner der har tilføjet et produkt til kurven eller igangsat købsprocessen og på den måde sikre at de fuldfører den handling de allerede havde igangsat.

Skal vi hjælpe dig med din annoncering?

Læs mere om Facebook annoncering

Skal vi give et bud på dit digitale projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Synergi med andre medier som understøtter Retargeting på Facebook

For at få mest muligt ud af ens Retargeting kampagner på Facebook kan man vælge at anvende flere forskellige strategier til at understøtte at målgrupperne har en stor mængde emner. Her kommer andre medier og services i spil. Google Ads er et godt medie til at trække trafik igennem til hjemmesiden. Blandt andet er Google Ads meget billigere til trafik end Facebook er og derfor kan dette anvendes som en god top-funnel til Facebook, da man kan target alle de besøgende der kommer fra Google igen på Facebook.

Hvis man har en stor mængde besøgende kan man anvende en strategi på Facebook, hvor der sigtes efter at udelukkende bruges penge på at retarget de besøgende man har haft på hjemmesiden. Dog, kræver det en stor mængde trafik, hvis man kun vil anvende denne strategi. Det vil oftest være nødvendigt at bruge flere digitale medier, for at sikre at trafikmængden er stor nok.