Mathis Birch
Senior digital rådgiver
Det vigtige er
Sociale medier
- Er dine pixels installeret korrekt?
- Er dit tracking setup opdateret? (Vigtigt for at måle performance)
- Har du styr på dit feed? (Vigtigt for at dine produkter kan blive vist korrekt på
platormen) - Har du lavet forskellige annoncer til dine vigtigste målgrupper? (Segmentér
på baggrund af demografi, adfærd osv.) - Har du optimeret dit kreative indhold? (Er dine annoncer visuelt tiltalende, taler de til din målgruppe og er de i tråd med dit brand?
- Har du oprettet forskellige formater for at maksimere engagement?)
- Har du styr på din kampagnestruktur? (Får du det maksimale ud af din data
- Får du de rigtige budskaber ud til de rigtige mennesker?)
- Har du planlagt budgetallokering?
Google ads
- Har du opdateret dine søgeord og annoncegrupper?
Er dine søgeord relevante for Black Friday og særlige tilbud? - Er dine annoncer optimeret til konvertering?
Er dine annoncer klare, handlingsorienterede og har de en stærk call-to-action? - Har du implementeret udvidelser korrekt?
Bruger du alle relevante annonceudvidelser (f.eks. site links, opkaldsudvidelser) for at maksimere din synlighed? - Er dine kampagner segmenteret korrekt?
Er dine kampagner opdelt efter produktkategorier, geografiske områder eller målgrupper for at maksimere relevansen? - Er dit budget planlagt og optimeret?
Har du tildelt tilstrækkeligt budget til dine vigtigste annoncer og søgeord? - Er dine mål og KPI’er klare?
Har du defineret specifikke mål og målepunkter for din Black Friday-kampagne?