Når en hjemmeside skal være mere end blot et visitkort
Dansk Wilton er en hæderkronet virksomhed med dybe rødder i den danske tekstil- og designtradition
Men det er også en topmoderne international virksomhed, som producerer tæpper til hoteller og krydstogtskibe i hele verden. Og det skal deres website afspejle.
Udfordring
Målet var at skabe et website og en visuel billedstil, der både signalerer internationalt udsyn og cool skandinavisk design. Det skulle være et site, der på bedst mulig vis repræsenterer den oplevelse, en kunde får med virksomheden i den virkelige verden.
Det handlede dog ikke kun om en ny visuel stil, men også om at gøre sitet til et værktøj, som virksomhedens sælgere kunne bruge til effektiv kommunikation med nye kunder.
Løsning
Sitet er case-baseret, enkelt opbygget og viser et utal af spændende løsninger, der dækker forskellige brancher og lokationer. Cases er let tilgængelige for både besøgende og Dansk Wiltons egne sælgere. På den måde skal sælgerne ikke søge i arkiver for at finde relevante cases.
De kan i stedet finde dem på virksomhedens eget website og sende dem direkte via mail til kunden eller dele dem på de sociale medier som en del af den digitale strategi.
Effekt
Resultatet er en enkel og fleksibel løsning, der er kendetegnende for Dansk Wiltons høje service- og kvalitetsniveau. Sitet fungerer nu som et konkret værktøj med et klart, æstetisk afsæt, der repræsenterer virksomhedens internationale karakter, ikke blot visuelt men også i forhold til funktionalitet, kommunikation og generel brugeroplevelse.
Holdet bag
Brian Stein
CEO
bs@adtention.dk
Dorte Knold
Client Manager
dk@adtention.dk
76 31 41 31
Kasper Laugesen
Art Director
kl@adtention.dk
Henrik Buelund
Conceptual Copywriter
hb@adtention.dk