KATEGORI
Emballage design

KUNDE
Lidl Danmark

WEBSITE
www.lidl.dk

Lige dele food appeal og versionering af emballager for fremadstormende discountkæde

LIDL har tur i den. Med masser af ekstra gode priser på prisvindende produkter og andet godt har den tyske kæde på bare få år cementeret sig som en powerplayer på det danske discountmarked. 

 

Vi ved, ligesom LIDL, at en fødevareemballage må have “mums, den skal jeg smage-effekt” eller som det også hedder: food appeal. Ja, emballager skal smage af noget. Men udover at fortælle en historie skal en emballage også skabe tryghed. I særlig grad, når det handler om LIDL’s arvesølv: fødevarebrandet Sødergaarden og premiumserien DeLuxe. Og præcis dét er vores opgave: at sikre maksimal tryghed og food appeal uanset sprog, på disse to serier.

Vi lader resultatet tale for sig selv og lover at vi også fremover vil  sikre rene linjer for den gode smag på alt fra danske æbleskiver til ægte italienske specialiteter. Velbekomme.

Holdet bag

Kreativ digital projektleder Dorte Knold

Dorte Knold

Client Manager
dk@adtention.dk
76 31 41 31

Kasper Laugesen Art Director i kreativ

Kasper Laugesen

Art Director
kl@adtention.dk

Grafisk designer Rikke Bruun

Rikke Bruun

Graphic Designer
rb@adtention.dk