Hvordan får man en traditionsrig slagtervirksomhed tættere på slutkunden?
Kunden
Slagter Lampe er en dansk slagtervirksomhed med base i Brørup. Grundlagt i 1932 og specialiseret i fersk kød og forædlede kødprodukter til detail og foodservice. Har ca. 100 medarbejdere og leverer primært til det danske marked.
Opgaven
Slagter Lampe havde et klart ønske: En ny, moderne hjemmeside, der afspejlede virksomhedens høje kvalitet, noget den gamle platform ganske enkelt ikke formåede. Men ambitionerne stoppede ikke dér. For første gang ville Slagter Lampe prøve kræfter med direkte salg til slutkunden. Det krævede både et teknisk skifte og et mentalt skifte. Og så skulle det hele selvfølgelig spille sammen med deres eksisterende forretningsmodel.


Løsningen
Vi designede en ny digital platform, der kombinerede lækkert design med enkel navigation og masser af funktionalitet. Hjemmesiden blev bygget op omkring et stærkt inspirationsunivers med opskrifter og anbefalinger, der kunne pirre smagsløgene og samtidigt guide brugeren direkte over i webshoppen.
I stedet for at sælge enkelte produkter, som det hurtigt viste sig, at kunderne ikke var interesserede i, udviklede vi tematiske produktpakker – fx “Grillpakken” – som matchede både forbrugsmønstre og sæson. Løsningen gjorde det nemt og appetitligt at handle direkte hos slagteren.
Resultatet
Slagter Lampe har i dag solgt over 15.000 varer direkte til slutkunder – salg, der ellers aldrig var blevet til noget. Webshoppen har åbnet en helt ny indtægtskilde og samtidig givet virksomheden værdifuld indsigt i slutkundens adfærd og præferencer. Det er et digitalt skridt ind i fremtiden for en af Danmarks mest traditionsrige slagtere og en transformation, både Slagter Lampe og deres kunder har taget godt imod


Holdet bag

Martin Johansen
Web Developer
mj@adtention.dk

Kasper Laugesen
Art Director
kl@adtention.dk
