Google Shopping – Feed optimeret annoncering

Alle kender Google – og du har sikkert besøgt mindst én af Googles platforme og værktøjer i dag. Derfor er der også kæmpe potentiale, når det kommer til salg af produkter på Google. Hos Adtention kan vores Google Ads specialister hjælpe jer med at gøre jeres produkter synlige i lokale og nationale søgninger – på én af de mest brugte hjemmesider i verden.

  • Ingen binding
  • Kompetente Google Ads og Google Shopping specialister
  • Fokus på høj kvalitet
  • Transparente processer
  • Fast og løbende dialog
Kontakt os
Få et uforpligtende prisestimat
1
2

Hvilken type forretning driver du?

Hvilken type forretning driver du?*

Synlighed og bedre kendskab til dine produkter

Som virksomhedsejer kan det nogle gange føles som om at ens produkter bliver væk i mængden. Selvom du har alverdens gode tilbud eller fede produkter, er det ikke altid at potentielle kunder selv kan finde dem, så hvorfor ikke hjælpe dem på vej?

Hos Adtention er vi specialister i at sætte Google Shopping samt tilhørende annoncer op for mange forskellige brancher og kunder, så vi kan helt sikkert også finde den perfekte løsning til din virksomhed. Vi hjælper dig med at oprette annoncer på dine produkter, og så sørger Google for at den bliver vist ved relevante søgninger.

Så leder du efter et professionelt bureau der både inddrager dig i form af rapporter og dialog, samt opsætter eller forbedrer din tilstedeværelse på Google Shopping? Så er vi måske det helt rette valg for dig.

  • Ingen binding
  • Ingen uforudsete omkostninger
  • Høj faglighed og et højt uddannelsesniveau
  • Gennemskuelig process og løbende dialog

Om du har erfaring med Google Shopping og Google Ads eller er helt grøn – vi sørger for at inddrage dig på en måde som du kan forstå, så du får mest muligt ud af vores samarbejde.

Læs mere om hvordan vi vil gøre

Hvad kan vi tilbyde?

Adtention er et digitalt bureau, der arbejder med digital markedsføring på mange forskellige måder. Det betyder at vi både kan tilbyde dig en bred og samlet løsning, men også skræddersyede løsninger, for eksempel på Google Ads og Google Shopping. Nedenfor kan du læse mere om nogle af vores forskellige arbejdsområder

Hvad er Google Shopping?

Google Shopping er ikke nogen ny måde at lave markedsføring af sine produkter på, men det betyder ikke at det er forældet – der foretages millioner af søgninger dagligt på Google, mange af dem hos potentielle kunder der leder efter et spændende produkt eller et godt tilbud. Med Google Shopping har I mulighed for at få vist jeres produkter på relevante søgninger, og så endnu flere potentielle kunder til at få øjnene op for jeres produkter.

En Google Shopping annonce består af navne, billeder og priser på jeres produkt, i en kasse, der gør disse annoncer overskuelige og vil oftest vise sig øverst eller i højre side, når der søges på et relevant ord. I modsætning til annoncering på søgeordsnetværket, er det ved Google Shopping udelukkende Google der bestemmer hvor og hvornår annoncen vises, men ved at bruge stærke og relevante søgeord, kan du give dine annoncer de bedste vilkår.

Hvorfor bruge Google Shopping Ads?

Man vil ved brug af annoncering på Google Shopping ofte opleve en høj konverteringsrate – hvilket betyder at en høj procentdel af de der ser annoncen vil lave et køb – blandt andet fordi man ofte laver søgninger når der allerede er et behov for et produkt.

En anden fordel ved Google Shopping Ads, er at de vises uafhængigt at dine andre annoncer på Google – dine annoncer på søgenetværket. Det betyder at du faktisk kan have flere annoncer på samme søgning, og får derved øget din synlighed.

Udregn din pris her
Adtention digitalt bureau miljøbillede

Et digitalt bureau der prioriterer dig

Vi ved at vækst og fremgang er på dagsordnen i mange virksomheder, og vores fornemmeste opgave er at hjælpe dig med at nå dette gennem digital markedsføring – for eksempel gennem Google Ads og Google Shopping.

Dette afspejler sig også i vores cases samt tidligere og nuværende kunder, som set nedenfor.

+ 57%

Gns. højere konverteringsrater

+48%

Gns. forøgelse af ROAS

+4000000kr

Håndteret spend om året

+35 %

Gns. flere besøgende

Vi har samarbejdet med Adtention igennem de sidste par år og været meget tilfredse. Adtentions indsats er helt afgørende for vores fremdrift og positive udvikling. Uanset om det er software udvikling eller online markedsføring, så er det med højt engagerede-, dygtige og selvkørende medarbejdere som skaber gode resultater. Absolut en anbefaling herfra.”
Rasmus, Solgt.com

Mark Thompson
Senior Google Ads Specialist

Mark hedely Google Ads specialist Adtention digtalt bureau

Hvordan fungerer Google Shopping?

Som nævnt længere oppe, bliver annoncer på Google Shopping vist på relevante søgninger, for eksempel inden for tøj, sko og mange andre produkter. Det er Google der afgør hvilke annoncer der vises på hvilke søgninger, og du betaler per klik på annoncen, præcis som på Google Ads. Men en af fordelene ved Google Shopping / PLA er at den potentielle kunde allerede har set et billede af produktet og kender prisen inden de klikker på annoncen – de klikker altså kun hvis de er seriøst interesserede og det giver dig en højere return of investment, blandt andet fordi du først betaler for annoncen, når der bliver klikket på den.

Ligesom med dine andre annoncer på Google, blandt andet på søgenetværket, styres Shopping kampagner gennem Google Ads – det hele er altså samlet ét sted og hos Adtention hjælper vi dig gerne med din samlede tilstedeværelse på platformen.

Læs mere om Google Ads

Hvad er succesfuld annoncering på Google Shopping?

Google Shopping Ads, eller Product Listing Ads som de også kaldes, vurderes ligesom andre ads-typer, nemlig ved konverteringsraten, altså hvor mange der gør et køb efter at have været inde på en side eller et produkt.

Der er flere måder du kan få større succes med dette på – én ting er ved at sikre at information og oplysninger altid er opdaterede. Hvis du har en annonce med én pris og prisen på selve hjemmesiden er anderledes, vil mange potentielle kunder typisk falde fra, fordi det virker utroværdigt. Derudover er fyldestgørende beskrivelser og produktnavne et andet element der giver præcise annoncer.

Du bør også overveje om søgeordene er relevante, om dine produkter bliver væk i mængden bag større konkurrenter eller om du kan byde på søgeord der giver dig en bedre synlighed.

Skal vi give et bud på dit digitale projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse