Derfor er YouTube annoncering interessant
At bruge YouTube som platform til annoncering er interessant af flere forskellige grunde. Blandt andet fordi det både kan bruges til at nå en målgruppe lokalt, nationalt og internationalt, på en måde du selv kan være med til at tilrettelægge samt fordi det giver virksomheden mulighed for at være mere kreativ end i andre annoncetyper.
Derudover betaler man ved flere annoncetyper først når der er set 30 sekunder af en annonce. Det betyder at du ikke oplever store tab, hvis en annonce ikke har stor succes, og du betaler først når seeren har vist en form for interesse.
Ligesom i mange andre former for annoncering er der på YouTube også god mulighed for at se effekten af sine videoer gennem YouTube Analytics. Her kan du se dine videoers effektivitet, cost-per-view, visningsrate og meget andet. Hos Adtention tager vi selvfølgelig det tunge arbejde, og fortæller dig, hvor vi oplever succeser, og hvor der er brug for forbedring.
Hvad skal man være opmærksom på?
Hvis jeres virksomhed ønsker at være til stede på YouTube gennem annoncering, er der flere forskellige faktorer der er værd at være opmærksom på. Først og fremmest skal i være klar på at det i mange tilfælde vil være mere tidskrævende, fordi der skal bruges videomateriale fremfor blot produktbilleder. Derfor kan det være noget man prioriterer sammen med en større kampagne.
Videomateriale er mest succesfuldt hvis det både er kreativt, informativt og passer til målgruppen. Derfor skal man også fokusere på om det indhold der laves, rent faktisk er af en høj kvalitet, da dette også har en indflydelse på den samlede brand awareness. Dette kan betyde at det kræver lidt flere ressourcer end ved traditionelle annoncer på Google og Facebook, men det kan også give et stort afkast i sidste ende eller i en samlet kampagne.
Annoncetræthed er et andet begreb, der kan være aktuelt indenfor annoncering på YouTube. Du har sikkert selv oplevet det – hvis du har set en annonce mange gange eller over lang tid, kan det have en negativ effekt på din opfattelse af virksomheden, og det vil man selvfølgelig gerne undgå.
Ønsker i at afprøve YouTube annoncering, hjælper vi jer gerne i gang, og vi giver også gerne et realistisk billede af hvad der skal til, for at i kan få succesfulde annoncer.
Udregn din pris