Youtube Annoncering

Annoncering på videoplatformen YouTube har stort potentiale for mange virksomheder, og bliver til tider overset, når der fokuseres på ads og annoncer på Google, Facebook og andre sociale medier.

Hos Adtention kan vi hjælpe dig med at bruge dit videomateriale på YouTube, så du kan nå ud til flere potentielle kunder. Det er en unik mulighed for at bruge videomateriale, på en måde der ikke kan gøres på andre sociale medier og det giver en helt anden interaktionsgrad end banner-annoncer og PLA’er.

På denne side kan du blive klogere på hvordan vi hos Adtention kan hjælpe dig i gang med YouTube annoncering, samt hvorfor det kan være en god idé at gå i gang med, hvis du ønsker at udbrede kendskabet til din virksomhed.

  • Nå din målgruppe på en ny måde
  • Annonceringsspecialister
  • En skræddersyet løsning der passer til din virksomhed
  • Ingen uforudsete regninger
  • Dialog hver måned
Kontakt os
Få et uforpligtende prisestimat
1
2

Hvilken type forretning driver du?

Hvilken type forretning driver du?*

Youtube skaber brand awareness og salg

Mens andre former for annoncering – for eksempel på Google eller Facebook – ofte er til for at nå ud til en eksisterende målgruppe eller måske nye, potentielle kunder, kan annoncering på YouTube vinkles på forskellige måder – blandt andet kan målet være at skabe brand awareness eller måske at skabe salg.

Hos Adtention hjælper vores specialister dig med at blive bevidst om hvordan du bedst styrker din tilstedeværelse eller brand awareness gennem videoannoncering på YouTube.

Vi ved at du allerhelst vil fokusere på det du er god til – for eksempel at sælge spændende produkter til dine kunder, så lad os hjælpe med annonceringsdelen. Vi inddrager dig selvfølgelig i processen, blandt andet gennem rapporter og dialog, så du altid ved hvad der sker og hvordan det går.

Læs mere om hvordan vi lave Google Ads

3 interessante videoannoncer på YouTube

Der findes flere forskellige måder at bruge videoannoncer på, på Youtube. Nedenfor kan du læse mere om nogle af disse, og blive klogere på hvilken type der passer til jeres brand og behov.

Udvalgte cases

181%

Stigning i konvertingsraten

139%

Stigning i CTR

Vi har samarbejdet med Adtention igennem de sidste par år og været meget tilfredse. Adtentions indsats er helt afgørende for vores fremdrift og positive udvikling. Uanset om det er software udvikling eller online markedsføring, så er det med højt engagerede-, dygtige og selvkørende medarbejdere som skaber gode resultater. Absolut en anbefaling herfra.”
Rasmus, Solgt.com

37%

Flere konverteringer

183%

Højere CTR

Farveland logo

109%

Flere konverteringer

155%

Højere konverteringsværdi

Derfor er YouTube annoncering interessant

At bruge YouTube som platform til annoncering er interessant af flere forskellige grunde. Blandt andet fordi det både kan bruges til at nå en målgruppe lokalt, nationalt og internationalt, på en måde du selv kan være med til at tilrettelægge samt fordi det giver virksomheden mulighed for at være mere kreativ end i andre annoncetyper.

Derudover betaler man ved flere annoncetyper først når der er set 30 sekunder af en annonce. Det betyder at du ikke oplever store tab, hvis en annonce ikke har stor succes, og du betaler først når seeren har vist en form for interesse.

Ligesom i mange andre former for annoncering er der på YouTube også god mulighed for at se effekten af sine videoer gennem YouTube Analytics. Her kan du se dine videoers effektivitet, cost-per-view, visningsrate og meget andet. Hos Adtention tager vi selvfølgelig det tunge arbejde, og fortæller dig, hvor vi oplever succeser, og hvor der er brug for forbedring.

Hvad skal man være opmærksom på?

Hvis jeres virksomhed ønsker at være til stede på YouTube gennem annoncering, er der flere forskellige faktorer der er værd at være opmærksom på. Først og fremmest skal i være klar på at det i mange tilfælde vil være mere tidskrævende, fordi der skal bruges videomateriale fremfor blot produktbilleder. Derfor kan det være noget man prioriterer sammen med en større kampagne.

Videomateriale er mest succesfuldt hvis det både er kreativt, informativt og passer til målgruppen. Derfor skal man også fokusere på om det indhold der laves, rent faktisk er af en høj kvalitet, da dette også har en indflydelse på den samlede brand awareness. Dette kan betyde at det kræver lidt flere ressourcer end ved traditionelle annoncer på Google og Facebook, men det kan også give et stort afkast i sidste ende eller i en samlet kampagne.

Annoncetræthed er et andet begreb, der kan være aktuelt indenfor annoncering på YouTube. Du har sikkert selv oplevet det – hvis du har set en annonce mange gange eller over lang tid, kan det have en negativ effekt på din opfattelse af virksomheden, og det vil man selvfølgelig gerne undgå.

Ønsker i at afprøve YouTube annoncering, hjælper vi jer gerne i gang, og vi giver også gerne et realistisk billede af hvad der skal til, for at i kan få succesfulde annoncer.

Udregn din pris

Ram din målgruppe på Youtube

Når vi optimerer din YouTube Annoncering bliver du og din virksomhed inddraget hele vejen igennem processen. På den måde opnår vi den bedste forståelse af, hvem/hvilke målgrupper der er de helt rette for jer.

+ 48%

Gns. forøgelse af ROAS

+800000

Konverteringer for vores kunder

+4000000kr

Håndteret spend om året

+35 %

Gns. flere besøgende

Adtentions indsats er helt afgørende for vores fremdrift og positive udvikling. Uanset om det er software udvikling eller online markedsføring, så er det med højt engagerede-, dygtige og selvkørende medarbejdere som skaber gode resultater. Absolut en anbefaling herfra”
Rasmus, Solgt.com

Hvor lang tid tager det at få resultater med YouTube annoncering?

Mark Thompson
Senior Google Ads Specialist

Mark hedely Google Ads specialist Adtention digtalt bureau

Afhængigt af hvad formålet er med annoncerne, om det er salg eller brand awareness, kan der være stor forskel på hvornår du oplever konkrete, håndgribelige resultater.

Du kan altid se aktiviteten og effekten af dine annoncer i realtid hos Youtube Ads Analytics, men hvornår ved man om det er tid til at lave justeringer? Hos YouTube anbefaler man at du lader en video køre i et par uger før du begynder at lave justeringer, for at vide præcis hvad du skal ændre, men ved kortvarende kampagner, for eksempel i forbindelse med udsalg eller tilbud, kan det være nødvendigt gå ind før.

Læs mere om PPC tidsforløbet

I en annonce med fokus på salg, skal du gerne opleve en effekt hurtigere end i annoncer der er rettet mod brand awareness. Men det kræver både at annoncen er kreativ, når den rigtige målgruppe og er overordnet interessant nok til at trykke på.

I annoncer der fokuserer på brand awareness kan det være svært at måle resultater præcist. Oplever du at folk mange gange ser videoen til slut og oplever du et øget antal besøgende på din hjemmeside efter en periode på 1-3 måneder, kan det være en god indikator på at du har haft succes med at skabe brand awareness.

Synergieffekter mellem markedsføring

Der er god mulighed for at kombinere annoncering på YouTube med andre former for markedsføring – for eksempel i forbindelse med re-branding eller generel markedsføring af en virksomhed eller produkter.

Læs mere om synergieffekterne imellem de forskellige medier herunder:

SEO

Search Engine Optimization – eller søgemaskineoptimering, er en proces hvor man styrker placeringen af din hjemmeside, oftest på Google. Dette gør man blandt andet gennem indhold på sin hjemmeside, også kaldet content marketing med fokus på søgeord, samt link-building, hvor man styrker ens sides tilstedeværelse og troværdighed, så din virksomhed og produkter eller services kan få bedre placeringer, og derved være tydeligere for din målgruppe.

Læs mere om SEO

Google Ads og Google Shopping

Kombinér din kampagne på YouTube med kampagner på Google Ads og Google Shopping. Her kan du både annoncere dine produkter og produktkategorier på Google gennem søgeord, og både som PLA’er, product list ads, eller som sponsorerede links øverst på siden.

Læs mere om Google Ads

Skal vi give et bud på dit digitale projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage din tilstedeværelse på Yotube, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt, lige meget om du er ny på YouTube eller har erfaring fra tidligere. 

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse