Campaign Budget Optimization

Campaign Budget Optimization er et redskab, der kan anvendes til flere forskellige ting – for eksempel til at splitteste målgrupper. Hos Adtention bruger vi Campaign Budget Optimization til at sikre os, at de målgrupper der performer bedst, forbruger flest penge så i som virksomhed får mest ud af deres annoncekroner på Facebook. Det vil sige de målgrupper der performer dårligst slukker vi for og allokerer de annoncekroner over til målgrupper der performer godt. På den måde kvalitetssikrer vi vores arbejde og sikrer at vores kunder får mest ud af deres annoncekroner.

  • Fuld kontrol over dit spend
  • Performanceorienteret annoncering
  • Fuld ejerskab af din annoncekonto & Pixel
  • Annoncering til netop din målgruppe
  • Hjælp til annoncegrafik & annoncetekster
  • Kompetent rådgivning af specialister
  • Step-by-step gennemgang ved opstart
  • Dialog og rapportering hver måned
Kom i kontakt med os

Hvordan fungerer Campaign Budget Optimization?

Campaign Budget Optimisation

Til venstre ser du en illustration af fordelene ved at bruge CBO.

Billedet til venstre er uden Campaign Budget Optimisation, hvor hvert annoncesæt har fået et budget og er tvunget til at bruge det budget bedst. Selvom det annoncesæt i midten klarer sig bedst, har det ikke nok budget til at skabe flere salg fordi budgettet er opbrugt.

Billedet til højre er med CBO, og her får det annoncesæt der klarer sig bedst de fleste penge og derfor også flere salg. Her lader vi selv Facebooks algoritme bestemme og det resulterer i flere konverteringer/salg.

Billede fra AdEspresso (https://adespresso.com/blog/facebook-campaign-budget-optimization/)

Læs mere om Facebook annoncering her

Kom i gang med Campaign Budget Optimization

Herunder finder du de mest relevante ting omkring Campaign Budget Optimization og hvordan vi bruger dem i vores daglige arbejde. Du kan blive klogere på dem, og måske endda finde ud af, hvilke metoder der kan fungere i din virksomhed. Husk, at vi altid tilpasser vores markedsføringsindsats til netop jeres virksomhed, fordi det giver det bedste resultat. Der findes ikke en all-round løsning.

Udvalgte cases

12.000+

Leads

11,8 millioner

Eksponeringer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed faucibus arcu vel est gravida, sed porta odio pulvinar. Quisque eu ligula id enim euismod posuere. Proin nec eleifend nibh, at consectetur lorem. Fusce sed mi ipsum.”
Mathias, Adtention.dk

660+

Purchases

6,3 millioner

Eksponeringer

780+

Purchases

500.000

Eksponeringer

Kolde og varme audiences

Det er vigtigt at du ikke blander kolde og varme målgrupper sammen når du bruger CBO. Det vil sige at du skal placere dine målgrupper korrekt alt efter om det er top-funnel eller bottom-funnel. Facebook har en tendens til at give flest penge til den målgruppe der er størst og det vil også sige der kommer en kollision hvis du begynder at blande retargeting målgrupper med prospecting målgrupper. Med kold menes der selvfølgelig nye, potentielle kunder der endnu ikke er langt nede i salgstragten. Denne gruppe er ofte størst, og det er fordi der er mange der falder fra undervejs. Varme kunder er kunder der allerede kender dig, og er længere nede i salgstragten. Her har man fået sorteret de uinteresserede fra, og resten er derfor mere tilbøjelig til at gøre et køb.

Udregn din pris
SEO vækst data

Forøgelse med digital markedsføring

96,42%

Stigning i brugere

188%

Stigning i transaktioner

94,20%

Stigning i konverteringsrate

47%

Stigning i omsætning

Vi har gennem flere år arbejdet sammen med Adtention om Google Ads og annoncering på Facebook. Vi oplever medarbejderne som yderst kompetente, imødekommende og fleksible. Og så skader det jo bestemt ikke at vi får tydeligt gode resultater ud af indsatsen. Vi giver vores bedste anbefalinger til Adtention.”
Dennis, Smagning.com

Resultater med CBO

Maja – Paid Social Specialist

Hvis du har en kampagne med retargeting audiences som ViewContent, Add to Cart, Initiate Checkout så kan du forvente at se resultater forholdsvis hurtigt. Du kan forvente at se resultater fordi det er lavt-hængende frugter og din kampagne med CBO sørger for at fordele budgettet ud til de målgrupper der performer bedst.

Hvis du bruger top-funnel kampagner med CBO kan du split-teste på hvilke målgrupper der performer bedst og efterfølgende tage en beslutning om hvilke målgrupper du skal lade køre og hvilke du skal slukke for.

Hos Adtention vil vi gerne hjælpe dig med at blive klogere på din markedsføringsindsats, så du kan lære dine kunder endnu bedre at kende, og blive endnu mere bevidst om hvordan du når dem. Udover at være skarp på købsprocessen, kan vi trylle med Facebook Pixel og Google Ads, så dine potentielle og eksisterende kunder kan lære dig bedre at kende, lige meget hvor de er.

Læs mere om Facebook annoncering her

Skal vi give et bud på din digitale markedsføringsindsats?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt eller din markedsføring, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Facebook Power5 – 5 gode tips til Facebook annoncering

Facebook Power5 er 5 værktøjer som Facebook stiller til rådighed til alle, der arbejder med Facebook-annonceringer.

Facebook Power5 handler om at lade Facebooks meget avancerede algoritme gøre arbejdet for dig og på den måde se forbedringer i din annoncering.

Auto Advanced Matching
For at gøre det simpelt, så går dette ud på at Facebook forhøjer matchraten på brugerdefinerede målgrupper. Med Auto Advanced Matching kan du får mere ud af dine retargeting-målgrupper og hvor meget Facebook genererer for dig.

Hvis du gerne vil slå Auto Advanced Matching til, skal du ind under Pixels indstillinger på din Facebook annoncekonto.

Account Simplification
Dette betyder i alt sin enkelthed at man lader Facebooks algoritme klare det tunge arbejde for en. Det vi læner os op af her, er at algoritmen leverer de bedste resultater for os på målgrupper, budgetter og placeringer. Det gør vi, da vi gerne vil have det maximale ud af vores annoncering og se hvorhenne folk konverterer så vi senere kan målrette vores annonceringer endnu mere. Vi gør det også da det vil være en dum idé at begrænse Facebooks algoritme i at levere de bedste resultater.

Campaign Budget Optimization
CBO eller Campaign Budget Optimization betyder at du sætter dit budget på kampagneniveau og derfra fordeler Facebook bedst muligt dit budget ud på dine annoncesæt. På den måde optimerer Facebook bedst dit budget på tværs af alle dine annoncesæt der ligger under den kampagne du har sat dit budget på. Facebook finder så selv ud af hvile annonce der klarer sig bedst og derved får du bedre resultater.

Automatic Placement
På annoncesæt-niveau kan du vælge hvilke placeringer du gerne vil have dine annoncer bliver leveret til, men det skal du ikke med Automatic Placement. Med Automatic Placement skal du ikke fravælge nogle placeringer, da dine annoncer bliver vist alle steder. Ved at alle placeringer er valgt giver du Facebook muligheden for at få de bedste resultater på de enkelte placeringer. Det er vigtigt at sige at alle placeringer ikke performer lige godt, men du lader Facebooks algoritme bestemme og det kan være en rigtig god idé, hvis du selv mangler indblik i forbrugeradfærden.

Dynamic Ads
Dynamic Ads er genialt hvis du har et produktkatalog som du gerne vil promovere til personer som er helt forskellige steder i din salgstragt. Når en person har været inde på din hjemmeside/webshop kan du bagefter bruge Dynamic Ads til at gen-eksponere dem for lige præcis de produkter de har været inde og kigge på. Du kan også inddele varer i kategorier og derefter annoncere for forskellige sæt. Det er relativt nemt at sætte op og når det først kører så er der ikke den store vedligeholdelse ved en annonce med et produktkatalog. Det er her en god ide at teste af overfor hvilken målgruppe dine annoncer performer bedst.