Kampagneobjektiver

Kampagneobjektiver er der hvor du definerer den overordnede kampagne, som du gerne vil bruge til målretningen af dine annoncer.

De mest brugte kampagneobjektiver er konverteringer, leadgenerering, salg fra katalog og trafik. Der er stor forskel på hvad du vælger af kampagneobjektiver,  fordi Facebook leverer dine annoncer til målgrupper, hvor de finder de personer der er mest relevante for det kampagneobjektiv du har valgt.

Du skal have en bevidsthed om hvilket objektiv du vil have, og hvordan du udfører det. Det er en dårlig idé at vælge trafik som kampagneobjektiv, hvis du faktisk hellere vil have konverteringer. Det er fordi Facebook optimerer bedre efter konverteringer hvis du vælger konverteringer som kampagneobjektiv.

Vil du blive klogere på dette? Læs med nedenfor, og bliv endnu skarpere på kampagneobjektiver.

  • Fuld kontrol over dit spend
  • Performanceorienteret annoncering
  • Fuld ejerskab af din annoncekonto & pixel
  • Annoncering til netop din målgruppe
  • Hjælp til annoncegrafik & annoncetekster
  • Kompetent rådgivning
  • Step-by-step gennemgang ved opstart
  • Dialog hver måned
Kom i kontakt med os

Hvilket kampagneobjektiv skal jeg vælge?

Facebook gør det meget nemt for dig at vælge kampagneobjektiver. Når du trykker på ‘Opret’, kommer alle de kampagneobjektiver frem du kan vælge imellem. Du skal som udgangspunkt se på hvad du gerne vil opnå med din annoncering på Facebook, da det er altafgørende for hvilket kampagneobjektiv du skal vælge.

  • Hvis du gerne vil have folk til at huske dit brand så er brand awareness et godt sted at starte.
  • Hvis du er en ny virksomhed og gerne vil have en masse trafik ind på din hjemmeside/webshop, så skal du vælge trafikkampagne.

Konverteringer er nok den mest brugte kampagneobjektiv fordi det er her der bliver optimeret efter konverteringer og det mange virksomheder måler om deres annoncering er værdiskabende for dem på.

Hos Adtention kan vi hjælpe dig med at finde det kampagneobjektiv der passer bedst til der hvor du er på din rejse. Vi har flere Facebook-specialister, der hele tiden holder sig opdateret på hvad der rør sig, og har indsigt i mange forskellige brancher og målgrupper.

Læs mere om Facebook-annoncering her

Hvilke kampagneobjektiver findes der?

Her er nogle af de kampagneobjektiver der er mulige at anvende i Facebook annoncering.

Udvalgte cases

12.000+

Lifetime leads

11,6 millioner

Eksponeringer

LACE har arbejdet med Adtention gennem en længere periode – og er tilfreds med samarbejdet. Som en lille nichevirksomhed har vi ikke ressourcer til at følge med i alle nuancer af de muligheder som Facebook Marketing universet giver ... og her har Adtention gjort en forskel. Samtidig har Adtention kreativt løst det problem at Facebook ikke vil bruge vores produktbilleder, da vi sælger designerlingeri.”
Peter, Lace.dk

14,69

Gennemsnitlig ROAS

8000+

Link kliks

800+

Purchases

2%

Gennemsnitlig CTR

Få mest muligt ud af dine kampagner med Campaign Budget Optimisation

Et af de værktøjer man kan bruge for at få mest muligt ud af sine kampagner på Facebook, er Campaign Budget Optimisation. Her sætter du dit budget på kampagneniveau så budgettet bliver fordelt ud bedst muligt på dit annoncesæt.

Rent teknisk betyder det at hvis et annoncesæt performer godt allokerer Facebook selv pengene til det annoncesæt der klarer sig bedst. Det vil sige du kan oprette flere annoncesæt under din kampagne med forskellige målgrupper og vurdere hvilke annoncesæt der klarer sig bedst og slukke for dem der ikke performer.

Skal vi hjælpe dig med at komme i gang?

Udregn din pris
SEO vækst data

Forøgelse med digital markedsføring

75,22%

Stigning i besøgende

30,43%

Stigning i transaktioner.

703,81%

Stigning i omsætning

66,93 %

Stigning i sessioner

Jeg er enormt tilfreds med de resultater Adtention har skabt for os! Vores kundebase er fordoblet på kun 3 måneder og en stor del af vores succes de sidste 6 måneder kan tilskrives jeres effektive marketing-strategi! Vi er ekstremt glade for det nuværende samarbejde og glæder os til, at se hvad de næste år bringer.”
Adam, Private Car Care

Maja – Paid Social Specialist

Sammenspil mellem de forskellige kampagner

Det er utrolig vigtigt at der godt sammenspil mellem dine kampagner på Facebook. Du har som regel top- og bottom-funnel kampagner, hvor du i din top-funnel targeter personer der ikke kender til dit brand eller produkt, og dem vil du gerne have ind i dine funnels, så du i din bottom-funnel kan gen-eksponere dem for relevante annoncer. Her gen-eksponerer du folk ud fra den målgruppe din Facebook Pixel har inddelt dem i. Det betyder også du kan være meget specifik med din målretning af annoncering.

Der er forskellige kampagneobjektiver du kan målrette din annoncering efter, men du skal altid tænke på hvilke personer du gerne vil ramme og hvor langt de personer er i købstragten, når de først er inde i din funnel. Der kan være tilfælde hvor virksomheder kun kører bottom-funnel-kampagner (retargeting) fordi de får deres trafik ind fra andre medier som Google Ads eller Instagram. Det er vigtig når du laver top- og bottom-funnel kampagner, at du inddeler dine målgrupper rigtigt, så du ikke mixer dem sammen og dit budget ikke bliver brugt optimalt.

Læs mere om Facebook annoncering her

Skal vi give et bud på dit digitale projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

5 gode tips til opsætning af kampagner

  1. Hvad er målet?
    Start med at identificere hvad målsætningen for kampagnerne er. Vil du gerne sælge produkter, vil du have flere besøgende på hjemmesiden, vil du have bedre brandgenkendelse, et cetera? Det er vigtigt at vide hvad formålet for kampagnen er, før man sætter den op. Dette er for at man kan skabe de bedste resultater for ens virksomhed og for at anvende annoncekronerne på bedste vis.
  2. Hold struktur i din annoncekonto og brug Power of Five som guide
    Et vigtigt element i Facebook annoncering, er at holde overblik og struktur i sine kampagner, så man nemt og hurtigt kan se hvilke kampagner der performer bedst. At holde struktur i sine kampagner, er et af punkterne i Power of Five strategien. Denne strategi er som udgangspunkt virkelig god at læne sig op ad, når man ønsker at lave effektiv annoncering.
  3. Hold dine målgrupper adskilte på kampagneniveau
    Udover at holde struktur i de forskellige kampagner, er det også en god idé at adskille målgrupper på kampagneniveau. Her menes der: at holde Top, Mid og Bottom-funnel adskilte i respektive kampagner. På denne måde kan man klart og tydeligt se, hvilke målgrupper der konverterer bedst og hvor man skal bruge flere penge.
  4. Anvend flere forskellige kampagneobjektiver for styrke din markedsføring
    Som nævnt i afsnittet ovenfor, er det altid en god idé at anvende flere kampagneobjektiver til at styrke ens markedsføring. Brand Awareness kan styrke genkendelsen af dit brand, når emnet bliver gen-eksponeret for en annonce. Trafik kan hjælpe med at hive flere emner over i din retargeting-målgruppe. Katalogsalg kan gøre det nemmere at konvertere emnet, fordi de bliver eksponeret for det produkt de så på hjemmesiden. Alle kampagnerne har et sammenspil, som i de fleste cases er uundværlige.
  5. Optimér efter performance
    Det kan lyde som en no-brainer, men det bedste råd er at optimere efter performance. Her menes der meget simpelt – smid pengene efter de kampagner som giver de bedste resultater. Hvis trafik-kampagnerne trækker en masse emner igennem til retargeting-kampagnerne, så disse performer virkelig godt – så øg spend (forbrug) på begge kampagner. Det er vigtigt at holde øje med performance og optimere der, hvor det giver allermest mening.