Vis produkter fra din webshop med dynamisk produktannoncering

Facebook har gjort det super nemt for webshopejere, ved at tilføje kampagne målsætningen ‘’Salg fra katalog’’. Det giver en ekstra dimension til webshopsejerens annoncering, fordi de automatisk kan promovere deres produkter til personer der har været inde på deres webshop. Det er også med til at gøre din annoncering meget mere målrettet, da du kan inkludere og ekskluder forskellige målgrupper.

Det smarte ved dynamisk produktannoncering, er at annoncerne kun skal sættes op én gang. Dette er fordi de bliver opdateret automatisk fra Facebook-kataloget.

  • Fuld kontrol over dit spend
  • Performanceorienteret annoncering
  • Fuld ejerskab af din annoncekonto & pixel
  • Annoncering til netop din målgruppe
  • Hjælp til annoncegrafik & annoncetekster
  • Kompetent rådgivning
  • Step-by-step gennemgang ved opstart
  • Dialog hver måned
Kom i kontakt med os

Opsætning med Facebook Katalog

For at komme i gang med dynamisk produktannoncering skal der oprettes et produktkatalog i din Facebook Business Manager. Det er dette katalog med alle de produkter din virksomhed sælger, som vil blive vist i annoncer med dynamisk produktannoncering.

Med et katalog kan man også oprette forskellige produkt-sæt. Det vil sige at man også kan inddele produkter med et katalog efter kategorier, mærker, priser og så videre, og så annoncere præcis de produkter til folk der kunne have en interesse for dem. Kataloget kan også anvendes til Facebook- og Instagram Shopping. På Instagram kan man blandt andet tagge produkter i sine opslag og stories ved hjælp af Facebook kataloget. Så kan man nemt henvise kunderne direkte til det produkt, som er i fokus i det postede content.

Læs mere om Facebook annoncering her

Muligheder med dynamisk produktannoncering

Mulighederne er mange med dynamisk produktannoncering. Du kan med fordel bruge dynamisk produktannoncering i både din top– og bottom funnel. Der kan være en fordel i at vise mange produkter til førstegangskøbere igennem Facebook-annoncer med en billedrække af dine produkter, for hvis de ikke synes om det første produkt de ser, falder de måske for nummer 2 og 3 i stedet. Når vi snakker dynamisk produktannoncering til din bottom funnel er det alle de lavt-hængende frugter, altså dem der er længst nede i købstragten. Det er også en god ide at vise dem en billedrække med produkter de har været inde på, da det kan være de blev afbrudt i deres færdiggørelse af købet og lige skal have en annonce med de produkter de var interesserede i.

Udvalgte cases

800+

Purchases

600.000

Eksponeringer

Vi har gennem flere år arbejdet sammen med Adtention om Google Ads og annoncering på Facebook. Vi oplever medarbejderne som yderst kompetente, imødekommende og fleksible. Og så skader det jo bestemt ikke at vi får tydeligt gode resultater ud af indsatsen. Vi giver vores bedste anbefalinger til Adtention.”
Dennis, Smagning.com

17,84

Gennemsnitlig ROAS

3 millioner

Eksponeringer

660+

Purchases

3,95%

Gennemsnitlig CTR

Hvordan virker dynamisk produktannoncering helt præcist?

Dynamisk produktannoncering fungerer på den måde, at du kan oprette dine annoncer med et produktfeed hvor dine produkter bliver vist i annoncerne. Her kan du også lave forskellige produktsæt som du kan promovere til forskellige målgrupper. Her vises der bestemte produkter alt efter brugerens adfærd. Det vil også sige at to brugere sjældent ser den samme annonce.

Det mest populære aspekt indenfor dynamisk produktannoncering, er at du kan annoncere de produkter som en person har lagt i kurven, men ikke købt de sidste 14 dage. På den måde bliver personen der har været inde og lægge noget i kurven, gen-eksponeret med præcis de produkter de har været inde og kigge på.

Forøgelse med digital markedsføring

188,89%

Stigning i transaktioner

94,20%

Stigning i konverteringsrate

47,79%

Stigning i omsætning

96,42 %

Stigning i besøgende

LACE har arbejdet med Adtention gennem en længere periode – og er tilfreds med samarbejdet. Som en lille niche virksomhed har vi ikke ressourcer til at følge med i alle nuancer af de muligheder som Facebook Marketing universet giver ... og her har Adtention gjort en forskel. Samtidig har Adtention kreativt løst det problem at Facebook ikke vil bruge vores produktbilleder, da vi sælger designer lingeri.”
Peter, Lace.dk

Hvordan arbejder vi med dynamisk produktannoncering?

Maja – Paid Social Specialist

Vi bruger dynamisk produktannoncering på tværs af alle vores kunder, da det er et utroligt effektivt værktøj. Vi bruger for det meste dynamisk produktannoncering i vores retargeting kampagner da det er her vi kan påvirke de brugere der har været inde og foretage en handling – for eksempel ViewContent, lagt i kurven og begyndt betaling. Du kan splitteste på forskellige ting når du bruger dynamisk produktannoncering. Du kan blandt andet splitteste på målgrupper, tekster og produktsæt. Dette giver dig mulighed for at få et endnu bedre billede af hvad der virker, og hvad der ikke gør.

Hos Adtention vil vi naturligvis gerne hjælpe dig med denne del, så du kan lære din målgruppe og kunder bedre at kende. Vi kan også tage del i andre aspekter af din online markedsføring og tilstedeværelse.

Skal vi hjælpe dig med din annoncering?

Skal vi give et bud på din digitale markedsføring?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage din digitale markedsføring?

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Synergi med andre medier som understøtter Retargeting på Facebook med dynamiske annoncer

For at få mest muligt ud af ens Retargeting kampagner på Facebook kan man vælge at anvende flere forskellige strategier til at understøtte at målgrupperne har en stor mængde emner. Her kommer andre medier og services i spil. Google Ads er et godt medie til at trække trafik igennem til hjemmesiden. Blandt andet er Google Ads meget billigere til trafik end Facebook er og derfor kan dette anvendes som en god top funnel til Facebook, da man kan target alle de besøgende der kommer fra Google igen på Facebook.

Hvis man har en stor mængde besøgende kan man anvende en strategi på Facebook, hvor der sigtes efter at udelukkende bruges penge på at retarget de besøgende man har haft på hjemmesiden. Dog, kræver det en stor mængde trafik kun at anvende denne strategi. Det vil oftest være nødvendigt at bruge flere digitale medier, for at sikre at trafikmængden er stor nok.