Sådan arbejder vi med Leadgenerering
Her er nogle af de ting vi har fokus på, når vi arbejder med leadgenereringskampagner. Der er stor forskel på virksomheder, og derfor arbejder vi forskellige fra kunde til kunde. Du kan altså altid være sikker på at vi laver en løsning der passer til din branche og virksomhed, og som har dine kunder og målgrupper in mente.
Kvaliteten på dine leads
Kvaliteten på dine leads kan være meget svingende og det er ikke alle der udfylder en tilmeldingsformular, der bliver en konverterende kunde i din virksomhed. Det vi gør for sikre os den bedste kvalitet på dine leads er at tilføje flere felter til din tilmeldingsformular så tilmeldingsformularen bliver mere personlig og specifik. Facebook har også lanceret en ny konverteringsknap under optimering for annonce-levering.
Så i stedet for at vælge leads, kan man nu vælge konverterings-leads hvor Facebook hjælper med at finde de leads der er mest tilbøjelige til at konvertere. Det vil også sige, at chancen for man får færre leads er stor, men på den anden side er chancen for, at det bliver en konverterende kunde vokset ligeså.
Pris per lead
En af de vigtigste KPI’er at måle på, når man laver lead-generering er prisen pr. lead. Denne CPA fortæller noget om, hvor meget et lead må koste og hvor meget det reelt koster at anvende lead-generering på Facebook. Det kan oftest være svært at vurdere hvor meget et lead må koste på Facebook. Her skal man overveje hvor mange procent af dem der henvender sig i forhold til hvor mange der bliver ‘konverteret’, her tænkes der på dem der gør brug af servicen eller ender som et reelt køb efter de har været et lead. Det er også værd at overveje hvor meget et lead er værd, i forhold til hvor meget et lead i gennemsnittet konverterer for og hvor meget det koster at behandle dette lead internt.
Inbound leads
I Facebook kan man opsætte leads så de kan foretages i en pop-up i Facebook. Det vil sige at kunden ikke skal ind på hjemmesiden, for at kunne udfylde formularen. Dette kan opsættes så det kan gøres direkte i Facebook og korte kunderejse en del ned. På denne måde bliver det nemmere for kunden. Det kan også nemt sættes op ved brug af Zapier eller lignende programmer, så det er også er nemt for jer at håndtere.
Konverterings-leads
Hvis man ikke skal anvende inbound leads som kampagneobjektiv, kan man anvende konverteringer i stedet for. Her kan man vælge at den konvertering der skal optimeres efter et lead og på den måde sikrer man at det stadig er en leadgenererings-kampagne man opsætter. Det er nemmere at anvende denne type kampagne til leadgenerering, da man ikke skal lave integrationen med eksempelvis Zapier.
Dette kan gøres uden at skulle lave formularer i Facebook. Du skal kun have en kampagne som optimerer efter leads og så er man ‘good to go’.
Eksponeringer
En vigtig del af at køre en effektiv leadgenereringskampagne på Facebook er at få en del eksponeringer på ens kampagner, da man ofte er afhængig af at blive set mange gange for at få relevante leads. At få mange eksponeringer hjælper også med at brande virksomheden, da brugerne som regel husker et brand hvis de er blevet eksponeret for virksomheden en del gange. Det kræver selvfølgelig at det man eksponeres for har en høj kvalitet og et stærkt budskab.
Retargeting
Når man vil anvende Facebook annoncering til leadgenerering, er det vigtigt at køre retargeting-kampagner også. Ikke i den forstand at man skal anvende dem til at sælge noget, som man normalt gør med e-handel. Men her skal retargeting bruges til at gen-eksponere emnerne, de potentielle kunder, der har været på hjemmesiden og forhåbentlig gøre dem til et lead efterfølgende. Ved at gen-eksponere emnerne på Facebook øger man sandsynligheden for at de konverterer til et lead, da man eksponerer dem for ens virksomhed igen.
For at lave en Instant Form til Lead Ads, så skal man først oprette en Leadgenererings-kampagne. Man sætter kampagnen op med de indstillinger man normalt ville vælge og tilpasset til de målgrupper man har identificeret passer til en produkt eller service. På annonce niveau kan man begynde at lave den Instant Form man skal anvende til annoncerne. Man kan vælge mellem enten at anvende ‘More Volume’ eller ‘More Intent’ som objektiv. ‘More Volume’ henvender sig til at lave en kort Instant Form, hvor man kan få mere volumen på leads, hvor ‘More Intent’ oftest er længere og bedre besvarer user intent.
I ‘Intro’ skriver man en kort beskrivelse af hvad brugeren skriver sig op til. Her kan man give brugeren noget igen for at sikre at de vil opgive deres oplysninger. Dette kan være en rabatkode, en gratis e-bog, x antal minutters gratis rådgivning og lignende.
I næste punkt skal man indsætte de spørgsmål som kunden skal udfylde. Dette er den data og information man gerne vil have fra kunden. Her skal man tænke hvad der udgør et lead: eksempelvis at få kundens fulde navn og deres e-mailadresse. Denne information er det man skal bruge for at kunne kontakte kunden igen efterfølgende. Derfor er denne essentiel at få i formularen.
Efter man har udfyldt spørgsmålene, skal man udfylde et felt om privatlivspolitik. Dette er som regel noget man har på ens hjemmeside og derfor kan man bare linke til det man allerede har. Dette er bare for at emnerne tydeligt ved hvad de siger ja til når de opgiver deres information i formularen.
Sidste felt der skal udfyldes er et afsluttende slide. Her er det en god idé at takke emnet for at have brugt sin tid på at udfylde formularen eller for at de har givet den information man var interesseret i. Her kan man opsætte et link, så brugeren kan komme ind på hjemmesiden og læse mere om virksomheden eller lignende.