Markedsføring
Mediebureauets specialiseringer fordeler sig oftest i to parter – markedsføringsdelen på diverse medier, samt strategi og planlægning bag ved. Markedsføring er generelt en bred disciplin, og derfor tyer virksomheder ofte til bureauer, der skal tage sig af nogle af deres markedsføringopgaver – det kan være alt fra at finde ud af, hvilke medier der er relevante at finde sig på – TV, SoMe eller digitale medier, samt stå for det praktiske med at opsætte kampagner og sørge for vedligehold.
Derudover er der ofte store mængder data, der kan indhentes fra de forskellige medier, og som kan hjælpe jer med at blive endnu skarpere – blandt andet når det kommer til annoncering, på Facebook og Google Ads samt brugen af jeres hjemmeside.
Mediebureauer ved præcis, hvordan dette skal bearbejdes, og hvordan man forbedrer og optimerer kampagner, så I får mest muligt ud af jeres markedsføringsbudget.
Strategi og planlægning
Det andet vigtige aspekt af mediebureauernes opgaver er strategi, rådgivning og planlægning. Det er her vi hjælper jer med at lægge en mediestrategi, der passer præcis til jeres virksomhed, og som præcist beskriver, hvordan i kan og bør arbejde med forskellige medier.
En stærk samarbejdspartner i mediebranchen, hjælper jer både med at lægge en strategi – fra det første møde til slutevalueringen samt planlægningen af jeres medietilstedeværelse. Hos Adtention siger vi, at hvis vi ikke selv kan klare det, kender vi nogen der kender nogen – blandt andet inden for influencer marketing. Vi hjælper med strategi og planlægning, og sørger for at i er i trygge og kendte hænder, lige meget hvad i skal have hjælp til.
Kommunikation
Hvilken rolle spiller kommunikation for mediebureauerne? Medier er lig med skarp kommunikation, og derfor har vi naturligvis også dygtige kommunikatører på holdet, der stiller skarpt, når det kommer til både visuel, grafisk og sproglig kommunikation. Det er vigtigt at medie, tone-of-voice og virksomhed er forenelig, og dette kan opnås med en skarp og gennemtænkt kommunikation.
Vil du vide mere om markedsføringsstrategier?