Mediebureau – din stærke mediepartner

En bevidsthed om ens tilstedeværelse på diverse medier er vigtigere end nogensinde. Det handler om at have indblik i, hvordan man begår sig på medierne, samt hvordan man bruger markedsføring og kommunikation i de digitale medier og andre platforme. 

Mediebureauer har styrker indenfor mange forskellige discipliner – blandt andet strategisk, markedsføringsmæssigt, kommunikativt og gennem rådgivning. 

Leder du efter et bureau med styrker inden for medier, markedsføring og kommunikation? Så er du kommet til det rette sted – hos Adtention, dit digitale, kreative bureau med specialister indenfor medier, markedsføring og webudvikling, er du dækket ind, lige meget hvilket medie du ønsker at være på.

Kom i kontakt med os

Færdigt arbejde!

Sådan ser slagkraftig markedsføring ud, hvis du spørger vores kunder. Dyk ned i nøje udvalgte cases fuldstændig blottet for selvforherligelse. Kun ren og skær effekt.

Hvad er et mediebureau?

Adtention digitalt bureau miljø billede

Du har nok allerede hørt om en række forskellige bureauer – kommunikationsbureau, markedsføringsbureau, webbureau og mange andre – men det kan være lidt svært at udpege forskellen, når man skal vælge et bureau at samarbejde med. Et mediebureau er et bureau, der har specialiseret sig indenfor medier – og primært hvordan man udvikler, udfører og evaluerer en mediestrategi. Altså, hvordan man vil bruge medier i sin virksomhed, oftest gennem markedsføring og kommunikation. 

“Bureau” er lidt en paraply for de forskellige bureauer, og der er ingen faste regler for, hvornår man skal kalde sig hvad. Der er mange bureauer, der er gode til flere forskellige ting – her hos Adtention er vi blandt andet både specialister i markedsføring, det kreative/grafiske og webudvikling.

Vi er også gode til det med medier, og hvordan man lige kombinerer brugen af analoge og digitale medier i sin markedsføring. Faktisk vil vi hellere end gerne hjælpe dig med at lave en strategi, der kan kombinere alt det du er god til, med alt det vi er gode til, så hele din virksomhed hænger sammen – fra logo og koncept, til hjemmeside og SEO samt Facebook strategi. 

Længere nede på siden kan du blive endnu klogere på mediebureauer, og hvorfor du skal vælge Adtention som din næste, stærke samarbejdspartner til medier og markedsføring.

Bliv klogere på konceptudvikling

Markedsføring

Mediebureauets specialiseringer fordeler sig oftest i to parter – markedsføringsdelen på diverse medier, samt strategi og planlægning bag ved. Markedsføring er generelt en bred disciplin, og derfor tyer virksomheder ofte til bureauer, der skal tage sig af nogle af deres markedsføringopgaver – det kan være alt fra at finde ud af, hvilke medier der er relevante at finde sig på – TV, SoMe eller digitale medier, samt stå for det praktiske med at opsætte kampagner og sørge for vedligehold. 

Derudover er der ofte store mængder data, der kan indhentes fra de forskellige medier, og som kan hjælpe jer med at blive endnu skarpere – blandt andet når det kommer til annoncering, på Facebook og Google Ads samt brugen af jeres hjemmeside. 

Mediebureauer ved præcis, hvordan dette skal bearbejdes, og hvordan man forbedrer og optimerer kampagner, så I får mest muligt ud af jeres markedsføringsbudget.  

Strategi og planlægning

Det andet vigtige aspekt af mediebureauernes opgaver er strategi, rådgivning og planlægning. Det er her vi hjælper jer med at lægge en mediestrategi, der passer præcis til jeres virksomhed, og som præcist beskriver, hvordan i kan og bør arbejde med forskellige medier. 

En stærk samarbejdspartner i mediebranchen, hjælper jer både med at lægge en strategi – fra det første møde til slutevalueringen samt planlægningen af jeres medietilstedeværelse. Hos Adtention siger vi, at hvis vi ikke selv kan klare det, kender vi nogen der kender nogen – blandt andet inden for influencer marketing. Vi hjælper med strategi og planlægning, og sørger for at i er i trygge og kendte hænder, lige meget hvad i skal have hjælp til. 

Kommunikation

Hvilken rolle spiller kommunikation for mediebureauerne? Medier er lig med skarp kommunikation, og derfor har vi naturligvis også dygtige kommunikatører på holdet, der stiller skarpt, når det kommer til både visuel, grafisk og sproglig kommunikation. Det er vigtigt at medie, tone-of-voice og virksomhed er forenelig, og dette kan opnås med en skarp og gennemtænkt kommunikation.

Vil du vide mere om markedsføringsstrategier?

Hvorfor vælge et mediebureau?

Hvorfor bør du vælge et mediebureau til din markedsføring? Det kan der være flere grunde til, ligesom der også kan være grunde til at du skal lede efter en anden bureautype. Først og fremmest er mediebureauet en stærk samarbejdspartner, hvis du leder efter en strategi til din medietilstedeværelse – for eksempel, hvis du vil blive klogere på hvilke medier du skal bevæge dig ud i, i forhold til, hvor din målgruppe er. Men også hvis du har brug for en partner, der kan lede denne strategi ud i livet. For lige meget, hvor god en strategi er, kan den ikke udføres hvis du ikke har de rigtige evner eller værktøjer til det.

Adtention har stået for hele processen med analyse, implementering og optimering af strategien, der i fællesskab er blevet lagt”
Rasmus, Solgt.com

Skal vi give et bud på din medietilstedeværelse?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, eller hjælpe dig med at udvikle en skarp mediestrategi – så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Hvilke opgaver kan mediebureauet hjælpe dig med?

Et mediebureau eller bureau med en stor viden inden for medier, kan hjælpe dig med en lang række opgaver. Nedenfor kan du blive klogere på nogle af dem. Hvis du gerne vil vide, hvordan Adtention kan hjælpe dig, er du altid velkommen til at kontakte os, så tager vi gerne et kig på, hvordan vi kan styrke din medietilstedeværelse eller opstille en skarp strategi.

Strategi

    • Den rigtige mediestrategi giver jer et indblik i, hvor og hvordan i bedst når jeres målgruppe, kombineret med jeres brand og identitet. Den skal gerne kunne give et både kortsigtet og langsigtet billede af hvad i skal i gang med, og hvordan i tilgår medierne. Vi hjælper jer med at udvikle en ambitiøs og realistisk strategi, der kombinerer alle de ting der er vigtige for jer, og som hjælper jer med at blive en endnu bedre udgave af jer selv.

Rådgivning

    • En god samarbejdspartner, der kan sparre med jer, når det kommer til medier er en god investering, hvis i vil blive bedre til at balancere medier med jeres virksomhed. Derfor tilbyder vi rådgivning, hvor vi udnytter vores store viden indenfor mange forskellige brancher og målgrupper til at gøre jer klogere på jeres felt.
    • Rådgivning kan foregå på flere forskellige måder – som led i udvikling af strategi eller koncept, eller som springbræt til et samarbejde om medier og markedsføring

Sociale medier

    • Sociale medier er stadig forholdsvist nyt, og det kan være svært at blive skarp på, hvordan man bedst kombinerer sin virksomheds visioner og mål med tilstedeværelsen på sociale medier. Der er heldigvis hjælp at hente! Med os som jeres digitale afdeling får i specialister inden for Facebook, Instagram og andre sociale medier, kan du hurtigt få et indblik i hvordan du bedst udnytter sociale medier til din fordel.

Trykte medier

    • Trykte medier har stadig en del magt – og derfor handler det også om at være skarp, hvis man vælger at arbejde med dette. Fra at udvikle jeres visuelle identitet til konceptudvikling og branding, så er vi med til at sikre at i får en ensartet og stærk medieidentitet, der vækker opsyn og skiller jer ud fra jeres konkurrenter.

TV, radio og lignende

    • Ligesom de traditionelle, trykte medier, kan der også være en stor fordel i at gøre brug af medier som TV og radio. Det er en god måde at vise jer frem, blive genkendt og styrke jeres brand. I modsætning til mange andre medier, kan det være svært at ‘skippe’ denne type medier, og de kan blive spille i hjemmet, bilen, fitnesscenteret og mange andre steder.
    • Vi hjælper jer med at finde ud af hvordan i bedst til går dette medie, samt hjælper med storytelling, konceptudvikling og alle andre aspekter.

E-mail markedsføring

    • E-mail er også blevet et stærkt medie, hvor du kan nå dele af din målgruppe, der allerede kender dig. En mediestrategi, der indeholder e-mail markedsføring kan blandt andet øge gen-eksponeringen, gen-salg og dit brand generelt. Vil du vide mere? Tøv ikke med at kontakte os.

Medier og marketing

Medier og markedsføring på de forskellige medier udvikler sig hele tiden – der sker konstant noget nyt, og sjældent når man at blive klog på et medie før der kommer et nyt. Ved at samarbejde med et digitalt bureau som Adtention, der også har en webafdeling og en række markedsføringsspecialister, er du sikker på at du altid er opdateret på, hvad dine muligheder er inden for de mange forskellige medier, der hele tiden udvikler sig.

Mere om bureauverdenen

Vil du vide mere om bureauverdenen og hvordan Adtention kan hjælpe dig? Så kan du læse meget mere under nogle af vores andre sider – blandt andet er vi dit oplagte reklamebureau, kreative bureau, webbureau og kommunikationsbureau. Vi hjælper dig med alle aspekter af din virksomhed, så du kan bruge tid på det du brænder for.