Mere om kommunikationsbureauer
Vil du vide mere om kommunikationsverdenen? Så læs med nedenfor, hvor du kan blive endnu klogere på de forskellige nuancer og aspekter af kommunikation. Du får sågar et par gode råd til at vælge det helt rigtige kommunikationsbureau.
Kommunikationsrådgiver
En kommunikationsrådgiver er en ansat i virksomheden eller eksternt gennem et bureau, der hjælper med at strømline og forbedre en virksomheds kommunikation. Det kan også være en, der hjælper med PR, branding og krisekommunikation og som rådgiver om, hvilken type kommunikation, der passer til virksomheden i forskellige situationer.
Kommunikationsrådgiveren findes i alle former for virksomheder. Nogle gange kan det kaldes kommunikationskonsulent, kommunikationsmedarbejder og flere andre navne, og opgaverne varierer meget fra lokation til lokation. En intern kommunikationsrådgiver tager sig ofte at virksomhedens interne- og eksterne kommunikation på daglig basis eller aftaler med andre kommunikationsmedarbejdere, hvordan kommunikation i virksomheden skal foregå. Det kan være fald af PR-kriser, lancering af nye produkter og lignende.
En ekstern kommunikationsrådgiver kan være fast tilknyttet en virksomhed eller blot være tilknyttet et kommunikativt projekt i virksomheden, for eksempel hvis der skal laves en ny brandingstrategi. Kommunikationsrådgiveren ser på analyser af virksomheden, for eksempel i forhold til branding eller tilstedeværelse på sociale medier, og ser hvordan man kan forbedre det efter virksomhedens ønsker. Det kan også være i forbindelse med markedsføring på sociale medier.
Gode råd til udvælgelse af bureau
Selvom du nu forhåbentligt er blevet lidt klogere på kommunikationsbureauernes verden, kan der stadig være nogle faldgruber, som vi synes du skal være opmærksom på. Derfor har vi samlet dem nedenfor. Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål, eller vil vide om vi kan hjælpe med din kommunikative opgave.
Hvad kan bureauet?
Det kan sagtens være at de kalder sig et kommunikationsbureau, men hvis de ikke er specialister i content marketing, branding, PR og krisekommunikation, er det ikke sikkert at de er det rigtige valg til din digitale tilstedeværelse.
Forarbejdet er vigtigt
Der ligger mere analyse og undersøgelse i forvejen for god markedsføring og kommunikation end man lige skulle tro. Vær sikker på at bureauet har de rigtige værktøjer til at lære dig og din virksomhed at kende, så de kan målrette kommunikationen bedst muligt.
Se på kundeporteføljen
Spørg ind til om bureauet har haft kunder, der ligner dig eller som er i samme branche. Det giver nemlig en fordel, fordi de allerede kender markedet og konkurrenterne.
Saml’ dine opgaver
Hvis det er muligt, kan det være en fordel at samle de kommunikative opgaver ét sted, fordi det giver et ensartet udtryk. Vær dog sikker på at bureauet har evnerne til at kunne varetage opgaverne, ellers får du ikke den rette effekt.
Adtention som kommunikationsbureau
Har du opgaver indenfor digital kommunikation og markedsføring? Så kan Adtention være din næste, stærke samarbejdspartner. Lige meget om det er content til din hjemmeside, branding og tone-of-voice eller markedsføring i tryksager, eller Facebook og Google Ads, så kan vi hjælpe dig.
Derudover kan vi også være din partner, når du skal udvikle en ensartet virksomhedsidentitet, der både passer i dit grafiske materiale og på din hjemmeside. Det kan blandt andet være en ny hjemmeside, et nyt logo eller noget helt tredje.
Vi vil være de bedste indenfor digital markedsføring, og ser frem til at hjælpe dig med at forstærke dit brand eller virksomhedsidentitet gennem markedsføring og kommunikation på Facebook, Instagram, Google Ads, SEO eller på din hjemmeside. Eller måske gennem nyt og kreativt grafisk materiale, der blæser kunder og konkurrenter bagover. Vi vil hellere end gerne vende dine idéer med dig, og drøfte om vi er dit næste, kommunikative match.