Kommunikationsbureau i Kolding

Strategisk kommunikation er meget andet end korrekturlæsning og tone. Det handler om at kende sin målgruppe, trylle med sproglige elementer og aspekter, samt kombinere kreativitet med funktionalitet. 

Leder du efter et bureau, der tager dine kommunikative opgaver seriøst? Så er du kommet til det rette sted. Med en bred viden indenfor mange brancher og interne markedsføringsspecialister, webudviklere og grafikere, får du de bedste vilkår inden for kommunikation, branding og markedsføring af din virksomhed, produkter eller kampagne. 

På denne side har vi samlet alt, det du bør vide om et samarbejde med et kommunikationsbureau, fra hvad du skal overveje inden du går i gang til, hvordan du evaluerer på samarbejdet. Hos Adtention kommer vi altid gerne med et tilbud eller en snak om dit kommunikative projekt, så vi kan finde en løsning, der passer til dig og din virksomhed. Adtention ligger i Kolding, men vi kommer også gerne til København C eller Skagen, for at få en snak omkring kommunikation og strategiske marketing kampagner.

Læs med nedenfor, og bliv klogere på kommunikationsverdenens mange kroge og finurligheder. Eller tag et kig på cases fra vores kunder.

  • Ingen binding
  • Kompetente specialister
  • Kunder i mange brancher
  • Fokus på kvalitet
  • Transparente processer
  • Dialog og rapportering
Kontakt os

Færdigt arbejde!

Sådan ser slagkraftig markedsføring ud, hvis du spørger vores kunder. Dyk ned i nøje udvalgte cases fuldstændig blottet for selvforherligelse. Kun ren og skær effekt.

Hvad kan vi tilbyde?

Adtention er et digitalt bureau, og har derfor en stor viden indenfor digital kommunikation, blandt andet på din content marketing og dine sociale medier. Nedenfor kan du se nogle af de punkter vi kan hjælpe dig med. Vil du vide om vi kan hjælpe med din kommunikative opgave? Tøv ikke med at kontakte os!

Hvad er et kommunikationsbureau og hvorfor er det en vigtig samarbejdspartner?

Kommunikationsbureauer kan være meget forskelligartede. Mens nogle beskæftiger sig med krisekommunikation og PR, strategi og lignende, er andre mere fokuserede på kommunikation i markedsføring og branding. Derfor kan det også betale sig at bruge tid på at finde et bureau, der har specialitet og kompetencer i den form for kommunikation som du søger. 

Der er også kommunikationsbureauer, der er mere fokuseret mod design og reklame. Nogle gange kaldes de for reklamebureauer – og tager sig derfor også af at udfærdige reklame- og markedsføringsmateriale. 

Kommunikations- og reklamebureauernes opgave er at være på som en fast eller midlertidig samarbejdspartner for virksomheder og organisationer, der har brug for at få løst en kommunikativ eller markedsføringsmæssig opgave. Det kan blandt andet være at udvikle tekst til en hjemmeside, en reklamekampagne eller noget helt tredje. 

Bureauerne er med under hele processen. Det betyder altså at fra du kontakter dem med et behov, eller en idé, til kampagnen eller projektet er færdigt og skal evalueres, er bureauet med og kan sparre med dig når det kommer til idéer og problemstillinger. Du behøver ikke altid have en verdensklasse idé fra starten af. Måske har du bare et ønske om at få udviklet en reklamekampagne til tryk og sociale medier, der skal passe til din virksomheds identitet.

Et kommunikationsbureau hjælper dig både med at få sat ord på din virksomhedsidentitet, samt undersøge hvordan du bedst brander den til den relevante målgruppe. Dette vil oftest foregå gennem en analyse. Herefter kommer udarbejdelse af reklamekampagnen og tekstmateriale, samt lancering af kampagnen. I et samarbejde med et kommunikations- eller reklamebureau er du sikret at der er en fast projektplan og tidsplan, så alle ved hvilke opgaver, der skal løses hvornår, og hvilke dele, der er afhængige af hinanden. Det sikrer at der er en bevidsthed om projektet, og flere personer, for eksempel en projektansvarlig, en grafiker og en tekstforfatter, der kender dit projekt. 

Bliv klogere på reklamebureauer

Kommunikation og analyse

Analyse er en vigtig del af langt de fleste kommunikationsopgaver. Først og fremmest fordi man skal kende det publikum man kommunikerer til. Man skal altså vide, hvad der rører sig i branchen og hvad der er spændende for kunderne at kende til. Det er blandt andet analyse af, hvem målgruppen egentlig er – både på nuværende tidspunkt og hvem man ønsker det skal være.

Derudover er der praktiske analyser, der skal vise, hvor de fysisk befinder sig og hvor man skal nå dem, eller måske hvor man som virksomhed er i forhold til sine konkurrenter, og hvad man kommunikativt og strategisk kan gøre for at ændre denne position. Det er ikke altid at kommunikation er kortsigtet, og der findes langsigtede, kommunikative strategier, der kan hjælpe virksomheder med at ændre deres virksomhedsidentitet og brand. 

Simone – Projektleder i Web

Simone web projektleder Adtention Digitalt bureau

Bureauets opgaver

Markedsføring er en bred disciplin, og derfor findes der også mange forskellige bureauer, der hver især har noget at sige om markedsføring, og som er specialister i hvert deres felt. Måske har du hørt om et digitalt bureau, et PR-bureau, et grafisk eller kreativt bureau, et marketingbureau eller webbureau. Der er også endnu mere niche-specifikke bureauer, der blandt andet arbejder med SEO, medier og search. 

Det betyder altså også at der findes et hav af opgaver, der knytter sig til de forskellige bureauer, og det er altså afgørende at du vælger et bureau, der har styr på det som du gerne vil have lavet. 

Adtention er et kreativ, digitalt bureau med en web-afdeling. Det vil altså sige at vi har specialister indenfor kreative og grafiske discipliner, markedsføring samt webudvikling. Det lyder bredt, men giver dig også mulighed for at få langt de fleste af dine kommunikative opgaver dækket – og så endda af specialister. 

Til højre kan du blive klogere på nogle af de punkter, som dit kommunikationsbureau oftest kan hjælpe dig med. 

Læs mere om konceptudvikling

Kommunikation til salg og markedsføring

Salg og markedsføring er som sagt en bred disciplin, og kommunikation dertil kan derfor også være svært at gå til. Først er det værd at overveje, hvilke kanaler man arbejder med. Digital kommunikation til salg og markedsføring, for eksempel på hjemmesiden eller gennem annoncer, skal oftest være kort og overtale målgruppen til at se på produktet. I trykte reklamer, for eksempel bannere, skal budskabet være endnu mere simpelt og skabe blikfang, for eksempel ved busstoppestedet. Kommunikationen skal altså både være skarp visuelt og gennem tekst. 

Denne type kommunikative opgaver skal gerne være sælgende og kreativ, og er oftest rettet mod B2C kunder, altså privatforbrugere. Den skal vise en skarp, visuel virksomhedsidentitet og målgruppen skal kunne associere jeres produkter med jeres brand og navn. Det betyder at i gerne skal have den samme tone gennem alle jeres kanaler, om den er direkte, humoristisk, personlig eller noget helt andet. Et kommunikationsbureau kan være med til at sætte rammerne for dette, så I er sikre på at I rammer plet – hver gang. Vi rådgiver virksomheder til daglig og har mange års erfaring i bagagen, hvilket er din sikkerhed når det gælder kvaliteten af vores arbejde.

Informativ kommunikation

Hvis I har et produkt, der er nyt på markedet, eller hvis i er B2B, vil det ofte kræve kommunikation, der er mere informativ end blot overtalende og sælgende. Dette gøres blandt andet i reklamer, på hjemmesiden, gennem SEO og meget andet. Her er det vigtigt at teksten er forklarende, og passer til målgruppen. Er det B2B, vil de potentielle kunder oftest vide noget om pris, specifikationer og andet, der fortæller hvorfor det er bedre at vælge jeres produkt frem for konkurrentens, mens du til privatforbrugere kan tillade dig at være mere sælgende på bløde værdier. 

Her er det vigtigt at I har et kommunikationsbureau, der kender jeres branche og kunder, og som derfor kan hjælpe jer med at lave den mest præcise tekst og visuelt materiale. Om teksten skal være teknisk, beskrivende eller guidende, skal jeres bureau kunne ramme jeres kunder og målgruppe. 

Skal vi hjælpe med dine kommunikationsopgaver?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Mere om kommunikationsbureauer

Vil du vide mere om kommunikationsverdenen? Så læs med nedenfor, hvor du kan blive endnu klogere på de forskellige nuancer og aspekter af kommunikation. Du får sågar et par gode råd til at vælge det helt rigtige kommunikationsbureau.

Kommunikationsrådgiver

En kommunikationsrådgiver er en ansat i virksomheden eller eksternt gennem et bureau, der hjælper med at strømline og forbedre en virksomheds kommunikation. Det kan også være en, der hjælper med PR, branding og krisekommunikation og som rådgiver om, hvilken type kommunikation, der passer til virksomheden i forskellige situationer. 

Kommunikationsrådgiveren findes i alle former for virksomheder. Nogle gange kan det kaldes kommunikationskonsulent, kommunikationsmedarbejder og flere andre navne, og opgaverne varierer meget fra lokation til lokation. En intern kommunikationsrådgiver tager sig ofte at virksomhedens interne- og eksterne kommunikation på daglig basis eller aftaler med andre kommunikationsmedarbejdere, hvordan kommunikation i virksomheden skal foregå. Det kan være fald af PR-kriser, lancering af nye produkter og lignende. 

En ekstern kommunikationsrådgiver kan være fast tilknyttet en virksomhed eller blot være tilknyttet et kommunikativt projekt i virksomheden, for eksempel hvis der skal laves en ny brandingstrategi. Kommunikationsrådgiveren ser på analyser af virksomheden, for eksempel i forhold til branding eller tilstedeværelse på sociale medier, og ser hvordan man kan forbedre det efter virksomhedens ønsker. Det kan også være i forbindelse med markedsføring på sociale medier.

Gode råd til udvælgelse af bureau

Selvom du nu forhåbentligt er blevet lidt klogere på kommunikationsbureauernes verden, kan der stadig være nogle faldgruber, som vi synes du skal være opmærksom på. Derfor har vi samlet dem nedenfor. Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål, eller vil vide om vi kan hjælpe med din kommunikative opgave. 

  • Hvad kan bureauet? 
    • Det kan sagtens være at de kalder sig et kommunikationsbureau, men hvis de ikke er specialister i branding, PR og krisekommunikation, er det ikke sikkert at de er det rigtige valg til din digitale tilstedeværelse.
  • Forarbejdet er vigtigt
    • Der ligger mere analyse og undersøgelse i forvejen for god markedsføring og kommunikation end man lige skulle tro. Vær sikker på at bureauet har de rigtige værktøjer til at lære dig og din virksomhed at kende, så de kan målrette kommunikationen bedst muligt. 
  • Se på kundeporteføljen
    • Spørg ind til om bureauet har haft kunder, der ligner dig eller som er i samme branche. Det giver nemlig en fordel, fordi de allerede kender markedet og konkurrenterne. 
  • Saml’ dine opgaver
    • Hvis det er muligt, kan det være en fordel at samle de kommunikative opgaver ét sted, fordi det giver et ensartet udtryk. Vær dog sikker på at bureauet har evnerne til at kunne varetage opgaverne, ellers får du ikke den rette effekt. 

Adtention som kommunikationsbureau

Har du opgaver indenfor digital kommunikation og markedsføring? Så kan Adtention være din næste, stærke samarbejdspartner. Lige meget om det er content til din hjemmeside, branding og tone-of-voice eller markedsføring i tryksager, eller Facebook og Google Ads, så kan vi hjælpe dig. 

Derudover kan vi også være din partner, når du skal udvikle en ensartet virksomhedsidentitet, der både passer i dit grafiske materiale og på din hjemmeside. Det kan blandt andet være en ny hjemmeside, et nyt logo eller noget helt tredje. 

Vi vil være de bedste indenfor digital markedsføring, og ser frem til at hjælpe dig med at forstærke dit brand eller virksomhedsidentitet gennem markedsføring og kommunikation på Facebook, Instagram, Google Ads, SEO eller på din hjemmeside. Eller måske gennem nyt og kreativt grafisk materiale, der blæser kunder og konkurrenter bagover. Vi vil hellere end gerne vende dine idéer med dig, og drøfte om vi er dit næste, kommunikative match.