Lad os hjælpe med en ny professionel hjemmeside
Har du nogensinde hørt et webbureau sige “Lad os hjælpe dig med en amatør hjemmeside”? Alle udviklere siger at de laver en professionel hjemmeside, men hvad er en professionel hjemmeside egentligt?
Vi kan kun tale på vores egne vegne, og et professionelt website i vores øjne er, hvor der er blevet tænkt over detaljen, mange forskellige parametre og gået i dybden fra starten både med udførelsen, men også analysen. Hvilket gør at formålet med din hjemmeside og de behov du har, samt din forventning af os som webbureau stemmer overens.
Der skal være en synergi mellem hjemmesiden, designet og den markedsføring du skal drive, alt efter om du ønsker en salgsplatform eller et visitkort. Vigtigst for begge er at hjemmesiden skal skabe værdi for din virksomhed igennem formålet vi får defineret.
Med mere end 300 fuldendte hjemmesider som webbureau, er vi selvsikre i vores proces og måden, vi løser projekter som dit på.
Det er hvad vi, hos Adtention definere som en professionel hjemmeside.
Overvej at få en WordPress hjemmeside
Som en af de førende systemer i verden, er WordPress et helt klart anbefalet system at få bygget din hjemmeside i.
WordPress giver en ekstrem stor fleksibilitet og fremtidssikring som din hjemmeside, og har samtidig en høj sikkerhed. Det er både brugervenligt for dig, men også den besøgende, til at anvende systemet.
Samtidig giver en WordPress hjemmeside dig også muligheden for at skifte leverandør, hvis der sker en gnidning i samarbejdet. Det gør dig mere fri til at kunne tage beslutninger på egen hånd, uden at det kan ødelægge din forretning.
Derfor vil vi anbefale dig at få din hjemmeside lavet i WordPress.
Sørg for at din nye hjemmeside har et responsivt design
En af de vigtigste faktorer er at din hjemmeside er optimeret til smartphones og tablets. 50-60% af alt trafik i Europa kommer igennem smartphones, hvilket vil sige at hvis din hjemmeside kun er optimeret til desktop og computerversion, vil du miste 60% af din trafik. Det gør sig gældende lige meget om brugeren skriver din hjemmeside direkte ind i sin browser, kommer gennem sociale medier eller fra Googles søgeresultater. Hjemmesiden skal være responsiv på alle platforme.
Du skal dog være opmærksom på, at computer versioner oftest konverterer bedre end besøgende fra mobiler. Alt efter hvilken branche og hvilken målgruppe du er placeret i, skal du måske fokusere mere på computer-versionen fremfor de mobile besøgende.
Oftest fungerer det på den måde, at hvis du henvender dig til B2B markedet, bør du fokusere på computer versionen, fordi det er her hoveddelen af din trafik vil komme fra, hvorimod B2C med en kvindelig målgruppe er 80% mobil trafik, og der er det vigtigt at have et responsivt design, eller måske endda designe din ud fra mobile first princippet.
At lave en ny hjemmeside kan være uoverskuelig
Det er ikke lige nemt at lave en ny hjemmeside, eftersom der skal tilføjes nyt indhold, der skal tages designmæssige beslutninger, tages billeder og ikke mindst skal den overordnede proces styres.
Mange virksomheder ansætter en projektkoordinator på projektbasis for at hjælpe dem i mål med deres egen hjemmeside. Hos Adtention får du en projektkoordinator tilkoblet projektet til din nye hjemmeside, som sørger for at projektets plan og processen bliver overholdt hele vejen igennem, og du ved hvornår du som kunde skal sætte tid af til at udføre det, der er krævet af jer for at komme i mål med jeres egen hjemmeside.
Igennem 300+ projekter har vi udarbejdet en process som vi ved virker, som består af følgende trin;
- Det første møde
- Analyse-fasen
- Design-fasen
- Udviklingsfasen
- Lancering
Gennem dette forløb vil den projektkoordinator, der er tilkoblet jeres virksomhed sikre at tidsplaner, budgetter og lignende bliver fremsendt, og hvis der skulle ske en fejl undervejs bliver i underrettet. Det vil sige du som kunde, blot skal læne dig tilbage og lade os håndtere forløbet til en ny hjemmeside, eller optimering af eksisterende hjemmeside, til dig.