Start din e-commerce drøm idag

Hos Adtention kan vi hjælpe dig med at starte eller forbedre din e-commerce shop, enten ved at hjælpe dig i gang, eller rådgive på din nuværende løsning. Med over 300+ komplette webshops har vi masser af erfaring i at lave en optimeret webshop, der overholder de standarder en moderne webshop skal have, for at du kan fokusere på at drive e-commerce og online shopping, uden at bøvle med tekniske problemer.

Vi fokuserer især på to brugerflader. Først og fremmest at systemet er brugervenligt og dynamisk for dine kunder, men også at det er let at bruge for dig som administrator. Du skal altså kunne oprette og redigerer i produkter uden problemer, så du kan koncentrere dig om det du brænder for – at sælge dine produkter. Hos Adtention får du et ubegrænset system, ingen binding og du ejer selvfølgelig webshoppen, samt med en transparent proces, kan du være sikker på at du står stærkt i markedet allerede fra starten af.

Læs mere om hvad E-commerce er og fordelene nedenfor. Du er også altid velkommen til at kontakte os for at høre mere.

  • Ingen binding
  • Kompetente webudviklere
  • 300+ hjemmesideprojekter
  • Fokus på kvalitet
  • Transparente processer
  • Fast og løbende dialog
Beregn pris på webshop
Få et prisestimat på din opgave
1
2
3

Hvilken type webløsning søger du?

Hvilken type løsning søger du?*

Hvorfor begynde med E-commerce?

E-commerce er en engelsk betegnelse for E-handel, som betyder køb og salg af varer og tjenester over nettet. E-commerce adskiller sig fra en normal hjemmeside, fordi der kan foretages betaling gennem hjemmesiden. Du er ikke begrænset i form af en fysisk lokalitet eller fysiske butikker og kan altid udvide din butik og dit udvalg samt funktioner. Man har ikke samme begrænsninger ved online handel også kaldt e-handel som man har ved fysiske butikker. 

Her kan du se nogle af fordelene ved at drive E-commerce fremfor fysiske butikker:

  • Hurtig og kort købsproces
  • Ingen begrænsninger
  • Fleksibelt og hurtigt for kunderne
  • Åben 24/7/365
  • Tracking af dine annoncekroner
  • Masser af data til optimering
  • Billige driftsomkostninger

E-commerce er kun blevet større over de sidste 10 år, og forbrugerne er ligeledes fulgt med. Med E-commerce kan du ramme dine kunder og din målgruppe præcis hvor de befinder sig, om de sidder på sofaen og kigger på Facebook, eller sidder på EkstraBladets hjemmeside og læser nyheder. Gennem annnoncering og webshop kan du tilbyde forbrugeren et produkt uden at de skal bevæge sig ud i fysiske butikker. Derfor er E-commerce en af de vigtigste former for handel i dag. 

Færdigt arbejde!

Sådan ser slagkraftig markedsføring ud, hvis du spørger vores kunder. Dyk ned i nøje udvalgte cases fuldstændig blottet for selvforherligelse. Kun ren og skær effekt.

Designet til den bedste brugeroplevelse

Det er estimeret at der er findes mellem 12 og 24 millioner webshops i verden, hvilket vidner om at der er stor konkurrence om kunderne. Vigtigheden for en funktionel omnichannel strategi har aldrig været højere, men en ting er at skaffe besøgende, en anden er at gøre din e-commerce side så attraktiv at den også kan genere faktiske kunder.

Hos Adtention har vi hjulpet med begge flader i form af vores markedsførings- og vores udviklings- afdeling. Det gør os stærke i at bygge en optimeret E-commerce løsning fra starten af, der både er optimeret til kunde og annoncering. Gennem data fra 600+ tidligere kunder, ved vi hvordan e-commerce skal anvendes alt efter om det er B2B, B2C, C2C eller hvilken branche og målgruppe din webshop skal appellere til.

At have en overskuelig navigation, brugervenlig brugerrejse, og fremvise fordele ved at vælge dig fremfor dine konkurrenter er en nødvendighed. Farver og visuel identitet er også vigtigt, og her kan man blandt andet fokusere på vigtige knapper for at skabe salg, hvordan sektioner opstilles med dine elementer og om dine vigtige elementer er above the fold, altså på den øverste del af siden, før man scroller. Det lyder basalt, men det er det, der kan gøre forskellen på om du kan konverterer 5 ud af 100 besøgende, i stedet for 1-2 ud af 100 besøgende.

Webshop prisberegner

E-commerce med fokus på vækst

I et marked der er estimeret til at omsætte for 46 billioner kroner i hele verden i 2025, er det tydligt at kunderne er der – og de er kræsne. Derfor er de løsninger vi bygger ikke kun konverteringsoptimerede, men også opsat til at blive integreret med Facebook annoncering, Google Ads, Amazon, Pricerunner og stort set alle medier der findes derude.

+ 27%

konverteringsrate

+47%

load-hastighed

+31%

besøgsvarighed

-15%

Bounce rate

Adtention fra start har været dedikeret på et niveau langt over hvad man kan forvente af et eksternt bureau. Det har skabt en unik løsning, som vi er ovenud tilfredse med og ser et stort potentiale i.”
Rasmus, Solgt.com

Signe – Projektleder i Web

Hvad koster det at starte med E-commerce?

Det kan være svært at sige konkret hvad prisen er, fordi det kommer helt an på hvor langt du er i din proces. Hvis du er i den spæde start og har brug for logo, visuel identitet og en webshop samt markedsføring, vil det naturligvis koste mere end hvis vi blot skal lave webshoppen.

Lad os antage at du kun skal have lavet en webshop, og vi sammen finder ud af at WooCommerce er den rigtige platform til din virksomhed. Vores WooCommerce webshops koster oftest 22.000 – 56.000 kr. ekskl. moms. Denne pris indeholder et designudkast, udvikling, projektledelse, oplæringsmøde og selvfølgelig kvalitetskontrol.

Det skal dog siges, at prisen kan variere alt efter dine samlede behov. Vi har nemlig ikke nogle pakkeløsninger, vi giver altid et estimat på din individuelle opgave – det giver dig det mest præcise og gennemtænkte resultat.

Er du nysgerrig på hvad en E-commerce løsning vil koste ved os? Du kan prøve vores pris beregner herunder – det er helt gratis.

Woocommerce webshop

Med en WooCommerce webshop har du alt du har brug for at starte en webshop. WooCommerce er en af verdens største webshop-systemer uden begrænsning og de tilbyder alt fra statistikker, analyser, produktoprettelser, betalingsløsning og meget mere. Denne løsning er god til små og mellemstore virksomheder.

Woocommerce webshop

Magento webshops

Magento er en af de store spillere på markedet indenfor webshopsystemer. I Magento vil du få alle de funktioner du har behov for, for at drive e-handel. Uden at være begrænset i systemer, er du sikker på at Magento er det rigtige valg til din vækstrejse. Magento er oftest anbefalet til mellemstore og store virksomheder.

Magento webshop

Laravel webshop

Med Laravel får du bygget en helt unik løsning til din webshop. Laravel giver dig muligheden for at skræddersy et system til præcis din proces og styring, og kan bruges som grundstenen til at håndtere store systemer og webshops. Laravel er anbefalet til store og meget unikke løsninger.

Laravel webshop

Skal vi give et bud på din e-handel løsning?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Hvad er E-commerce?

E-commerce er en engelsk betegnelse for E-handel, som betyder køb og salg af varer og tjenester over nettet. E-commerce adskiller sig fra en normal hjemmeside i form af at der kan foretages betaling gennem hjemmesiden. Du er ikke begrænset i form af en fysisk lokalitet og kan altid udvide din butik, dit udvalg og funktioner.

Typer af E-commerce modeller

Der findes mange forskellige måder at drive en webshop på. Det handler om at kende din målgruppe og branche for at drive succesfuld e-handel, og herunder kan du læse mere om nogle af de forskellige typer. Det er vigtigt at huske at hver type kræver forskellige måder at tænke design, opstilling og ens tone-of-voice i annonceringen på.

  1. Business to Consumer (B2C):
    I B2C henvender man sig til slutkunden, privatforbrugeren. Her er det vigtigt at kunderne kommer hurtigt i mål – til kassen. I disse tilfælde vil man ofte prioritere hurtig og nem navigation hen til det de søger. Privatkunder ønsker ikke at læse meget information, og har brug for tryghed med det samme de rammer hjemmesiden.
  2. Business to Business (B2B):
    I B2B-modellen henvender man sig som virksomhed til andre virksomheder. Denne type webshop skal være overskuelig, men også mere informationsbaseret. Her er det vigtigt ikke at fokusere alt kraft på selve salget, men at prøve at få den besøgende til at tage kontakt. En virksomhed vil oftest afdække mulighederne først, fremfor blot at foretage et køb, hvis de ikke kender til en i forvejen.
  3. Consumer to Consumer (C2C):
    I C2C-modellen opbygger man et system, hvor man ikke selv driver webshoppen, men det er brugerne, der gør det. GoMore, AirBnB og Uber er et godt eksempel på dette, hvor du lader brugeren oprette en service som de tilbyder til andre brugere.
  4. Consumer to Business (C2B):
    I C2B opbygger man et system, hvor privatpersoner kan sælge ydelser eller varer til virksomheder. Et godt eksempel på sådan et system er Freelancher.com, Fiverr og lignende platforme. Her står man for driften og vedligeholdelse af den e-commerce løsning der er bygget, men ikke at drive webshoppen som en butik.

Måder at drive E-commerce på

Nu har vi gennemgået e-commerce-modellerne, men hvordan driver man det så? Det er nemlig et godt spørgsmål, der findes nemlig mange måder at drive en e-commerce platform på, og det er reelt kun fantastisen, der sætter grænserne. Når du har et produkt eller service, som andre er villige til at betale for, kan du reelt starte en webshop. Herunder ser du, de oftest anvendte måder at drive e-handel på:

  • Retail
    Du driver en webshop ligesom en butik med fysiske produkter. Du tilbyder kunden varer, som de kan købe gennem din webshop, hvorefter du så sender varen til kunden.
  • Digitale produkter
    At sælge digitale produkter eller services er en populær løsning. Det kunne eksempelvis være online kurser, Netflix, ViaPlay og lignende sider. Her bygger man et system, som ikke kræver fragtopsætning, men kunden får et digitalt produkt eller ydelse ud af det.
  • Wholesale
    Wholesale er oftest anvendt i B2B markedet, men anvendes også mere og mere til privat personer. Wholesale går ud på at man tilbyder produkter med mængderabat.
  • Abonnement
    Abonnement kan man både anvende med fysiske og digitale produkter. Du kan eksempelvis tilbyde at sende kosttilskud til dine kunder hver måned, hvis de tegner et abonnement, eller tilbyde dem en fast digital service som eksempelvis Netflix. Abonnementsløsninger er nogle af de mest eftertragtede e-commerce løsninger der findes, eftersom de har en stabil og kontinuerlig omsætning.
  • Dropshipping
    Dropshipping er en e-commerce metode, hvor en butik ikke opbevarer de produkter, den sælger på lager. I stedet køber butikken varen fra en tredjepartsleverandør og får den sendt direkte til kunden. Som følge heraf behøver sælgeren ikke at håndtere produktet direkte.

Der er mange måder at drive ecommerce på, og mange forskellige modeller.

  1. Personlighed
    Med et utal af nye webshops, der bliver startet hver dag, er det vigtigt at skille sig ud og skabe tryghed hurtigt. Du har gennemsnitligt 7 sekunder til at fange en besøgenes opmærksom inden de forlader siden. Her er der flere webshops, der benytter sig at den personlige tilgang, ved at lave webshoppen personlig ved at tilføje billeder af personale eller ejere, hvortil de opfordre kunden til at opsøge kontakt, hvis de skulle have spørgsmål. Samtidig handler det om at fortælle, hvorfor kunden skal vælge dig fremfor andre i form af pay-offs – 30 års erfaring, hurtig levering, familiedrevet og lignende.
  2. Service
    Selvom du ikke står i en fysisk butik og taler med kunderne, kan du godt yde en god service og give en god oplevelse til kunden. Lad os antage at du har en webshop med tøj. Her er det smart at få tilføjet størrelsesguide, relaterede produkter, live chat og andre hjælpemidler. Det kan også være gratis og problemfri returnering.
  3. SEO
    En af de helt store buzzwords  har i lang tid været SEO. Det betyder at man optimerer ens hjemmeside til at rangere højere på søgemaskiner, især Google. På den måde skal man ikke betale for ens trafik.
  4. Omnichannel
    Omnichannel betyder at man lægger en strategi for at være tilgængelig alle steder hvor ens kunder er.