Søgeordsanalyse

Søgeordsanalyse er både et langt og tørt ord, og de fleste synes, at det er meget sjovere at se resultater, end at nørde målgrupper og statistikker (medmindre du er SEO-nørder som os. Så sender vi en digital høj femmer). 

Det er dog nærmest umuligt at iværksætte en effektiv SEO-indsats uden en forudgående søgeordsanalyse. 

En søgeordsanalyse er netop dét, ordet beskriver: En analyse af dine søgeord. Formålet med en sådan analyse er, at du bliver peget i den rigtige retning. 

Det er helt essentielt for dit videre arbejde med søgemaskineoptimering. Begynder du på et forkert eller fejlfortolket grundlag, risikerer du at spilde en masse ressourcer og tiltrække de helt forkerte mennesker til din hjemmeside – eller i værste fald slet ikke at tiltrække nogen.

Kom i kontakt med os

Søgeordsanalyse kan hjælpe din markedsføring

Du kan benytte dig af en søgeordsanalyse til at finde (nye) søgeord, der er relevante for din virksomhed og at udforske relaterede søgeord, du måske ikke anede din målgruppe søgte på. En søgeordsanalyse kan også kaste lys over de lavthængende frugter. Der er ikke tale om hverken æbler eller pærer, men derimod søgeord, der allerede befinder sig på Googles første side. Det er typisk søgeord, du allerede rangerer på. Med optimering af dine metainformationer på de sider der rangerer på disse søgeord, kan du hente mere trafik, og mere trafik er lig med mere opmærksomhed, og i mange tilfælde kan det også lede til mere salg eller flere leads.  

Du kan også bruge søgeordsanalysen til at få oplysninger om mere specifikke søgeord, f. eks søgevolumen og udvikling i søgninger, så du løbende kan tilpasse din indsats. 

Søgeordsanalysen ligger til grund for al det indhold, du producerer på din egen side. Det er også analysearbejdet du bruger, når du fletter søgeord ind i dine  metatitler- og beskrivelser. 

Du har garanteret prøvet at skrive en fantastisk tekst til din hjemmeside. Måske var den endda så fantastisk, at du om natten kunne se webstatistikkernes opadgående kurver på indersiden af øjenlågene? Så har du sikkert også været alle de forvirrede ansigtsudtryk igennem, når webstatistikkerne dagen efter slet ikke viste de grønne tal, du drømte om. Det skyldes med garanti, at du ikke har lavet en søgeordsanalyse, inden du skrev dine tekster og derfor ikke har fået tilføjet de søgeord der skulle til. 

Inden vi kaster os ud i det, er det dog vigtigt at understrege, at en søgeordsanalyse sjældent kan stå alene. En veludført og effektiv SEO-indsats kræver også, at du har indsigt i din målgruppe samt dennes adfærdsmønstre, når de bevæger sig rundt på søgemaskinerne. Derfor bør du anskue søgeordsanalysen som en understøttende faktor til den viden, du har om din målgruppe. Vi hjælper dig naturligvis med begge dele i denne store guide til søgeordsanalysen som redskab i dit SEO-arbejde. 

Læs mere om SEO her

Skal vi give et bud på din søgeordsanalyse?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os Beregn din pris
Indholdsfortegnelse

Hvad er et søgeord?

Lad os lige go back to basics. For hvad er et søgeord egentligt? 

Et søgeord er det ord, dine kunder skriver i søgemaskinens søgefelt, når de leder efter noget – dét ord, eller den sammensætning af ord, de søger på. Det kender du med sikkerhed fra dig selv, når du vil vinde en diskussion over middagsbordet, eller leder efter en bestemt virksomhed eller et produkt på Google. 


I eksemplet ovenfor er ‘“puslespil” vores søgeord. 

Egentligt er termet ‘søgeord’ ret misvisende, for der er sjældent blot tale om ét enkelt ord. Det er typisk længere søgefraser, altså sætninger, vi bruger til at søge med. 

Hvordan finder jeg de rigtige søgefrase?

Forestil dig et kort øjeblik, at du er på udkig efter et nyt puslespil. Ikke bare hvilket som helst puslespil, men ét med naturmotiv. Nøjes du med at taste “puslespil” ind i søgefeltet, som jeg har gjort i eksemplet, får du næppe mange relevante eller særligt præcise resultater, der viser dig den type af puslespil, du leder efter. 

Skriver du derimod “puslespil med naturmotiv”, eller hvis du er endnu mere specifik, “puslespil med naturmotiv 1000 brikker”, får du med sikkerhed endnu mere præcise søgeresultater. Med andre ord bliver du ledt direkte til dét, du søger efter ved hjælp af de søgeord, du bruger. 

Det samme gør sig gældende i det omvendte scenarie, hvor du præciserer dit indhold for dine potentielle kunder, og giver dem nøjagtigt dét, de leder efter – så du leder dem også typisk direkte til en konvertering. Derfor er det med en god søgeordsanalyse også vigtigt at udforske længere søgeord og søgefraser, spørgsmål og relaterede søgeord. Det kommer vi til.  

Præciserer dine søgefraser

Konklusionen er altså, at desto mere du præciserer din søgning, desto bedre resultater får du også – og jo bedre og mere målrettet indhold, du skaber med en grundig søgeordsanalyse, desto bedre resultater får din egen målgruppe. Men for nemhedens skyld, kalder vi i denne guide både egentlige søgeord og hele søgefraser for søgeord. Det vigtigste er bare, at du ved, at søgeord er essensen af din søgeordsanalyse. 

Hvis vi kort vender tilbage til søgeordet “puslespil”, viser vores søgeordsværktøj Ahrefs, at der er 12.000 månedlige søgninger på netop dét.


 

Derfor er det belejligt at tro, at de 12.000 mennesker alle aktivt klikker, besøger webshops og køber puslespil. Selvom det ville være enhver puslespilsforhandlers våde drøm, er det ikke tilfældet. 

Nogle søger på ordet, fordi de vil lægge puslespil på internettet, trykke deres eget puslespil med et privat billede eller se et udvalg til de mindste. Søgeintentionerne kan være mange (de fire typer af søgeintentioner kommer vi også til).

At alle 12.000 ikke køber puslespil, skyldes også, at søgeordet “puslespil” er så upræcist, at de søgende sjældent finder præcist dét, de leder efter, når de søger på så bredt et søgeord. Mange foretager derfor efterfølgende søgninger med mere præcise termer.

Vender man den lidt på hovedet, kan man sige, at vælger du at rangere på søgeordet “puslespil”, ved Google sagtens, at din hjemmeside omhandler puslespil. Men hvordan skal Google vide, om det er en liste over de bedste puslespil gennem tiden, en guide til at finde det bedste puslespil, en produktside med puslespil til børn under 5 år eller mal-selv-puslespil? 

Led din målgruppe direkte til målet

Hvis du vil lede din målgruppe direkte til dét, de søger efter, kræver det derfor hjælp fra en søgeordsanalyse, så du kan målrette din hjemmesides indhold til dét, de leder efter – deres søgehensigt. 

Long tail søgeord

Det kan også i mange sammenhænge godt betale sig at fokusere på det som vi i SEO verdenen kalder for long tail søgeord. Fordelen ved long tail søgeord er at konkurrence sjældent er særlig stor og man derfor har nemmere ved at rangere højt på disse. En anden fordel ved long tail søgeord er også at brugerne du prøver at ramme som regel allerede er langt i købsprocessen fordi i allerede ved præcist hvad de søger.  

Således kan du skrive indhold, der ikke blot omhandler puslespil helt generelt, men er målrettet netop dét, du sælger og dét, din målgruppe aktivt søger efter. Senere i denne guide til din søgeordsanalyse, lærer du også hvordan du analyserer din målgruppes søgeintentioner og -mønstre. 

Først tager vi dig lige med omkring, hvordan du kan gribe en søgeordsanalyse an, og hvilke programmer vi anbefaler – både betalte og gratis (ægte gratis! Ikke gratis-i-en-periode eller gratis-hvis…). 

Sådan griber du en søgeordsanalyse an

En søgeordsanalyse afdækker flere elementer af kunderejsen, og de er alle lige vigtige at forstå. Derfor afdækker vi i dette delafsnit, hvordan du finder og endeligt udvælger de bedste søgeord for din virksomhed. Du vil også lære, hvordan du tyder dine brugeres søgeintentioner, og bygger det mest relevante indhold op omkring netop dét.

Men hvordan ved du, hvordan din liste af nøje researchede søgeord er af relevans eller overhovedet opnåelige at rangere på?

Hvis du har stillet dig selv det spørgsmål, kan du ånde lettet op allerede nu. Du kender nemlig din egen virksomhed, og din målgruppe, bedre end nogen anden. Derfor ved du sikkert også allerede, hvad der er vigtigst for dig, da du opsatte KPI’er, og hvad din målgruppe er interesseret i, når du nu skal vælge søgeord.

Find de rigtige søgeord

Start med at lave en brainstorm på alle de mulige søgeord, der er relevante for din virksomhed og som du kunne tænke dig at rangere på. Lad os sige, at du sælger udstyr til ketchersport – squash, badminton, tennis, you name it. Så ville det også være en del af dine søgeord.

Nup en kuglepen og en blok på skrivebordet, og begynd at skrive søgeord ned. I starten behøver du ikke at gøre dig nogle vilde tanker, om de sammenhænge, de valgte søgeord kan indgå i. Du skriver “fjerbolde”, “tennisbolde”, “squashketcher”, “gummigreb”, “badmintonsko”  og mange andre ting ned, og du kan sikkert komme på uendeligt mange flere søgeord (til din egen forretning, altså – medmindre du også er ekspert på ketchersport. Fedt, hvis du er!).

Med en lang og uudtømmelig liste over søgeord på din blok, kan det være fristende at hoppe direkte til tastaturet og skrive side efter side om tennisbolde og hvor mange forskellige din virksomhed tilbyder. Det venter vi lige lidt med endnu.

Benyt et af de mange tilgængelige værktøjer

Først skal du nemlig have ild i nogle af de søgeordsværktøjer, der findes på markedet, og som du kan bruge til at analysere både dine egne og dine konkurrenters søgeord. Formålet med dette trin er, at finde ud af hvilke søgeord, der giver bedst mening og hvilke søgeord der er mest realistiske at rangere på.

Vi bruger selv Ahrefs. Det er et glimrende, men betalt, valg. Værktøjet er uden tvivl det mest omfangsrige, og du kan prøve 7 dage for 50 kr., inden du tager en endelig købsbeslutning. Har du ikke mulighed for at benytte dig af de betalte værktøjer som Ahrefs, kan du også bruge andre værktøjer som keywordtool.io eller Google Keyword Planner.

Keyword planner

Vælger man at benytte et af de gratis værktøjer til søgeordsanalyse, anbefaler vi at bruge keyword planner da det er Googles eget værktøj og derfor kan vise den rette data i forhold til antal månedlige søgninger på forskellige søgeord. Derudover er værktøjet også god til at vise relevante søgeord og relaterede søgninger, udfra det søgeord du har angivet i keyword planner. Så her finder du helt sikkert et par longtail søgeord du kan bruge. Det er et værktøj der er lavet til Google Ads til at finde potentielle søgeord, men kan bestemt også bruges til at finde relaterede søgninger til dit SEO arbejde. Det eneste det kræver for at benytte keyword planner er du opsætter en Google Ads konto. Det kræver ikke at du har aktivt har Google Ads kørende før du kan bruge værktøjet. Så her har du faktisk et helt gratis værktøj du kan bruge til at finde relevante søgeord til din søgeordsanalyse. Vi er helt sikre på du nok skal finde nogle relevante søgeord eller longtail søgeord du ikke havde tænkt på førhen. 

Samme fremgangs måde

Uanset hvilket værktøj du vælger, indtaster du dine søgeord fra ende til anden i dit valgte system, ét ad gangen. Herefter skal du analysere og vurdere hvert søgeord, for at vurdere, om det er opnåeligt og giver mening for dig.

Et godt udgangspunkt for begyndere, er at bide mærke i følgende parametre:

  • Search volume: Det gennemsnitlige antal månedlige søgninger på søgeord. Det er altså antallet af månedlige søgninger, og ikke antallet af mennesker, der søger. Susanne, én person, kan have søgt fem gange, og så tæller det som fem søgninger.
  • SERP overview – domains: Fortæller dig hvor mange, og hvilke, links de konkurrenter der ligger i top 5 eller længere nede, har. På den måde kan du danne dig et nogenlunde billede af, hvor mange links din side skal bruge, for at kunne rangere i toppen på dit søgeord.
  • Having same terms: Hvilke søgeord der indeholder de samme termer som det søgeord du har søgt på. Det kan være en god måde at få inspiration til nye søgeord, eller til at finde netop det søgeord der passer bedst til det du kan tilbyde brugerne.

Search Volume og Keyword Difficulty hænger tit sammen; Jo højere søgevolumen der er på et søgeord, desto højere er konkurrencen også på dette søgeord.

Er du eksempelvis en nystartet virksomhed der sælger dametøj, er det næppe søgeord som “kjoler”, “trøjer” og “bukser”, du skal starte med at rangere på. Disse ord kaldes trofæ søgeord, fordi de er eftertragtede, har mange månedlige søgninger, men svære at opnå en god placering på. Derfor er afkasttiden lang, og det kræver en hårdhændet, vedholdende og tidskrævende indsats. Der er mange om budet, og du risikerer at din indsats drukner på søgeresultaternes bagerste sider, da du typisk vil konkurrere mod store tøjbutikkers webshops, der har mange ressourcer til rådighed. Du vil se et hurtigere og større afkast ved at finde et mindre søgeord, hvor konkurrencen er mindre koncentreret. Et eksempel på et mindre søgeord kunne være “a-formede kjoler” eller “kjoler til fest”. Der kan tilmed være rigtig stor gevinst at hente i mindre søgeord, fordi konkurrencen er mindre. Derfor vil du også have mulighed for at se hurtige resultater. Du kan altid tilpasse din indsats løbende, og sigte på højere eller bredere søgeord, jo længere du kommer i dit SEO-arbejde.

I Ahrefs, som vi bruger, forsøger værktøjet selv at give et estimat på konkurrencen med “Keyword Difficulty”, men du kan også selv vurdere konkurrencen på et søgeord, hvis du bruger et andet værktøj. Til dette er der en meget simpel formel, du kan bruge:

Antallet af resultater i en Google-søgning / Den månedlige search volume = Søgeordets konkurrence.

Jo højere konkurrencen er, desto sværere er det i teorien at rangere på dét ord.

Hidtil har vi kun introduceret betalte programmer, fordi de ganske enkelt er bedst og mest detaljerede i deres data. Dermed får du også et mere pålideligt datagrundlag til at lave finde de rigtige søgeord.

Hvis du blot er i den spæde opstartsfase af dit SEO-arbejde, og ikke vil investere i kostelige analyseprogrammer, kan du bruge Googles egen forslagsfunktion. Denne funktion indeholder dog ingen data på, hvor mange der hverken søger, klikker eller konkurrerer på søgeordet. Forslagsfunktionen er den dropdown der kommer, når du påbegynder en sætning i søgefeltet på Google, og her kan du altså kun se søgefraser og -ord.

Som du kan se, er din målgruppe til din fiktive ketchersport-webshop interesseret i et godt tilbud, og en god squashketcher til begyndere, brugte ketchere og ikke mindst bliver der også søgt efter de bedste squashketchere. Funktionen fungerer, ærligt talt, bedst til inspiration til søgeord og ikke en decideret søgeordsanalyse. Det skyldes, at der ikke er tilknyttet statistisk og analytisk data. Google peger dig bare i retning af, hvad folk, der har interesse for dit søgeord, mere specifikt finder interessant ved dette.  

Nederst i søgeresultatet, der også kaldes SERP, kan du endda også se foreslåede søgetermer. Der er ingen ikke tilknyttet data til de foreslåede søgeord som for eksempel månedlige søgninger, men du kan godt bruge de relaterede søgninger som inspiration i din søgeordsanalyse, hvis ikke du er klar til at investere i et reelt SEO-værktøj.

Eksempelvis viser ovenstående, at folk, der også har søgt på tennisbolde, måske også er eller vil være interesserede i tennisbolde fra bestemte danske butikker, tennisbolde med bestemte egenskaber eller tennisbolde af et bestemt mærke.

Det er en suveræn måde at vækste din liste af potentielle søgeord på, hvis de foreslåede søgetermer vel og mærke har relevans for din virksomhed.

Ydermere lader denne to-delte Google-øvelse dig også komme nærmere på dine brugeres søgemønstre. Det spiller nemlig også en rolle, når du laver en søgeordsanalyse. Ikke nok med, at du ved, hvilke ord din målgruppe søger efter, så er det også en enorm fordel at vide, med hvilket formål de søger. Således kan du strikke brugbart indhold, der inkluderer dine søgeord, sammen.

User intent: Lær at tolke din målgruppes intentioner

Måden din målgruppe søger på, kalder vi for user intent – målgruppens søgehensigt. Den fortæller nemlig meget mere om, hvad præcist din målgruppe leder efter, og ikke mindst hvor langt fra eller tæt på, de er fra at foretage en endelig købsbeslutning.

En vigtig del af søgeordsanalysen, er at finde ud af, hvad det reelt set er, din målgruppe ønsker at opnå ved sin søgning. Det nytter eksempelvis ikke, at du med dit indhold forsøger at sælge 15-pak tennisbolde til én, der kun er ved at overveje, om han skal spille badminton eller tennis. Omvendt vil en rutineret tennisspiller, der kender sine præferencer ud og ind, kede sig, når han læser en begynder-guide til valg af den rigtige ketcher. Nu begynder det forhåbentligt at give mening, hvorfor jeg tidligere i dette indlæg skrev, at en søgeordsanalyse ikke kan stå alene – du skal have intentionerne med, for det fortæller dig noget om, hvor din målgruppe befinder sig i forhold til købsparathed.

Brugerintentioner kan deles op i fire overordnede kategorier:

Information

Brugeren søger information. Dette er den hyppigste form for søgning, og her befinder brugeren sig helt øverst i din marketing-funnel. Disse brugere søger typisk efter informationstungt indhold, der besvarer deres indledende spørgsmål og mere til. Til denne målgruppe er det en god idé at finde spørgsmål, du kan svare på for din målgruppe. Skriv gerne udførligt og gennemgående, så de bruger længere tid på din hjemmeside. Det giver nemlig også pluspoint i Googles regnskab. Byg eventuelt dit indhold op efter nyhedstrekanten, så dine besøgende ikke går skuffede eller forvirrede derfra, men får præsenteret det vigtigste indhold først.

En informationssøgende bruger søger typisk sådan her:

  • “Hvordan koger man ris?”
  • “Hvad skal jeg kigge efter, når jeg køber brugt bil?”
  • “Guide til bedre SEO-indhold”

Denne målgruppe stiller typisk spørgsmål, søger guides, dybdegående informationer og forklaringer eller how to’s.

Brugeren leder efter en specifik side. Disse brugere har typisk et forudgående kendskab til din virksomhed eller dit produkt, men mangler hjælp til at finde nøjagtige informationer. Navigationelle søgninger indeholder typisk virksomheds-, produkt-, eller brandnavne.

Søgninger med denne intention, kunne se sådan ud:

  • “Åbningstider på Café X”
  • “Zalando herresko Adidas”
  • “Kontakt borgerservice”

Foruden virksomhedsnavne, kan du også holde øje med bynavne, gadenavne, medarbejdernavne eller andre specifikationer.  

Kommerciel

Brugeren er købsparat, men mangler informationer. Denne intention er faktisk en blanding af den informative og den transaktionelle intention. Brugeren er klar til at foretage et køb, og er derfor langt nede i salgstragten, men vedkommende mangler information, der kan hjælpe med at foretage en endelig købsbeslutning.

Du kan kende den købsparate kommercielle intention på søgninger, der minder om disse:

  • “Biludlejning i Berlin”
  • “Tilbud på rødvin fra Frankrig”
  • “Bedste yoga-studie”

Kig desuden efter ord som “test”, “bedst” eller “sammenlign”.

Transaktionel

Brugeren har fået al den information, vedkommende behøver, og er derfor helt klar til at foretage et køb. Denne type søgninger indeholder ord som “køb”, “størrelse”, eller “kontakt”.

Det kunne eksempelvis se således ud:

  • “Køb gavekort til Spotify”
  • “Flybillet fra Billund til New York”
  • “Adidas Boost størrelse 45”

Du kan finde ud af, hvilken user intent brugerne forbinder med dit produkt, ved at se på, hvilke søgeord og -sætninger, dit produkt eller din virksomhed kobles sammen med. Hvis du udfra dette kan se, at de f. eks leder efter information, kan du lave en guide om hvorledes dit produkt anvendes. Dette trin finder også sted i søgeordsanalysen.

Hvad så med mine konkurrenter?

Som jeg skrev under afsnittet med søgeord, kender du med sikkerhed din virksomhed bedre end nogen anden. Du kender også dine konkurrenter, men det kan være uigennemskueligt at vide, hvad de forsøger at rangere på af søgeord, hvis ikke du har et SEO-værktøj ved hånden. Vi bruger Ahrefs’ Site Explorer, og selvom vi jævnligt gennem dette indlæg har klappet i hænderne over værktøjet, får vi altså ikke en øre for at anbefale dig det. Det er bare nemt at bruge, uanset dit faglige SEO-niveau.

  • Indtast din konkurrents domæne (hjemmeside) og tryk på enter
  • Vælg “organic keywords” i menuen i venstre side
  • Se hvilke søgeord, dine konkurrenter rangerer på og hvilken placering de indtager for hvert søgeord

Hvilke søgeord rangere mine konkurrenter på?

For eksemplets skyld, har jeg søgt Skagen Food frem. Det er en dansk virksomhed med speciale i måltidskasser med fisk, men de sælger i dag en lang række råvarer. Skagen Food sælger altså fisk, og vi sælger bl.a. SEO, men for en stund forestiller vi os, at de er vores konkurrent.

På billedet nedenfor fremgår det, at Skagen Food bl.a. rangerer på deres brand navn og det er helt normalt. Du vil jo gerne findes, når din målgruppe proaktivt leder efter dig og forsøger at finde din webshop, virksomhedsside eller kontaktoplysninger på Google. Det bruger vi altså ikke mere tid på. Derudover vælger de også at rangere på nogle af de fiskearter, der sælges i deres måltidskasser og de rangerer sågar også på opskrifter, hvor fisk indgår. Det er her, det bliver spændende, for solgte vi nu også pighvar eller jomfruhummer, så ville jeg klikke ind på den landingsside, Skagen Food rangerer på. Herefter ville jeg se, hvor mange ord, de havde skrevet om emnet. Lad os for nemhedens skyld sige, at de hellere vil lave fede måltidskasser, end at skrive tekster til SEO. Derfor er deres tekst kun på 500 ord.

For at slå Skagen Food, skal jeg derfor skrive mere end 500 ord om pighvar eller jomfruhummere.

Vil du i stedet se, hvordan du rangerer i forhold til konkurrenterne på ét bestemt søgeord, kan du søge på din branche eller et produkt, i begge sælger, og se, hvem der rangerer hvor på Google.

Du åbner simpelthen bare et inkognitovindue, skriver dit søgeord ind i Googles søgefelt, trykker enter og kigger i søgeresultaterne. Grunden til at man benytter sig af et inkognitovindue, i stedet for at bare at bruge en almindelig fane, er at der ikke gemmes cookies i inkognitovinduer, og derfor får man det mest retvisende resultat ved at benytte det. Sælger du kaffemaskiner og vil rangere på “espressomaskine med kværn”, ser resultatet således ud:

Du kan også prøve skyskraber-teknikken til din søgeordsanalyse

Skyskraber-teknikken lyder højtflyvende og som et innovativt, urbant tiltag, men det er en super ligetil, lavpraktisk måde at gribe dine konkurrenter og deres indhold an på. Det er også et glimrende supplement til din søgeordsanalyse.

Vi har også lavet en udførlig guide til, hvordan du med skyskraberteknikken kan øge din hjemmesidetrafik.

En lille håndfuld gode (gratis) værktøjer til dig

Vi har allerede kastet en lille håndfuld gratis goder efter dig, men hvis du har læst dig hele vejen ned i bunden af vores store guide til søgeordsanalysen, skal du ikke snydes for et par stykker mere.

Selvom Ahrefs, som vi anbefalede tidligere, er et betalt program, kan du benytte dig af deres Keyword Generator til at finde søgeord helt gratis.

Det fungerer således, at du indtaster dit søgeord og trykker enter. Herefter vil du kunne se, hvor mange månedlige søgninger, der er på dét bestemte søgeord. Du kan også se, hvilke relaterede søgeord, folk bruger (og det er smart, når du vil udvide dit repertoire).

Ruller du ned i bunden af Keyword Generator, har Ahrefs også gjort en række andre af deres værktøjer tilgængelige i en gratis version.

Det gælder bl.a. følgende: