Webshop design

Der er mange meninger om, hvad der rent æstetisk udgør et godt webshop design. Vi forholder os til data – og kigger vi på de mere end 300 webprojekter, vi efterhånden har eskorteret ud af døren her på Dalbygade, er der flere ting, der på de gode webshop designs går igen.

I et veludført webshop design er brugervenlighed og konverteringer i centrum, enten igennem salg direkte på webshoppen eller ved mikrokonverteringer til nyhedsbreve, rabatordninger, medlemsklubber eller noget helt fjerde.

Hvis ikke dine kunder hurtigt og gnidningsfrit kan finde det, de leder efter, er der stor risiko for, at de leder videre ved én af dine konkurrenter. Derfor er det vigtigt at jeres webshop design er konkret, konverteringsoptimeret og brugervenligt.

  • Du ejer designet
  • Danske designere
  • 100+ webshop projekter
  • Fokus på konventering
  • Transparente processer
  • Fast og løbende dialog
Kom i kontakt med os

Webshop design med udgangspunkt i data fra 150+ webshops

At opbygge et webshop design uden et datagrundlag er oftest ligesom at prøve lykken med et skrabelod og håbe man vinder.

At designe en webshop handler nemlig at vide hvilket markedstendenser der er, at kende ens målgruppe og vide hvordan man skal opstille hjemmesidens elementer på baggrund af tidligere data man har fået fra tidligere webshops.

Mixer man data med en kreativ tankegang og et lækkert udtryk, sikrer man at ens webshop design ikke kun er brugervenligt og salgsbart, men også afspejler de moderne rammer som gør dit webshop design fremtidssikret.

De webshop designs vi laver, bliver bygget på baggrund af vores erfaring med et utal af tidligere webshops i vores webudviklingsafdeling og markedsføringsafdeling. I disse afdelinger har vi et stort datagrundlag for hvilke opstillinger, elementer og farver der virker for at øge konverteringen på din webshop.

Færdigt arbejde!

Sådan ser slagkraftig markedsføring ud, hvis du spørger vores kunder. Dyk ned i nøje udvalgte cases fuldstændig blottet for selvforherligelse. Kun ren og skær effekt.

Få et professionelt webshop design

Hvad er et professionelt webshop design? Det er noget vi ofte bliver spurgt om, og det kan være meget holdningsbaseret. For os, er det et design der overholder følgende regler:

  1. Fokus på brugervenlighed, simpelhed og visuelt hierarki
  2. Fokus på konvertering
  3. Fortæl kunden hvorfor dig fremfor konkurrenten
  4. Lad ikke dine kunder tænke
  5. Vis social proof

Disse punkter passer til 8 ud af 10 af de webshop designs, vi opbygger. Punkterne er opdelt i den rækkefølge der er vigtigst, hvor brugervenlighed kommer først og derefter fokus på konvertering. Disse 2 punkter høre oftest sammen da brugervenlighed øger konverteringen i sig selv.

Udover de ovenstående punkter skal webshop designet også fremhæve din virksomheds identitet med et moderne udtryk, der er med til at fremtidssikrer din webshop de næste mange kommende år.

Webshop design med fokus på konventering

Som nævnt tidligere, er konverteringen på din webshop altafgørende, og det er vigtigt at designet bliver bygget med udgangspunkt i at du skal lave dine besøgende om til kunder. Hvis ikke din webshop er overskuelig og konvertere, kan du bruge et utal af annoncekroner for at skaffe trafik, og du vil på godt jysk bare “hælde pengene ud i lokummet”.

Derfor sætter vi meget fokus i at konverteringsoptimere dit webshop design allerede fra starten af, for at sikre at du får mest muligt ud af den trafik du betaler for.

+ 27%

konverteringsrate

+47%

load-hastighed

+31%

besøgsvarighed

-15%

Bounce rate

Adtention fra start har været dedikeret på et niveau langt over hvad man kan forvente af et eksternt bureau. Det har skabt en unik løsning, som vi er ovenud tilfredse med og ser et stort potentiale i.”
Rasmus, Solgt.com

Marcus – Projektleder i Web

Hvad koster et webshop design?

Webshop designs kan variere i pris alt efter hvor stor hjemmesiden er, og hvor mange undersider du skal have designet, og hvilket type produkt du sælger.

Men for at give en prisindikation plejer de webshop design vi laver at koste 14.000 – 22.000 kr. Den pris er inklusiv en produktside, kategoriside, kurv/kasse, forsiden, samt 4 timers korrektur.

Vi vurderer altid fra case til case hvad der er nødvendigt og hvad designet skal indeholde.

60% af alt trafik i Europa er mobil trafik, hvilket betyder at det også er vigtigt at have “mobile first” i tankerne, og ikke nødvendigvis kun at lave et design til computer versioner. Det kommer helt an på hvilken målgruppe din webshop har, men jo yngre din målgruppe er, jo mere vil vi anbefale at du får lavet et mobil webshop design i stedet for kun et design til desktop.

Har du en webshop du gerne vil have re-designet, eller en helt ny webshop du gerne vil have på markedet, vil vi gerne give vores bud på hvordan vi vil løse opgaven og give et estimat samtidig.

Hvilke sider skal du fokusere på ved et webshop design?

På en webshop ser vi desværre at der er mange der lægger deres fokus på de forkerte sider og bruger mange kræfter på at designe forsiden så den står skarp, men på webshop er de vigtigste sider i følgende rækkefølge:

  1. Produkside
  2. Kategoriside
  3. Kurv / Kasse
  4. Forside

Årsagen til at produktsiden er den allervigtigste side, er først og fremmest at det er der kunden skal tage valget om de ønsker at købe produktet gennem din webshop. Det er også her du driver markedsføring igennem Google Shopping, Facebook eller andre medier og kunden vil derfor se produktsiden som den første visning. Vi oplever gennemsnitligt at 60% af alle besøgende rammer en produktside først, oftest gennem din markedsføring, og herefter bevæger sig over på en kategoriside, hvis de fortsat er interesserede.

Derfor er det utrolig vigtigt at bureauet der laver dit webshop design fokuserer på netop produktsiden og kategorisiden, og herefter hvordan de øge konverteringen på kurven/kassen fordi det er det næste trin kunden vil besøge.

Forsiden, blogsiderne eller de normale undersider som “om os” er det mindst besøgte på en webshop, og dermed skal de ikke have lige så meget fokus i dit webshop design. De skal naturligvis stadig have det samme udtryk og samme design stil som de andre undersider.

Skal vi give et bud på dit webshop design?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Fokusér på mobile first med dit webshop design

Tag en snak med webshop designeren inden i begynder