KATEGORI
Corporate

KUNDE
Blue Kolding A/S

WEBSITE
www.bluekolding.dk

Fra spildevand og kloaksystemer til moderne miljøbrand

Det er svært at sælge et budskab om noget, som ingen rigtig gider tænke på.

Men hvis du skaber et kommunikationsunivers, som fokuserer på, hvad dit arbejde konkret betyder for kundernes hverdag, bliver historien om din virksomhed og brand pludselig både relevant og ligefrem sexet.

Udfordring
På trods af intentionerne lå det ikke i det tidligere Kolding Spildevands – noget usexede – navn, at der var større visioner og tanker i spil. Afsættet var derfor at skabe et brand, som er involverende for både borgere, ansatte og potentielle nye medarbejdere og kort fortalt er mere end blot et selskab, der renser det kommunale spildevand.

Løsning
Den kreative proces var baseret på indsigten om fremtidens miljøtankegang ’blue economy’, hvor man går skridtet videre end den traditionelle ’grønne tankegang’ lægger op til. I den nye dagsorden for miljø, energi og klima, handler det om at ’tænke blåt’ og gøre spild til en ressource. Vores team udviklede derfor en ny corporate identity og kreativt koncept til miljøbrandet BlueKolding med et nyt navn, filmklip og grafisk identitet, der fortæller en historie om meget mere end blot spildevand og kloaksystemer.

Effekt
I dag fremstår BlueKolding som en moderne miljøvirksomhed, der er med til at gøre både Kolding og verden til et renere og mere bæredygtigt sted.

På baggrund af Adtentions arbejde er vi som virksomhed blevet mærkbart mere synlige og har modtaget mange positive tilkendegivelser via både mail og Facebook fra byens borgere”.

Per Holm, CEO hos BlueKolding