SEO Aarhus

Hvis du skal have lavet SEO i Aarhus, så er du kommet til det helt rette sted. Vi tilbyder både SEO på lokalt, nationalt og internationalt plan. Vi har løftet en lang række siders placeringer på Google markant, og det samme kan vi gøre for dig. Det gælder både webshops og hjemmesider, der udelukkende arbejder ud fra at generere leads.

SEO, som står for search engine optimization, eller søgemaskineoptimering på dansk, gør at din hjemmeside bliver mere synlig i Googles organiske søgeresultater, samt andre søgemaskiners organiske søgeresultater. Synlighed i søgemaskinerne er dog ikke det vigtigste, når det kommer til SEO. Det vigtige er at få de rigtige besøgende ind på din hjemmeside.

Hvis du får irrelevante besøgende ind på din hjemmeside, vil du ikke få synderligt meget ud af SEO. Får du derimod flere relevante besøgende ind på din hjemmeside, jamen så er sandsynligheden for at de bliver kunder også væsentligt højere. Derfor arbejder vi altid efter at optimere ud fra relevante søgeord ift. din virksomhed, så du kan mærke vores arbejde på bundlinjen, og at få flere brugere som kan være potentielle kunder ind på din hjemmeside.

  • Ingen binding
  • Kompetente specialister
  • Fokus på at skabe resultater – Både økonomisk & placeringsmæssigt
  • Rådgivning & sparring – Vi giver gode råd og vejledning
  • Fuld gennemsigtighed
  • Fast og løbende dialog
Kom i kontakt med os
Værksted aarhus Google søgning

Bliv fundet af brugere der søger i dit lokalområde

Vil du gerne have gode placeringer i Google via SEO i Aarhus? Så er lokal SEO lige præcis det initiativ som skal sættes i gang hos dig. Det er vigtigt, at man arbejder efter de rigtige søgeord, når man ønsker at man skal findes i den mere lokale del af Google. Vi er desværre stødt på eksempler, hvor virksomheder som får deres omsætning fra lokalområdet, det kunne fx være et autoværksted, har benyttet en mere national SEO-strategi, selvom de kun har haft et værksted i én by. Det giver naturligvis ikke mange relevante besøgende.

Her er det også nødvendigt at nævne Google My Business. Denne service fungerer som en slags visitkort, både når brugerne søger på dit brand, men også når de søger på den type virksomhed som du har. Her kan man indtaste åbningstider for ens virksomhed, ens tlf. nummer, og uploade billeder fra virksomheden, så brugerne kan få en forsmag på, hvad i kan tilbyde. Derudover sørger den også for, at din virksomhed kan ses i Google Maps, så de nemt kan finde vej dertil. Vi benytter os både af onpage SEO og offpage SEO, så du er sikker på, at vi kommer hele vejen rundt.

Vi benytter selvfølgelig også Google Analytics til at vurdere de resultater som vi skaber for din virksomhed. Det er et af de mest værdifulde værktøjer når man arbejder med digital markedsføring, da det kan være med til at give dig indblik i brugernes adfærd på din side. Det kan også være med til at fortælle dig, om det indhold du viser brugerne, er relevant for dem.

Hvorfor vælge os som dit SEO bureau?

Det er ikke en hemmelighed, at der er mange bureauer som tilbyder SEO i dag. Derfor tænker du måske også “hvorfor skal jeg vælge Adtention fremfor et andet bureau?”. Vi mener naturligvis selv, at vi er nogle af de bedste i branchen til SEO, men her vil vi lade en af vores gode resultater tale for sig selv (se billedet til højre).

Udover gode resultater, så har vi ingen binding, i modsætning til mange andre bureauer, hvor det kan være svært at komme ud af en aftale som man er utilfreds med, fordi man er bundet i en bestemt periode. Her vil vi hellere lade vores resultater være det bærende element i argumentationen for, hvorfor du skal holde fast i et langsigtet samarbejde med os, og ikke blot en betingelse i en kontrakt.

Dialog og sparring er også en vigtig del, når du benytter os som dit SEO bureau. Her får du en rapport hver måned, som forklarer hvilke tiltag vi har udført i den pågældende måned, og hvad dette har resulteret i. Det gør, at du altid har et godt overblik over hvad der sker på din side, og hvad der sker ift. SEO arbejdet. For at det ikke skal være nok, så sørger vi også for, at vi har løbende dialog med dig, så du kan give dine input til vores arbejde. Det sørger også for, at vi kan få delt oplysninger imellem dig og os, så vi hele tiden har mulighed for at være proaktive med ideer og input. På den måde skaber vi større værdi for dig og din virksomhed.

Vi giver dig også vejledning omkring optimering af din konverteringsrate, så du får mest muligt ud af de penge du betaler til os. Det er vigtigt at brugerne har en nem og gnidningsfri proces fra købets start til slut, ellers bliver det svært at konvertere de potentielle kunder til faktiske kunder.

84%

Stigning i synlighed

62%

Stigning i antal besøgende

2086%

Øget organisk omsætning

500 %

Flere søgeord i top 3

Jeg startede hos Adtention med ren SEO i midten af 2020, hvor de virkelig har hjulpet mig med at tage min webshop til nye højder, og skabt en drastisk stigning i organisk trafik.”
Lukas Fagerholt, Streetwearevolution.dk

Lokal Google søgning på værksted aarhus

Hvordan løfter vi dine lokale placeringer?

Som du måske ved, er der rigtig mange faktorer der har en indflydelse på dine placeringer. Herunder er der faktorer som linkbuilding, duplicate content, titelstruktur osv. som alle har en indflydelse på dine placeringer. Når man laver SEO, tilpasser man sin hjemmeside de algoritmer som Google bruger, så man matcher de kriterier som Google kigger på, når den skal vurdere hvor man skal være placeret i de organiske søgeresultater. SEO bliver højst sandsynligt ikke mindre omfattende i fremtiden, og derfor kan det også virke som en stor mundfuld selv at skulle gabe over allerede nu.

Vi starter typisk med en søgeordsanalyse, og derefter foretager vi en teknisk analyse, både on page og off page, inden vi går i gang, så vi ved hvordan fundamentet ser ud, og hvad der potentielt skal arbejdes på inden for den mere tekniske del af SEO.

De forskellige faktorer hører under enten onpage SEO eller offpage SEO, altså aktiviteter der enten foregår på eller undenfor siden. Begge dele skal til for, at du kan få bedre placeringer, uanset hvilke søgeord i har fokus på i jeres SEO. Hvis du gerne vil findes af lokale brugere, så er det vigtigt at du arbejder med søgeord der har noget med enten den by eller det område du befinder dig i, med iblandt de søgeord i arbejder med.

Med et tæt samarbejde sørger vi for, at vi får stillet skarpt på de rigtige søgeord, og på den måde sørger vi for at vi skaber størst mulig værdi for din forretning. Sammen lægger vi en plan for, hvad der skal arbejdes med, og hvordan vi skaber værdi for jer gennem de søgeord vi kommer til at arbejde med.

Skal vi give et bud på dit SEO projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan give din hjemmeside topplaceringer.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Andre digitale markedsføringskanaler

Under digital marketing ligger der en lang række forskellige kanaler/medier. Her er der både Google Ads, Facebook Annoncering, e-mail markedsføring, LinkedIn annoncering og meget mere. De er alle en del af de forskellige discipliner, som kan benyttes til at øge omsætningen gennem din hjemmeside. Her kan SEO være med til at støtte op om disse, da man via især Facebook kan vise annoncer til brugere, som allerede har besøgt din hjemmeside, og på den måde sørge for, at brugere som er mere købsparate, igen bliver eksponeret for jeres brand.

Google Ads kan være med til at sikre, at du får en placering helt i toppen af Google. Dette gælder både med tekstbaserede annoncer, samt de produkter som vises øverst i Google, som hører under det der hedder Google Shopping. Her kan SEO også være værdiskabende for Google Ads, da bedre tekster, som handler om de søgeord som man ønsker at annoncere på via Google Ads, kan være med til at gøre, at man får mere ud af ens annoncekroner.

Facebook annoncering

På Facebook kan man annoncere til de kunder, som er en del af ens målgruppe, og på den måde får man en mere målrettet og effektiv annoncering. Derudover kan man sørge for, at de brugere, som allerede har besøgt hjemmesiden, ser indhold fra den igen.

E-mail marketing

E-mail markedsføring kan være en meget effektiv måde at fastholde kunder på, da man har flere forskellige muligheder for, at gøre brugerne opmærksomme på netop det din virksomhed tilbyder. Har du allerede en god liste af brugere som har skrevet sig op til at få nyhedsbreve fra din virksomhed, kan det være en oplagt mulighed for at få mere ud af de brugere som er skrevet op til det.

Derudover er der også annoncering på LinkedIn, Snapchat, TikTok og mange flere medier, som kan være med til at både at skaffe flere besøgende til din hjemmeside, men det skulle også gerne være med til at skabe øget salg. Når du ønsker at slå dine konkurrenter i det digitale landskab, kan det være en god idé at benytte mere end et medie ad gangen. Så kan du også diversificere dine indkomststrømme, så du ikke taber nær så meget omsætning, hvis der sker noget uventet på ét medie, fordi du også får omsætning fra andre kilder/medier.