SEO Aarhus

Hvis du skal have lavet SEO i Aarhus, så er du kommet til det helt rette sted. Vi tilbyder både SEO (search engine optimization) på lokalt, nationalt og internationalt plan. Vi har løftet en lang række siders placeringer på Google markant, og det samme kan vi gøre for dig. Det gælder både webshops og hjemmesider, der udelukkende arbejder ud fra at generere leads.

Hvis du får irrelevante besøgende ind på din hjemmeside, vil du ikke få synderligt meget ud af SEO. Får du derimod flere relevante besøgende ind på din hjemmeside, jamen så er sandsynligheden for at de bliver kunder også væsentligt højere. Derfor arbejder vi altid efter at optimere ud fra relevante søgeord ift. din virksomhed, så du kan mærke vores arbejde på bundlinjen, og at få flere brugere som kan være potentielle kunder ind på din hjemmeside.

  • Ingen binding
  • Kompetente specialister
  • Fokus på at skabe resultater – Både økonomisk & placeringsmæssigt
  • Rådgivning & sparring – Vi giver gode råd og vejledning
  • Fuld gennemsigtighed
  • Fast og løbende dialog
Kom i kontakt med os
Få et uforpligtende prisestimat
1
2

Hvilken type forretning driver du?

Hvilken type forretning driver du?*
Værksted aarhus Google søgning

Bliv fundet af brugere der søger i dit lokalområde

Vil du gerne have gode placeringer i Google via SEO i Aarhus? Så er lokal SEO lige præcis det initiativ som skal sættes i gang hos dig. Det er vigtigt, at man arbejder efter de rigtige søgeord, når man ønsker at man skal findes i den mere lokale del af Google. Vi er desværre stødt på eksempler, hvor virksomheder som får deres omsætning fra lokalområdet, det kunne fx være et autoværksted, har benyttet en mere national SEO-strategi, selvom de kun har haft et værksted i én by. Det giver naturligvis ikke mange relevante besøgende.

Her er det også nødvendigt at nævne Google My Business. Denne service fungerer som en slags visitkort, både når brugerne søger på dit brand, men også når de søger på den type virksomhed som du har. Her kan man indtaste åbningstider for ens virksomhed, ens tlf. nummer, og uploade billeder fra virksomheden, så brugerne kan få en forsmag på, hvad i kan tilbyde. Derudover sørger den også for, at din virksomhed kan ses i Google Maps, så de nemt kan finde vej dertil. Vi benytter os både af onpage SEO og offpage SEO, så du er sikker på, at vi kommer hele vejen rundt, og på den måde får du det maksimale ud af din SEO performance. Det hele spiller en rolle overfor Google.

Vi benytter selvfølgelig også Google Analytics til at vurdere de resultater som vi skaber for din virksomhed. Det er et af de mest værdifulde værktøjer når man arbejder med digital markedsføring, da det kan være med til at give dig indblik i brugernes adfærd på din side. Det kan også være med til at fortælle dig, om det indhold du viser brugerne, er relevant for dem.

Hvorfor vælge os som dit SEO bureau?

I en verden med utallige SEO-bureauer kan det være svært at skelne. Så hvorfor vælge Adtention som dit SEO bureau i århus? Vi er overbeviste om, at vi er blandt branchens bedste. Modsætningen til mange bureauer, som binder dig med kontrakter, opererer vi med en transparent tilgang: Ingen binding, kun resultater.

Mere end blot SEO, værdsætter vi kommunikation. Du får en månedlig rapport, der detaljeret beskriver vores arbejde og dets effekt. Vi værdsætter også løbende dialog, hvor dine ideer og input integreres, sikrende at vores arbejde altid er i tråd med dine forventninger. Derudover vejleder vi i optimering af din konverteringsrate, for at garantere at din investering med os ikke kun fører til mere trafik, men også til faktiske kunder.

84%

Stigning i synlighed

62%

Stigning i antal besøgende

2086%

Øget organisk omsætning

500 %

Flere søgeord i top 3

Jeg startede hos Adtention med ren SEO i midten af 2020, hvor de virkelig har hjulpet mig med at tage min webshop til nye højder, og skabt en drastisk stigning i organisk trafik.”
Lukas Fagerholt, Streetwearevolution.dk

Aarhus havn på en solskinsdag
Lokal Google søgning på værksted aarhus

Hvordan løfter vi dine lokale placeringer?

Som du måske ved, er der rigtig mange faktorer der har en indflydelse på dine placeringer, og det kræver typisk en grundig analyse at finde hoved og hale i det hele. Herunder er der faktorer som linkbuilding, duplicate content, titelstruktur, teknisk seo osv. som alle har en indflydelse på dine placeringer. Når man laver SEO, tilpasser man sin hjemmeside de algoritmer som Google bruger, så man matcher de kriterier som Google kigger på, når den skal vurdere hvor man skal være placeret i de organiske søgeresultater. SEO bliver højst sandsynligt ikke mindre omfattende i fremtiden, og derfor kan det også virke som en stor mundfuld selv at skulle gabe over allerede nu.

Vi starter typisk med en søgeordsanalyse, og derefter foretager vi en teknisk analyse, både on page og off page, inden vi går i gang, så vi ved hvordan fundamentet ser ud, og hvad der potentielt skal arbejdes på inden for den mere tekniske del af SEO.

De forskellige faktorer hører under enten onpage SEO eller offpage SEO, altså aktiviteter der enten foregår på eller undenfor siden. Begge dele skal til for, at du kan få bedre placeringer, uanset hvilke søgeord i har fokus på i jeres SEO. Hvis du gerne vil findes af lokale brugere, så er det vigtigt at du arbejder med søgeord der har noget med enten den by eller det område du befinder dig i, med iblandt de søgeord i arbejder med.

Med et tæt samarbejde sørger vi for, at vi får stillet skarpt på de rigtige søgeord, og på den måde sørger vi for at vi skaber størst mulig værdi for din forretning.

SEO Cases

Herunder ser du nogle af vores vækst cases indenfor SEO. Kurven du ser herunder er stigning i organisk trafik, altså trafik fra Google som kommer igennem SEO.

 

Skioutlet fik en 360 graders overhaling med alt fra koncept til branding, digital markedsføring og ikke mindst SEO. Ovenfor ser du, hvordan SEO på bare 1 år gjorde en markant forskel for Skioutlets trafik i deres højsæson. Læs mere om Skioutlet her.

Succes med SEO på Solgt.com

 

Solgt.com kom med udfordringen: "hvordan gør vi det så nemt som muligt at sælge sin bil?". Herefter gik vi i gang med både visuel identitet og kreativt koncept, samt digital markedsføring. Gennem vores flere års samarbejde har Solgt.com fået stor succes på deres organiske indsats. Her kan du læse mere om casen.

Organisk vækst med SEO fra Adtention på DinBilpartner

 

DinBilpartner har efterhånden været kunde i huset i flere år. Her har vi også været med hele vejen rundt. I løbet af 2022 lancerede vi en ny hjemmeside til dem, og det er med til at bære yderligere frugt på det SEO arbejde vi foretager. Vil du vide mere? Læs mere om casen her.

Skal vi give et bud på dit SEO projekt?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan give din hjemmeside topplaceringer.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Andre digitale markedsføringskanaler

Under digital marketing ligger der en lang række forskellige kanaler/medier. Her er der både Google Ads, Facebook Annoncering, e-mail markedsføring, LinkedIn annoncering og meget mere. De er alle en del af de forskellige discipliner, som kan benyttes til at øge omsætningen gennem din hjemmeside. Her kan SEO være med til at støtte op om disse, da man via især Facebook kan vise annoncer til brugere, som allerede har besøgt din hjemmeside, og på den måde sørge for, at brugere som er mere købsparate, igen bliver eksponeret for jeres brand.

Google Ads kan være med til at sikre, at du får en placering helt i toppen af Google. Dette gælder både med tekstbaserede annoncer, samt de produkter som vises øverst i Google, som hører under det der hedder Google Shopping. Her kan SEO også være værdiskabende for Google Ads, da bedre tekster, som handler om de søgeord som man ønsker at annoncere på via Google Ads, kan være med til at gøre, at man får mere ud af ens annoncekroner.

Facebook annoncering

På Facebook kan man annoncere til de kunder, som er en del af ens målgruppe, og på den måde får man en mere målrettet og effektiv annoncering. Derudover kan man sørge for, at de brugere, som allerede har besøgt hjemmesiden, ser indhold fra den igen.

E-mail marketing

E-mail markedsføring kan være en meget effektiv måde at fastholde kunder på, da man har flere forskellige muligheder for, at gøre brugerne opmærksomme på netop det din virksomhed tilbyder. Har du allerede en god liste af brugere som har skrevet sig op til at få nyhedsbreve fra din virksomhed, kan det være en oplagt mulighed for at få mere ud af de brugere som er skrevet op til det.

Derudover er der også annoncering på LinkedIn, Snapchat, TikTok og mange flere medier, som kan være med til at både at skaffe flere besøgende til din hjemmeside, men det skulle også gerne være med til at skabe øget salg. Når du ønsker at slå dine konkurrenter i det digitale landskab, kan det være en god idé at benytte mere end et medie ad gangen. Så kan du også diversificere dine indkomststrømme, så du ikke taber nær så meget omsætning, hvis der sker noget uventet på ét medie, fordi du også får omsætning fra andre kilder/medier. Vi har efterhånden hjulpet mange virksomheder med deres online marketing, og vi kan hjælpe dig med at skabe synergi mellem dine kanaler