Derfor bør du vælge et professionelt SEO bureau

At vælge et bureau til håndtering af din online markedsføring er i allerhøjeste grad en tillidssag. Står du overfor at skulle vælge et nyt SEO-bureau, eller er du havnet hos os, fordi det er den første gang, du er på udkig efter en ny samarbejdspartner til din digitale markedsføring? 

Vælger du Adtention som dit professionelle SEO bureau får du et bureau som ikke er som mange andre danske bureauer. Her kan du forvente en høj faglighed, hvor du kan får et datadrevet og strategisk grundlag for de optimeringer vi foretager på din hjemmeside, som fremmer din online tilstedeværelse. 

  • Ingen binding
  • Kompetente digitale specialister
  • 300+ kunder
  • Ingen uforudsete regninger
  • Transparente processer
  • Fast og løbende dialog
Kontakt os
Få et uforpligtende prisestimat
1
2

Hvilken type forretning driver du?

Hvilken type forretning driver du?*

Hvorfor skal jeg investere i SEO?

SEO (search engine optimization) er for mange et lidt flydende marketing medie indenfor digital marketing, hvor det kan være svært at finde hoved og hale i, hvordan det fungerer og hvordan du opnår målbare resultater med dit SEO arbejde. Det er en langsigtet proces som de færreste har tålmodighed til. Af et erfarent SEO-bureau kan du blandt andet få hjælp til følgende arbejdsopgaver:

I tvivl om hvilket SEO du har behov for?

Hvis ikke du er helt sikker på, hvilken sammensætning af teknikker, der giver mest mening for din virksomhed, kan du med fordel benytter dig af en rådgivende enhed, der kan pege dig i den rigtige retning. Typisk kombinerer man flere teknikker på kryds og tværs for at opnå det bedste resultat.

Hos Adtention arbejder vi ikke med pakkeløsninger, for vi ved godt, at one size doesn’t fit all – og hvorfor skulle det?

Stærkt fagligt specialist team

Vi er passionerede omkring vores fagområder, og vores team har ekspertise inden for en række forskellige discipliner, herunder webudvikling, digital marketing og design. Vi hjælper med alt fra SEO og Facebook annoncering til e-mail markedsføring og Google Ads. Samtidig kan vi også bygge hjemmesider, webshops og lignende, så du får en samlet, optimalt og fremtidssikret løsning til din virksomhed, der kan forbedre kunderejsen. Vi tilbyder skræddersyede løsninger, der passer til netop dit virksomhedsbehov og giver det resultat, du ønsker, enten i form af den fulde pakke eller enkelte elementer.

Hvad laver et SEO-bureau?

Et SEO-bureau arbejder dedikeret og specialiseret med søgemaskineoptimering som disciplin.

Vælger du at arbejde sammen med et professionelt SEO-bureau, har du også mulighed for at blive holdt digitalt i hånden hele vejen. Det er vores erfaring, at de bedste samarbejder sker i tæt samarbejde med vores kunder. Du kender din egen forretning, dit marked og ikke mindst dine konkurrenter, og vi har som SEO-bureau teknikkerne til at skære igennem på søgemaskinerne.

Et SEO-bureau håndterer hele processen fra A-Z. Alle gode samarbejder starter med en god dialog, hvor du som kunde bør have frit lejde til at lufte dine udfordringer, ønsker og dit budget. Det kan også være, at du allerede har nogle søgeord, som du ved, du gerne vil rangere på.

Din tilknyttede SEO specialist kommer allerede i den indledende dialog med inputs, og med udgangspunkt i de informationer, du viderebringer, kan bureauet foretage en grundig søgeordsanalyse. Søgeordsanalysen er et meget omfattende stykke arbejde, og danner grundlaget for hele det efterfølgende arbejde med SEO. I søgeordsanalysen udforsker bureauet blandt andet, hvilke søgeord, der er relevante for dig og hvilke søgeord, dine konkurrenter rangerer på. Som SEO-bureau kigger vi blandt andet på, hvor mange månedlige søgninger hvert søgeord har, for sådan måler vi konkurrencen på et givent søgeord. Vi kigger også på, hvor mange der reelt set klikker på søgeordet så vi kan finde de søgeord, der kan skaffe flest potentielle kunder til dig.

Også indholdet, der relaterer sig til de pågældende søgeord, undersøges. Her kigger et SEO-bureau blandt andet på, hvor mange ord der bruges i det indhold, dine konkurrenter rangerer på. En søgeordsanalyse indebærer oftest også et kig på relaterede søgeord. Her er det muligt at opdage genveje til højere placeringer, som du eller dit bureau måske ikke havde overvejet.

Sælger du eksempelvis stole, kan det være, der er overraskende mange søgninger på ‘ombetrækning af stole’, ‘filtdupper til stole’ eller ‘hvilke spisebordsstole til egetræsspisebord?’. Det er i søgeordsanalysen, at hele potentialet åbner sig for det fremadrettede SEO-arbejde. Det kræver selvsagt en erfaren hånd og en professionel tilgang at tolke disse data korrekt, så den efterfølgende indsats kommer rigtigt og målrettet fra start. Når søgeordsanalysen er foretaget, kommer det praktiske arbejde med SEO.

Sådan finder du det rette bureau til at håndtere din SEO

At vælge det rigtige SEO-bureau er alfa og omega for resultatet af den indsats, du betaler for. Det betyder også, at et uhensigtsmæssigt samarbejde omkring søgemaskineoptimering af din hjemmeside kan være bekosteligt på både tid og penge.

Der er heldigvis nogle sunde pejlemærker, du kan kigge efter, når du skal vælge SEO-bureau:

  • Har bureauet dokumenterede referencer, du kan tilgå? Gå gerne efter referencer indenfor din egen branche. Der er stor forskel på at skabe resultater for byggebranchen, bilbranchen eller bolchebranchen. Ved at vælge et bureau, der har erfaring med virksomheder i din branche, ved du, at de forstår det marked, du opererer i. Finder du ikke relevante referencer på bureauets hjemmeside, kan du altid henvende dig og spørge direkte, om de har erfaring med din branche.
  • Undersøg og vurdér bureauets påstande om egne kompetencer og kvalifikationer til at løse din opgave. Med ærlighed kommer man trods alt længst, så hvis du falder over noget, der lyder for godt til at være sandt, er det sandsynligvis også tilfældet. Det kan eksempelvis være lovning på førstepladser indenfor 24 timer. Intet bureau, uanset hvor talentfuldt, kan garantere førstepladser – og slet ikke i løbet af 24 timer.
Hjemmeside design video

Som vi skrev i begyndelsen af indlægget, så er dét, at vælge et eksternt bureau til håndtering af dine markedsføringsaktiviteter, i høj grad en tillidssag. Det kan derfor være en god idé at afstemme kemi og forventninger, inden at du beslutter dig for at samarbejde med det første og bedste SEO-bureau. Hos Adtention tilbyder vi altid afstemmende møder, hvor vi gerne vil lære dig bedre at kende. Du får naturligvis også lejlighed til at spørge os om alt mellem himmel og jord, så du på bedst mulig vis kan spore dig ind på, om vi er noget for dig.

Miljø billede af Henrik koncept udvikler Adtention digitalt bureau

Hvad koster det at få professionel SEO-hjælp af et bureau?

Hit med prisen! Et af de spørgsmål, vi hyppigst hører, er hvad SEO koster. Hvis du har stillet dig selv det samme spørgsmål, har du måske også forsøgt at finde et håndgribeligt svar på Google.

Der er en god grund til, at det for bureauer er udfordrende at prissætte SEO. Vi har dog alligevel formået at udforme et artikel, som handler om SEO Priser, hvor du kan læse mere om, hvordan prislejene typisk er på det danske marked.

Det vi kan sige om priserne ved Adtention er at vi tager udgangspunkt i din virksomhed, dine målsætninger, samt forventningsafstemmer med dig, så vi derved kan opnå den rette prissætning sammen.

Hvad er inklusiv i prisen? 

Vi udsender hver måned rapporter, der viser, hvilke opgaver der er udført for dit budget. Vi rapporterer også over de forbedringer, der er foretaget på din hjemmeside, dit indhold, de udvalgte søgeord og meta-informationer, der knytter sig dertil. I din pris har du både en af vores kyndige SEO specialister, og en af vores dygtige Customer Succes Managers (projektleder) tilknyttet. Vi erfarer at det typisk giver en rigtig god dialog mellem os og din virksomhed, hvor du hele tiden er loopet på, hvordan det går med din markedsføring.

Fordele ved at vælge et SEO-bureau

  • Kyndig og professionel vejledning lige ved hånden.
  • Datadrevne marketing strategier, som kan måles på
  • Sørger for at der er en bedre synergi med dine andre marketing kanaler
  • Giver dig tid og plads til at fokusere på de ting i din virksomhed som i elsker at lave
  • Strategisk indsigt

Sådan arbejder vi med SEO hos Adtention

På trods af vores ekspertise med SEO, er vi ikke et rendyrket SEO-bureau. Adtention er et kreativ digitalt bureau, og vi har specialister i discipliner fra art direction til tekstforfatning, strategisk kommunikation og branding, sociale medier som Facebook og TikTok, Google Adwords og webudvikling. Dermed kan vi tilgå din markedsføringsindsats i sin helhed, og vi medtager en bred forståelse for alle de facetter, der spiller ind, når du har behov for sparring til SEO. 

Vi har inhouse specialister, der hver dag nørder med Googles nyeste algoritmer. Hos Adtention har vi mange års professionel erfaring med SEO til nogle af landets største virksomheder. Lad det dog ikke afskrække dig, hvis du er en mindre virksomhed på jagt efter større synlighed på Google. 

Vi er ikke udelukkende et SEO-bureau, og det er en fordel i et foranderligt markedsføringslandskab. Fordi vi rummer specialister i alle den traditionelle og digitale markedsførings facetter, kan vi tilbyde en rummelig forståelse for hele din forretning, hands-on erfaring og brede muligheder for at eksekvere på tværs af platforme, som de fleste SEO-bureauer ikke formår. 

Hos os benytter vi nogle af branchens mest respekterede værktøjer. Det er din garanti for, at vores arbejde er velfunderet i reel, optimeret og opdateret data. 

Vores naturlige nørderi garanterer dig også den nyeste viden, så din indsats med søgemaskineoptimering altid tager udgangspunkt i relevant og nyttig information.

57%

Gns. højere konverteringsrater

10%

Gns. hurtigere websites

50000

Leads

40 kr

Lavere omkostninger pr. lead

Adtention fra start har været dedikeret på et niveau langt over hvad man kan forvente af et eksternt bureau. Det har skabt en unik løsning, som vi er ovenud tilfredse med og ser et stort potentiale i.”
Rasmus, Solgt.com

Mads Client consultant og Mathias Head of sales går ned af gangen miljø billede
Solgt.com cases billede af grafisk materiale
Hjemmeside design video

Den strategiske tilgang SEO

Inden påbegyndelse af samarbejdet har vi foretaget indledende analyser, som er en dybdegående onpage og offpage analyse af din hjemmeside, hvor vi finder de steder, hvor vi ser et stort uforløst potentiale, som kan drive mere organisk vækst til din virksomhed. Disse fund tager vi med til den indledende dialog med dig. 

Datadreven SEO strategi

Ved den indledende dialog i starten af samarbejdet vil vi, i samarbejde med dig, finde ud af hvilke punkter du ønsker et særligt fokus på. Det sammenligner vi herefter med de fund vi har fundet gennem det data som vi har tilgængelig via vores værktøjer. Sammen med dig opsætter vi målsætningerne for samarbejdet, samt kortlægger, hvor vi starter henne i processen. På den måde har du en datadreven SEO strategi, hvor du har fuld synlighed i forhold til, hvad der skal laves, hvor langt vi er, samt om målene overholdes. Dermed ved du præcist, hvad du betaler for. 

Onpage optimering

Når vi foretager en Onpage SEO optimering af din hjemmeside kommer vi hele vejen rundt. Her får du alt lige fra optimering af dine meta informationer med henblik på CTR (click-through rating) og blikfang, til tekstforfatning, optimering af navigation, brugervenlighed, kunderejsen og teknisk SEO. 

Onpage optimeringen leverer meget mere værdi end blot til SEO. Kører du eksempelvis Google Ads eller Facebook Annoncering vil du også erfare en bedre konverteringsrate. Særligt dine Google Ads vil opleve en forbedring på kvalitetsscoren på annoncerne, som giver dig bedre klikpriser, hvilket betyder lavere omkostninger og større indtjening. Vha. de dybdegående analyser opnår du den rette struktur, som lever op til både Googles og dine kunders høje krav.

Mikael – Head of Marketing

Mikael Sørensen head of marketing hos Adtention A/S

Strategien baseret på søgeordsanalysen

Inden vores indledende dialog, i forbindelse med opstarten af samarbejdet, har vi gennemført en dybdegående søgeordsanalyse, som tager udgangspunkt i, hvor vi mener at der er et stort potentiale at hente – både kortsigtet og langsigtet. Søgeordsanalysen danner rammerne og fundamentet for den kommende marketing strategi på Google. Det content, som skal laves til hjemmesiden er ligeledes baseret på søgeordsanalysen. 

Tekstforfatningen til det content, der skal laves til hjemmesiden udarbejdes af vores dygtige tekstforfattere, som via erfaring og de mest banebrydende teknologier kan levere kvalitetsindhold, som er konkurrencedygtigt. Alt det indhold som der produceres leverer både værdi til dine kunder og Google som giver dig de bedste organiske placeringer.

Google Synergier

Fordi vi er meget mere end blot et SEO-bureau, så gennemtænker vi jeres virksomhed fra A til Å, hvilket betyder at når vi udfører SEO på jeres hjemmeside vil det ikke blot gavne jer i forhold til de organiske besøgende. Arbejdet sørger ligeledes for at facilitere Google Ads, så jeres kampagner har de bedste forudsætninger for at skabe mest profit muligt. Det gør vi både ved at styrke kunderejsen gennem solide teknikker til at optimere konverteringsraten på jeres hjemmeside, men ligeledes forbedre jeres kvalitetsscore på diverse annoncegrupper. Dermed vil i opleve en forbedret konverteringsrate på jeres Google Ads til lavere omkostninger. Adtention består af højtuddannede SEO og Google Ads specialister, der arbejder tæt sammen i dagligdagen for at skabe den ideelle tilstedeværelse for din virksomhed. Som et specialiseret bureau ved vi præcist, hvor vi skal lægge fokus for at give dig de bedste resultater til din Google marketing.

Linkbuilding

En af de vigtigere faktorer for at opnå topplaceringerne på Google er linkbuilding. Vi sørger for at i får præcist de links, som har en høj autoritet og en høj relevans for jeres virksomhed. Vores specialister udvælger nøje de rette links med de bedste ankertekster, som gør det nemmere at opnå topplaceringer i Googles søgeresultater. 

Inden at links anskaffes til jeres hjemmeside udfører vores specialister en dybdegående analyse af jeres nuværende linkprofil, både i forhold til autoritet, emne-relevans og ankertekster. Herefter anskaffes de perfekte links med de rette ankertekster til jeres virksomhed. 

De tekniske SEO aspekter

Vores onpage analyse tager ikke kun udgangspunkt i det gængse SEO som meta informationer og content. Her gennemgår vi også teknisk SEO på jeres hjemmeside. For at sikre at marketingindsatsen kan performe maksimalt, så foretager vi en dybdegående teknisk analyse af jeres SEO. Ved at gennemføre denne analyse med vores værktøjer, er du sikret at maskinrummet på din hjemmeside spiller præcist efter Googles retningslinjer, som giver den bedste brugeroplevelse til dine kunder. 

Det er ikke alene i opstarten af samarbejdet at vi foretager den tekniske analyse, men vi holder løbende øje med om der opstår nye tekniske udfordringer. På den måde har vi altid de bedste forudsætninger for at få dig mod de ideelle placeringer i søgeresultatet. 

Premium værktøjer til SEO strategien

For at kunne foretage de bedste datadrevne marketing strategier kræver det også premium værktøjer af den højeste kaliber. Derfor anvender vi også til dagligt anerkendte værktøjer som f.eks. Screaming Frog, Ahrefs, SurferSEO, Google Analytics og Accuranker. Gennem disse SEO værktøjer leverer vi altid et gennemført stykke SEO arbejde, som hjælper jer i topplaceringerne på Google.

SEO er i de fleste brancher ikke en ualmindelig ting, og netop fordi flere og flere intensiverer indsatsen på dette område af deres marketing, så stiger konkurrencen også. Derfor kræver det også mere og mere data og flere analyser, hvis man ønsker at opnå topplaceringerne i Googles søgeresultat i nutidens Danmark. Det betyder også at vi hele videreudvikler på vores egne evner til at anvende redskaberne, samt holder øje i markedet efter nye værktøjer, som kan være behjælpelige med at levere det perfekte resultat til din virksomhed.

Skal vi give et bud på at være dit digital marketing bureau?

Er du blevet tændt på idéen om at lade os varetage dit projekt, så kontakt os endelig.

Det er 100% uforpligtende, og vi er altid klar på en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig i mål med dit projekt.

Kontakt os
Indholdsfortegnelse

Matcher vi med hinanden?

Er tiden knap i hverdagen, men du ved at SEO er vigtigt for din virksomhed? Måske har du udfordringer med at få det SEO-arbejde, som du laver på din hjemmeside, til at virke? Eller mangler du simpelthen bare en samarbejdspartner, som har den erfaring og ekspertise, der skal til for at tage skridtet videre? Hvad end årsagen er for dig, men at du kan nikke kende til noget af det ovenstående, eller lignende, så er vi et match på disse parametrer. Som Danmarks bedste SEO bureau er vi mere end klar til at udarbejde den SEO strategi, der skal til for at din virksomhed kan vækste. 

Den digitale verden er konstant i bevægelse, hvilket gør at det kan være vanskeligt som enkeltstående virksomhed at følge med i udviklingen mens at man skal videreudvikle ens egen virksomhed. Hos Adtention er vi altid opdateret på de seneste algoritmer, funktioner og trends i den digitale verden. 

Skal i til tops i Googles søgeresultat? Så tøv ikke med at kontakte os! Sammen med dig finder vi den rette SEO-strategi, der er skræddersyet til din virksomhed.

Hvem er SEO en fordel for?

Hvis du ønsker at din hjemmeside skal kunne findes på diverse søgemaskiner, særligt Google, at din hjemmeside er brugervenlig for din kunder så de nemt kan finde og købe/book/kontakte jer på hjemmesiden, så er SEO en fordel for dig. 

Vi oplever at de fleste ønsker det ovenstående og derfor er det utroligt sjældent at SEO ikke er en fordel for en virksomhed. Det er altså ikke afhængigt af om man er en B2C webshop, som sælger tøj eller om man er en tung B2B logistikvirksomhed – alle virksomheder har stor fordel af det og online marketing. 

Lige meget om du er en nystartet eller veletableret virksomhed, så mener vi at SEO er en fordel for dig.

Anvender i samme SEO-strategi lige meget branche og størrelse?

Nej det gør vi ikke. Der er stor forskel på om din virksomhed er en B2B eller B2C virksomhed, om i er nystartet eller veletableret, om i har foretaget SEO i forvejen eller ej. Der er mange faktorer, som spiller ind, men én ting er sikkert – vi tror ikke på “one-size-fits-all” løsninger i forhold til marketing og slet ikke vores SEO. Det kræver altid grundige analyser, hvor du ønsker en god SEO indsats til din virksomhed.  

Der vil være stor forskel på, hvordan en B2B virksomhed, som ønsker flere leads skal gribes an sammenlignet med en B2C forretning, der ønsker flere køb. Ligeledes er der også stor forskel på, hvordan en B2C servicevirksomhed skal gribes an sammenlignet med de 2 førnævnte. 

Skal der udarbejdes en content plan i forhold til lokale søgninger? Skal der fokus på B2C hjemmesidens CTR i de organiske søgeresultater? Skal der fokus på at gøre B2B hjemmesiden bedre i stand til at konvertere den trafik den får? Der er mange måder at gribe forskellige SEO-strategier an på, og det kan være svært at finde startskuddet på den rigtige når man sidder selv med det. Derfor står Adtention klar som dit SEO-bureau, hvor vi finder den rette strategi til dig. Vi hjælper både store, mellem og små virksomheder med at opnå deres drømme. 

Ofte stillet spørgsmål om SEO bureau

Hvilke fordele er der i at investere i et SEO bureau?

Fordelene ved at investere i et SEO-bureau, er at de er din samarbejdspartner, som sørger for at du får præcist den data, der skal til for at udarbejde den strategi, som skal til for at i når til tops på Google. I samarbejdet med Adtention, som dit SEO-bureau, opsættes målbare KPI’er, der danner grundlaget for om performance er tilfredsstillende for jer og jeres virksomhed. Du får en sparringspartner med SEO eksperter, som har de bedste SEO-værktøjer, et team med høj faglighed og som altid er opdateret på de seneste algoritmer. Fordelene er mange.

Hvorfor bør du prioritere SEO?

Du bør prioritere SEO, hvis dit mål er at få vækst online, samt opnå større synlighed i søgeresultatet. SEO giver dig organisk trafik til hjemmesiden, der med den rigtige strategi er særligt konverterbart, fordi er en pull-strategi. SEO er ligeledes med at til at gøre brugerrejsen på din hjemmeside bedre, og forbedre performance på dine betalte marketing kanaler.

Hvordan finder jeg det rette SEO bureau til mig?

Først og fremmest er det essentielt at finde en samarbejdspartner som man klinger godt med. Næste punkt at kigge på er om bureauet har binding på deres aftaler. Vi anbefaler ikke at indgå i bindende aftaler og derfor er vores aftaler ALTID uden binding, det er resultaterne af arbejdet som skal gøre at man ønsker at forblive i samarbejdet.

Undersøg ligeledes om, hvor mange ansatte virksomheden har og hvad timeprisen er. Et større bureau har typisk større know-how og flere hænder til at gribe fat med, samt et større erfaringsgrundlag fra andre virksomheder i din branche. Derudover er det billigste bureau sjældent det bedste valg. Prisen afgør nemlig, hvor meget tid den enkelte specialist har til at arbejde på din case og hvis specialisten har max 2 timer, er det begrænset, hvor meget tid der er til både at producere SEO arbejde, analysere markedet, bygge videre på SEO strategien og videreudvikle på din virksomhed.

Hvor længe bør man arbejde sammen med et SEO bureau?

Når du indgår i en aftale med et SEO bureau bør du anse det som værende en samarbejdspartner. Bureauets største mål er at skabe målbare resultater, som kan mærkes i din virksomhed. Derfor bør samarbejdet foregå så længe at det giver mening for dig og dine drømme. Dette kan variere fra måneder til flere år, og SEO er i sidste ende en løbende proces.

Hvordan fungerer processen for et samarbejde med et bureau?

Inden første opstartsmøde efter en samarbejdsaftale er indgået, udarbejder og forbereder SEO-bureauet et grundigt analysearbejde af din hjemmeside, samt udformer konkrete optimeringstilag. Under opstartsmødet fremlægges disse og i fællesskab opsættes strategien, hvor der samtidig udarbejdes konkrete og målbare KPI’er, som strategien skal indfri. Efter opstartsmødet igangsættes optimeringsarbejdet af virksomhedens hjemmeside, hvor virksomheden hver måned får en månedsrapport, som angiver, hvor langt SEO-bureauet er i forhold til at indfri de opstillede KPI’er. Udover månedsrapporten, som bliver dybdegående gennemgået med dig hver måned, så sørger vores projektleder hele tiden for at holde i loopet i løbet af måneden. Processen er gennemsigtig med fokus på samarbejde, hvor kommunikationen er essentiel.